Gå til innhold

Sjalusi-Guri på ferde igjen

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Om hun var så tankeløs så trengte ikke His kjæreste være like tankeløs.

Det hadde vært den enkleste saken i verden for ham å smile og si at han ville sitte sammen med Hi under middagen.

Anonymkode: 8f782...368

Milfy Way skrev (27 minutter siden):

Akkurat. Mange kvinner ser på menn som noen viljeløse skapninger som ikke kan si nei når en dame sier noe. Selv om venninnen spurte om å få låne kjæresten til HI, så er jo ikke kjæresten en gjenstand uten egen mening.

Min kommentar var svar på påstanden om at venninnen ‘posisjonerte’ seg ovenfor vennene - noe som er en latterlig antagelse som normale folk ikke kommer på engang. 

Hvorfor dere føler behov for å komme med  ‘hva med kjæresten’ til den kommentaren skjønner jeg ikke. 

Anonymkode: f6008...511

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Milfy Way skrev (1 time siden):

Hadde min mann oppført seg slik, ville jeg ha reist meg og gått derfra. Dette er så langt over grensa for meg som det går an. Enig med anonym 368 - spør ham om hvordan HAN hadde reagert hvis du oppførte deg på akkurat den samme måten. 

Ikke sant.. Gjett om mannen til HI hadde blitt skikkelig sur og sjalu. 

Anonymkode: 613a1...5b6

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Ikke sant.. Gjett om mannen til HI hadde blitt skikkelig sur og sjalu. 

Anonymkode: 613a1...5b6

Det vet vi da ingenting om. Han syns sikkert at det er helt ok å ikke sitte og holde hender hele kvelden, siden han valgte som han gjorde. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Så du tenker at hun foran alle dem hun ikke kjenner så godt skulle si nei? 

Anonymkode: e6465...250

Hun kunne sagt mange andre ting enn nei

Anonymkode: c60ee...f3a

Skrevet

Den situasjonen du skisserer ville jeg også ha blitt støtt over, HI. Kall det sjalusi eller hva du vil - mannen din skal ikke gjøre sånt.

Selv har jeg levd i åpent forhold før, og finnes ikke seksuelt sjalu. Men grunnen til at man kan leve i seksuelt åpne forhold og fortsatt HA et forhold, er jo nettopp at man i alle andre sammenhenger er eksklusive. Praktisk og emosjonelt, for eksempel. Jeg skal vite av min mann at det er JEG som er noe spesielt for ham, det skal signaliseres i andre sammenhenger. Han skal ikke vakle og vingle mht hvem han helst vil være sammen med, da er dealen brutt. 

Og når mannen din gjør sånt i offentlighet, blir det ti ganger verre. Han står og signaliserer for alle som ser på at han ikke setter deg høyt nok til å prioritere deg på en sånn kveld. Fint at han har gode venner, fint å mingle, fint å sette par på ulike plasser når der er bordkort og «stive» rammer - men IKKE greit å ditche deg med en fremmed hele kvelden bare fordi venninnen trekker mer. Og ikke greit å stå og telle på knappene mens alle ser på. 

Det riktige å gjøre er å svare venninnen «jeg kommer bort og skravler med dere etterpå», og så sette seg med fruen. Være litt galant. 

Anonymkode: 10075...51a

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Min kommentar var svar på påstanden om at venninnen ‘posisjonerte’ seg ovenfor vennene - noe som er en latterlig antagelse som normale folk ikke kommer på engang. 

Hvorfor dere føler behov for å komme med  ‘hva med kjæresten’ til den kommentaren skjønner jeg ikke. 

Hun posisjonerte seg … helt klart. Kanskje ubevisst, men det blir det ikke bedre av! 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Du burde foreslått at dere kunne byttelåne da vet du. Hvorfor skulle hun sitte der med både mannen sin og bestevennen sin?

Jeg skjønner at du reagerer, og jeg syns mannen din virker som en dott. Når du var med han på hans hjemmebane burde han gjort en innsats for at du skulle føle deg vel.

Anonymkode: e6465...250

Dette er faktisk et stort poeng. Han kunne fått med seg venninnen bort til dem, eller noen andre av sine egne venner, men ikke bare dumpet henne med en fremmed på et nytt sted. 

Skrevet

Det er jo venninnen som er sjalu, HI. Hun må markere reviret sitt og det gjør hun åpenbart til gangs. 

