Gå til innhold

Jeg er forkjølet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og nå er det vondt bak i svelget og på tungen og litt i halsen. Er det pga slim? Hvorfor setter slim seg fast når man er syk? Jeg svetter også veldig, spesielt på nettene. Hadde du gptt på jobb? Jeg er også utrolig sliten og svimmel 

Anonymkode: faccb...76e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvsagt kan du ikke gå på jobb imorgen!! Har du fått med deg at smitten øker kraftig eller?? Det er pga tullinger som deg som ikke har vett nok til å holde seg borte med symptomer!

Anonymkode: 83532...263

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Selvsagt kan du ikke gå på jobb imorgen!! Har du fått med deg at smitten øker kraftig eller?? Det er pga tullinger som deg som ikke har vett nok til å holde seg borte med symptomer!

Ro ned. Hun kan ta en test og gå på jobb hvis testen er negativ.

Anonymkode: 39bc5...164

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Så jeg kan gå på jobb? Selv om jeg er syk? Har testet negativt 

Skrevet

Det er ekstra viktig nå at de som er syke holder seg hjemme. Leser du ikke aviser eller ser på pressekonferansene om korona??

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Eh, nei... de sier nå at man ikke skal gå på jobb eller skole om man er syk. Senest Støre i dag på radioen, sa dette.

Du går IKKE på jobb når du er syk, HI!

Anonymkode: 591e5...776

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Så jeg kan gå på jobb? Selv om jeg er syk? Har testet negativt 

Nei! Ingen syke skal på jobb!!

Skrevet

Eh, nei... de sier nå at man ikke skal gå på jobb eller skole om man er syk. Senest Støre i dag på radioen, sa dette.

Du går IKKE på jobb når du er syk, HI!

Endelig ett fornuftig menneske her!

Skrevet

Ok

Kan dere svare på spørsmålene om slim?

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Ok

Vanskelig å svare på, man blir jo ekstra sår i halsen om man har en halsbetennelse. Men man kan bli sår i halsen av å hoste mye også, om infeksjonen sitter lengre nede i luftveiene/lungene.

Når man hoster så mobiliserer man bare slimet øverst i halsen, skal man få det dit opp så er det en del puste-/hosteteknikker man kan bruke for å få det mer effektivt opp dit hvor hosten har effekt. Om du googler mini-pep+blåsefløyte+veiledning vil du nok finne noen tips fra sykehusbrosjyrer.

Men siden du er i såpass dårlig form synes jeg du bør ringe legen din i morgen tidlig og høre om det kanskje bør tas en pcr-test av deg, hvis du ellers kun har tatt hurtigtest mot covid-19. Når du bli så svimmel og veldig sliten kan det være du trenger behandling, selv om det ikke er covid-19 også, f.eks. en lungebetennelse.

Pass på å unngå alt av melkeprodukter, sukker og banan (skaper slim i kroppen) og drikk nok nå, det vil hjelpe på å begrense/tynne slimet du har.

Men kontakt lege!

Skrevet
Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Ok

Men det kan da umuligvære ditt livs første forkjølelse? Og vi er ikke leger.

Anonymkode: 056dd...087

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Vanskelig å svare på, man blir jo ekstra sår i halsen om man har en halsbetennelse. Men man kan bli sår i halsen av å hoste mye også, om infeksjonen sitter lengre nede i luftveiene/lungene.

Når man hoster så mobiliserer man bare slimet øverst i halsen, skal man få det dit opp så er det en del puste-/hosteteknikker man kan bruke for å få det mer effektivt opp dit hvor hosten har effekt. Om du googler mini-pep+blåsefløyte+veiledning vil du nok finne noen tips fra sykehusbrosjyrer.

Men siden du er i såpass dårlig form synes jeg du bør ringe legen din i morgen tidlig og høre om det kanskje bør tas en pcr-test av deg, hvis du ellers kun har tatt hurtigtest mot covid-19. Når du bli så svimmel og veldig sliten kan det være du trenger behandling, selv om det ikke er covid-19 også, f.eks. en lungebetennelse.

Pass på å unngå alt av melkeprodukter, sukker og banan (skaper slim i kroppen) og drikk nok nå, det vil hjelpe på å begrense/tynne slimet du har.

Men kontakt lege!

Tusen tusen takk for svar. Jeg skal til legen i morgen 😊😊 takk for gode råd 

Skrevet

Hvordan i svarteste, heiteste skal det gå med Norge når alle skal være hjemme en uke fordi de har litt snørr i nesa? Fatter dere ikke det? Hvordan skal det gå med en hel generasjon barn og unge som oppdras til at det er livsfarlig å være forkjøla? 
Dette er helt idiotisk, ser dere det ikke?

Anonymkode: 3095e...295

Skrevet

Jeg tenker at om du er syk, sliten og svimmel, så holder du deg hjemme for å korte ned sykdomsforløpet uansett om det er 2021 eller 2019! God bedring :)

Anonymkode: 75007...b08

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Nei! Ingen syke skal på jobb!!

Det kommer an på jobben. Jeg kan ikke smitte noen på jobb for eksempel. Dermed er smittefare ingen grunn til å holde seg borte.

Anonymkode: cf12f...07e

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hvordan i svarteste, heiteste skal det gå med Norge når alle skal være hjemme en uke fordi de har litt snørr i nesa? Fatter dere ikke det? Hvordan skal det gå med en hel generasjon barn og unge som oppdras til at det er livsfarlig å være forkjøla? 

DETTE er idiotisk: 

Min veldig pliktoppfyllende sjef har vært på jobb med hoste og snørr. Nå er jeg hjemme på andre uka med en skikkelig kjip forkjølelse, mannen min har blitt sjuk, og på jobben min må vi hanke inn vikarer fordi sjefen min har smittet enda flere. 

Vi snakker ikke 'litt snørr', vi snakker feber, hodepine, hoste osv. 

Hvor samfunnsøkonomisk er dette, tenker du? 

Skrevet
the amazing spidermamma skrev (4 minutter siden):

DETTE er idiotisk: 

Min veldig pliktoppfyllende sjef har vært på jobb med hoste og snørr. Nå er jeg hjemme på andre uka med en skikkelig kjip forkjølelse, mannen min har blitt sjuk, og på jobben min må vi hanke inn vikarer fordi sjefen min har smittet enda flere. 

Vi snakker ikke 'litt snørr', vi snakker feber, hodepine, hoste osv. 

Hvor samfunnsøkonomisk er dette, tenker du? 

Skrev jeg noe som helst sted at feber og hodepine var greit å gå på jobb med? Nei. Nix. Les hva jeg skriver. Sørr, slim, forkjølelse. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Så det er helt greit at personen i ferskvaren som håndtere kjøttet, eller dama i kassa sitter og snørrer, hoster, er dårlig og har feber er på jobb?

Anonymkode: 8ca85...a20

Skrevet

MAN SKAL IKKE DRA PÅ JOBB OSV. SYK !!!!!! Korona eller ei ! Ikke rart det blir kaos . Hold dere hjemme. Ta en test ! Når dere er friske drar dere på jobb igjen. 

Anonymkode: 159d0...4bd

Skrevet

Kommer an på hva du jobber med. Sitter du på kontor for deg selv så er det ingen problem

Anonymkode: 4d272...c7e

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Skrev jeg noe som helst sted at feber og hodepine var greit å gå på jobb med? Nei. Nix. Les hva jeg skriver. Sørr, slim, forkjølelse. 

Du bør lese hva HI beskriver av symptomer i hovedinnlegget en gang til.

Dessuten, vi står fremdeles midt i en pandemi, noe ditt tidligere svar gir inntrykk av at du ikke helt har fått med deg. I hvert fall har du ikke forstått konsekvensene av å spre for mye annen smitte nå i tillegg til covid-19.

Skrevet
Anonym bruker skrev (53 minutter siden):

Du bør lese hva HI beskriver av symptomer i hovedinnlegget en gang til.

Dessuten, vi står fremdeles midt i en pandemi, noe ditt tidligere svar gir inntrykk av at du ikke helt har fått med deg. I hvert fall har du ikke forstått konsekvensene av å spre for mye annen smitte nå i tillegg til covid-19.

Stråmann. Er så lei dere som ilegger andre holdninger her inne. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Stråmann. Er så lei dere som ilegger andre holdninger her inne. 

Nei, det jeg skrev var ikke ingen stråmann. Jeg tilla deg ikke meninger du ikke hadde uttalt.

Jeg påpekte derimot at ditt svar ga inntrykk av at du ikke har forstått alvoret av pandemien. Og det er jo bare et faktum, for hvis du hadde forstått det, da hadde du ikke kommet med ditt første svar. I beste fall er ditt første svar noe du kunne opprettet din egen tråd om for å få i gang en diskusjon. Men i en tråd hvor HI helt tydelig er syk og lurer på om hun kan gå på jobb nå (som vi er i en pandemi), da er ditt svar helt malplassert.

Dobbeltinfeksjoner gjør at covid-19 ofte skaper enda mer alvorlig sykdom, så det er i alles interesse å begrense smitte av andre slike infeksjoner. I tillegg er det vanskelig å skille en ordinær forkjølelse fra covid-19. Og på toppen av dette er ikke hurtigtestene sikre nok. Informasjonen er helt klar fra myndighetenes side, har man symptomer og er syk (noe HI helt klart er), så skal man holde seg hjemme og ikke gå på jobb.

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Nei, det jeg skrev var ikke ingen stråmann. Jeg tilla deg ikke meninger du ikke hadde uttalt.

Jeg påpekte derimot at ditt svar ga inntrykk av at du ikke har forstått alvoret av pandemien. Og det er jo bare et faktum, for hvis du hadde forstått det, da hadde du ikke kommet med ditt første svar. I beste fall er ditt første svar noe du kunne opprettet din egen tråd om for å få i gang en diskusjon. Men i en tråd hvor HI helt tydelig er syk og lurer på om hun kan gå på jobb nå (som vi er i en pandemi), da er ditt svar helt malplassert.

Dobbeltinfeksjoner gjør at covid-19 ofte skaper enda mer alvorlig sykdom, så det er i alles interesse å begrense smitte av andre slike infeksjoner. I tillegg er det vanskelig å skille en ordinær forkjølelse fra covid-19. Og på toppen av dette er ikke hurtigtestene sikre nok. Informasjonen er helt klar fra myndighetenes side, har man symptomer og er syk (noe HI helt klart er), så skal man holde seg hjemme og ikke gå på jobb.

Du skriver at jeg ikke har fått med meg at vi er midt i en pandemi. Det er å ilegge meg holdninger jeg ikke har. Jeg har merket det, skjønner du. Folk er blitt fullstendig hysteriske.
Videre skriver hi at hun er forkjølet og har testet negativt. Jeg skriver at det er idiotisk hvis alle skal holde seg hjemme for hver minste forkjølelse, og det må jeg få mene. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Du skriver at jeg ikke har fått med meg at vi er midt i en pandemi. Det er å ilegge meg holdninger jeg ikke har. Jeg har merket det, skjønner du. Folk er blitt fullstendig hysteriske.
Videre skriver hi at hun er forkjølet og har testet negativt. Jeg skriver at det er idiotisk hvis alle skal holde seg hjemme for hver minste forkjølelse, og det må jeg få mene. 

Men du mener at Hi har 'litt snørr', men hun beskriver det som sår hals, slim og svetter masse, noe som gjerne kan skyldes feber. Så du har nå en ganske fri tolkning selv, og det er nok det folk reagerer på. 

Anonymkode: b91c9...790

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...