Gå til innhold

Hjelp ang oppussing av bad

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er ditt beste tips ang rimelig oppussing av bad? Har ikke så stort budsjett, og ønsker å bruke minst mulig. Men det er viktig at det gjøres riktig/dokumentert. 

Badet er bare 7 kvadrat med belegg på gulv og tapet på vegger. Dvs jeg skal ta alt. Er det mye å spare på å droppe varmekabler, eller vil jeg angre? Vi har et bad til, så dette er bare snakk om wc, vask og dusjkabinett som ekstra bad. Ikke hovedbad. 

Tar imot gode tips, hvordan gjøre det pent men billig og godkjent?

Anonymkode: 06ef1...fa8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke dropp varmekabler. Det er ikke så dyrt og det er grusomt med bad som ikke har det

Anonymkode: 75af5...b6e

Skrevet

Du må ha varmekabler. Hjelper mot fukt, og generelt tusen ganger mer behagelig 

Anonymkode: 1c47b...136

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Ikke dropp varmekabler. Det er ikke så dyrt og det er grusomt med bad som ikke har det

Anonymkode: 75af5...b6e

Tja. Gulvbelegg er mindre kaldt å trå på enn fliser. Men hvis badet er på grunnplan, så ville jeg hatt varmekabler. 

Skrevet

Ville hatt varmekabler,  men må jo ikke ha flis,  er mye fine baderomspaneler. 

Anonymkode: 1b881...0f7

Skrevet

Du må jo ha en varmekilde og ovner på bad er lite praktisk, så jeg hadde gått for kabler om økonomien tillater det. 

Fliser er absolutt ikke nødvendig, det finnes mange fine baderomspanel å velge i. Innredning fra Ikea er også helt ok. 

Anonymkode: 501b5...8f0

Skrevet

Må det pusses opp? Hvis det bare er kosmetiske grunner til oppussingen børdu vurdere nøye om det er verdt det.

Anonymkode: e330e...476

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Må det pusses opp? Hvis det bare er kosmetiske grunner til oppussingen børdu vurdere nøye om det er verdt det.

Hvorfor det? Hi har jo vurdert det til at hun ønsker å pusse det opp🤔

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Hvorfor det? Hi har jo vurdert det til at hun ønsker å pusse det opp🤔

Og så? Når det gjelder så store utgifter er det lurt å tenke seg om en gang ekstra fof å være sikker på at dette er noe hun virlelig vil bruke så mye penger på.

Skrevet

Jeg ville lagt varmekabler og belegg oppå, ingenting er så lett å vaske som belegg. Det finnes også masse belegg som ser kjempefint ut og kan legges på kabler.

Baderomsplater på veggene, vanntett og pent.

Innredning fra megaflis.

Det blir kjempefint, til en grei pris.

Anonymkode: e8a99...c82

Skrevet

Takk for tips 😊 Ja det må pusses opp. Må også ha ny varmtvannsbereder.

Hvordan går jeg frem? Mitt anbud? Eller er det useriøse aktører som holder til der? Bedre å kontakte en lokal bedrift direkte?

Får man evt uforpliktende tilbud på en sånn type jobb?

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Takk for tips 😊 Ja det må pusses opp. Må også ha ny varmtvannsbereder.

Hvordan går jeg frem? Mitt anbud? Eller er det useriøse aktører som holder til der? Bedre å kontakte en lokal bedrift direkte?

Får man evt uforpliktende tilbud på en sånn type jobb?

Min erfaring er at det er litt av hvert på Mitt anbud. Noen håpløse og noen flinke. Da vi pusset opp badet var det lang ventetid hos de flinke, og de drev nok ikke og lette etter flere oppdrag på mitt anbud. Men kanskje Oslo-markedet er noe eget, jeg vet ikke. 

Jeg ville ha hørt med folk jeg kjenner om de kan anbefale noen. 

Og ikke gå blindt for de billigste, er det ett rom i huset hvor ting bør være på stell, så er det på badet. 

Skrevet
the amazing spidermamma skrev (6 timer siden):

Min erfaring er at det er litt av hvert på Mitt anbud. Noen håpløse og noen flinke. Da vi pusset opp badet var det lang ventetid hos de flinke, og de drev nok ikke og lette etter flere oppdrag på mitt anbud. Men kanskje Oslo-markedet er noe eget, jeg vet ikke. 

Jeg ville ha hørt med folk jeg kjenner om de kan anbefale noen. 

Og ikke gå blindt for de billigste, er det ett rom i huset hvor ting bør være på stell, så er det på badet. 

Ok, starter med å bruke nettverket mitt og høre hvem som kan anbefales i nærområdet 👍👍

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...