Anonym bruker Skrevet 14. november 2021 #26 Skrevet 14. november 2021 Anonym bruker skrev (28 minutter siden): Ja vil jo helst slippe å bytte listene, så siden dette kun er kosmetisk så blir nok listene på. Takk for tips. Male tak+lister. Beholde taklistene på. Veggfornyer, male. Må ta av gulvlistene pga gulvlegging, men den risikoen får jeg ta. Gulvet i dag er et rød-oransje gulvbelegg så laminat blir det uten tvil. Ingen gulvmatte i verden kan dekke det gulvet som er nå. Usikker på om jeg vil ha hvite gulvlister eller ikke, men det finner jeg ut av takk for god hjelp 😊 Anonymkode: b2bac...b27 https://www.trestjerner.no/for-og-etter/slitent-70-talls-kjokken-ble-en-industriell-drom/?gclid=Cj0KCQiAhMOMBhDhARIsAPVml-FM3wjaGO_2yFZcVaDs2G-1sy0kegWySY0MMLA85ij-8eKRCPs2FSAaAgIKEALw_wcB Anonymkode: 4a7e8...c7d
Anonym bruker Skrevet 14. november 2021 #27 Skrevet 14. november 2021 Anonym bruker skrev (27 minutter siden): Det du ser på som en rask og enkel fornying, kommer til å være mye mer omfattende enn du tror. Jeg ville ikke forsøkt å ta ned lister - de ødelegges og kan ikke brukes igjen, og listing er mye jobb… Hvis du absolutt MÅ gjøre noe mer med veggene enn å male dem, ville jeg gått for en slik fornyer-tapet, og malt det. Et lag med akryl øverst og nederst ved listene, for å få en noenlunde pen overgang. Mal lister og tak. Gulv kan også males. Er det forresten mye ledninger på veggene? Sjekk opp det først, og ha en plan for dem. Kjøkkenflis kan dekkes med folie, eller males. Anonymkode: 87726...f51 Takk, det skal jeg ta høyde for👍Ingen synlige ledninger. Kjøkkenet er ok, hvitt med hvite fliser mellom innredningen. Så det blir som det er😊 Anonymkode: b2bac...b27
Anonym bruker Skrevet 14. november 2021 #28 Skrevet 14. november 2021 Anonym bruker skrev (27 minutter siden): Sjekk hva som er under gulvbelegget. Kan være tregulv. Uansett ville jeg heller malt gulvbelegget enn å ta av gulvlister og legge nytt! Her er også ledninger langs lister en potensiell jobb, nemlig. Anonymkode: 87726...f51 Hmmm, ja kanskje det er en fordel å sjekke hva som er under. Evt ser jeg mange nevner å male gulvbelegg 🤔🤔🤔 ingen ledninger langs listene, men det skal jeg dobbeltsjekke. Takk, ser at det kan bli en stor jobb mtp ledninger. Anonymkode: b2bac...b27
Anonym bruker Skrevet 14. november 2021 #29 Skrevet 14. november 2021 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): https://www.trestjerner.no/for-og-etter/slitent-70-talls-kjokken-ble-en-industriell-drom/?gclid=Cj0KCQiAhMOMBhDhARIsAPVml-FM3wjaGO_2yFZcVaDs2G-1sy0kegWySY0MMLA85ij-8eKRCPs2FSAaAgIKEALw_wcB Anonymkode: 4a7e8...c7d Wow, fint! Takk! Men, dette er holdbart? Hvis et barn kjører med leiebiler på gulvet eller løper inn med sko (grus i sporene på sålen) så er hele gulvet ødelagt? Dette hadde vært kjempeenkelt! Men er så skeptisk 🤔 Anonymkode: b2bac...b27
Anonym bruker Skrevet 14. november 2021 #30 Skrevet 14. november 2021 Hvis det bare er for to år er det jo dumt å legge mye tid og penger i det, men hvis foreldrene dine har en plan for hvordan det skal bli til slutt kan du kanskje legge litt mer i oppussingen og så ha en avtale om at du får dekket noe av kostnadene når foreldrene dine skal pusse opp. Det ville kunne gi deg et bedre resultat mens du bor der, spare penger for alle på sikt og spare miljøet for bryk og kast av materialer. Uansett er det mye du får gjort bare med maling. Både panel og tepet kan males over. Malte overflater på kjøkkenfronter, bad, dører ol holder ikke evig, men med nye knotter og håndtak det kan se bra ut i over 2 år og det gir et helt annet uttrykk. Et stygt gulv kan gi et helt annet inntrykk bare med et stort teppe og strategisk plaserte bilder kan dekke irriterende ting som er for dyre eller tidkrevende å fikse for så kort tid. Anonymkode: 63e5e...ea7
