Anonym bruker Skrevet 17. november 2021 #26 Del Skrevet 17. november 2021 Anonym bruker skrev (På 15.11.2021 den 8.26): Hvilke medisinske tilstander er det egentlig? Jeg vet at det kan gjelde veldig syke og svake eldre i siste fase av livet, men hvem andre? Anonymkode: 5b515...f95 Allergi for et eller flere av stoffene i vaksinen eller at man har fått unormale negative reaksjoner på vaksiner før (da utover det som er ansett som normale bivirkninger). Jeg fikk nei til å ta feks. Hepatitt vaksinen jeg ba om før en reise. Jeg har fått nei på flere andre vaksiner også. Ellers kan man ha forskjellige autoimmune sykdommer (som feks urticarial vasculitis blant annet) kroppen kan få en overreaksjon på vaksiner. Det finnes mange forskjellige typer sykdommer som kanskje ikke er så kjent som folk flest, det man ikke har nok data til å kunne anbefale disse gruppene å ta vaksinen. Disse sykdommene er sjeldene men når det finnes flere forskjellige slike tilstander så blir totalen av pasienter likevel betydelig. Mange som har allergi for et av stoffene i vaksinen vet det ikke engang og får derfor første dose, mange av disse vil da ikke anbefales å ta dose to. Så vi vil aldri komme helt likt på dose en og to. Anonymkode: a0857...4c9 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144423210-slutt-%C3%A5-skylde-p%C3%A5-de-ikke-vaksinerte-sykepleierne/page/2/#findComment-149640803 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. november 2021 #27 Del Skrevet 17. november 2021 Anonym bruker skrev (På 15.11.2021 den 8.45): Det er veldig langt fra 1 av 50.000 til 5%. Når jeg leser linken er det mange grupper det tas spesielle forholdsregler for, men nesten ingen som ikke anbefales å ta vaksine. Anonymkode: 5b515...f95 5 % har ikke allergi men helserelaterte grunner og det kan være mye forskjellig. FHI lager sine anbefalinger på generelt grunnlag, om du har en helserelatert grunn trenger du veiledning fra legen din eller en spesialist som vet mere om ditt særtilfelle. FHI er ikke rette instans for disse menneskene. Anonymkode: a0857...4c9 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144423210-slutt-%C3%A5-skylde-p%C3%A5-de-ikke-vaksinerte-sykepleierne/page/2/#findComment-149640807 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. november 2021 #28 Del Skrevet 17. november 2021 Anonym bruker skrev (50 minutter siden): 5 % har ikke allergi men helserelaterte grunner og det kan være mye forskjellig. FHI lager sine anbefalinger på generelt grunnlag, om du har en helserelatert grunn trenger du veiledning fra legen din eller en spesialist som vet mere om ditt særtilfelle. FHI er ikke rette instans for disse menneskene. Anonymkode: a0857...4c9 Så vidt jeg har gorstått er det i virkeligheten svert få som ikke børcta vaksinen, men flere som tror, eller later som de tror, de ikke kan ta den. Anonymkode: 5b515...f95 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144423210-slutt-%C3%A5-skylde-p%C3%A5-de-ikke-vaksinerte-sykepleierne/page/2/#findComment-149640841 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. november 2021 #29 Del Skrevet 17. november 2021 Selvfølgelig er det flere smittede fullvaksinerte enn ikke vaksinerte siden det er så ekstremt mange flere vaksinerte. Se på denne statistikken fra FHI: Anonymkode: b3ef2...b31 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144423210-slutt-%C3%A5-skylde-p%C3%A5-de-ikke-vaksinerte-sykepleierne/page/2/#findComment-149640844 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. november 2021 #30 Del Skrevet 17. november 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Så vidt jeg har gorstått er det i virkeligheten svert få som ikke børcta vaksinen, men flere som tror, eller later som de tror, de ikke kan ta den. Anonymkode: 5b515...f95 Det har du ikke noe hold i å si, tror du ikke folk kan passe helsa si selv? Det er ikke noe særegent at noen ikke kan ta en vaksine av flere årsaker. Tror heller det er mange som ikke klarer å respektere og ta innover seg at dette faktisk gjelder noen mennesker der vaksinen ikke er anbefalt pr dags dato. Jeg fikk tallet fra legen min, vet ikke hvor han fikk det fra. Men dette er jo noe som også gjelder andre vaksiner også. Det som er spesielt med covid vaksinen er at det vil ta litt tid å utrede om den kan anbefales til disse gruppene. Kan være at den blir anbefalt på et senere tidspunkt, blir nok ikke det til alle i denne gruppen men flere. Anonymkode: a0857...4c9 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144423210-slutt-%C3%A5-skylde-p%C3%A5-de-ikke-vaksinerte-sykepleierne/page/2/#findComment-149640846 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. november 