Anonym bruker Skrevet 10. november 2021 #1 Skrevet 10. november 2021 Jeg er så trøtt! Så usigelig trøtt! Hele kroppen verker! Men er det mulig å få sove? Neida! Hodet mitt er helt oppe og hopper, finnes ikke mentalt trøtt en plass. Men kroppen......! Jeg tok meg ut litt for mye på trening forrige uke og trente mandag til fredag. Var ganske sliten på fredag, men var avgårde med ungene en tur og fant på noe gøy. Lørdag våkna jeg utslitt. All musklatur svikta. Absolutt all. Måtte alikevel tvinge meg gjennom en tur avgårde med ungene. Søndag gjorde jeg ingenting. Mandag var jeg på jobb. Igår hadde jeg sykemeldingsdag, tenkte å hvile, men en etter en trengte ungene et eller annet som gjorde at jeg slapp det. Jeg var altså så uforskamma trøtt når kl var 20 igår, men måtte hente barn på jobb og var ikke hjemme før 22. Da måtte jeg ordne og styre til idag, så var ikke i seng før 23. Jeg sovna kl 03:00 i natt!!!!! Altså det skal jo ikke være mulig!! Og opp og hoppe kl 7.... Har hjemmekontor idag og prøvde å ta en blund på sofaen... kunne jeg bare glemme. LYS våken! Og hvert fiber i kroppen gjør vondt og er utslitt! Dagens syt og klag!! Anonymkode: d19bb...180
Anonym bruker Skrevet 10. november 2021 #2 Skrevet 10. november 2021 1gr paracet og melatonin når du legger deg i kveld. Evt. litt sove-te. Og ha deg i seng så tidlig som mulig 😉 Anonymkode: 4f8f8...145
Anonym bruker Skrevet 10. november 2021 #3 Skrevet 10. november 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): 1gr paracet og melatonin når du legger deg i kveld. Evt. litt sove-te. Og ha deg i seng så tidlig som mulig 😉 Anonymkode: 4f8f8...145 Tok melatonin igår, 5 mg. Bruker 2 til vanlig. Var ikke snakk om! Hadde ikke vondt i kroppen sånn at jeg må ha smertestillende, den bare verker av utslitthet (over tid, ikke bare forrige uke). Vil så gjerne bare soooove Anonymkode: d19bb...180
Anonym bruker Skrevet 10. november 2021 #4 Skrevet 10. november 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Tok melatonin igår, 5 mg. Bruker 2 til vanlig. Var ikke snakk om! Hadde ikke vondt i kroppen sånn at jeg må ha smertestillende, den bare verker av utslitthet (over tid, ikke bare forrige uke). Vil så gjerne bare soooove Anonymkode: d19bb...180 Paracet hjelper ofte kroppen med å slappe av, selv om man ikke har smerter. Anonymkode: 4f8f8...145
Anonym bruker Skrevet 10. november 2021 #5 Skrevet 10. november 2021 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Paracet hjelper ofte kroppen med å slappe av, selv om man ikke har smerter. Anonymkode: 4f8f8...145 Det var jeg ikke klar over! Da blir det Paracet til kvelden, tusen takk ☺️ Anonymkode: d19bb...180
Anonym bruker Skrevet 10. november 2021 #6 Skrevet 10. november 2021 Anonym bruker skrev (43 minutter siden): Det var jeg ikke klar over! Da blir det Paracet til kvelden, tusen takk ☺️ Anonymkode: d19bb...180 Og så må du lære å si nei til ungene dine. Anonymkode: c014d...87f
Anonym bruker Skrevet 10. november 2021 #7 Skrevet 10. november 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Og så må du lære å si nei til ungene dine. Anonymkode: c014d...87f Nja, så enkelt er det ikke da en må følges på aktivitet og en annen ikke får ta tog seint på kvelden 🙈 Anonymkode: d19bb...180
Anonym bruker Skrevet 10. november 2021 #8 Skrevet 10. november 2021 Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Nja, så enkelt er det ikke da en må følges på aktivitet og en annen ikke får ta tog seint på kvelden 🙈 Anonymkode: d19bb...180 Hvis du er syk kan de da ikke gå på aktiviteten. Hvis barnet er gammelt nok til ha jobb er det gammelt nok til å ta tog selv om det er kveld. Hvis du er så sliten at du må ha fri fra jobb kan du ikke drive som sjåfør for ungene. Anonymkode: c014d...87f
