Gå til innhold

Endelig noen som tar et oppgjør med diskriminering av ikke vaksinerte!!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vil faktisk si at det e synd på henne, hun forteller om at hun ønsker å beskytte barna sine. Hun er i en fortvilt situasjon og hun er redd. Du må heller skylde på skremselspropaganda enn henne. Hun har jo ikke akkurat noen autoritet til å be om vaksinepass fra personen som sitter ved siden av henne, det er jeg enig i. 

Men nå viser det jo seg at vaksinerte også smitter. Jeg lurer egentlig på om hvor mye vaksinerte smitter, for hvordan kan man vite at den som smitter er vaksinert eller ikke om ikke alle testes. 

Elina skrev (12 timer siden):

Vil faktisk si at det e synd på henne, hun forteller om at hun ønsker å beskytte barna sine. Hun er i en fortvilt situasjon og hun er redd. Du må heller skylde på skremselspropaganda enn henne. Hun har jo ikke akkurat noen autoritet til å be om vaksinepass fra personen som sitter ved siden av henne, det er jeg enig i. 

Men nå viser det jo seg at vaksinerte også smitter. Jeg lurer egentlig på om hvor mye vaksinerte smitter, for hvordan kan man vite at den som smitter er vaksinert eller ikke om ikke alle testes. 

Det lurer jeg på og. Vaksinert eller uvaksinert, alle med korona smitter. 

Anonymkode: 35035...001

21266 positive prøver igår. 188 innlagte. 69,72% FULLvaksinerte.... Det er et regnestykke som ikke går opp. Den vaksina hjelper oss ikke, det er bare en falsk trygghet.

Anonymkode: 14ad0...454

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

21266 positive prøver igår. 188 innlagte. 69,72% FULLvaksinerte.... Det er et regnestykke som ikke går opp. Den vaksina hjelper oss ikke, det er bare en falsk trygghet.

Et tall for mye i smittede 🙂 

Vaksinepass er også falsk trygghet om det er slik at man må være vaksinert ELLER teste negativ på covid test. Når vi vet at vaksinerte også smitter så gir det jo ikke mening med med mindre koronatest er obligatorisk for alle med koronapass.

Ellers blir det jo slik at det kun er OK å smitte andre kun hvis du har tatt vaksinen....🤔

Annonse

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Forstår ikke hvorfor folk tror at vi tar vaksine for å ikke smitte andre. 

Skulle en få korona vil vaksinen gi et milder sykdomsforløp. 

Anonymkode: cff49...bba

Det er fordi de som ikke tar vaksinen får skylden for å drive pandemien videre, noe som er beviselig feil. 

Anonymkode: 35035...001

Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Men regnestykket ditt går heller ikke opp. Du må huske på at antallet vaksinerte er langt flere enn uvaksinerte. For at sammenlikningen skal bli riktig, må du se på andel innlagte av hhv vaksinerte og uvaksinerte. 

Hvis vi da antar at det er 131 innlagte av de 3,7 mill (voksne) i befolkningen som er vaksinert, utgjør disse en forsvinnende liten andel. 67 stk av uvaksinerte på sykehus er en større andel, siden det er så få som ikke har tatt vaksinen.

Anonymkode: c8a7d...ad1

Elina skrev (45 minutter siden):

Et tall for mye i smittede 🙂 

Vaksinepass er også falsk trygghet om det er slik at man må være vaksinert ELLER teste negativ på covid test. Når vi vet at vaksinerte også smitter så gir det jo ikke mening med med mindre koronatest er obligatorisk for alle med koronapass.

Ellers blir det jo slik at det kun er OK å smitte andre kun hvis du har tatt vaksinen....🤔

Ja, var litt ivrig der.. :)

Absolutt enig med deg! Jeg er vaksinert altså, men jeg kan jo like fullt smitte andre. Og nå har de stengt teststasjon her for testing for "sikkerhetsskyld" og oppfordrer til hjemmetest, som er så lite pålitelige at min arbeidsgiver, sykehuset, har valgt å ikke bruke de til å hurtigteste pasientene fordi de gir feil svar. Så da står jeg her da. Småvondt i halsen, i november, som alle andre november, og vet ikke om jeg smitter folk eller ei... 

• Opprett ny...