Gå til innhold

Foreldrene kom ikke hjem til avtalt tid

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 timer siden):

Barnevernet kan ende med å ta barna. Derfor, ikke ring barnevernet. Bare ikke stille opp som barnevakt igjen.

Anonymkode: 4b3da...af0

Barnevernet kan ende med å ta barna. Derfor, RING barnevernet. Det ville være en bra løsning her.

Anonymkode: 3b75f...e83

Videoannonse
Annonse
Skrevet

håper bv her kontaktet her, stakkars unge 😪

Anonymkode: 70cd2...5a7

Skrevet

Mange som er ganske tøffe mot deg som har vært barnevakt her. Spørs om de hadde vært like tøffe om de var i din situasjon. Jeg hadde heller aldri vågd å kreve mere lønn eller taxi til jobb. Jeg hadde nok også føyd meg om jeg måtte sove over for å sikre at barnet hadde noen trygge voksne der om det våknet. Og jeg hadde sikkert funnet på mange gode grunner for å ikke kontakte barnevernet. 

Men i den jobben jeg har hatt de siste årene, har jeg hatt en del kontakt med barnevernet. Og jeg vet at for mange barn gjør de en forskjell. I de aller aller aller fleste tilfeller til det bedre. De er ikke så skumle og farlige som de framstilles som i media. 

Ut fra beskrivelsen du gir av situasjonen her, er nok ikke dette verken første eller siste gang de gjør lignende. Og at de ikke angrer seg, men ønsker barnevakt neste kveld også, tyder på at de ikke vet bedre. De trenger hjelp. De mister ikke barnet sitt av den grunn. Men de kan få hjelp og veiledning som andre skriver her. 

Jeg håper du deler dette med en du stoler på. Om du syns det er vanskelig å melde til politi eller barnevern, så kan kanskje noen andre ta den telefonen eller bekymringsmeldinger for deg eller sammen med deg. Det er lov å melde anonymt, og det er også lov å bare ringe barnevernet å drøfte saken anonymt, uten at det blir en "anmeldelse" av det. 

Jeg håper inderlig du tar denne saken videre. For barnets skyld. Og faktisk også for foreldrenes skyld. 

Anonymkode: ebcd3...f76

Skrevet

Jeg er glad du takket ja til dette barnevaktoppdraget, selv om det ble ubehagelig for deg. Da var i hvertfall barnet trygg den natta. Jeg tenker med gru hva som vil skje når alle barnevakter er oppbrukt, og foreldrene gjerne flytter sin egen grense for hva som er greit enda lengre... Og lar barnet være alene hjemme. Det kan gå bra en natt. Eller to. Eller kanskje til og med ti. Men tenk den frykten det må være for barnet å våkne opp alene midt på natta 😥

Anonymkode: ebcd3...f76

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...