Gå til innhold

Foreldrene kom ikke hjem til avtalt tid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skulle igår sitte barnevakt for noen jeg ikke kjente fra før. Spurte på foran når de tenkte å komme tilbake for jeg måtte rekke siste nattbuss hjem. De skulle komme en time før bussen min går sa da takket jeg ja til å sitte barnevakt,ettersom det bare er 5 minutt å gå til bussen. 

Når det er en halvtime til bussen min går så maser jeg på foreldrene å spør når de kommer. Da blir de plutselig enda senare men sier at jeg kan overnatte. Ble litt irritert over at de ikke holdt avtalen men sa jeg kunne overnatte. Regnet da med at det var snakk om at de kom hjem 3.30-4.00. Men neida! Plutselig får jeg melding om at jeg klokken 7 kan jeg gi barnet frokost 😮 Jeg skal på jobb klokken 9 å må da senest ta bussen 8 her fra,men vet jo aldri hvor tid foreldrene kommer hjem :S  Har sagt ifra at jeg må rekke senest 8 bussen pga jobb men er langt i fra sikkert at de respekterer det. Hva gjør en i sånne situasjoner? Virker jo ikke som jeg når gjennom hos foreldrene.

Anonymkode: c47ef...d06

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må på jobb. Hvis foreldrene fortsatt er borte da ringer du barnevernsvakta og sier at du sitter barnevakt, og foreldre kom ikke hjem, og du vet ikke når de kommer og du må på jobb og kan ikke la barna være alene.

Det er det som skjer.

Anonymkode: bbd16...263

Skrevet

Har sendt nok en melding å sagt at jeg må gå senest 7.30 for å rekke jobb,men ingen respons enda.

Skrevet

Høres jo helt fryktelig ut. De sover sikkert et eller annet sted. Barnevernsvakta er det rette stedet å ringe, ja. Men det spørs om du rekker jobben din i dag. Du får prøve å ringe dem. Jeg fatter ikke at foreldre overlater barnet sitt til ukjente for så å bryte alle avtaler. Føler med deg. 

Anonymkode: 210f4...2a5

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Høres jo helt fryktelig ut. De sover sikkert et eller annet sted. Barnevernsvakta er det rette stedet å ringe, ja. Men det spørs om du rekker jobben din i dag. Du får prøve å ringe dem. Jeg fatter ikke at foreldre overlater barnet sitt til ukjente for så å bryte alle avtaler. Føler med deg. 

Nei det skjønner ikke jeg heller at folk tør,er hvertfall vanlig å bli kjent først og ha tilvenning. Men her ba mor meg om å komme etter barnet var sovnet. Da tenkte jeg det var bedre at jeg passet barnet som er vant til å passe barn og er omsorgsfull,ennn at hun får en barnevakt som driter i barnet og kun er er ute etter penger. Men nå angrer jeg bittert på at jeg sa ja,det er veldig ubehagelig å komme for sent på jobb å akkurat nå må jeg jo si til sjefen at jeg aner virkelig ikke når jeg kommer. For må jo vente til foreldrene kommer tilbake. 

Skrevet

Å når foreldrene er så useriøse så er veldig spent på om jeg faktisk får pengene,det er ikke sikkert.

Skrevet

Nei, de pengene tror jeg du kan se langt etter. Har de fortsatt ikke kommet eller latt høre fra seg? Jeg tror jeg ville ringt politiet jeg nå. 

Skrevet

Jeg hadde ringt barnevernsvakta jeg nå. Dette er jo helt uakseptabelt. Får en fremmed til å sitte barnevakt og kommer ikke hjem til avtalt tid! Det er veldig bekymringsverdig. 

Anonymkode: 26235...6f9

Skrevet

Jeg får vondt av dette barnet. 😞 Kom de hjem?

Anonymkode: e82ec...c35

Skrevet

Det er ingenting som heter "på foran"! På forhånd!!!! Herregud 

Anonymkode: 11248...fb4

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Du tror ikke det bare er en slurvefeil da? Herregud! 

