Gå til innhold

Kan jeg legge nytt gulv oppå det gamle?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I loftstua har vi vinylbelegg på gulvet, huset er 16 år gammelt. Kan jeg legge laminat oppå belegget, eller må det fjernes først? Det er ingen ujevnheter i gulvet.

Hva kan jeg evt gjøre for å dempe trinnlyd til etasjen under (stua og kjøkkenet vårt) når jeg først skal gjøre noe med gulvet?

Anonymkode: 0ad1b...db5

Skrevet

Jeg fikk hvertfall beskjed om at jeg om så kunne legge laminat oppå parkett så lenge det ikkje var ujevnheter eller knirk i gulvet

Anonymkode: 460f1...1ef

Skrevet

Det finnes lyddemping du kan legge under laminaten 

Anonymkode: 460f1...1ef

Skrevet

Du kjøper eget underlag for laminat som er støy dempende. Men du må tenke på hvor høyt gulvet blir i forhold til listverk og dører

Anonymkode: 43ca8...0c8

Skrevet

For å dempe lyd er vel teppe best...

Du kan legge støydempende matte, laminat og så et løst teppe, men sjekk hvor høyt det blir.

Anonymkode: b08df...94a

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Du kjøper eget underlag for laminat som er støy dempende. Men du må tenke på hvor høyt gulvet blir i forhold til listverk og dører

Anonymkode: 43ca8...0c8

Ja så klart, takk! Kjipt å starte og ikke innse det før man har kommet til første dørterskel 🙈

Skrevet

Takk for svar, lyddemping er ikke så viktig men barna er mye i loftstua og det hadde vært deilig med noe lyddemping når vi først skal gjøre noe med gulvet :) for trinnlyden høres ut som store elefanter, ikke barn i småskolen 😅

Skrevet

Du kan fint legge rett på, eller du kan bruke depronmatter under for å dempe litt av lyden. 

Anonymkode: 3f7ba...a60

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Du kan fint legge rett på, eller du kan bruke depronmatter under for å dempe litt av lyden. 

Anonymkode: 3f7ba...a60

Depron må aldri legges i direkte kontakt med vinyl da dette fører til en kjemisk reaksjon som får depronen til å gå i oppløsning.

Anonymkode: e9ca9...2e5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...