Anonym bruker Skrevet 14. november 2021 #31 Skrevet 14. november 2021 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Hvis det bare er for to år er det jo dumt å legge mye tid og penger i det, men hvis foreldrene dine har en plan for hvordan det skal bli til slutt kan du kanskje legge litt mer i oppussingen og så ha en avtale om at du får dekket noe av kostnadene når foreldrene dine skal pusse opp. Det ville kunne gi deg et bedre resultat mens du bor der, spare penger for alle på sikt og spare miljøet for bryk og kast av materialer. Uansett er det mye du får gjort bare med maling. Både panel og tepet kan males over. Malte overflater på kjøkkenfronter, bad, dører ol holder ikke evig, men med nye knotter og håndtak det kan se bra ut i over 2 år og det gir et helt annet uttrykk. Et stygt gulv kan gi et helt annet inntrykk bare med et stort teppe og strategisk plaserte bilder kan dekke irriterende ting som er for dyre eller tidkrevende å fikse for så kort tid. Anonymkode: 63e5e...ea7 Jeg legger verken mye tid eller penger i dette, og det er ikke snakk om bruk og kast av materialer å kjøpe 3 ruller med veggfornyer og male over. Folk pusser jo opp annet hvert år har jeg inntrykk av, så da er det i så fall et større problem enn en 10-liter maling og 3 tapetruller. Og som nevnt, bad, knotter, kjøkken... huff, nei... orker ikke... har fått mange gode tips, så nå logger jeg ut, blir bare for mye med disse gode tipsene om å ta alt NÅ når vi ikke skal ta alt NÅ. Takk for tips alle sammen, har fått mye bra og tar det som utgangspunkt 👍😊😊 Anonymkode: b2bac...b27
Anonym bruker Skrevet 14. november 2021 #32 Skrevet 14. november 2021 Veggfornyer er vanskelig og legge pent. Ville heler gått for walls2 pain plater. Enkelt og skru opp og smekk ferdig. Anonymkode: 17b01...22c
Anonym bruker Skrevet 14. november 2021 #33 Skrevet 14. november 2021 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Jeg legger verken mye tid eller penger i dette, og det er ikke snakk om bruk og kast av materialer å kjøpe 3 ruller med veggfornyer og male over. Folk pusser jo opp annet hvert år har jeg inntrykk av, så da er det i så fall et større problem enn en 10-liter maling og 3 tapetruller. Og som nevnt, bad, knotter, kjøkken... huff, nei... orker ikke... har fått mange gode tips, så nå logger jeg ut, blir bare for mye med disse gode tipsene om å ta alt NÅ når vi ikke skal ta alt NÅ. Takk for tips alle sammen, har fått mye bra og tar det som utgangspunkt 👍😊😊 Anonymkode: b2bac...b27 Det er ikke så godt å vite hvor mye du hadde etenkt å gjøre nå. Jeg er helt enig med deg i at du kommer angt med maling, men hvis det er litt større ting du føler for åvta er det lurt å tenke på om det kan tilpasses den langsiktige planen. Anonymkode: 63e5e...ea7
Anonym bruker Skrevet 14. november 2021 #34 Skrevet 14. november 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Det er ikke så godt å vite hvor mye du hadde etenkt å gjøre nå. Jeg er helt enig med deg i at du kommer angt med maling, men hvis det er litt større ting du føler for åvta er det lurt å tenke på om det kan tilpasses den langsiktige planen. Anonymkode: 63e5e...ea7 Hva med å lese hva hi faktisk skriver? Hun skal ikke ta større ting. Hun skal ta vegger og gulv, og ev et strøk i taket. Hi: Male gulv høres jo superlettvint ut, og om du er bekymret for holdbarheten kan et par tepper avlaste og beskytte mot riper osv. Lykke til med oppussingen, du får det nok riktig hyggelig. Anonymkode: ef536...9b5
Anonym bruker Skrevet 14. november 2021 #35 Skrevet 14. november 2021 Er det ikke bedre å spørre på et forum med menn? Eller altså med menn som kan dette i stedet for på et mammaforum? Anonymkode: a7843...c5f
Anonym bruker Skrevet 14. november 2021 #36 Skrevet 14. november 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Wow, fint! Takk! Men, dette er holdbart? Hvis et barn kjører med leiebiler på gulvet eller løper inn med sko (grus i sporene på sålen) så er hele gulvet ødelagt? Dette hadde vært kjempeenkelt! Men er så skeptisk 🤔 Anonymkode: b2bac...b27 Gulvmaling er temmelig slitesterkt altså, det klarer ikke poden slite ned på to år. Med 2-3 lag gulvmaling holder det garantert. Men du kan jo legge et teppe der han leker så slipper du tenke på det... Anonymkode: 4a7e8...c7d
Anonym bruker Skrevet 14. november 2021 #37 Skrevet 14. november 2021 Anonym bruker skrev (31 minutter siden): Er det ikke bedre å spørre på et forum med menn? Eller altså med menn som kan dette i stedet for på et mammaforum? Anonymkode: a7843...c5f Hvorfor? Hi har fått mange gode svar. Anonymkode: ef536...9b5
Anonym bruker Skrevet 14. november 2021 #38 Skrevet 14. november 2021 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Hvorfor? Hi har fått mange gode svar. Anonymkode: ef536...9b5 For å få svar fra de som kan noe om dette. Dette er litt feil forum. Anonymkode: a7843...c5f
Anonym bruker Skrevet 14. november 2021 #39 Skrevet 14. november 2021 Anonym bruker skrev (22 minutter siden): For å få svar fra de som kan noe om dette. Dette er litt feil forum. Anonymkode: a7843...c5f Hun har fått svar fra de som kan det? Har du ramla ned fra 1950? Anonymkode: ef536...9b5
