Gå til innhold

Foreldrene kom ikke hjem til avtalt tid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ring barnevernet! Dette er ikke noe å lure på.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er det mange bjeller som ringer....

DE bruker en ukjent barnevakt

DE kommer ikke til avtalt tid....

DE vil dra på fylla igjen dagen derpå....

De har ansvaret for barn!!!

Noe sier meg at de ikke burde ha vært foreldre og trenger et kurs eller veiledning av barnevernet.

Aner ikke hvor siteringene kom fra, så ignorer disse :)

Sitat
Sitat

Skrevet

Barnevernet kan ende med å ta barna. Derfor, ikke ring barnevernet. Bare ikke stille opp som barnevakt igjen.

Anonymkode: 4b3da...af0

Skrevet

De lar fremmede passe barnet, de kommer hjem på morgenkvisten uten at det er avtalt og betaler ikke taxi for deg når de har satt deg i en vanskelig posisjon. De kommer til å kunne bruke opp alle muligheter fir barnevakt. Ingen kommer til å være barnevakt to ganger. De ville også ha barnevakt i kveld? Det sier du jo ikke ja til.

Det er ikke så ofte jeg tenker at barnevernet skal kontaktes, men her er en bekymringsmelding på sin plass.

Anonymkode: f78f4...0a2

Skrevet
Syngensang skrev (1 time siden):

Då ville eg iallefall teke ein telefon til barnevernet, har vore vekke heile natta, barnet har vak a opp med ein vilt framand person, også skal dei ut igjen i kveld? Eg meiner vanlegvis at det er lov å ta seg ein fest og å leige barnevakt  meir enn kvart skotår, men dette er ikkje bra! 

Barnet merket aldri at jeg var barnevakt da for hun våknet ikke. Men det har jo ikke noe å si uansett,du lar ikke en helt fremmed passe barnet.

Anonymkode: c47ef...d06

Skrevet
Anonym bruker skrev (50 minutter siden):

Fikk du pengene i det minste? Kunne de ikke kjørt deg til jobb? Hadde faktisk forlangt det hvis det var en mulighet.

Anonymkode: dde6f...4f1

De har jo vært på byn å mest sannsynlig drukket både på byn og nashspiel,så de er neppe kjørbar. De kom hjem i taxi selv. Fikk faktisk pengene,men det var nok i håp om at jeg ville si ja til å sitte barnevakt idag også.

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Barnevernet kan ende med å ta barna. Derfor, ikke ring barnevernet. Bare ikke stille opp som barnevakt igjen.

Herlighet, når man mistenker dårlig omsorg lar man da ikke være å ringe barnevernet fordi det kan hende "de tar barnet".

Hvilken planet lever du på?

Sånne mennesker finner nye barnevakter hele tiden, og omsorgsevnen må sjekkes.

Anonymkode: ab522...d6f

Skrevet
Anonym bruker skrev (38 minutter siden):

Sjukt … hadde ikke sitti barnevakt for dem igjen. Arrogant og respektløst av dem. 

Hadde jeg blitt forsinket hadde jeg sagt i fra og betalt taxi hjem for den som sitter barnevakt. Eller kjørt barnevakten hjem selv.. med beklagelser .

Anonymkode: e1865...cef

Hadde de blitt forsinket å hadde en skikkelig grunn så hadde jeg ikke blitt sur,sånt kan skje. Men her var de først på byn også mest sannsynlig på nashspiel etterpå istedenfor å komme hjem som avtalt.

Kommer ikke til å sitte barnevakt der igjen nei,selv om jeg kunne trengt pengene. Har allerede sagt nei ikveld for dette blir for useriøst.

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Nei, for da er det jo mye bedre for barnet å leve i et hjem der foreldrene er mer opptatt av å feste enn å være ansvarlige foreldre? Er du helt blåst? Bare det å la en fremmed sitte barnevakt er jo borti natta. 

Anonymkode: 40564...236

Skrevet
Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

Å barna har det bedre med disse «foreldrene»? Sier mye om deg om du tenker sånn.😡😡

Anonymkode: 72a95...e59

Skrevet
Anonym bruker skrev (54 minutter siden):

Du tenker ikke at om de blir fjernet fra hjemmet så er det en god grunn for det? Du vil heller bare at hi skal glemme barna og la de seile sin egen sjø med foreldre som drar på fylla hele helgen?

Hi, du svarer ikke på om du kommer til å sende inn bekymring?

Anonymkode: af251...e60

Skrevet

Ring barnevernet. At de viser slik oppførsel for deg, tyder på at de er mye verre ovenfor barnet. For ett nytt menneske oppfører men seg gjerne bedre, her viser de dårlig dømmekraft, oppførsel m.m på første møtet. Stakkars barn. De unnskylder seg ikke en gang. Stakkars barn

Anonymkode: 2508a...2f3

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

De har jo vært på byn å mest sannsynlig drukket både på byn og nashspiel,så de er neppe kjørbar. De kom hjem i taxi selv. Fikk faktisk pengene,men det var nok i håp om at jeg ville si ja til å sitte barnevakt idag også.

Hvis de spanderte taxi på seg selv, kunne de spandert på deg også når de satte deg i en slik vanskelig situasjon.

Sa du noe til dem da de kom?

