Gå til innhold

12 mnd gammel og full i slim

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun har skikkelig slimhoste og hoster til hun spyr og det kommer jo omtrent bare slim.

Sover kjempedårlig, for hver gang hun blir lagt ned så begynner hun å hoste helt ekstremt igjen. I tillegg tett i nesen.

Har løftet hodeenden på sengen, men det hjelper fint lite. Hva kan vi gjøre? Er det noe å gjøre for henne eller må vi bare «stå i det»? Vi voksne er også syke med slimhoste og tett/rennende nese.

Anonymkode: ef1e2...289

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med tanke på hvor mye RS-virus som er i omløp synes jeg du bør ringe legevakten slik at de kan vurdere tilstanden hennes.

Anonymkode: 160f2...f5e

Skrevet

Er så takknemlig for at jeg har investert i et forstøverapparat. 

Anonymkode: 8cb11...418

Skrevet

Åå hjelp 12 mnd. Trodde det stod 12 år. Kom dere på legevakt med en eneste gang!!!!!!!

Skrevet
Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

Åå hjelp 12 mnd. Trodde det stod 12 år. Kom dere på legevakt med en eneste gang!!!!!!!

Hun har vært sånn i noen dager. Har snakket med legevakten som mener vi skal se an.

hi

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Hun har vært sånn i noen dager. Har snakket med legevakten som mener vi skal se an.

hi

Da hadde jeg ringt igjen å sagt at nå har jeg sett det an å vurderer det slik at jeg vil at en lege ser på barnet! 

blir så irritert når legevakt svarer at en skal se det an! Som om ikke vi har vurdert å sett det an til det punktet vi ringer legevakt?! 🤯

Anonymkode: e9d93...e66

Skrevet

Min like gamle har sittet oppreist og sovet i over to uker av samme grunn. Jeg har en vanlig pute og så en tvillingammepute oppå og så sitter han inntil den og sover. Jeg har barn med astma og mistenker sterkt at ettåringen også har det, så jeg ba legen om henvisning til barnelege og anfallsmedisin. Det hjelp noen timer hver gang, men det holder ikke, så ba om forebyggende medisin mens vi venter på time hos barnelege. Det hjelper, men han må fortsatt sove sittende en del av nettene. Synes du bør dra til fastlegen imorgen om du ikke drar til legevakten idag. Noen bør lytte på barnet. Virker som legevakten har for høy terskel til å ta inn babyer som sliter med hoste/pust. 

Mye drikke, gjerne lunken, virker slimløsende. Det samme gjør litt herjing og latter.

Anonymkode: 4cd6d...2a0

Skrevet

Ammer du? Evt kan morsmelk i nasen hjelpe. 

Anonymkode: 19898...6da

Skrevet

Full i slim eller full av slim? Veldig forskjellig 

Anonymkode: 40b26...d8e

Skrevet

Reis til legevakten,  

Anonymkode: 9a396...e1e

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Da hadde jeg ringt igjen å sagt at nå har jeg sett det an å vurderer det slik at jeg vil at en lege ser på barnet! 

blir så irritert når legevakt svarer at en skal se det an! Som om ikke vi har vurdert å sett det an til det punktet vi ringer legevakt?! 🤯

Anonymkode: e9d93...e66

En skal ikke ringe legevakt viss ikke barnet er tett( merker det på pusten), har feber eller ikke får i seg væske.

Da skal en bruke fastlegen sin og ringe når de åpner.

Tror de som bare krever alt av legevakt, skulle prøvd å jobbe der selv

Anonymkode: cb32f...686

Skrevet
Anonym bruker skrev (21 timer siden):

hi

Er dette legevakt i viken?

Skrevet

Hvordan går der med dere? 

Anonymkode: 9a396...e1e

Skrevet

Hei, hi her.

Vi dro på legevakten i går. Det var heldigvis ikke noe RS virus (eller covid), «kun» en heftig høstforkjølelse. Hun har fortsatt mye slim og hoster en del, men virker hakket bedre i dag så håper det bare blir bedring fremover.

Takk som spør.

(Var forresten ikke i Viken.)

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Er dette legevakt i viken?

Viken er STORT. Tipper det finnes en og annen legevakt i vårt langstrakte land som gir samme beskjed som "viken" 🤦‍♀️

Anonymkode: ce22e...3a6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...