Anonym bruker Skrevet 10. november 2021 #26 Skrevet 10. november 2021 Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Klarer ikke du å svare hyggelig? Anonymkode: 9bbb7...abd Hva er poenget med å kuppe en tråd med spørsmål om du kan spise det? Det står jo på pakka hva den inneholder. Og om du kan spise den må du da selv vite basert på hva du har spist denne dagen. Det er da umulig å svare på om du kan spise den. Anonymkode: 22e78...555
Anonym bruker Skrevet 10. november 2021 #27 Skrevet 10. november 2021 Anonym bruker skrev (9 timer siden): For min del er det kun mengden det går på. Jeg spiser sunt, og jeg liker ikke sjokolade, smågodte og potetgull men går fortsatt opp i vekt. Så hva jeg spiser er ikke problemet. Man kan spise seg feit på sunn mat. Jeg vet jeg spiser for mye, men greier ikke gjøre noe med det. Jobber med det. Må også ned ca 10 kg. Min dag kan se sånn ut: (tar ikke med vann, kun mat og annen drikke) Frokost: 6 Knekkebrød med et tynt lag kremost naturell og 2 skiver kokt skinke oppå (per knekkebrød). Agurk og tomat ved siden av. 2 kopper kaffe med litt lettmelk oppi. Lunsj: salatbar. 1 kokt egg, isbergsalat, agurk, paprika, tomat, litt revet ost, en liten dæsj dressing, kylling, mais, rødløk. 2 kopper kaffe med litt lettmelk oppi. Mellommåltid: Havregryn med melk, og litt syltetøy oppi. Grei porsjon, enten 2 små eller 1 stor. Dvs hvis det er 2 små så er det fordi jeg prøvde å begrense meg men feilet. Middag: 3 laksefileter, mye grønnsaker. Litt pasta. Evt 2 store kyllingfileter. Mye grønnsaker. Litt ris. I går spiste jeg 4 grillede kyllinglår med tilbehør. Dagen før spiste jeg 4 store torskefileter. Jeg overspiser fordi jeg greier ikke stoppe om jeg synes det er veldig godt. Kveldsmat: 5-6 knekkebrød med ost/skinke, evt makrell i tomat eller leverpostei m/agurk. 1 glass melk ved siden av. Kveldssnacks: grønnsaker og dip (halv boks rømme). Spiser ofte noe etter kveldsmat, men er stort sett grønnsaker. Det som ødelegger mtp vekta er dipen. Anonymkode: 2be94...5c0 TULLER du?? Spiser du virkelig alt det der? 12 knekkebrød+Lunsj+middag+ mellommåltid+kveldssnakks Blir faktisk helt satt ut…. Anonymkode: 1f67c...a8f
Anonym bruker Skrevet 10. november 2021 #28 Skrevet 10. november 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): TULLER du?? Spiser du virkelig alt det der? 12 knekkebrød+Lunsj+middag+ mellommåltid+kveldssnakks Blir faktisk helt satt ut…. Anonymkode: 1f67c...a8f Hun sier jo hun har problemer med mengde, så hva er egentlig poenget ditt annet enn å trykke ned? Anonymkode: 26ae6...4f3
Anonym bruker Skrevet 10. november 2021 #29 Skrevet 10. november 2021 Anonym bruker skrev (45 minutter siden): TULLER du?? Spiser du virkelig alt det der? 12 knekkebrød+Lunsj+middag+ mellommåltid+kveldssnakks Blir faktisk helt satt ut…. Anonymkode: 1f67c...a8f Hvorfor blir du satt ut når jeg forteller at jeg går opp i vekt, overspiser meg på sunn mat, og deretter lister opp maten for å synliggjøre hva jeg mener? Hadde skjønte at du ble satt ut om jeg ikke forstod at det var mye, at jeg ikke forstod hvorfor vekta sakte men sikkert øker osv. Anonymkode: 2be94...5c0
Anonym bruker Skrevet 10. november 2021 #30 Skrevet 10. november 2021 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Oi, så forskjellige vi mennesker er. Jeg spiser kanskje 1/4 av det du spiser, men legger likevel på meg. Ok, her er min gjennomsnittsdag: Frokost: 2 knekkebrød med skinke, tomat eller agurk. Lunsj: Liten salatbolle med kylling, tomat, egg, en spiseskje dressing. Middag: en bit laksefilet, en mandelpotet, et par skjeer saus, en kokt gulrot Kvelds: spises sjelden, men et eple, en banan eller liten skål musli med melk. Drikker kun sort kaffe og vann. Ikke noe godteri, kjeks eller potetgull unntatt lørdag. Rart? Jeg er 167 cm og 73 kilo. Går ikke ned. Anonymkode: f8c72...af0 Du spiser altfor lite. Kroppen din klamrer seg fast til all næring og går på fullstendig sparebluss. Anonymkode: 015dc...774
Luksusdyret Skrevet 10. november 2021 #31 Skrevet 10. november 2021 Anonym bruker skrev (32 minutter siden): Du spiser altfor lite. Kroppen din klamrer seg fast til all næring og går på fullstendig sparebluss. Anonymkode: 015dc...774 Tror noen virkelig fortsatt på denne myten? Tror du virkelig at man blir feit ved å sulte seg? Hva er det vitenskapelige belegget for en slik påstand?
Anonym bruker Skrevet 10. november 2021 #32 Skrevet 10. november 2021 Milfy Way skrev (31 minutter siden): Tror noen virkelig fortsatt på denne myten? Tror du virkelig at man blir feit ved å sulte seg? Hva er det vitenskapelige belegget for en slik påstand? Det er ingen som har påstått at man blir feit av å sulte seg. Anonymkode: 26ae6...4f3
Luksusdyret Skrevet 10. november 2021 #33 Skrevet 10. november 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Det er ingen som har påstått at man blir feit av å sulte seg. Anonymkode: 26ae6...4f3 Jo. Anonym sa at hun legger på seg selv om hun spiser veldig lite. Hun fikk flere svar om at hun legger på seg fordi hun spiser for lite.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2021 #34 Skrevet 11. november 2021 Milfy Way skrev (10 timer siden): Jo. Anonym sa at hun legger på seg selv om hun spiser veldig lite. Hun fikk flere svar om at hun legger på seg fordi hun spiser for lite. Man kan legge på seg ved å spise for lite. Når skal folk skjønne at ale er forskjellige? jeg MÅ spise nok for å gå ned i vekt. Hjelper ikke å sulte seg! Jeg har operert noen ganger og har da ekstremt lite matlyst. Ja jeg går ned, mellom 2 og 3 kilo, også er det bom stopp. Væske forsvinner, alt annet klamrer seg fast. Anonymkode: bb296...bde
Anonym bruker Skrevet 11. november 2021 #35 Skrevet 11. november 2021 Anonym bruker skrev (23 timer siden): For min del er det kun mengden det går på. Jeg spiser sunt, og jeg liker ikke sjokolade, smågodte og potetgull men går fortsatt opp i vekt. Så hva jeg spiser er ikke problemet. Man kan spise seg feit på sunn mat. Jeg vet jeg spiser for mye, men greier ikke gjøre noe med det. Jobber med det. Må også ned ca 10 kg. Min dag kan se sånn ut: (tar ikke med vann, kun mat og annen drikke) Frokost: 6 Knekkebrød med et tynt lag kremost naturell og 2 skiver kokt skinke oppå (per knekkebrød). Agurk og tomat ved siden av. 2 kopper kaffe med litt lettmelk oppi. Lunsj: salatbar. 1 kokt egg, isbergsalat, agurk, paprika, tomat, litt revet ost, en liten dæsj dressing, kylling, mais, rødløk. 2 kopper kaffe med litt lettmelk oppi. Mellommåltid: Havregryn med melk, og litt syltetøy oppi. Grei porsjon, enten 2 små eller 1 stor. Dvs hvis det er 2 små så er det fordi jeg prøvde å begrense meg men feilet. Middag: 3 laksefileter, mye grønnsaker. Litt pasta. Evt 2 store kyllingfileter. Mye grønnsaker. Litt ris. I går spiste jeg 4 grillede kyllinglår med tilbehør. Dagen før spiste jeg 4 store torskefileter. Jeg overspiser fordi jeg greier ikke stoppe om jeg synes det er veldig godt. Kveldsmat: 5-6 knekkebrød med ost/skinke, evt makrell i tomat eller leverpostei m/agurk. 1 glass melk ved siden av. Kveldssnacks: grønnsaker og dip (halv boks rømme). Spiser ofte noe etter kveldsmat, men er stort sett grønnsaker. Det som ødelegger mtp vekta er dipen. Anonymkode: 2be94...5c0 Du spiser jo helt hinsides for mye. Hvordan jobber du med det? Tenker på at du skal skjerpe deg, og så gjør du det ikke likevel? Du trenger nok noe mer motiverende enn din egen viljestyrke, og jeg sier det i beste mening når jeg anbefaler at du snakker med legen din og får profesjonell hjelp. Et triks som KAN hjelpe er å begynne med hvor mye middag du lager. Lag akkurat nok til at alle kan spise en porsjon. Da har du ingen mulighet til å forsyne deg mer etter måltidet. Anonymkode: eb592...38c
Anonym bruker Skrevet 11. november 2021 #36 Skrevet 11. november 2021 Anonym bruker skrev (13 timer siden): Hvorfor blir du satt ut når jeg forteller at jeg går opp i vekt, overspiser meg på sunn mat, og deretter lister opp maten for å synliggjøre hva jeg mener? Hadde skjønte at du ble satt ut om jeg ikke forstod at det var mye, at jeg ikke forstod hvorfor vekta sakte men sikkert øker osv. Anonymkode: 2be94...5c0 Du må jo ha over gjennomsnittet grei inntekt for å kunne ha råd til å spise tre middager osv? Jeg hadde vært tom på kontoen etter en uke hvis jeg skulle spist så mye. Tenk på alle pengene du kunne spart på å lage akkurat nok middag? Anonymkode: eb592...38c
Anonym bruker Skrevet 11. november 2021 #37 Skrevet 11. november 2021 Anonym bruker skrev (22 minutter siden): Du må jo ha over gjennomsnittet grei inntekt for å kunne ha råd til å spise tre middager osv? Jeg hadde vært tom på kontoen etter en uke hvis jeg skulle spist så mye. Tenk på alle pengene du kunne spart på å lage akkurat nok middag? Anonymkode: eb592...38c Men i jøssenavn, håper virkelig du er smartere enn du fremstår her Anonymkode: 26ae6...4f3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå