Gå til innhold

Er du fornøyd med eget utseende og kropp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hva er du ikke fornøyd med? 

Anonymkode: 892ab...e45

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er alt i alt fornøyd, men alltids noen ting jeg gjerne skulle vært kvitt. Som strekkmerker og noen arr. Og skulle ønske jeg hadde fyldigere hår. 

Anonymkode: cb6e9...b3b

Skrevet

Nei, ikke fornøyd. Har for mange ekstra kilo, strekkmerker, slapp hud osv. Mange svangerskap som har satt sitt preg på kroppen. 

Skrevet

Kun misfornøyd med de ekstra kiloene.... 40+, men jobber med å gå ned hver dag

Anonymkode: 49392...f29

Skrevet

Jeg har gått fra å være misfornøyd med det meste og rakke ned på meg selv flere ganger hver eneste dag - til å jobbe med å akseptere kroppen min akkurat slik den er og være fornøyd med den.

Kunne nok ha laget en lang liste over ting som ikke er som jeg skulle ønske, men det har ingen hensikt, for det er bare negativt.

Istedenfor jobber jeg hver dag med å snakke fint til meg selv. Tar jeg meg selv i å tenke negativt eller stygt om egen kropp, da stopper jeg meg selv, og ser bevisst på helheten og hva jeg er fornøyd med.

Jeg gjør det jeg kan med kosthold og aktivitet, og aksepterer det jeg ikke kan endre.

Livet er så mye bedre på denne måten :)

Anonymkode: 51c57...fe8

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har gått fra å være misfornøyd med det meste og rakke ned på meg selv flere ganger hver eneste dag - til å jobbe med å akseptere kroppen min akkurat slik den er og være fornøyd med den.

Kunne nok ha laget en lang liste over ting som ikke er som jeg skulle ønske, men det har ingen hensikt, for det er bare negativt.

Istedenfor jobber jeg hver dag med å snakke fint til meg selv. Tar jeg meg selv i å tenke negativt eller stygt om egen kropp, da stopper jeg meg selv, og ser bevisst på helheten og hva jeg er fornøyd med.

Jeg gjør det jeg kan med kosthold og aktivitet, og aksepterer det jeg ikke kan endre.

Livet er så mye bedre på denne måten :)

Anonymkode: 51c57...fe8

Så bra 😊 

Anonymkode: 892ab...e45

Skrevet

Grunnleggende fornøyd. Mitt utseende er veldig bra, og kroppen er frisk. Men jeg er overvektig, det er jeg ikke fornøyd med.

Anonymkode: 72f96...e16

Skrevet

Stort sett fornøyd. Jeg er ikke så opptatt av utseendet men ser helt normal ut. Det jeg misliker er at jeg har litt mye fett på innsiden av lårene. Det gir mye slitasje  på buksee og jeg blir lett sår hvis jeg løper i kort shorts eller har bare truse under kjole.

Anonymkode: 5efeb...d25

Skrevet

Jeg er fornøyd med meg selv, selv om jeg ikke er vakker og ikke har modellkropp. 

Jeg har en kropp som fungerer. Jeg klarer som oftest det jeg vil i løpet av en dag, jeg er lite plaget av smerter og jeg sover godt om natten. 

Jeg er god nok, sterk nok og fin nok. Jeg har stort sett gode dager, en mann som elsker meg og viser det. Jeg har en trygghet inni meg, og trives godt i selskap med andre. Dette farger blikket som jeg ser på kroppen min med. Den er god nok, og det er godt nok 🙏🏻

Skrevet

Ja. Frisk enda. 40 år. Ingen store greier. Alltid noen småting man legger merke til, men prøver å plassere det akkurat der...småting. Bagateller. Orker ikke gi utseende så stor plass i selvfølelsen eller livet mitt.

Anonymkode: 68b52...70f

Skrevet

Syns eg ser bra ut, har betre sjølvtillit på det som 40-åring enn som 20-åring. Er veldig sterk, men for tung. Hadde vore veldig fornøgd om ikkje kroppen var full av kroniske smerter (og sikkert lettare òg sidan det er vanskeleg å holde seg aktiv når det er vondt overalt og ein blir utslitt av konstante smerter) 

Anonymkode: f9f2d...848

Skrevet

Nei! Jeg har alltid vært ganske fornøyd. Var ikke noe lykkeligere da jeg bare veide 50 kg. 