Anonym bruker Skrevet 10. november 2021 #9 Skrevet 10. november 2021 Høres ut som hodet ditt jobber og jobber, og du må finne en måte å få «skrudd den av» på om kvelden. Jeg har funnet min metode: jeg har ipadden på når jeg legger meg. Lav lyd og helt dempet belysning. Setter på en serie eller film jeg har sett mange ganger før slik at det ikke er så spennende at jeg prøver å holde meg våken. Har sikkert sett den ene serien hundre ganger, men jeg har faktisk fått med meg lite. For når jeg da legger meg så konsentrer jeg meg om serien og dermed får jeg koblet alle tankene av. Siden jeg har sett serien før, så glir jeg inn i drømmeland. Våkner jeg så ser ejg litt på før jeg forsvinner inn i drømmeland igjen. Ipaden skrur seg av etter en stund, aner ikke hvor lenge. Når jeg var liten så hadde jeg på lydbok når jeg la meg, det blir nok litt det samme. De samme lydbøkene om og om igjen. Mamma skjønte ikke at jeg orket, men hun så jeg sovnet så da var ikke det en kamp hun ville ta. Min ene datter spiser lett kveldsmat, ordner seg på badet slik at det bsre en en tur på do før hun skal i seng. Da tar hun på seg yttertøy og går en liten tur ut. Noen ganger går hun rundt i gata her, andre ganger kan hun bare sitte på trappa. Hva eller hvorfor aner hun ikke, men det er hennes måte å få skrudd av hjernen når den jobber på høygir om kvelden. Hun forsvant ut når hun våknet med migreneanfall på natta når hun var mindre. Da satt hun på tersssen med teppe rundt seg midt på natta, så det er nok noe som hun har merket nytten av på flere områder. Mitt andre barn tar seg en joggeturett før sengetid. Da gjør hun som sin søster å ordner det meste på badet, jogger en kjapp tur før hun finner puta. Det er ikke en joggetur for å bli svett og sliten, så en dusj er sjeldent nødvendig. Hun må bare få ut den ekstra energien. Anonymkode: 9b7f8...032
Anonym bruker Skrevet 10. november 2021 #10 Skrevet 10. november 2021 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Hvis du er syk kan de da ikke gå på aktiviteten. Hvis barnet er gammelt nok til ha jobb er det gammelt nok til å ta tog selv om det er kveld. Hvis du er så sliten at du må ha fri fra jobb kan du ikke drive som sjåfør for ungene. Anonymkode: c014d...87f Neivel? Så ungene skal gå for lut og kaldt vann fordi jeg er langtidssyk? Jeg er sykemeldt på 5.mnd, akkurat igår hadde jeg en dag sykemelding…. Anonymkode: d19bb...180
Anonym bruker Skrevet 10. november 2021 #11 Skrevet 10. november 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Høres ut som hodet ditt jobber og jobber, og du må finne en måte å få «skrudd den av» på om kvelden. Jeg har funnet min metode: jeg har ipadden på når jeg legger meg. Lav lyd og helt dempet belysning. Setter på en serie eller film jeg har sett mange ganger før slik at det ikke er så spennende at jeg prøver å holde meg våken. Har sikkert sett den ene serien hundre ganger, men jeg har faktisk fått med meg lite. For når jeg da legger meg så konsentrer jeg meg om serien og dermed får jeg koblet alle tankene av. Siden jeg har sett serien før, så glir jeg inn i drømmeland. Våkner jeg så ser ejg litt på før jeg forsvinner inn i drømmeland igjen. Ipaden skrur seg av etter en stund, aner ikke hvor lenge. Når jeg var liten så hadde jeg på lydbok når jeg la meg, det blir nok litt det samme. De samme lydbøkene om og om igjen. Mamma skjønte ikke at jeg orket, men hun så jeg sovnet så da var ikke det en kamp hun ville ta. Min ene datter spiser lett kveldsmat, ordner seg på badet slik at det bsre en en tur på do før hun skal i seng. Da tar hun på seg yttertøy og går en liten tur ut. Noen ganger går hun rundt i gata her, andre ganger kan hun bare sitte på trappa. Hva eller hvorfor aner hun ikke, men det er hennes måte å få skrudd av hjernen når den jobber på høygir om kvelden. Hun forsvant ut når hun våknet med migreneanfall på natta når hun var mindre. Da satt hun på tersssen med teppe rundt seg midt på natta, så det er nok noe som hun har merket nytten av på flere områder. Mitt andre barn tar seg en joggeturett før sengetid. Da gjør hun som sin søster å ordner det meste på badet, jogger en kjapp tur før hun finner puta. Det er ikke en joggetur for å bli svett og sliten, så en dusj er sjeldent nødvendig. Hun må bare få ut den ekstra energien. Anonymkode: 9b7f8...032 Denne gang var det ikke hodet. Jeg er lykkeligere mentalt enn på lenge, bare kroppen som var helt pumpa…. Aner ikke hvorfor. Anonymkode: d19bb...180
Anonym bruker Skrevet 10. november 2021 #12 Skrevet 10. november 2021 Har du sjekket d-vitamin nivået? Bør ligge over 100. God bedring;) Anonymkode: dff27...df2
Anonym bruker Skrevet 10. november 2021 #13 Skrevet 10. november 2021 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Har du sjekket d-vitamin nivået? Bør ligge over 100. God bedring;) Anonymkode: dff27...df2 Jeg tar tilskudd Jeg er utslitt fra før altså, så dette er ikke noe nytt. Jeg har antageligvis PTSD, skal utredes nå. Men akkurat den følelsen jeg hadde igår og tildels i dag var rett og slett at kroppen bare sa "snakkas!" og kapitulerte! Måtte bare få frest ut en plass Anonymkode: d19bb...180
Anonym bruker Skrevet 10. november 2021 #14 Skrevet 10. november 2021 Anonym bruker skrev (25 minutter siden): Neivel? Så ungene skal gå for lut og kaldt vann fordi jeg er langtidssyk? Jeg er sykemeldt på 5.mnd, akkurat igår hadde jeg en dag sykemelding…. Anonymkode: d19bb...180 Den skjønte jeg ikke? Sykmeødt på 5. månden og så ekstra sykmeldt i går men på jobb i dag? Uansett bør store barn lære å transportere seg selv, spesielt når du er syk. Anonymkode: c014d...87f
Anonym bruker Skrevet 10. november 2021 #15 Skrevet 10. november 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Den skjønte jeg ikke? Sykmeødt på 5. månden og så ekstra sykmeldt i går men på jobb i dag? Uansett bør store barn lære å transportere seg selv, spesielt når du er syk. Anonymkode: c014d...87f Jeg jobber 50%, etter en lang opptrapping. Jeg har én dag fri i uka, tirsdager. Det var nå bare det at akkurat igår var jeg så jævla sliten at alt var vondt. Ungen var ferdig på jobb kl 21, og det tar 1 1/2 time med kollektiv transport. Det er for sent når hun hadde praksis kl 8 i dag tidlig. Derfor hentet jeg. Anonymkode: d19bb...180
Anonym bruker Skrevet 10. november 2021 #16 Skrevet 10. november 2021 Jepp, sånn blir jeg også. I perioder med lite søvn og mye som skjer, er det som om hjernen min flipper over i ett eller annet modus. Forrige uke var sånn. Jeg sovnet ikke før 3-4 om natten flere dager på rad, opp igjen om morgen med unger som skal på skole og full gass på jobb. Det klikket for kroppen. Klarte ikke å sovne, selv om kroppen verket etter hvile. Som ei skriver, å se på noe halvveis interessant på tv eller høre på en lydbok, det kan koble av slik at man sovner. Fase ut kjaset på kvelden med en kopp te og ikke gjøre noe som helst oppgaver som krever noe mentalt rett før du skal legge deg. Jeg sovnet til slutt på sofaen med tv i bakgrunnen. Det er det å bare få satt i gang søvnen igjen og da blir det brått motsatt og søvnbehovet blir voldsomt ett par dager før det går seg til. Anonymkode: 74c8b...5e2
Anonym bruker Skrevet 10. november 2021 #17 Skrevet 10. november 2021 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Jepp, sånn blir jeg også. I perioder med lite søvn og mye som skjer, er det som om hjernen min flipper over i ett eller annet modus. Forrige uke var sånn. Jeg sovnet ikke før 3-4 om natten flere dager på rad, opp igjen om morgen med unger som skal på skole og full gass på jobb. Det klikket for kroppen. Klarte ikke å sovne, selv om kroppen verket etter hvile. Som ei skriver, å se på noe halvveis interessant på tv eller høre på en lydbok, det kan koble av slik at man sovner. Fase ut kjaset på kvelden med en kopp te og ikke gjøre noe som helst oppgaver som krever noe mentalt rett før du skal legge deg. Jeg sovnet til slutt på sofaen med tv i bakgrunnen. Det er det å bare få satt i gang søvnen igjen og da blir det brått motsatt og søvnbehovet blir voldsomt ett par dager før det går seg til. Anonymkode: 74c8b...5e2 Var kanskje der jeg feila i går kveld, jeg så ikke på tv da jeg la meg. Pleier det! Får prøve igjen i kveld Anonymkode: d19bb...180
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå