Gå til innhold

Slutt å skylde på de ikke-vaksinerte sykepleierne

Anbefalte innlegg

Det er en heksejakt i samfunnet om dagen. De ikke-vaksinerte er blitt gjort til syndebukker.

Ved Diakonhjemmet sykehus har det vært 34 smittede ansatte siden 1. august i år. 33 var fullvaksinerte, bare én var uvaksinert. Av de 33 fullvaksinerte var minst 8 smittet av et husstandsmedlem.

Sykepleierne som lever med denne heksejakten fortjener applaus for å stå i det, ikke hets. Folk må slutte å være så ondskapsfulle. Dagens beste kronikk av en lege på Diakonhjemmet ligger vedlagt. 

https://www.nrk.no/ytring/ikke-skyld-pa-uvaksinerte-pleiere-1.15727544

Anonymkode: 062f7...0c2

Fortsetter under...

Annonse

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Slutt å mase. Dere er smittebærere og dere er det helt bevisst, det er ingen som gidder å ha noe med dere å gjøre når dere beviss har meldt dere ut av samfunnet.

Anonymkode: 36800...dcc

Hvem er "dere"? Sier HI at hun er sykepleier eller uvaksinert? Eller begge deler? Har du ikke fått med deg at de vaksinerte også smitter? Eller er det ikke så farlig at en fullvaksinert smitter noen som dør etterpå? 

https://www.abcnyheter.no/nyheter/verden/2021/07/30/195776181/vaksinerte-sprer-coronaviruset-svaert-store-mengder-virus-i-nese-og-svelg

Anonymkode: e4e4b...04a

Jeg vet at på mitt sykehjem kan vi jo kaste ut helsepersonell som ikke har vaksinert seg, men tror dere at det står en strøm av folk  kø for å ta over jobben deres???

DET GJØR DET IKKE!!!!! da blir det enda større kompetanseflukt... da er det enda større krise, om jeg mister de 4 sykepleierne vil vi kun ha 6 igjen. blir det karv om 3 runde forsvinner enda 2 til som ble stupdårlig av forrige runder...

.. og ingen av de vil jobbe mer helg... og da finenr de på noe annet... og det tror jeg jaggu jeg gjør og for jeg jobber ikke på meg magesår og utbrenthet.

Fint i teorien, men tror dere  vi har bemannning da eller? hva tror dere på Julenissen og påskeharen?

Anonymkode: 1326e...991

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Det er en heksejakt i samfunnet om dagen. De ikke-vaksinerte er blitt gjort til syndebukker.

Ved Diakonhjemmet sykehus har det vært 34 smittede ansatte siden 1. august i år. 33 var fullvaksinerte, bare én var uvaksinert. Av de 33 fullvaksinerte var minst 8 smittet av et husstandsmedlem.

Sykepleierne som lever med denne heksejakten fortjener applaus for å stå i det, ikke hets. Folk må slutte å være så ondskapsfulle. Dagens beste kronikk av en lege på Diakonhjemmet ligger vedlagt. 

https://www.nrk.no/ytring/ikke-skyld-pa-uvaksinerte-pleiere-1.15727544

Anonymkode: 062f7...0c2

Hvor de ble smittet har jo ikke så mye å si. Både de vakdinerte og den uvaksinerte ble smittet. På Loisenberg jobber det vell oppunder 2000 mennesker. Så lenge vi ikke vet hvor stor andel som er vaksinert er det vanskelig å avgjøre om det er spesielt mange smittede uvaksinerte eller ikke.

Anonymkode: 5b515...f95

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Jeg skylder på de uvaksinerte for spredningen. Og uvaksinert helsepersonell uten medisinsk årsak til å avstå fra vaksine burde få sparken. Verdiløse folk. 

Anonymkode: f5965...9db

Du bør virkelig lese deg litt frem, vaksinerte smitte de og enda mer enn uvaksinerte. 

Anonymkode: aa309...ace

Annonse

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Jeg vet at på mitt sykehjem kan vi jo kaste ut helsepersonell som ikke har vaksinert seg, men tror dere at det står en strøm av folk  kø for å ta over jobben deres???

DET GJØR DET IKKE!!!!! da blir det enda større kompetanseflukt... da er det enda større krise, om jeg mister de 4 sykepleierne vil vi kun ha 6 igjen. blir det karv om 3 runde forsvinner enda 2 til som ble stupdårlig av forrige runder...

.. og ingen av de vil jobbe mer helg... og da finenr de på noe annet... og det tror jeg jaggu jeg gjør og for jeg jobber ikke på meg magesår og utbrenthet.

Fint i teorien, men tror dere  vi har bemannning da eller? hva tror dere på Julenissen og påskeharen?

Anonymkode: 1326e...991

Ingen har lov å bli sakt opp pga de er uvaksinerte! Den dagen det skjer, brytes det på arbeidsmiljø loven samt det blir masse saksmål! 

Slutt å mase. Dere er smittebærere og dere er det helt bevisst, det er ingen som gidder å ha noe med dere å gjøre når dere beviss har meldt dere ut av samfunnet.

Anonymkode: 36800...dcc

🤣🤣🤣 du må virkelig slutte å se på tv og lese avisene gitt! Du er jo regne diktaturen fra Korea 

Jeg skylder på de uvaksinerte for spredningen. Og uvaksinert helsepersonell uten medisinsk årsak til å avstå fra vaksine burde få sparken. Verdiløse folk. 