Anonymkode: 28f53...a62

Skrevet

Jeg ser av mange av svarene at jeg ikke er SÅ urimelig som blir lei meg av dette. 
Jeg kommer sikkert ikke til å si noe, for det er også noe skambelagt over å reagere sånn. Man er liksom smålig, sur og ynkelig. Det ser jeg også av noen av kommentarene, som spørsmål om jeg virkelig vil @gjøre meg så liten» osv. Man kan uansett ikke TVINGE andre til å helst ville handle på en bestemt måte (eller sitte sammen med noen bestemte personer), så det er nok bare dumt å si noe mer på det. Må vel bare la det ligge og håpe det ikke kommer flere sånne situasjoner der jeg blir sjalu på det de to har sammen. 😔

Anonymkode: 43935...f9a

Skrevet

Gud for en dott. Er egentlig bare respektløst av både hu og han. De kjenner mange, du er « ny» da er det naturlig å innlemme deg mest.

I mine øyne har ikke dette noe med sjalusi å gjøre. De er bare douchbags

Anonymkode: 3f276...161

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Jeg ser av mange av svarene at jeg ikke er SÅ urimelig som blir lei meg av dette. 
Jeg kommer sikkert ikke til å si noe, for det er også noe skambelagt over å reagere sånn. Man er liksom smålig, sur og ynkelig. Det ser jeg også av noen av kommentarene, som spørsmål om jeg virkelig vil @gjøre meg så liten» osv. Man kan uansett ikke TVINGE andre til å helst ville handle på en bestemt måte (eller sitte sammen med noen bestemte personer), så det er nok bare dumt å si noe mer på det. Må vel bare la det ligge og håpe det ikke kommer flere sånne situasjoner der jeg blir sjalu på det de to har sammen. 😔

Om jeg husker rett så har dere planer om å bli samboere snart.

Da tenker jeg at hvis dette er noe du føler du ikke kan snakke med ham om, hva da når andre vanskelige ting dukker opp i samboerskapet? Hva om han fortsetter å nedprioritere deg og prioritere bestevenninnen?

Det er ikke du som er smålig sur og ynkelig her! Det er kjæresten din som i beste fall er ekstremt korttenkt og velger bestevenninnen i et sosialt lag hvor det ble veldig tydelig for alle at han valgte henne for kvelden fremfor deg.

Nei, du kan ikke tvinge ham til å handle på en bestemt måte, men du kan velge hva som er akseptabelt for deg i et forhold og ikke.

Den episoden du i denne tråden har fortalt om har ikke noe med sjalusi å gjøre fra din side, men hvordan din kjæreste prioriterer, hvem han prioriterer og hvordan han viser deg respekt.

Du er tydeligvis oppegående og fornuftig, Hi, så ikke la slike episoder få deg fra å ta din plass i ditt og hans forhold. Ikke la det bli du og han og litt henne i dette forholdet...

Skrevet

Mitt råd til deg er å IKKE flytte sammen med en mann som tydeligvis ikke prioriterer deg!!

Og den som er mest sjalu her, er nok din kjærestes bestevenninne. Hun vil ha ham for seg selv. Må si jeg lurer veldig på hva hennes mann tenker om dette...

Jeg hadde absolutt reagert hvis jeg var en av de andre i dette selskapet!!

Anonymkode: aa9be...8f4

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Se for deg en situasjon der det ikke var deg og mannen, men deg og en venninne. Eller to tilfeldige venner/venninner. De er bedt i et selskap sammen, de kommer sammen, den ene kjenner «alle» der og har også en bestevenn i gruppa. Den andre kjenner nesten ingen, unntatt personen hen kom sammen med. 

Så ser du for deg eksakt samme scenario: at den minst husvarme av de to kommer først inn, den andre rett etter, og gjør det som din mann gjorde i dag: står og nøler litt, hører bestevennen rope at hen må sette seg der og velger derfor bestevennen - og lar den andre vennen seile sin egen sjø blant mange fremmede. 

Er det OK oppførsel i din bok? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Se for deg en situasjon der det ikke var deg og mannen, men deg og en venninne. Eller to tilfeldige venner/venninner. De er bedt i et selskap sammen, de kommer sammen, den ene kjenner «alle» der og har også en bestevenn i gruppa. Den andre kjenner nesten ingen, unntatt personen hen kom sammen med. 

Så ser du for deg eksakt samme scenario: at den minst husvarme av de to kommer først inn, den andre rett etter, og gjør det som din mann gjorde i dag: står og nøler litt, hører bestevennen rope at hen må sette seg der og velger derfor bestevennen - og lar den andre vennen seile sin egen sjø blant mange fremmede. 

