Gå til innhold

Positiv hurtigtest 10.11

Anbefalte innlegg

Og positiv pcr test den 11. 

Jeg jobber i helsevesenet og er mest sannsynlig blitt smittet på jobb. Har totalt tap av smak/luktesans og feber (39,5). Allerede nå er sjefen min på meg om at jeg kan gå tilbake på jobb den 15. om jeg er feberfri. Det er den 5.dagen i isolasjon. Er det ikke ut dag 5 man er i isolasjon? Om en har vært feberfri i 24 timer selvfølgelig. Hun mener at jeg kan jobbe den dagen ettersom det er nattevakt og jeg starter ikke før kl 21.30. Da er en liksom nesten på dag 6. Jeg jobber med kreftsyke og hjerneskadde, synes jeg skal forholde meg til 5 dager i isolasjon, altså til kl 00.00. Eller? Jeg har 5 nattevakter på rad den uken. 

Dette stresser meg veldig oppi sykdommen her nå. Jeg jobber også veldig intensivt rent nattarbeid og har en uke fri mellom slagene. De siste 3 gangene jeg har hatt fri har jeg vært syk (ikke covid da selvfølgelig), men jeg har jobbet så mye så når kroppen endelig kan slappe av blir jeg syk virker det som. Føler jeg aldri får hentet meg inn igjen. 

Måtte bare lufte dette. 

Anonymkode: f8f26...0a5

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144423199-positiv-hurtigtest-1011/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du svarer bare sjefen din at du ikke kan si noe sikkert enda fordi du er syk. Du er jo ikke bare smittet, du er jo syk. Og er du syk er du ikke på jobb. Kontakt legen din, du. Jeg tviler på om det blir aktuelt engang, du blir nok borte fra jobb en stund, dessverre. God bedring! 

Anonymkode: ca4b1...6df

Takk for svar. Vet ikke når jeg skal få hentet meg inn. Har bare jobbet og vært syk utenom jobb de siste 2 mnd. Får kontakte legen på mandag om jeg fortsatt er syk. Er våkende ambulerende nattevakt så det er et voldsomt kjør. Har tre barn også som krever meg og en psykisk syk mann. Føler jeg snart går på en smell. 

Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Takk for svar. Vet ikke når jeg skal få hentet meg inn. Har bare jobbet og vært syk utenom jobb de siste 2 mnd. Får kontakte legen på mandag om jeg fortsatt er syk. Er våkende ambulerende nattevakt så det er et voldsomt kjør. Har tre barn også som krever meg og en psykisk syk mann. Føler jeg snart går på en smell. 

Uff. Ikke press deg for hardt. Bli frisk. Og takk for jobben dere i helsevesenet gjør. 👏

Anonymkode: a11ae...174

Annonse

Du må selvfølgelig bli frisk og smittefri før du går tilbake på jobb, men jeg tror sjefen harrett i at de 5 dagene du må være i karantene er gått på dagen 15.11. Tidligere har det i hvertfall blitt telt fra klokkeslett for første test og et antall døgn fra det.

Anonymkode: a5893...a71

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Du må selvfølgelig bli frisk og smittefri før du går tilbake på jobb, men jeg tror sjefen harrett i at de 5 dagene du må være i karantene er gått på dagen 15.11. Tidligere har det i hvertfall blitt telt fra klokkeslett for første test og et antall døgn fra det.

God bedring foresten.

Jeg fikk positiv hurtigtest kl 22.30 på kvelden, men skjønner at hun vil jeg skal komme på jobb 21.30 den femte dagen. Er jo bare 1 time. Koronateamet sa jeg skulle være hjemme ut den femte dagen. Selvfølgelig så lenge jeg er feberfri og frisk så kan jeg gå på jobb dagen etter. 
Takk for god bedring ønsker 😊 

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Og positiv pcr test den 11. 

Jeg jobber i helsevesenet og er mest sannsynlig blitt smittet på jobb. Har totalt tap av smak/luktesans og feber (39,5). Allerede nå er sjefen min på meg om at jeg kan gå tilbake på jobb den 15. om jeg er feberfri. Det er den 5.dagen i isolasjon. Er det ikke ut dag 5 man er i isolasjon? Om en har vært feberfri i 24 timer selvfølgelig. Hun mener at jeg kan jobbe den dagen ettersom det er nattevakt og jeg starter ikke før kl 21.30. Da er en liksom nesten på dag 6. Jeg jobber med kreftsyke og hjerneskadde, synes jeg skal forholde meg til 5 dager i isolasjon, altså til kl 00.00. Eller? Jeg har 5 nattevakter på rad den uken. 

Dette stresser meg veldig oppi sykdommen her nå. Jeg jobber også veldig intensivt rent nattarbeid og har en uke fri mellom slagene. De siste 3 gangene jeg har hatt fri har jeg vært syk (ikke covid da selvfølgelig), men jeg har jobbet så mye så når kroppen endelig kan slappe av blir jeg syk virker det som. Føler jeg aldri får hentet meg inn igjen. 

Måtte bare lufte dette. 

Tuller du?

Du er smittsom og skal være i isolasjon i 2- 3 uker 

Anonymkode: 274fc...f11

Merkelig hele greiene, synes jeg. Før måtte man teste negativt etter covid-19-sykdom før man slapp ut av isolasjon. Nå er det visst ikke så farlig.

Sjefer i helsevesenet presser på å få feberfrie (merk ikke nødvendigvis symptomfri eller fri for smitte...) covid-19-syke tilbake til jobb... og så mener man at det er de uvaksinerte som er en fare for pasientene...

Hi, håper du slipper å være syk lenge. Var jeg deg ville jeg fått tatt en ny test før jeg gikk tilbake til jobb. Du jobber tross alt med svært sårbare pasienter.

God bedring :)

Anonymkode: dc142...3d5

Annonse

Jeg har heller ikke fått beskjed om ny test før jeg må tilbake på jobb. Vil den ikke være positiv en stund fremover til tross for symptomene blir borte? Jeg har fortsatt feber og er blitt tungpustet. Gruer meg til å ringe sjefen imorgen og fortelle om tilstanden som ikke er i bedring til nå. 

HI

Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Jeg har heller ikke fått beskjed om ny test før jeg må tilbake på jobb. Vil den ikke være positiv en stund fremover til tross for symptomene blir borte? Jeg har fortsatt feber og er blitt tungpustet. Gruer meg til å ringe sjefen imorgen og fortelle om tilstanden som ikke er i bedring til nå. 

HI

Legg den gruingen helt bort!

Er du syk skal du ikke på jobb. Punktum.

Ring sjefen og gi beskjed om at du fremdeles har feber og er for syk til å jobbe. Og så ikke gå inn i noen diskusjon med sjefen, bare gjenta deg selv. Blir sjefen urimelig sier du bare saklig at det ikke er forsvarlig av deg å komme på jobb igjen før du er frisk nok til å jobbe.

Fortsatt god bedring :)

Hi ikke stress sjelen din er du snill. Det er såå stygt hvordan noen arbeidsgivere holder på. Vær hjemme med god samvittighet. Jobb kommer og går, men ikke helsen. ❤❤ Synes du bør sjekke om du har blitt tungpustet. Har dere oksygenmetning måler hjemme? Stor klem til deg

Anonymkode: dc0db...86f

Når du har fått Covid er det jo ingen regel at du er frisk etter fem dager. Kontakt legen din, nå. Og så sjefen din. Det er greit å gi beskjed tidlig så hun kan skaffe en vikar. Du kan selvfølgelig ikke gå på jobb.

Anonymkode: ca4b1...6df

Anonym bruker skrev (På 14.11.2021 den 23.57):

Takk for svar. Har ikke måler hjemme, men klarer å holde ut om det ikke blir mye verre. 
Prøver å tenke på meg selv og ikke bli stresset, men synes det er vanskelig. 
Takk for gode ord ♥️

Hvordan er formen din? 

Det er ikke din skyld at du ble smittet på jobb, er du ikke frisk så blir du hjemme med god samvittighet. Kjære vene, ta vare på deg selv. Det er en tid for alt, akkurat nå er det senga som gjelder for deg. 

Anonymkode: c3316...188

Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Hvordan er formen din? 

Det er ikke din skyld at du ble smittet på jobb, er du ikke frisk så blir du hjemme med god samvittighet. Kjære vene, ta vare på deg selv. Det er en tid for alt, akkurat nå er det senga som gjelder for deg. 

Kan legge til, du skal være feberfri siste døgnet du er i isolasjon for å gå ut av isolasjon, hvis ikke vil denne pågå frem til du er feberfri ett helt døgn. Det er ingen hensikt å ta test, da denne kan slå ut positiv i ett halvt år etter gjennomgått infeksjon. 

Derfor er det feber som er førende for lengden på isolasjonen. 

Sjefen min ble veldig forståelsesfull plutselig, tror hn hørte hvor dårlig formen min var og ba meg være hjemme hele uken og ta vare på meg selv. Ble så lettet. Er fortsatt utmattet, men feberfri. Har smittet andre i husstanden også, så det tærer på. 

takk for alle gode svar.

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Sjefen min ble veldig forståelsesfull plutselig, tror hn hørte hvor dårlig formen min var og ba meg være hjemme hele uken og ta vare på meg selv. Ble så lettet. Er fortsatt utmattet, men feberfri. Har smittet andre i husstanden også, så det tærer på. 

takk for alle gode svar.

Godt å høre at sjefen din forstod det til slutt. Det skulle bare mangle, er man syk så er man syk.

Fortsatt god bedring til deg og andre i familien ❤️

• Opprett ny...