Anonym bruker Skrevet 13. november 2021 #1 Skrevet 13. november 2021 Hadde kontroll på det elektriske anlegget og jeg mangler samsvarserklæring. Det ble bygd i 2009, skulle ikke denne være mulig å fremskaffe nå i ettertid? Eller må jeg ta den enorme kostnaden det medfører å få dette i orden? Det er utført småting i ettertid som ikke er dokumentert, men dette kan jeg evt få elektriker til å gjøre om og dokumentere Så det jeg er ute etter er svar på om det som fra byggeår kan fremskaffet erklæring på nå i ettertid? Dette er et sameie det flere andre har en slik erklæring fra byggeår. Anonymkode: c2170...bc2
Anonym bruker Skrevet 13. november 2021 #2 Skrevet 13. november 2021 Finn ut hvem som var elektriker på bygget da det ble satt opp, det står sikkert på noen av de andres i sameiet, ofte har de den i systemet sitt. Det skal også være en ferdigattest fra kommunen, i den forbindelse sender de gjerne inn samsvarserklæring fra elektriker. Kan være de har en kopi i arkivet sitt. Du kan også sjekke med entreprenøren/byggherre som var ansvarlig for å sette opp bygget og sende inn søknad om ferdigattest om de har en kopi. Anonymkode: 7bc91...fb0
Anonym bruker Skrevet 13. november 2021 #3 Skrevet 13. november 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Finn ut hvem som var elektriker på bygget da det ble satt opp, det står sikkert på noen av de andres i sameiet, ofte har de den i systemet sitt. Det skal også være en ferdigattest fra kommunen, i den forbindelse sender de gjerne inn samsvarserklæring fra elektriker. Kan være de har en kopi i arkivet sitt. Du kan også sjekke med entreprenøren/byggherre som var ansvarlig for å sette opp bygget og sende inn søknad om ferdigattest om de har en kopi. Anonymkode: 7bc91...fb0 Takk 😊 sjekker med naboen hva som står på hans. Evt også kommunen. Ferdigattest er det på bygget, så evt kommunen også hvis naboen ikke vet. Takk 😊😊😊 Anonymkode: c2170...bc2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå