Gå til innhold

Eggallergi? Noen som har peiling?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har slitt med magen så lenge jeg kan huske. Og nå har jeg begynt å kutte ut noen matvarer for å se om det hjelper. 

Her om dagen spiste jeg egg for første gang på en stund (og nå har jeg vært grei i magen en lang periode). 

Ca. en time senere ble jeg småkvalm, begynte å kaldsvette, fikk kramper i magen og var litt i "tåka" og måtte løpe rett på do med diare.

Dette er flere av symptomene på eggallergi, men leser at det er så uvanlig, og tenker jeg burde fått reaksjoner i munn og svelg hvis jeg hadde vært allergisk(?). 

Er det noen som har eggallergi eller vet om noen symptomer er mer vanlige enn andre? 

På forhånd tusen takk!

Skal selvfølgelig til lege etter hvert, men vil "utforske" litt selv da jeg har blitt avvist med at det er stressrelatert.

Anonymkode: 31ba9...c0c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Både jeg og mannen min reagere på samme måte på enkelte typer egg. Men om vi spiser egg fra galåen så går det fint, er vel noe med hva hønene blir matet med. 

Anonymkode: 5f80a...4c8

Skrevet

Jeg er allergisk mot egg, påvist. Og jeg får kraftige magesmerter av bare en bit med egg. Men jeg blir ikke tungpustet, eller hovner opp i munnen. Jeg har og astma, og det er andre ting jeg reagerer på, hvor jeg da blir mer tett i pusten.

Anonymkode: 801cc...b71

Skrevet

Jeg har et barn som kun får problemer med magen når hun spiser egg.

Anonymkode: f2d4a...f15

Skrevet

Jeg har to barn som har hatt eggeallergi. Den ene har vokst det av seg og den andre har det fortsatt. Ved spor av egg blir det sterke reaksjoner. Det begynner med utslett og går deretter over til oppkast som gjentar seg over mange timer. Har man det som barn er det større sannsynlighet å vokse det av seg enn å få det i voksen alder.

Anonymkode: f2b88...8aa

Skrevet

Jeg kunne spise egg til jeg ble slankeoperert. Etter det tåler jeg det ikke, jeg får vondt i magen, blir svimmel og får diare. 

Anonymkode: 301f3...b4c

Skrevet

Så rart at dette kom opp nå 😅 Så sent som for tre dager siden selvdiagnostiserte jeg meg med eggallergi. Sliter mye med magen, og jeg vet at det er enkelte ting jeg ikke tåler. Nå var det lenge siden jeg hadde spist egg, og jeg stekte meg et egg med bløt plomme. Tilbrakte store deler av natten på toalettet. Så jeg er rimelig sikker på at jeg ikke tåler rått egg. Har også reagert på majones uten at jeg har skjønt greia. 
Ingen utslett eller pustevansker, kun kvalme, stooore magesmerter og diaré. Smertene varte over flere timer. 

Anonymkode: 9651a...938

Skrevet

Tusen takk for svar! :(

Holder meg unna egg en stund og ser hvordan det går. :)

Anonymkode: 31ba9...c0c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...