Gå til innhold

Migrene og paralgin forte.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Jo det vet jeg. Har hatt lange pauser for å passe på. Blant annet under utredning av migrene var jeg innlagt på nevrologen og detoksifisering. 

Anonymkode: c486c...65e

Hvis du har vært innlagt og utredet og du har fått PF fra legen din lurer jeg jo litt på hvorfor du spør på et anonymt forum...?

Anonymkode: 3acaa...bc2

Forde det står " 1 til 2 i till 2 ganger daglig ved behov" på pakken (pakke med 50 stk pf)  og jeg ser på hodepinekalendeten at det går mye. Jeg har hørt at pf er "farlig", vanedannende, narkotika nesten.... osv. 

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Forde det står " 1 til 2 i till 2 ganger daglig ved behov" på pakken (pakke med 50 stk pf)  og jeg ser på hodepinekalendeten at det går mye. Jeg har hørt at pf er "farlig", vanedannende, narkotika nesten.... osv. 

Les det du skriver og du har fasiten

Anonymkode: 86f8e...224

Annonse

Hvis triptanene du tar ikke fungerer, så må du jo finne noe som fungerer. Og i tillegg bør du få betablokkere som forbyggende. Paralgin forte funker ikke på min migrene. Jeg har immigran sprøyter etter flere år med utprøving av diverse triptaner

Anonymkode: a6f71...73b

Har du prøvd både botox og såkalt monoklonale antistoffer? Er kun nevrolog som kan avgjøre om du får prøve fordi sistnevnte er vanvittig dyrt. 

Da må man ha prøvd tre ulike forebyggende medikamenter (piller) først. Blodtrykksmedisiner, hormonpreparat og sarotex (anti-depressiva). 

Selv har jeg fått mer og mer migrene de siste årene. Hormonpreparat tåler jeg ikke (blir dypt deprimert), men prøvde det likevel. Blodtrykksmedisiner får jeg ikke pga kronisk lavt blodtrykk. Antidepressiva går jeg på allerede, endelig fått en langvarig depresjon under kontroll. Men det er feil type, så nå krangler fastlege og nevrolog om videre behandling 🥴 

Håper på å få prøve botox først og aller helst ganske snart. Er 80% sykemeldt pga hyppige og uforutsigbare migreneanfall. Vil så gjerne tilbake i jobb. 

Anonymkode: 95fe0...44d

Jeg har migrene som starter med aura. Jeg oppdaget ved en tilfeldighet at voltaren stopper auraen fra å utvikle seg til migrene, hvis jeg tar det tidlig nok. Klarer utrolig nok å unngå smertene. 

Et tips bare🙂

Anonymkode: 64f5f...b36

Ja, det er jo mye, men samtidig er det jo for en periode. Er jo mtp på avhengighet. 

Jeg tok 6-8 paralgin i uka når jeg hadde gallestein-anfall og ventet på operasjon. Kjente jo at jeg var avhengig når operasjonen var overstått og jeg sluttet med tablettene. Gikk dog helt fint å slutte. Men det er jo enklere når grunnen til smertene er fjernet så klart. Klarte jo ikke å slutte mens smertene var tilstede. 

Anonymkode: b4ee0...501

Hei. 

Har hatt 4 runder med botox på sykehuset.  30 stikk i hodet pr runde.

Har prøvd:

Imigran radis

Imigran spray

Imigran sprøyte

Malta

Naramig

Blufish

Topimax

Betablokkere

Pilates

Mindfulness

Stressredukskon

Kosthold, frisk luft, fysisk aktivitet...

Annonse

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Jeg har migrene som starter med aura. Jeg oppdaget ved en tilfeldighet at voltaren stopper auraen fra å utvikle seg til migrene, hvis jeg tar det tidlig nok. Klarer utrolig nok å unngå smertene. 

Et tips bare🙂

Anonymkode: 64f5f...b36

Enig i der tipset. Jeg har aura noen ganger og stopper det på samme måte. Et annet tips med voltaren er å ta det før man skal på arrangementer eller steder der man vet man kan få migrene. Jeg tar det alltid før familietilstelninger eller teater/konserter 

Anonymkode: a6f71...73b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...