Anonymkode: af251...e60

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Jeg får vondt av dette barnet. 😞 Kom de hjem?

Anonymkode: e82ec...c35

Ja de kom akkurat for sent så jeg ikke rakk bussen,å det er en time til neste går så kommer hvertfall for sent på jobb.

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Jeg har ikke sovet så mye som ett minutt inatt så da blir det noen skrivefeil gitt. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Ja de kom akkurat for sent så jeg ikke rakk bussen,å det er en time til neste går så kommer hvertfall for sent på jobb.

De spanderer ikke taxi på deg😵hva var forsvaret deres?

Skrevet

Og du ringte fortatt ikke barnevernsvakta? 
hvor gammel er du?

Anonymkode: da60d...4d6

Skrevet

Jeg synes du skal ringe barnevernsvakta! Disse foreldrene evner jo ikke å sette barnets behov foran seg selv. De holder jo heller ikke avtalene med deg. 

Jeg hadde ringt, slik at barnevernet går inn å sjekker i saken. 

Får en vond magefølelse om hverdagen til dette barnet😳

Anonymkode: ae615...e0f

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

De spanderer ikke taxi på deg😵hva var forsvaret deres?

Det hadde nok kommet på minst 1000 kr. For det er ca en time med buss. De kom ikke med noe forsvar egentlig,å jeg måtte løpe for å prøve å rekke bussen.

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Jeg synes du skal ringe barnevernsvakta! Disse foreldrene evner jo ikke å sette barnets behov foran seg selv. De holder jo heller ikke avtalene med deg. 

Jeg hadde ringt, slik at barnevernet går inn å sjekker i saken. 

Får en vond magefølelse om hverdagen til dette barnet😳

Anonymkode: ae615...e0f

Å det verste er at de spurte om jeg kan passe ikveld også. Nei takk du! Passer bare for oppegående foreldre som klarer å holde seg til en avtale. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Å det verste er at de spurte om jeg kan passe ikveld også. Nei takk du! Passer bare for oppegående foreldre som klarer å holde seg til en avtale. 

Då ville eg iallefall teke ein telefon til barnevernet, har vore vekke heile natta, barnet har vak a opp med ein vilt framand person, også skal dei ut igjen i kveld? Eg meiner vanlegvis at det er lov å ta seg ein fest og å leige barnevakt  meir enn kvart skotår, men dette er ikkje bra! 

Skrevet

Fikk du pengene i det minste? Kunne de ikke kjørt deg til jobb? Hadde faktisk forlangt det hvis det var en mulighet.

Anonymkode: dde6f...4f1

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Fikk du pengene i det minste? Kunne de ikke kjørt deg til jobb? Hadde faktisk forlangt det hvis det var en mulighet.

Anonymkode: dde6f...4f1

De hadde vel drukket. 

Anonymkode: 0784a...248

Skrevet

Sjukt … hadde ikke sitti barnevakt for dem igjen. Arrogant og respektløst av dem. 

Hadde jeg blitt forsinket hadde jeg sagt i fra og betalt taxi hjem for den som sitter barnevakt. Eller kjørt barnevakten hjem selv.. med beklagelser .

Anonymkode: e1865...cef

Skrevet

Har de ikke kommet hjem?!? Da ringer du barnevernsvakta …  Tør ikke tenke på hvordan de er med egne barn når de ikke en gang forsøker å skjule sin egen udugelighet ovenfor en fremmed.

Kan være de er ute å ruser seg. Kan ikke finne noen annen god grunn til at de ikke kommer hjem til egne barn.

Anonymkode: e1865...cef

Skrevet

Håper at du sa noe til dem ihvertfall?

Anonymkode: 8fff2...762

Skrevet

De er sikkert i super form til å ta seg av småbarn etter å ha festet hele natten! En bekymringsmelding er helt på sin plass her. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...