Anonym bruker Skrevet 14. november 2021 #40 Skrevet 14. november 2021 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Hun har fått svar fra de som kan det? Har du ramla ned fra 1950? Anonymkode: ef536...9b5 Du er så morsom at jeg glemmer å le. Jeg forsøker å det minste å hjelpe HI. Anonymkode: a7843...c5f
Anonym bruker Skrevet 14. november 2021 #41 Skrevet 14. november 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Hva med å lese hva hi faktisk skriver? Hun skal ikke ta større ting. Hun skal ta vegger og gulv, og ev et strøk i taket. Hi: Male gulv høres jo superlettvint ut, og om du er bekymret for holdbarheten kan et par tepper avlaste og beskytte mot riper osv. Lykke til med oppussingen, du får det nok riktig hyggelig. Anonymkode: ef536...9b5 ❤ Anonymkode: b2bac...b27
Anonym bruker Skrevet 14. november 2021 #42 Skrevet 14. november 2021 Anonym bruker skrev (46 minutter siden): Du er så morsom at jeg glemmer å le. Jeg forsøker å det minste å hjelpe HI. Anonymkode: a7843...c5f Jeg har gitt henne flere råd. Noen av oss damer vet faktisk opp/ned på en spiker, skjønner du 😉 Anonymkode: ef536...9b5
Anonym bruker Skrevet 14. november 2021 #43 Skrevet 14. november 2021 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Jeg har gitt henne flere råd. Noen av oss damer vet faktisk opp/ned på en spiker, skjønner du 😉 Anonymkode: ef536...9b5 Nei, så morsom du er! Selv om du vet opp og ned på en spiker så tror jeg det er litt mer som må til for å kunne en del om dette med bygging, vegger, og så videre. Jeg er ganske sikker på at de menn som har dette som fag kan en del mer om dette enn du kan. Selv om du kan opp og ned på en spiker. Anonymkode: a7843...c5f
Anonym bruker Skrevet 14. november 2021 #44 Skrevet 14. november 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Nei, så morsom du er! Selv om du vet opp og ned på en spiker så tror jeg det er litt mer som må til for å kunne en del om dette med bygging, vegger, og så videre. Jeg er ganske sikker på at de menn som har dette som fag kan en del mer om dette enn du kan. Selv om du kan opp og ned på en spiker. Anonymkode: a7843...c5f Hun skal male, ev tapetsere. Det trenger man ikke fagfolk for å få til. Det finnes forøvrig kvinner som er håndverkere, men kanskje ikke i din begrensede verden? Anonymkode: ef536...9b5
Syngensang Skrevet 14. november 2021 #45 Skrevet 14. november 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Nei, så morsom du er! Selv om du vet opp og ned på en spiker så tror jeg det er litt mer som må til for å kunne en del om dette med bygging, vegger, og så videre. Jeg er ganske sikker på at de menn som har dette som fag kan en del mer om dette enn du kan. Selv om du kan opp og ned på en spiker. Anonymkode: a7843...c5f Rull inn, hi skulle måle evt tapetsere. Og det trur eg faktisk damer kan betre enn dei fleste menn. Dei juksar meir og får dårlegare resultat er no iallefall mi erfaring.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2021 #46 Skrevet 14. november 2021 Syngensang skrev (3 minutter siden): Rull inn, hi skulle måle evt tapetsere. Og det trur eg faktisk damer kan betre enn dei fleste menn. Dei juksar meir og får dårlegare resultat er no iallefall mi erfaring. Det er jeg enig i, søsteren min og jeg var eneste som nailet papirtapet med mønster mot skråtak 👍🏻 Men det jeg tenker etter å ha lest tråden her er at det er mye å spare på å ikke flekke over, men gjøre jobben skikkelig med en gang og tenke gjenbruk der det er mulig. Det er sjelden lønnsomt å pusse opp, vegg og gulv er noe av det enkleste å ta skikkelig med en gang. Skiller ikke så mye i jobb og materialer. To runder derimot er unødig fordyrende. Da ville jeg heller kjøpt ett gulvteppe til senere bruk enn å legge laminat. Når en først fikser en ting drar det fort med seg noe mer. Anonymkode: 7136f...2a5
Anonym bruker Skrevet 14. november 2021 #47 Skrevet 14. november 2021 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Nei, så morsom du er! Selv om du vet opp og ned på en spiker så tror jeg det er litt mer som må til for å kunne en del om dette med bygging, vegger, og så videre. Jeg er ganske sikker på at de menn som har dette som fag kan en del mer om dette enn du kan. Selv om du kan opp og ned på en spiker. Anonymkode: a7843...c5f Men de kvinner som har dette som fag er sannsynligvis udugelige de, eller? Anonymkode: 0fd05...1fb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå