Anonym bruker Skrevet 13. november 2021 #1 Skrevet 13. november 2021 Jeg har endelig, som skikkelig voksen, skjønt at jeg er annerledes skrudd sammen enn søsken og venninner. De elsker, i hvert fall utad, hytteturer og ferieturer sammen, jo flere, jo bedre, og det å være sammen hele tida. Jeg synes også det er koselig og moro å være sammen, men har følt meg så rar, for jeg har lettere panikk med tanke på ei langhelg der eneste aleinetida er når jeg er på do. Så sa en kollega av meg at det ikke var unormalt, det handlet bare om hvor man henter energi. Noen henter energi når de er sammen med noen, noen trenger å være aleine for å fylle energitanken. Da klikka brikkene på plass for meg. Jeg trenger tid for meg selv. En times tur uten andre, en halvtime med ei bok eller et strikketøy. Litt stillhet så jeg får samla tankene. Hvor vanlig eller uvanlig er det å være sånn? Synes det virker som alle andre blir fulle av energi på å være sosiale. Så, henter du energi når du er sosial eller når du er aleine? Anonymkode: bd1c5...bf4
frk Nilsen Skrevet 13. november 2021 #2 Skrevet 13. november 2021 Jeg får energi av begge deler, jeg elsker å være sosial med venner, de gir meg påfyll i en hektisk hverdag. Men jeg må også få den alenetiden ved å ta en joggetur eller en gåtur i skogen, være alene på morgenen med en god kaffe mens resten av huset sover. Mangel på en av disse gjør meg gretten og lunta blir kortere.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2021 #3 Skrevet 13. november 2021 Det er vel det som handler om å være introvert eller ekstrovert. Jeg er veldig introvert , blir utrolig sliten av å være sosial. Men liker det godt med folk jeg kjenner og i små doser. Å dra på ferier med mange andre synes jeg utrolig slitsomt. Anonymkode: fd872...d26
amandine Skrevet 13. november 2021 #4 Skrevet 13. november 2021 Jeg er helt avhengig av alenetid, jeg bruker så enormt mye av meg selv på jobb, spesielt, at jeg må ha luft alene for å ha overskudd. På tur i fjellet, i skogen eller bare rundt nabolaget en kveld, er nødvendig.
Himmel og hav Skrevet 13. november 2021 #5 Skrevet 13. november 2021 Jeg må ha tid for meg selv. Ut i hagen og rufse og ordne, en halvtime i sofaen med strikketøy eller bare sitte på trappa og glane i lufta. Det er koselig med folk rundt meg, men det sliter meg ut over tid.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2021 #6 Skrevet 13. november 2021 Du er rett og slett introvert, og vi er mange som er det. Får jeg forsiktig gjette at du synes det var deilig da samfunnet stengte ned? De fleste introverte, meg selv inkludert, synes nemlig det. Endelig null krav til å være sosial. Jeg liker godt å være litt sosial av og til fordi jeg trives godt med folk og at ting skjer, men jeg blir også veldig fort sliten av det og må derfor skjerme meg. Jeg henter energi ved å være i fred. Lese, strikke, gå tur osv. Anonymkode: 9a5a9...467
Anonym bruker Skrevet 13. november 2021 #7 Skrevet 13. november 2021 Jeg liker å være sosial, men er avhengig av å ha litt alenetid (går greit at mannen og barna er i nærheten). Feks kunne jeg gjerne dratt på hyttetur sammen med et vennepar hvis vi hadde hver vår hytte som lå vegg i vegg. Vi skal snart ha seminar med jobb, og der har de bestilt dobbeltrom til alle. Dette medførte at jeg har meldt meg av. Orker ikke seminar med kollegaer på hotell uten et sted jeg kan trekke meg tilbake. Anonymkode: 077a5...168
Anonym bruker Skrevet 13. november 2021 #8 Skrevet 13. november 2021 Jeg er også introvert. Er hyggelig å reise på tur, men foretrekker enerom og å runde av i grei tid på kvelden slik at en får litt tid til dusje, skrolle, lese eller hva en vil i ro og fred. Heldigvis da, så er flere i venninnegjengen skrudd sammen slik. Etter ei fikk mer eller mindre mental breakdown på tur, fant vi ut at enerom for de som vil må være helt innafor. Å drite i ro og fred er i grunnen ganske undervurdert 😂😂💩 Anonymkode: 71093...1b3
Anonym bruker Skrevet 14. november 2021 #9 Skrevet 14. november 2021 Henter alt i samvær med andre. Jeg lever på sosial kontakt. Er ekstrem-ekstrovert! Anonymkode: c60f4...d7d
Anonym bruker Skrevet 14. november 2021 #10 Skrevet 14. november 2021 Jeg får energi av å bruke energi. Setter jeg meg i sofaen, går energien min ned. Er vant til å bruke kroppen i jobb Anonymkode: 1ed36...36f
Anonym bruker Skrevet 14. november 2021 #11 Skrevet 14. november 2021 Jeg er introvert Anonymkode: fa68a...39b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå