Anonym bruker Skrevet 11. november 2021 #26 Skrevet 11. november 2021 Anonym bruker skrev (16 timer siden): Så jeg kan gå på jobb? Selv om jeg er syk? Har testet negativt Anonymkode: faccb...76e Hva med å ta en dag eller to hjemme? Anonymkode: 93486...4e0
Anonym bruker Skrevet 11. november 2021 #27 Skrevet 11. november 2021 Anonym bruker skrev (16 timer siden): Så jeg kan gå på jobb? Selv om jeg er syk? Har testet negativt Anonymkode: faccb...76e Er du syk, så holder du deg jo hjemme, covid eller ei. Anonymkode: 8fc3c...7b2
Anonym bruker Skrevet 11. november 2021 #28 Skrevet 11. november 2021 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Hvordan i svarteste, heiteste skal det gå med Norge når alle skal være hjemme en uke fordi de har litt snørr i nesa? Fatter dere ikke det? Hvordan skal det gå med en hel generasjon barn og unge som oppdras til at det er livsfarlig å være forkjøla? Dette er helt idiotisk, ser dere det ikke? Anonymkode: 3095e...295 Har du ingen måte å lære dine barn om nyanser, altså? Og store deler av befolkningen jobber helt uproblematisk fra hjemmekontor. Ingen dropp i produksjon. Anonymkode: 50aae...59d
Anonym bruker Skrevet 12. november 2021 #29 Skrevet 12. november 2021 Anonym bruker skrev (På 11.11.2021 den 15.01): Du skriver at jeg ikke har fått med meg at vi er midt i en pandemi. Det er å ilegge meg holdninger jeg ikke har. Jeg har merket det, skjønner du. Folk er blitt fullstendig hysteriske. Videre skriver hi at hun er forkjølet og har testet negativt. Jeg skriver at det er idiotisk hvis alle skal holde seg hjemme for hver minste forkjølelse, og det må jeg få mene. Anonymkode: 3095e...295 Du får lese det jeg skrev en gang til. Jeg påsto ikke at du ikke har fått med deg at vi er midt i en pandemi. Jeg skrev at du med det du skrev gir inntrykk av å ikke ha forstått at vi fremdeles er midt i en pandemi. Jeg har ikke tillagt deg noen holdning, jeg har fortalt deg hvordan du fremstiller deg selv med det du skrev. Jada, du står selvfølgelig fritt til å mene det er idiotisk at noen skal holde seg hjemme når man er syk (HI er dessuten dårligere enn bare en liten forkjølelse). Men når du skriver det du skriver så må du bare regne med at du får det korrigert, når det du mener er stikk i strid med det helsemyndighetene nå sier man bør gjøre og ikke gjøre. Du kan mene hva du vil, men når det du mener er motsatt av hva helsemyndighetene sier vi nå skal gjøre, da må du også tåle å få dette påpekt, uten at du begynner å bli hysterisk selv med å uriktig skylde andre for å bruke stråmannsargumentasjon. Du viser forøvrig her at du ikke har tatt til deg alt som har vært skrevet i over et år om covid-19 og dobbelinfeksjoner og hvordan dette forverrer forløpet til covid-19. Anonymkode: 591e5...776
Anonym bruker Skrevet 12. november 2021 #30 Skrevet 12. november 2021 Anonym bruker skrev (På 10.11.2021 den 23.32): Det er ekstra viktig nå at de som er syke holder seg hjemme. Leser du ikke aviser eller ser på pressekonferansene om korona?? Anonymkode: 83532...263 Man skal holde seg hjemme til man var tatt test. Og har man ekstra mye symptomer anbefales man også å holde seg hjemme. Og så må man vurdere hvordan jobb man har. Jeg kan fint sitte på kontoret mitt uten å utsette andre for smitte andre. Har man en jobb med mye kontakt med mennesker så er det jo dumt. Anonymkode: db71c...e1a
Anonym bruker Skrevet 13. november 2021 #31 Skrevet 13. november 2021 Anonym bruker skrev (På 11.11.2021 den 17.16): Har du ingen måte å lære dine barn om nyanser, altså? Og store deler av befolkningen jobber helt uproblematisk fra hjemmekontor. Ingen dropp i produksjon. Anonymkode: 50aae...59d Eg er eigentleg heilt einig meg deg, bortsett frå at storparten jobbar fint på heime kontor. Det er ikkje sant, ein kan ikkje vaske, ta seg av barn, unge og gamle frå kontor, ein kan ikkje produsere mat frå kontor, osb. Folk flest jobbar faktisk ikkje med kontorarbeid. Anonymkode: 38d19...e52
Anonym bruker Skrevet 13. november 2021 #32 Skrevet 13. november 2021 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Eg er eigentleg heilt einig meg deg, bortsett frå at storparten jobbar fint på heime kontor. Det er ikkje sant, ein kan ikkje vaske, ta seg av barn, unge og gamle frå kontor, ein kan ikkje produsere mat frå kontor, osb. Folk flest jobbar faktisk ikkje med kontorarbeid. Anonymkode: 38d19...e52 Jeg sa ikke størstedelen. Men når du ser på hvor mange som faktisk satt og jobbet hjemmefra i månedsvis, eller når du ser på hvor store deler av de store byene som er kontorbygg, for eksempel, er det svært mange som ikke vil oppleve noen særlig nedgang i produktivitet ved å bli sittende hjemmefra en periode på en uke eller to. Som var den over her sitt klagepunkt. (Nedgang i trivsel er noe helt annet.) Anonymkode: 50aae...59d
Anonym bruker Skrevet 13. november 2021 #33 Skrevet 13. november 2021 Anonym bruker skrev (På 11.11.2021 den 10.18): Hvordan i svarteste, heiteste skal det gå med Norge når alle skal være hjemme en uke fordi de har litt snørr i nesa? Fatter dere ikke det? Hvordan skal det gå med en hel generasjon barn og unge som oppdras til at det er livsfarlig å være forkjøla? Dette er helt idiotisk, ser dere det ikke? Anonymkode: 3095e...295 Har man redusert allmenntilstand eller er i starten på sykdom skal man ikke gå på jobb selv om det bare er "litt snørr i nesa". På god allmenntilstand, avklart covid-19-situasjon og med rest-symptomer kan man gå på jobb. En jeg kjenner jobber på en avdeling der en kollega kom på jobb med bare "litt snørr i nesa". Problemet var at dette var en nyoppstått infeksjon. Vedkommende smittet mange på avdelingen. Disse måtte være hjemme med kraftig forkjølelse og dårlig allmenntilstand (forkjølelse med symptomer tett på influensa). Det ble et voldsomt styr med mange vikarer som måtte inn samtidig. Den som startet det hele ble også kraftig syk selv etterhvert. Anonymkode: 9fe58...3d7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå