Gå til innhold

Dersom en koronatest (ikke hjemmetest) blir positiv

Anbefalte innlegg

Dersom en koronatest (ikke hjemmetest) blir positiv, da ringer vel test-sentret deg?

Altså, dersom man bare får en SMS om at savet på testen foreligger og ikke en telefon kan man anta at den er negativ?
(Finner ikke kodebrikken min til bankID og har ikke BankID på mobilen)

Anonymkode: 0db62...51b

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Nei, her har de sluttet å ringe pga kapasitetsproblemer

Anonymkode: c0da3...4dc

Takk, da oppfører jeg meg som om jeg er smittet til den nye kommer i posten (håper den gjør det på mandag)

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Takk, da oppfører jeg meg som om jeg er smittet til den nye kommer i posten (håper den gjør det på mandag)

Kan du ikke ta en hurtigtest? Lenge å vente.. 

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Og hvor skal jeg få kjøpt den når jeg ikke vet svaret, og ikke bør bevege meg ute blant folk?
Det går bra, har det jeg trenger av mat, barna er hos pappaen og jeg kan ta hjemmekontor i morgen

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Og hvor skal jeg få kjøpt den når jeg ikke vet svaret, og ikke bør bevege meg ute blant folk?
Det går bra, har det jeg trenger av mat, barna er hos pappaen og jeg kan ta hjemmekontor i morgen

Kan du ikke bare ringe banken i morgen og skaffe bank-id på mobil da? Er jo superraskt å fikse det. Jeg trengte egentlig bare å laste ned appen og få bekreftelse fra banken. Er jo veldig mye enklere enn å være avhengig av brikke. 

Uansett, lykke til!

Anonymkode: a1e0e...3cc

Annonse

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Kan du ikke bare ringe banken i morgen og skaffe bank-id på mobil da? Er jo superraskt å fikse det. Jeg trengte egentlig bare å laste ned appen og få bekreftelse fra banken. Er jo veldig mye enklere enn å være avhengig av brikke. 

Uansett, lykke til!

Anonymkode: a1e0e...3cc

Etter jeg bestilte test-timen skulle jeg bade 2-åringen.
Løftet han opp fra vannet for å tørke han.
Han napper mobilen min ut fra baklommen min og hev i vannet siden den også skulle bade.
Jeg har funnet frem en gammel telefon fra en skuff jeg bruker inntil videre, den kan ikke bruke BankID på mobil.

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Hva med å ringe legen din i morgen og spørre 

Anonymkode: 0679d...654

Jeg hadde hvertfall ringt test-telefonen i morgen og spurt hvilke rutiner de har. Kanskje de ringer hvis du har positivt svar. Er jo forskjellig kapasitet rundt omkring. Kanskje de kan si svar over tlf

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Hva med å ringe legen din i morgen og spørre 

Anonymkode: 0679d...654

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Jeg hadde hvertfall ringt test-telefonen i morgen og spurt hvilke rutiner de har. Kanskje de ringer hvis du har positivt svar. Er jo forskjellig kapasitet rundt omkring. Kanskje de kan si svar over tlf

Godt poeng, takk

HI

Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Hurtigtest er ikke helt til å stole på. Sønnen min tok den tidlig i sykdomsforløpet. Den var negativ. Senere PCR-test slo ut positivt. Jeg har hørt om andre tilfeller også nå

Vi fikk svar på minhelse om positiv test, og så ringte de noen timer senere (forrige uke i Oslo). Så tror de prøver å ringe alle som har testet positivt fortsatt, men før ringte de også alle som skulle i karantene og den jobben var stor! Nå måtte vi selv ta kontakt med alle nærkontakter og be som ikke var vaksinert teste seg. De som var vaksinert skulle bare følge godt med og teste seg om man hadde symptomer. 

Annonse

Ella-2 skrev (3 timer siden):

Hurtigtest er ikke helt til å stole på. Sønnen min tok den tidlig i sykdomsforløpet. Den var negativ. Senere PCR-test slo ut positivt. Jeg har hørt om andre tilfeller også nå

Senere hurtigtest hadde nok også vært positiv

Anonym bruker skrev (På 12.11.2021 den 12.02):

Senere hurtigtest hadde nok også vært positiv

vi tok hurtigtest og pcr test samme dag,  hurtigtest var negativ,  pcr positiv.

Anonymkode: 5237d...733

• Opprett ny...