Er det OK oppførsel i din bok? 

Nei, det er jo ikke det. Jeg kom på at vi har vært på fest med noen av disse før, og da satt vi heller ikke ved siden av hverandre. Men der var en mer uformell sommerfest med grilling, og da var der uansett uke to plasser ved siden av hverandre ved bordet da vi skulle sette oss, så da tenkte jeg ikke så mye over det. 
Det søm var så leit nå var at han nølte og viste at han var usikker på hvem han skulle velge, og så valgte henne. 
Jeg har ikke så lyst til å si noe fordi det virker sytete og ynkelig på en måte. Men så går jeg jo og tenker på det, så det kunne kanskje vært bra å få luftet ut. Jeg vet ikke. Noen her mener jo at dette ikke er en big deal, og de har kanskje rett,

Skrevet

Hadde jeg vært kjæresten din og du tok opp dette hadde jeg droppa deg. Så ynkelig uselvstendige mennesker hadde jeg ikke orket å dra på gjennom livet, han har gode venner og det varer uansett. Du har vært på fest med disse menneskene før og han må kunne gå ut fra at du ikke trenger å holdes i hånden i festlig lag.

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Nei, det er jo ikke det. Jeg kom på at vi har vært på fest med noen av disse før, og da satt vi heller ikke ved siden av hverandre. Men der var en mer uformell sommerfest med grilling, og da var der uansett uke to plasser ved siden av hverandre ved bordet da vi skulle sette oss, så da tenkte jeg ikke så mye over det. 
Det søm var så leit nå var at han nølte og viste at han var usikker på hvem han skulle velge, og så valgte henne. 
Jeg har ikke så lyst til å si noe fordi det virker sytete og ynkelig på en måte. Men så går jeg jo og tenker på det, så det kunne kanskje vært bra å få luftet ut. Jeg vet ikke. Noen her mener jo at dette ikke er en big deal, og de har kanskje rett,

…og. Han sier jeg gjorde det samme da vi var med mine venner. Tre par. Det var et lite bord som var sånn at uansett kom det til å bli én felles samtale. Da satte vi oss sånn at han måtte sitte lengst vekk fra meg, på andre siden av bordet. Er ikke det noe annet?

Skrevet
sug lut skrev (Akkurat nå):

Hadde jeg vært kjæresten din og du tok opp dette hadde jeg droppa deg. Så ynkelig uselvstendige mennesker hadde jeg ikke orket å dra på gjennom livet, han har gode venner og det varer uansett. Du har vært på fest med disse menneskene før og han må kunne gå ut fra at du ikke trenger å holdes i hånden i festlig lag.

Å, ja jeg ser så godt denne siden av det også. Det er derfor jeg kjemper mot disse følelsene.

hi

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Å, ja jeg ser så godt denne siden av det også. Det er derfor jeg kjemper mot disse følelsene.

hi

Dette er mennesker du må regne med å omgås i alle år framover, siden det er vennene hans. Inkl venninnen. Da må du ta et valg om å fungere, ellers kan du jo ikke være med ham.

Skrevet

Dette er kun et problem fordi hun er bestevenn og av motsatt kjønn

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Dette er kun et problem fordi hun er bestevenn og av motsatt kjønn

Har ingen betydning. Blir jo det samme om jeg kommer med mannen min på en fest, der alle deltakerne er ukjente for meg og det kun er mannens venner. En kompis spør meg om han kan låne mannen min og ber han komme og sette seg sammen med gjengen, og jeg må gå et annet sted og sette meg, for det er ikke plass til meg ved bordet deres. 

Skrevet
Sommerkroppen 2029 skrev (2 minutter siden):

Har ingen betydning. Blir jo det samme om jeg kommer med mannen min på en fest, der alle deltakerne er ukjente for meg og det kun er mannens venner. En kompis spør meg om han kan låne mannen min og ber han komme og sette seg sammen med gjengen, og jeg må gå et annet sted og sette meg, for det er ikke plass til meg ved bordet deres. 

Det var ikke plassen som var problemet her. HI valgte også en plass ved siden av en hun kjente fra før

Skrevet
sug lut skrev (1 time siden):

Du har virkelig ikke skjønt noe av det HI skriver. Kanskje det er veldig vanlig i din familie å oppføre seg bedritent mot partneren og flørte med andre på denne måten, men det er ikke normalt. HI er verken ynkelig eller uselvstendig. 

