Gå til innhold

Å bli likt for den man er!

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 timer siden):

Jeg tenker det stemmer ikke. Tenker like mye på som kjæreste, venn og person. Bare noen patetiske ord som blir brukt. 

Folk dømmer personer og nei man er ikke god nok som man er. 

Anonymkode: e19a5...e3c

Grunnen til at du ikke blir likt, er at du har en utrolig slitsom, irriterende negativ væremåte. Du klynker og ynker om hvor synd det er på deg, du tester vennene dine jevnlig for å «se om de bryr seg på ekte», du anklager verden for å være urettferdig og føler at skjebnen skylder deg noe bedre, du glorifiserer alle andres liv og tror de boltrer seg med fester og hygge hver dag, du repeterer alt det negative du hører som om det var en sannhet, du til og med jager etter negativ omtale for å være sikker på at du har fått med deg alt. Det er patologisk og sjukt, og derfor trenger du hjelp, men den hjelpen nyttiggjør du deg ikke av. I stedet starter du ordknappe tråder her, med teite memes om hvordan folk ville ha tatt kontakt hvis de virkelig brydde seg. 

Jeg kan love deg at hvis jeg var din venninne, ville jeg ha unngått deg så godt jeg kunne. Negativitet ødelegger samvær. 

Anonymkode: 7ed17...241

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Grunnen til at du ikke blir likt, er at du har en utrolig slitsom, irriterende negativ væremåte. Du klynker og ynker om hvor synd det er på deg, du tester vennene dine jevnlig for å «se om de bryr seg på ekte», du anklager verden for å være urettferdig og føler at skjebnen skylder deg noe bedre, du glorifiserer alle andres liv og tror de boltrer seg med fester og hygge hver dag, du repeterer alt det negative du hører som om det var en sannhet, du til og med jager etter negativ omtale for å være sikker på at du har fått med deg alt. Det er patologisk og sjukt, og derfor trenger du hjelp, men den hjelpen nyttiggjør du deg ikke av. I stedet starter du ordknappe tråder her, med teite memes om hvordan folk ville ha tatt kontakt hvis de virkelig brydde seg. 

Jeg kan love deg at hvis jeg var din venninne, ville jeg ha unngått deg så godt jeg kunne. Negativitet ødelegger samvær. 

Jeg spør. I innlegget ditt her er det ikke en positiv ting om meg og i tillegg ville du unngått meg. 

Så da bør jeg holde meg for meg selv? Og det er ikke noe håp for meg?  Vil du banke inn alt det negative jeg synes om meg selv og du tydeligvis? Hva vil du med det? Få meg til føle meg være? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (56 minutter siden):

Jeg spør. I innlegget ditt her er det ikke en positiv ting om meg og i tillegg ville du unngått meg. 

Så da bør jeg holde meg for meg selv? Og det er ikke noe håp for meg?  Vil du banke inn alt det negative jeg synes om meg selv og du tydeligvis? Hva vil du med det? Få meg til føle meg være? 

Kan tilføye at jeg i tillegg ikke har sjans på menn og blitt ganske så tykk! 

Skrevet

Hvorfor responderer du i det hele tatt på sånne stygge svar?

Anonymkode: 22d8d...a67

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 timer siden):

Jeg tenker det stemmer ikke. Tenker like mye på som kjæreste, venn og person. Bare noen patetiske ord som blir brukt. 

Folk dømmer personer og nei man er ikke god nok som man er. 

Nei jeg tenker nok at veldig mange slettes ikke blir likt for den de er. Mange mennesker har måter å være på, interesser, utseende, jobb, preferanser, sosial status m.m som gjør at man ikke blir likt for den man er. Hvertfall ikke av flesteparten av folk. 

Folk trekker mot de som er like seg selv, noen sliter med å finne de som er mer lik seg selv, noen har vanskelig ballast og erfaringer med seg. 

Å dømme er noe mange gjør automatisk uten å tenke så mye over det. Det er mest lettvindt, mer behagelig for da føler man seg litt bedre selv. Mens man glemmer å tenke hvordan den personen egentlig er, eller prøve å gjøre noe for å danne seg et bedre bilde. 

Det er lett å dømme naboen som aldri går ut av huset, tenke at det må det være noe muffens, de er sære folk. 

Lett er det også å dømme en person utifra arbeidet den har. En lavstatusjobb må bety at den er dum og ikke kan bedre. Så da ønsker man ikke å danne bekjentskap. Men det er dette vi må komme forbi. 

Vennskap kan dannes på tvers av alle grenser så lenge begge parter er villig til å gi noe for å få det til og åpen for det. 

Anonymkode: a3f46...30f

Skrevet
Anonym bruker skrev (46 minutter siden):

Hvorfor responderer du i det hele tatt på sånne stygge svar?

Fordi de er stygg. Skjønner ikke hvordan og hvorfor noen raker ned på andre sånn uten å kjenne dem, men noen har glede av å såre andre. Lurer på hva som driver dem? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Fordi de er stygg. Skjønner ikke hvordan og hvorfor noen raker ned på andre sånn uten å kjenne dem, men noen har glede av å såre andre. Lurer på hva som driver dem? 

Du driver de, når du fortsetter og fortsetter å respondere på de.

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Du driver de, når du fortsetter og fortsetter å respondere på de.

Du har gjerne rett. 

Å ha glede av å trykke andre ned er rett å slett dårlig gjort. Sier mye om en som gledes av det. 

Skrevet

Du har gjerne rett. 

Å ha glede av å trykke andre ned er rett å slett dårlig gjort. Sier mye om en som gledes av det. 

Jeg har aldri svart deg stygt, men man blir jo lei, da. En evig runddans med misnøye og sutring, ingenting hjelper og det fokuseres kun på negativitet. Så selv om jeg ikke forsvarer slemme meldinger så kan jeg skjønne at det glipper for noen. 

Anonymkode: 5e6fc...31d

Skrevet

Jeg får som jeg fortjener. Skjønner! Godt å høre! 

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Jeg får som jeg fortjener. Skjønner! Godt å høre! 

Slutt å vri og vreng på det folk sier, sånn som du holder på hjelper deg ikke. Du nesten fisker etter dårlige svar.

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Du har gjerne rett. 

Liker du henne du svarer for den hun er?

Anonymkode: 52dc1...53d

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Og jeg spør: når viste du oss sist dine positive sider? Jeg kan ikke vite om dem og dermed ikke kommentere dem, for du skjuler dem bak sytinga di. 

I tillegg spør jeg: hvor mange av disse tingene kan du endre på sjøl? Kan du endre en  negativ væremåte? La være å klynke og ynke om hvor synd det er på deg? Slutte å teste vennene dine jevnlig for å «se om de bryr seg på ekte»? Slutte å anklage verden for å være urettferdig, slutte å forlange at skjebnen skal gi deg noe bedre? Kan du se på alle andres liv med et nøkternt blikk og anerkjenne at de heller ikke lever på en rosa sky? Kan du slutte å repetere alt det negative du hører som om det var en sannhet, slutte å jage etter negativ omtale for å være sikker på at du har fått med deg alt, kan du begynne å nyttiggjøre deg av hjelpen du får? Kan du droppe å poste klagetråder som bare gjør deg mer deppa? 

Jeg snakker ikke stygt om deg, hvis du ser etter. Jeg ramser bare opp  handlinger du selv VELGER å gjøre og atferd du dyrker. Løy jeg? Eller har du gjort alt dette? 

Og til trådens tema: hvis folk liksom skal like deg for den du «er», er det dette du gir dem? Er det virkelig sånne sider du forlanger å bli likt for? Er det denne personen du innerst inne er? 
Jeg syns ikke du er helt rettferdig. Du gir dem jammen ingen lett jobb, hvis du forlanger å bli likt for alt det her. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Og jeg spør: når viste du oss sist dine positive sider? Jeg kan ikke vite om dem og dermed ikke kommentere dem, for du skjuler dem bak sytinga di. 

I tillegg spør jeg: hvor mange av disse tingene kan du endre på sjøl? Kan du endre en  negativ væremåte? La være å klynke og ynke om hvor synd det er på deg? Slutte å teste vennene dine jevnlig for å «se om de bryr seg på ekte»? Slutte å anklage verden for å være urettferdig, slutte å forlange at skjebnen skal gi deg noe bedre? Kan du se på alle andres liv med et nøkternt blikk og anerkjenne at de heller ikke lever på en rosa sky? Kan du slutte å repetere alt det negative du hører som om det var en sannhet, slutte å jage etter negativ omtale for å være sikker på at du har fått med deg alt, kan du begynne å nyttiggjøre deg av hjelpen du får? Kan du droppe å poste klagetråder som bare gjør deg mer deppa? 

Jeg snakker ikke stygt om deg, hvis du ser etter. Jeg ramser bare opp  handlinger du selv VELGER å gjøre og atferd du dyrker. Løy jeg? Eller har du gjort alt dette? 

Og til trådens tema: hvis folk liksom skal like deg for den du «er», er det dette du gir dem? Er det virkelig sånne sider du forlanger å bli likt for? Er det denne personen du innerst inne er? 
Jeg syns ikke du er helt rettferdig. Du gir dem jammen ingen lett jobb, hvis du forlanger å bli likt for alt det her. 

Leser innlegget og sier takk. Det gir en annen menig når du skriver med forklaring. Tar det til meg. Jeg har forbedringspotensiale. Virkelig. Jobber mot det, men kommer dumper. Håper på fære underveis. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Leser innlegget og sier takk. Det gir en annen menig når du skriver med forklaring. Tar det til meg. Jeg har forbedringspotensiale. Virkelig. Jobber mot det, men kommer dumper. Håper på fære underveis. 

“Nobody can go back and start a new beginning, but anyone can start today and make a new ending.”

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

“Nobody can go back and start a new beginning, but anyone can start today and make a new ending.”

Helt sant! Stå på. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Helt sant! Stå på. 

Takk! 

Skrevet

Selvfølgelig blir man likt for den man er, eller den man ikke er. Noen ganger blir man i tillegg likt for det man har... f-eks fin bil eller masse penger. Eller man kan bli mislikt for den man er, eller ikke er. Det siste kan man heldigvis i mange tilfeller gjøre noe med, om man bare er lydhør nok og har selvinnsikt nok til å forandre seg - dersom det er mange som ikke liker den versjonen av seg selv som man viser fram. 

De fleste av oss blir nok en eller flere ganger i livet både likt og mislikt for den man er. Blir man stadig mislikt, er det kanskje lurt å vurdere om det finnes en bedre versjon av en selv som er lurere å hente fram. 

Anonymkode: becc7...3cb

Skrevet

Det er vel rett. Likt og ikke likt for den man er og den man ikke er + har og ikke har. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...