Anonymkode: dde6f...4f1

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Jeg skulle igår sitte barnevakt for noen jeg ikke kjente fra før. Spurte på foran når de tenkte å komme tilbake for jeg måtte rekke siste nattbuss hjem. De skulle komme en time før bussen min går sa da takket jeg ja til å sitte barnevakt,ettersom det bare er 5 minutt å gå til bussen. 

Når det er en halvtime til bussen min går så maser jeg på foreldrene å spør når de kommer. Da blir de plutselig enda senare men sier at jeg kan overnatte. Ble litt irritert over at de ikke holdt avtalen men sa jeg kunne overnatte. Regnet da med at det var snakk om at de kom hjem 3.30-4.00. Men neida! Plutselig får jeg melding om at jeg klokken 7 kan jeg gi barnet frokost 😮 Jeg skal på jobb klokken 9 å må da senest ta bussen 8 her fra,men vet jo aldri hvor tid foreldrene kommer hjem :S  Har sagt ifra at jeg må rekke senest 8 bussen pga jobb men er langt i fra sikkert at de respekterer det. Hva gjør en i sånne situasjoner? Virker jo ikke som jeg når gjennom hos foreldrene.

Ring barnevernet. Her er 2 foreldre som driter i sitt eget barns ve og vel. Prioriterer seg selv først. Respekter ikke deg som barnevakt. I utgangspunktet kunne du bare gått når de brøt avtalen ned deg. Men det hadde ingen barnevakt gjort. Foreldre blir borte hele natta og ber deg gi barnet frokost. Jeg hadde ringt både politi og barnevern, for å gi foreldrene en oppvekker.

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Jeg skulle igår sitte barnevakt for noen jeg ikke kjente fra før. Spurte på foran når de tenkte å komme tilbake for jeg måtte rekke siste nattbuss hjem. De skulle komme en time før bussen min går sa da takket jeg ja til å sitte barnevakt,ettersom det bare er 5 minutt å gå til bussen. 

Når det er en halvtime til bussen min går så maser jeg på foreldrene å spør når de kommer. Da blir de plutselig enda senare men sier at jeg kan overnatte. Ble litt irritert over at de ikke holdt avtalen men sa jeg kunne overnatte. Regnet da med at det var snakk om at de kom hjem 3.30-4.00. Men neida! Plutselig får jeg melding om at jeg klokken 7 kan jeg gi barnet frokost 😮 Jeg skal på jobb klokken 9 å må da senest ta bussen 8 her fra,men vet jo aldri hvor tid foreldrene kommer hjem :S  Har sagt ifra at jeg må rekke senest 8 bussen pga jobb men er langt i fra sikkert at de respekterer det. Hva gjør en i sånne situasjoner? Virker jo ikke som jeg når gjennom hos foreldrene.

Da ringer du barnevernet.

Anonymkode: 3f4d8...2e7

Skrevet

Disse hadde jeg uten tvil meldt til barnevernet!!!

Anonymkode: c1006...632

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Barn har grunnleggende rettigheter, bl.a. rett til å vokse opp i trygghet. En av Barnevernets viktigste oppgavet er å se til at barn har trygge omgivelser. Det kan man virkelig ikke si at disse foreldrene gir barna sine. Er man så ansvarsløs som det ser ut til at disse foreldrene er, så er de ikke egnet til å ha barn, og da er barnevernet riktig instans til å ivareta barna. 

Anonymkode: 32b9a...1f6

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Barnet merket aldri at jeg var barnevakt da for hun våknet ikke. Men det har jo ikke noe å si uansett,du lar ikke en helt fremmed passe barnet.

Hvorfor er du villig til å sitte barnevakt for et fremmed barn?

Anonymkode: c29c9...115

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Hvorfor er du villig til å sitte barnevakt for et fremmed barn?

Anonymkode: c29c9...115

Fordi barnet sov og hi trenger penger? Tipper bare vilt her, altså. 

Anonymkode: af251...e60

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

For det er bedre med udugelige foreldre og ny barnevakt enn at foreldrene blir nødt til å ta imot litt veiledning?

Skrevet

Du kan ikke la være å kontakte politi eller barnevernet om dette, HI!

Disse foreldrene har tydeligvis store problemer med å være omsorgspersoner og det å ta ansvar og forstå barns behov. Foreldre som prioriterer egen fyll og festing foran barnets beste, de trenger veiledning om de skal fortsette å ha omsorgen for barna sine. Det vil de også få fortsette å ha - hvis de tar imot veiledning fra bv og samtidig over tid viser at de forstår og at de er i stand til å gi barnet riktig og god nok omsorg.

Vær glad for at det var akkurat du som satt barnevakt, Hi, for akkurat du er den som kan redde dette barnet. Men du må melde fra til barnevernet. Du har også en plikt om å melde fra, fordi du nå vet at dette er foreldre som ikke yter god nok omsorg. Da har barnet rett på å bli beskyttet og få hjelp. Vær den som skaper en positiv endring i dette barnets liv. Meld fra til barnevernet!

Anonymkode: e93c5...654

Skrevet

Kontaktet du Bv Hi? 

Anonymkode: 9a9e3...04b

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 timer siden):

Å det verste er at de spurte om jeg kan passe ikveld også. Nei takk du! Passer bare for oppegående foreldre som klarer å holde seg til en avtale. 

Du krever selvsagt taxipenger i tillegg. 

Anonymkode: 3b75f...e83

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...