Gå til innhold

Østerrike innfører lockdown for uvaksinerte

Anbefalte innlegg

Og Nakstad som sier at det plutselig «mange som har nok overvurdert vaksinenes effekt»…trodde først at jeg leste feil den overskriften.. Er det plutselig ikke helsemyndighetene som vurderer vaksinens effekt og tiltak i pandemien, men befolkningen selv? …

Anonymkode: 2de08...9d9

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Du vet at flertallet av innlagte er fullvaksinert, ikke sant? https://www.nrk.no/norge/flere-fullvaksinerte-enn-uvaksinerte-innlagte-pa-sykehus-1.15698308

Hahaha🤣🤣😂😂

Anonymkode: 4303c...670

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Og Nakstad som sier at det plutselig «mange som har nok overvurdert vaksinenes effekt»…trodde først at jeg leste feil den overskriften.. Er det plutselig ikke helsemyndighetene som vurderer vaksinens effekt og tiltak i pandemien, men befolkningen selv? …

🤣🤣😂😂😂

Anonymkode: 4303c...670

Annonse

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

De får ikke forlate hjemmene sine med mindre de skal på jobb eller handle mat. Skremmende tendenser. 
https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/28ol3G/oesterrike-stenger-ned-for-uvaksinerte

Anonymkode: 9ef06...0f9

Er jo bare tull. Vaksinen hjelper jo ikke likevel. 

Anonymkode: f2299...7e1

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Er jo bare tull. Vaksinen hjelper jo ikke likevel. 

Anonymkode: f2299...7e1

Tvert imot, viser nyere forskning, så kan en ende med å få kreft som følge av vaksinen om noen år.

Anonymkode: 7d3b0...4f4

Det er jo bare tull. Man kan ikke gjøre det her i Norge. Det finnes de som ikke kan ta vaksinen, og så skal de straffes for at de ikke kan ta den? Eller de må gå med papirer på seg for å bevege seg utendørs? 

Anonymkode: 713df...4f7

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Det er jo bare tull. Man kan ikke gjøre det her i Norge. Det finnes de som ikke kan ta vaksinen, og så skal de straffes for at de ikke kan ta den? Eller de må gå med papirer på seg for å bevege seg utendørs? 

Det er akkurat det som skjer med omlag 2 mill uvaksinerte i Østerrike. Hvorfor skulle det ikke skje i Norge?

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Du skjønner at det vil være unntak for de som har medisinsk grunn, men ikke for de som bare generelt er for dumme?

Anonymkode: 23e24...5f0

Annonse

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Du skjønner at det vil være unntak for de som har medisinsk grunn, men ikke for de som bare generelt er for dumme?

Problemet med det er at de som ikke kan ta vaksinen må gå med papirer fra lege og spesialister osv på seg for å bevege seg ute. Det er et regime som ikke ønskes av de som ikke kan. Mister du papirene i fylla eller glemmer de i stress, så risikerer man å få straff. Nå vet ikke jeg hvilke sanksjoner de har innført, men det må jo være noen. 

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Det er akkurat det som skjer med omlag 2 mill uvaksinerte i Østerrike. Hvorfor skulle det ikke skje i Norge?

Fordi jeg håper myndighetene i Norge er smartere enn det

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Problemet med det er at de som ikke kan ta vaksinen må gå med papirer fra lege og spesialister osv på seg for å bevege seg ute. Det er et regime som ikke ønskes av de som ikke kan. Mister du papirene i fylla eller glemmer de i stress, så risikerer man å få straff. Nå vet ikke jeg hvilke sanksjoner de har innført, men det må jo være noen. 

Hvorfor tror du at det er fysiske papirer? De får vel noe tilsvarende koronasertifikatet som vi har på telefonen. Man TRENGER ikke gjøre et stort problem av alt. 

Anonymkode: dc597...cd7

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

At de har medisske grunner gjør dem hverken mindre utsatte for smitte, mindre smittsome eller mindre syke om de blir smittet. Ettersom dette ikke er ment som noe straffetiltak, men en beskyttelse for dem selv og andre er det da ingen grunn til å gi noen fritak selv om de har medisinske grunner til ikke å ta vaksinen.

Når det gjelder vanlig friske barn blir det annerledes. De blir svært sjelden farlig syke. Dermed vil de ikke belaste helsevesenet vesentlig selv om de blir smittet.

Anonymkode: c2968...726

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Bot på det som tilsvarer ca 14500 norske kroner. 

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Hvorfor tror du at det er fysiske papirer? De får vel noe tilsvarende koronasertifikatet som vi har på telefonen. Man TRENGER ikke gjøre et stort problem av alt. 

Så da må man kjøpe inn smarttelefon og ha den på seg hele tiden, sørge for at det er strøm og Internett på den til enhver tid, ikke sant? 

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

At de har medisske grunner gjør dem hverken mindre utsatte for smitte, mindre smittsome eller mindre syke om de blir smittet. Ettersom dette ikke er ment som noe straffetiltak, men en beskyttelse for dem selv og andre er det da ingen grunn til å gi noen fritak selv om de har medisinske grunner til ikke å ta vaksinen.

Når det gjelder vanlig friske barn blir det annerledes. De blir svært sjelden farlig syke. Dermed vil de ikke belaste helsevesenet vesentlig selv om de blir smittet.

Anonymkode: c2968...726

Men de kan smitte andre. Er ikke dette tiltaket nettopp for å beskytte de vaksinerte fra de uvaksinertes smitte? 

Milfy Way skrev (6 minutter siden):

Så da må man kjøpe inn smarttelefon og ha den på seg hele tiden, sørge for at det er strøm og Internett på den til enhver tid, ikke sant? 

De aller aller fleste har smarttelefon og de som ikke har kan ha fysiske papirer. 

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Man skal heller ikke trenge å utlevere medisinsk, taushetsbelagte, beskyttet av personvern-opplysninger for å gå ute. Jeg ønsker ikke å dele med noen andre enn lege at jeg ikke kan ta vaksinen uansett årsak. Det er personlig informasjon jeg ikke vil dele med dama på kafeen eller mannen på Cubus. Og informasjon de ikke har krav på å få vite

mamma til adhd gutt<3 skrev (1 minutt siden):

De aller aller fleste har smarttelefon og de som ikke har kan ha fysiske papirer. 

Man skal ikke trenge å gå rundt og bevise ting. Det er ubehagelig og nedverdigende for de som må gå med bevis på seg. Det er også informasjon ingen andre enn en selv, leger og NAV har krav på å vite

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Man skal ikke trenge å gå rundt og bevise ting. Det er ubehagelig og nedverdigende for de som må gå med bevis på seg. Det er også informasjon ingen andre enn en selv, leger og NAV har krav på å vite

Javel…personlig har jeg null problemer med å vise frem coronapass og jeg tror i grunn det er kurant for de fleste.

mamma til adhd gutt<3 skrev (Akkurat nå):

Javel…personlig har jeg null problemer med å vise frem coronapass og jeg tror i grunn det er kurant for de fleste.

Koronapass beviser jo at du er frisk og vaksinert, ikke at du er syk og med det ikke kan ta vaksinen. Du ser forskjellen? 

• Opprett ny...