Men jeg vet at jeg trøstespiser pga store traumer og sorg. Irriterer meg at jeg har stor oppblåst mage og at julekjolene ikke passer. Jeg er veldig rund i ansiktet nå pga medisiner. Det er vel det jeg liker minst. 

Anonymkode: 0f462...f6a

Skrevet

Tja, noen ting jeg skulle endret, men ser helt normal ut og kroppen min er ok. Fornøyd med ben, rumpe og pupper. 

Anonymkode: 6c311...7ba

Skrevet

Jeg er 47 år og rynkene har gjort sitt inntog. Akkurat det jobber jeg med å akseptere.  Ellers har jeg født 4 barn og magen bærer preg av det. Men jeg er slank, sterk, frisk,  pen nok og generelt fornøyd med kroppen min.

Anonymkode: 32137...ada

Skrevet

Nei, absolutt ikke. Men det telles kanskje ikke når jeg har kroppsdysmorfisk lidelse.  

Jeg synes jeg er så stygg at jeg ikke fortjener å vise meg ute og får jevnlige sammenbrudd fordi jeg er så fortvilet over hvordan jeg ser ut. 

Ikke særlig gøy. Dere er heldige. :)

Anonymkode: ff17f...cd6

Skrevet

Tråden er ryddet for brukerangrep, hetsende innlegg og svar til dette.

Admin

Skrevet

Jeg er utrolig fornøyd med kroppen min. Den har gitt meg to barn. Den er sterk og kan bære alt jeg trenger og løpe så langt jeg må. Den hindrer meg aldri i å gjøre det jeg vil. Jeg har ikke smerter noe sted. Den gir meg nytelse og er tydeligvis verdt å elske siden min mann gjør det. Jeg har altfor små pupper og cellulitter og jeg er sikkert altfor tynn. Det gjør ingen verdens ting. Jeg virker. Med litt sminke synes jeg til og med jeg er direkte pen fra noen vinkler. 

Anonymkode: dfc34...cec

Skrevet

Klart jeg er! Jeg er helt smashings! Og jeg oppdrar døtre som jeg gjerne vil skal ha et godt forhold til egen kropp, og da hjelper deg med en mamma som gir uttrykk for at hun er fornøyd med seg selv, sin kropp, sitt intellekt og sine mange kvaliteter. I samme slengen er hun opptatt av å fortelle døtrene hvilke fabelaktige egenskaper de selv besitter. 

Skrevet (endret)

Jepp, jeg er dritdigg! 

Endret av Elizabeth
Trykkleif
Skrevet

Jeg skulle gjerne sagt ja, men nei. 

Det idiotiske her er at ved litt innsats på kosthold og trening, ville jeg nok vært ganske stram og strøken. Men jeg gidder ikke, finner bare unnskyldninger i stedet for motivasjon. Så jeg er vel mest irritert på meg selv fremfor hvordan jeg er skapt. 

Anonymkode: a34f5...816

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 14.11.2021 den 16.56):

Nei, absolutt ikke. Men det telles kanskje ikke når jeg har kroppsdysmorfisk lidelse.  

Jeg synes jeg er så stygg at jeg ikke fortjener å vise meg ute og får jevnlige sammenbrudd fordi jeg er så fortvilet over hvordan jeg ser ut. 

Ikke særlig gøy. Dere er heldige. :)

Anonymkode: ff17f...cd6

Så trist at du har det sånn!

Jeg tror ikke det er noe jeg kan si her og nå som vil endre ditt eget syn på hvordan du ser ut, men en ting kjenner jeg veldig på et behov for å påpeke. Og jeg håper du hvertfall prøver å ta det til deg. 

Din verdi, er IKKE bundet opp mot hvordan du ser ut. Hva du fortjener og ikke er IKKE bundet opp mot utseendet ditt. Du er like verdifull som alle andre, og du fortjener å være en del av samfunnet på lik linje med alle andre. 

Anonymkode: 8daf3...08b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...