2021 #31 Del Skrevet 17. november 2021 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Selvfølgelig er det flere smittede fullvaksinerte enn ikke vaksinerte siden det er så ekstremt mange flere vaksinerte. Se på denne statistikken fra FHI: Anonymkode: b3ef2...b31 Husker da FHI gikk ut på tv (før pandemien var et faktum) å sa at dette var et virus som ville gi alt fra forkjølelse lignende symptomer til en vanlig influensa for de aller fleste. Og at det var kun eldre og syke som dette var farlig for. De anbefalte forkjølet leger å dra på jobb med sårbare grupper som igjen spredde smitte inn på Ullevål sykehus og skapte store problemer helt i starten av pandemien. FHI har gitt så mye motstridende råd at jeg rett og slett ikke har den samme tillit til FHI som jeg hadde før alt dette. Anonymkode: a0857...4c9 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144423210-slutt-%C3%A5-skylde-p%C3%A5-de-ikke-vaksinerte-sykepleierne/page/2/#findComment-149640850 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. november 2021 #32 Del Skrevet 17. november 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Husker da FHI gikk ut på tv (før pandemien var et faktum) å sa at dette var et virus som ville gi alt fra forkjølelse lignende symptomer til en vanlig influensa for de aller fleste. Og at det var kun eldre og syke som dette var farlig for. De anbefalte forkjølet leger å dra på jobb med sårbare grupper som igjen spredde smitte inn på Ullevål sykehus og skapte store problemer helt i starten av pandemien. FHI har gitt så mye motstridende råd at jeg rett og slett ikke har den samme tillit til FHI som jeg hadde før alt dette. Anonymkode: a0857...4c9 Når var det? Det første vi så var jo syke og døde i Kina. Anonymkode: 5b515...f95 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144423210-slutt-%C3%A5-skylde-p%C3%A5-de-ikke-vaksinerte-sykepleierne/page/2/#findComment-149640933 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. november 2021 #33 Del Skrevet 17. november 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Det har du ikke noe hold i å si, tror du ikke folk kan passe helsa si selv? Det er ikke noe særegent at noen ikke kan ta en vaksine av flere årsaker. Tror heller det er mange som ikke klarer å respektere og ta innover seg at dette faktisk gjelder noen mennesker der vaksinen ikke er anbefalt pr dags dato. Jeg fikk tallet fra legen min, vet ikke hvor han fikk det fra. Men dette er jo noe som også gjelder andre vaksiner også. Det som er spesielt med covid vaksinen er at det vil ta litt tid å utrede om den kan anbefales til disse gruppene. Kan være at den blir anbefalt på et senere tidspunkt, blir nok ikke det til alle i denne gruppen men flere. Anonymkode: a0857...4c9 Nei, jeg tror ikke alle kan passe på helsa si. Folk gjør helseskadlige ting hele tiden. Jeg tror også mange lyver om egen helse. Det er ikke uvanlig å si at man har vondt ibryggen hvis man egentlig haf angst for eksempel. Jeg yror mange øyver både for andre og seg selv. Anonymkode: 5b515...f95 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144423210-slutt-%C3%A5-skylde-p%C3%A5-de-ikke-vaksinerte-sykepleierne/page/2/#findComment-149640938 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. november 2021 #34 Del Skrevet 17. november 2021 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Husker da FHI gikk ut på tv (før pandemien var et faktum) å sa at dette var et virus som ville gi alt fra forkjølelse lignende symptomer til en vanlig influensa for de aller fleste. Og at det var kun eldre og syke som dette var farlig for. De anbefalte forkjølet leger å dra på jobb med sårbare grupper som igjen spredde smitte inn på Ullevål sykehus og skapte store problemer helt i starten av pandemien. FHI har gitt så mye motstridende råd at jeg rett og slett ikke har den samme tillit til FHI som jeg hadde før alt dette. Anonymkode: a0857...4c9 Ja, det stemmer, men som du sa, dette var veldig tidlig i pandemien, og man viste faktisk ikke hvor ille dette viruset var enda. Uansett, det bildet der er basert på statistikk, ikke antagelser. Tall av denne typen er ikke akkurat noe man kan ta feil av. Poenget er uansett at ja, det smittes flere vaksinerte enn uvaksinerte, men andelen av vaksinerte er mye høyere enn uvaksinerte. Uvaksinerte har større sjanser for å bli smittet enn vaksinerte uansett hvordan du snur og vender på det. Anonymkode: b3ef2...b31 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144423210-slutt-%C3%A5-skylde-p%C3%A5-de-ikke-vaksinerte-sykepleierne/page/2/#findComment-149641004 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg