Gå til innhold

Skadedyr( mus i veggene!), hjelp!

Anbefalte innlegg

Tar i mot råd med stor takknemlighet. I kveld gar vi hørt helt tydelig "krafsing" i veggene i underetasjen på huset vårt, helt klart lyder fra dyr av noe slag. Vi har aldri hatt mus før, hva må gjøres?? Skadedyrkontroll eller bare musefeller? Gift? 

Så ekkelt! Og vi er midt i oppussing, brukt en formue. Dette var kjiip timing....

Anonymkode: b5232...501

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144423196-skadedyr-mus-i-veggene-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere bør i hvert fall sørge for at huset har musebånd slik at ikke flere kommer seg inn.

Vi fikset mus i veggene selv ved å sette opp masse musefeller. Det tok noen måneder før vi var helt kvitt problemet, men vi ble kvitt det.

Anonymkode: bbb5e...f3e

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Dere bør i hvert fall sørge for at huset har musebånd slik at ikke flere kommer seg inn.

Vi fikset mus i veggene selv ved å sette opp masse musefeller. Det tok noen måneder før vi var helt kvitt problemet, men vi ble kvitt det.

Drepe musa?! Nei, det hadde ikke jeg fått meg til å gjøre. Stakkars lille liv... Finnes det ingen andre måter å fikse problemet på enn musefelle?

Anonymkode: 763f9...30b

Gift skal du være litt forsiktig med å legge ut, musa kan spise det og trekke seg tilbake for å dø, og muselik i veggene stinker grusomt.

Jeg ville ringt skadedyrfirma og fått råd. Sjekk om forsikringen deres dekker det.

Huset må musesikres utvendig, så musa ikke kommer seg inn i veggen igjen...

Anonymkode: 62213...919

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Drepe musa?! Nei, det hadde ikke jeg fått meg til å gjøre. Stakkars lille liv... Finnes det ingen andre måter å fikse problemet på enn musefelle?

Anonymkode: 763f9...30b

Ja stakkars lille liv…..😅😅men tro meg, du vil virkelig bli kvitt musa! De får unger, 7-8 unger i et kull etter 3 uker….det blir fort mange! De tar over huset til slutt om dere ikke gjør noe! 
du kan ringe skadedyrfirma, de kan hjelpe dere å finne ut hvor musa kommer inn forså å tette/ha på museband. Så kommer de til å gi dere vanlige musefeller dere må sette opp å ta mus til det ikke kommer fler i fella.

vi var gjennom dette for ca 6 år siden, tok 40-50 mus på to uker😱 

ikke hatt mus i hus siden heldigvis!

Anonymkode: 5b087...772

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Ja stakkars lille liv…..😅😅men tro meg, du vil virkelig bli kvitt musa! De får unger, 7-8 unger i et kull etter 3 uker….det blir fort mange! De tar over huset til slutt om dere ikke gjør noe! 
du kan ringe skadedyrfirma, de kan hjelpe dere å finne ut hvor musa kommer inn forså å tette/ha på museband. Så kommer de til å gi dere vanlige musefeller dere må sette opp å ta mus til det ikke kommer fler i fella.

vi var gjennom dette for ca 6 år siden, tok 40-50 mus på to uker😱 

ikke hatt mus i hus siden heldigvis!

Beklager, trodde 30b var HI..men til deg HI; sett opp feller å begynn å ta musa før de får unger! Typisk dette under oppussing, blir nok bedre når dere er ferdig med det!😊

Annonse

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Sikker på at det er mus da? Ville heller tro at det var rotter..er de som trekker inn på høsten

Anonymkode: 14856...371

Det kan godt være mus. Vi fikk inn mus på høsten, og jeg vet om flere andre også. 

Til deg lenger oppe ang. å drepe musen. Det er ikke så mange alternativer, dessverre. Fanger du dem og slipper dem ut, vil de bare komme tilbake. I hvert fall fram til du har fått fikset årsaken til at de i det hele tatt kommer seg inn. Og tro meg, du vil ikke ha mus i huset hvis du har barn. De trekker gjerne inn i huset (vi så flere) om natten, og kan i verste fall klatre opp i barnesengene og ta et jafs. Det har vært rapportert tilfeller av dette.

Det er ikke noe uvanlig i det. Selv nye hus kan få besøk av mus (eller rotter)  Det du gjør er å sette ut feller. Så forsøker du tette i sprekker i overgangen mellom ute og inne. Så sørger du for å ikke ha spiselig i nærheten av husveggene dine (fuglemat og nedfallsfrukt f.eks)

Uansett. Ikke noe å drøye med. Få opp feller, så skal du se problemet forsvinner ganske fort.

Her ville jeg tatt kontakt med skadedyrkontroll med en gang. Det er noe annet å få de i veggen enn en og annen som har forvillet seg inn. Bedre å ta i for mye enn for lite, for tar du ikke knekken på de, kan de bli mange. 

Du må finne ut hvorfor de kommer seg inn, slik at dere får tettet den muligheten. 
Gift er ett dårlig alternativ, du risikerer at de blir liggende i veggen når de dør og råtne der. De søker gjerne mot varme når de dør og da kan lukta blir ganske ille. 

Anonymkode: dc90a...321

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Det kan godt være mus. Vi fikk inn mus på høsten, og jeg vet om flere andre også. 

Til deg lenger oppe ang. å drepe musen. Det er ikke så mange alternativer, dessverre. Fanger du dem og slipper dem ut, vil de bare komme tilbake. I hvert fall fram til du har fått fikset årsaken til at de i det hele tatt kommer seg inn. Og tro meg, du vil ikke ha mus i huset hvis du har barn. De trekker gjerne inn i huset (vi så flere) om natten, og kan i verste fall klatre opp i barnesengene og ta et jafs. Det har vært rapportert tilfeller av dette.

Oh christ😱😱😱

mammatiloda skrev (1 time siden):

Oh christ😱😱😱

Jepp!

Jeg er veldig glad i dyr og i tillegg pasifistisk av meg. Liker ikke en gang å drepe fluer, liksom. Men da musen kom inn i huset og vi hadde baby, overtok morsinstinktet ganske kjapt for å si det slikt.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...