Du er verdiløs som klarer å spy ut noe så vemmelig som dette! Hjernevasket menneske

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Hva med å skylde på den som er ansvarlig for at sykdommen finnes i stedet? Ole Brumm.

Anonymkode: e8ec2...647

Det er rundt 5% som ikke kan ta vaksinen pga. Helserelaterte grunner. 

Vaksine dekningen blant helsepersonell er såpass god, vi trenger også all tilgjengelig arbeidskraft. Tror vaksine dekningen ligger på 90% til 95%, det er mye høyere enn befolkningen generelt. Med en så høy vaksine dekning så kan det tenkes at den resterende % av uvaksinerte har en overvekt av personer som ikke kan på  helserelaterte grunnlag, jeg synes ikke disse skal straffes. 

Anonymkode: a0857...4c9

Anonym bruker skrev (På 12.11.2021 den 15.20):

Jeg er helt uenig. De varsler krise enkelte steder pga kapasitet, liggetid på akuttmottak opptil ett døgn. Oppimot 12 % sykefravær og oppsigelsene renner inn. Vi trenger hver eneste ansatt vi har i Norge, skulle jeg brekke beinet vil jeg heller gipses av en uvaksinert enn å ligge ett døgn å vente. Eller som kollegaen min, tre avlyste operasjoner og endte med å brekke opp bruddet igjen når hun endelig kom inn. 

Covid har jeg fått vaksine mot selv, mindre sannsynlig å dø av det nå enn infeksjon fordi jeg ikke får behandling tidsnok. 

Anonymkode: 3aebd...486

Anonym bruker skrev (På 12.11.2021 den 15.20):

Hva med de som må reise til utlandet nå da? 

Anonymkode: 180a9...6fb

Anonym bruker skrev (59 minutter siden):

Hva med de som må reise til utlandet nå da? 

Anonymkode: 180a9...6fb

Nei, nå må du slutte med å få henne til å møte seg selv i døra 😁

Anonym bruker skrev (På 13.11.2021 den 6.46):

Det er rundt 5% som ikke kan ta vaksinen pga. Helserelaterte grunner. 

Vaksine dekningen blant helsepersonell er såpass god, vi trenger også all tilgjengelig arbeidskraft. Tror vaksine dekningen ligger på 90% til 95%, det er mye høyere enn befolkningen generelt. Med en så høy vaksine dekning så kan det tenkes at den resterende % av uvaksinerte har en overvekt av personer som ikke kan på  helserelaterte grunnlag, jeg synes ikke disse skal straffes. 

Hvilke medisinske tilstander er det egentlig? Jeg vet at det kan gjelde veldig syke og svake eldre i siste fase av livet, men hvem andre?

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Hvilke medisinske tilstander er det egentlig? Jeg vet at det kan gjelde veldig syke og svake eldre i siste fase av livet, men hvem andre?

I tilfeller der allergisk reaksjon på vaksine ikke kan utelukkes som årsak, må nytten ved vaksinasjon vurderes mot risikoen for en alvorlig allergisk reaksjon.
https://www.fhi.no/nettpub/vaksinasjonsveilederen-for-helsepersonell/vaksiner-mot-de-enkelte-sykdommene/koronavaksine/

Stemmer det at flere får allergisk sjokk av koronavaksinene enn av andre vaksiner?
– Ja, sier medisinsk fagdirektør i Legemiddelverket, Steinar Madsen.

– Ved vanlige vaksiner er det rundt én av én million som kan få en alvorlig allergisk sjokkreaksjon på vaksinen. Men med mRNA (Pfizer og Moderna) og virus vector-vaksiner (fra Astra Zeneca og Janssen-vaksinen) ser det ut til at forekomsten ligger et sted mellom 1 av 50.000 og 1 av 100.000 mennesker.

– Det er 10 til 20 ganger høyere enn ved vanlige vaksiner, sier Madsen.
https://www.aftenposten.no/norge/i/6zLQOo/koronavaksinene-gir-oftere-allergisk-sjokk-enn-andre-vaksiner

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

I tilfeller der allergisk reaksjon på vaksine ikke kan utelukkes som årsak, må nytten ved vaksinasjon vurderes mot risikoen for en alvorlig allergisk reaksjon.
https://www.fhi.no/nettpub/vaksinasjonsveilederen-for-helsepersonell/vaksiner-mot-de-enkelte-sykdommene/koronavaksine/

Stemmer det at flere får allergisk sjokk av koronavaksinene enn av andre vaksiner?
– Ja, sier medisinsk fagdirektør i Legemiddelverket, Steinar Madsen.

– Ved vanlige vaksiner er det rundt én av én million som kan få en alvorlig allergisk sjokkreaksjon på vaksinen. Men med mRNA (Pfizer og Moderna) og virus vector-vaksiner (fra Astra Zeneca og Janssen-vaksinen) ser det ut til at forekomsten ligger et sted mellom 1 av 50.000 og 1 av 100.000 mennesker.

– Det er 10 til 20 ganger høyere enn ved vanlige vaksiner, sier Madsen.
https://www.aftenposten.no/norge/i/6zLQOo/koronavaksinene-gir-oftere-allergisk-sjokk-enn-andre-vaksiner

Det er veldig langt fra 1 av 50.000 til 5%.

Når jeg leser linken er det mange grupper det tas spesielle forholdsregler for, men nesten ingen som ikke anbefales å ta vaksine.

• Opprett ny...