Skrevet
Milfy Way skrev (3 minutter siden):

Du har virkelig ikke skjønt noe av det HI skriver. Kanskje det er veldig vanlig i din familie å oppføre seg bedritent mot partneren og flørte med andre på denne måten, men det er ikke normalt. HI er verken ynkelig eller uselvstendig. 

Man flørter ikke med andre når man setter seg med bestevennen sin? Hvorfor trekker du mer ut av historien enn hva hi beskriver? 

De er voksne folk som er i festlig lag sammen med mennesker de har møtt før. Kjæresten var kanskje litt dum som ikke satt seg ved hi, men alle de andre betegnelsene blir jo helt hysterisk overdrevent. 

Skrevet
sug lut skrev (4 timer siden):

Jeg er ikke HI. Er svært selvstendig, greier meg i alle situasjoner på egen hånd, er sosial og har ingen problemer med å kommunisere med andre. Og jeg finnes ikke sjalu.

Likevel ville jeg hatt problem med den episoden som HI beskrev. Det har noe med hele settingen. Det var en større middag, alle andre satt ved sine partnere. Når His kjæreste kommer inn i rommet stopper han og nøler mens han vurderer hvor han vil/bør sette seg. Han kikker mellom HI og bestevenninnen, ser at andre sitter i par. Så roper bestevenninnen ut, til HI, om hun kan "få låne ham for kvelden" - og han går til henne.

Om ikke annet burde han ha forstått at hans såkalt beste venninne valgte å sette hans kjæreste i en umulig situasjon, hvor hun ville bli sett på som smålig om hun skulle si nei. Videre burde han ha forstått at slik settingen var akkurat der, så ble det nesten demonstrativt at han valgte venninnen sin fremfor kjæresten sin, spesielt når kjæresten kjente få der.

Det har ikke noe med at Hi er uselvstendig, hun er tydeligvis fullt istand til å sosialisere godt med andre mennesker. Det har med hvordan man behandler den som skal være sin kjæreste.

Når alle andre setter seg i par, da er det normalt at man følger det andre gjør. Ikke at man bryter de sosiale reglene og foran alle andre velger å gjøre det motsatte av alle andre, og nesten demonstrativt velge venninnen "for kvelden" fremfor HI.

Å reagere på dette betyr ikke at man ikke er selvstendig eller at man ikke greier seg selv! Det handler om å ha en partner som foran alle demonstrerer at han velger en annen fremfor egen kjæreste. Det tar seg ikke ut, og det setter også andre i en pinlig situasjon. Så om ikke annet er det lite sosialt intelligent både av hans venninne og ham selv.

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Jeg er ikke HI. Er svært selvstendig, greier meg i alle situasjoner på egen hånd, er sosial og har ingen problemer med å kommunisere med andre. Og jeg finnes ikke sjalu.

Likevel ville jeg hatt problem med den episoden som HI beskrev. Det har noe med hele settingen. Det var en større middag, alle andre satt ved sine partnere. Når His kjæreste kommer inn i rommet stopper han og nøler mens han vurderer hvor han vil/bør sette seg. Han kikker mellom HI og bestevenninnen, ser at andre sitter i par. Så roper bestevenninnen ut, til HI, om hun kan "få låne ham for kvelden" - og han går til henne.

Om ikke annet burde han ha forstått at hans såkalt beste venninne valgte å sette hans kjæreste i en umulig situasjon, hvor hun ville bli sett på som smålig om hun skulle si nei. Videre burde han ha forstått at slik settingen var akkurat der, så ble det nesten demonstrativt at han valgte venninnen sin fremfor kjæresten sin, spesielt når kjæresten kjente få der.

Det har ikke noe med at Hi er uselvstendig, hun er tydeligvis fullt istand til å sosialisere godt med andre mennesker. Det har med hvordan man behandler den som skal være sin kjæreste.

Når alle andre setter seg i par, da er det normalt at man følger det andre gjør. Ikke at man bryter de sosiale reglene og foran alle andre velger å gjøre det motsatte av alle andre, og nesten demonstrativt velge venninnen "for kvelden" fremfor HI.

Å reagere på dette betyr ikke at man ikke er selvstendig eller at man ikke greier seg selv! Det handler om å ha en partner som foran alle demonstrerer at han velger en annen fremfor egen kjæreste. Det tar seg ikke ut, og det setter også andre i en pinlig situasjon. Så om ikke annet er det lite sosialt intelligent både av hans venninne og ham selv.

Dette. Når alle andre sitter i par, setter man seg sammen med sin partner også. Man setter seg ikke ved siden av en annen dame etter at hun har proklamert at hun beslaglegger ham for hele kvelden. Barnslig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...