Gå til innhold

Savner barna

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått påvist covid-19 for tre dager siden. Blitt smittet på jobb av pasient med covid. Er isolert på soverommet. Har tre barn som jeg gledet meg til å endelig få være med etter to uker intensiv nattjobbing (helsevesen) hvor jeg knapt har fått sett de. Vært mye ekstra arbeid de siste 2-3 mnd pga sykdom på jobb. De 3 siste gangene jeg har hatt «langfri» har jeg vært syk. Med en gang jeg går på fri blir jeg syk. Får aldri kommet til hektene føler jeg. 

Sjefen vil ha meg tilbake på mandag også, selv om fastlegen min sendte mld til meg igår og sa minst 5 dager i isolasjon. Jeg har fortsatt feber så må bli friske først uansett, men føler sånt på presset til å bli frisk for å jobbe. Trenger en pust i bakken. Måtte lufte dette her og.

Anonymkode: 550eb...2fd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå blir jeg sikkert sablet ned, men da hadde jeg faktisk vurdert å lyve på meg feber en ekstra dag eller to. Reglene er jo krystallklare her. Du må ha vært feberfri i minst 24 timer, og da kan ikke sjefen din insistere på at du skal på jobb. 

Anonymkode: 87445...bca

Skrevet

Sjefen din er idiot. Du overser sjefen og gjør som legen sier.

Anonymkode: ac988...fab

Skrevet

Takk for svar. Jeg har feber nå og blir tungpustet av å gå opp og ned trappene til toalettet. Ellers er det utrolig rart å ikke ha smak eller luktesans. Selv om jeg vil utav isolasjon når mandag er over venter 5 nattevakter på meg. Vet ikke om jeg klarer det, men føler så stort press. Vanskelig å få i seg mat når jeg ikke kjenner noe som helst smak, men tvinger det ned. Er sykemelding innafor? Ser ikke hvor jeg skal få kreftene fra, men det er vel bare pga sånn jeg føler meg akkurat nå. 

HI

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Takk for svar. Jeg har feber nå og blir tungpustet av å gå opp og ned trappene til toalettet. Ellers er det utrolig rart å ikke ha smak eller luktesans. Selv om jeg vil utav isolasjon når mandag er over venter 5 nattevakter på meg. Vet ikke om jeg klarer det, men føler så stort press. Vanskelig å få i seg mat når jeg ikke kjenner noe som helst smak, men tvinger det ned. Er sykemelding innafor? Ser ikke hvor jeg skal få kreftene fra, men det er vel bare pga sånn jeg føler meg akkurat nå. 

HI

Helt innenfor å ta en uke ekstra.

Mange sliter med langtidskorona og utmattelse etterpå, ingen vits å "mate det uhyret" altså. Pass på å være helt frisk før du presser deg sånn, du risikerer å gå på en smell.

Mandag ringer du legen og sier du føler deg utmattet og sliten, ikke orker en uke med nattevakter, også får du en sykemelding.

Skjønner at du jobber i helsevesenet og presset er stort, men alle vinner på at du blir helt frisk og kan yte max. Å presse seg på jobb før man er frisk og ende med en skikkelig smell, langtidssykemelding og alt som hører med er mye dyrere for samfunnet enn en uke med sykemelding når du fremdeles føler deg så svak.

Anonymkode: f3068...e02

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...