Gå til innhold

Noen som har trukket tann? Smerter!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har trukket en tann..hadde du vondt m/hvor vondt og hvor lenge etter tanntrekking?

Anonymkode: 11752...24a

Fortsetter under...

Skrevet

Har tannlegen ikke skrevet ut noe smertestillende til deg? Hvis ikke er det slett gjort av tannlegen.

Uansett, ibux + paracet er en blanding som stiller smerten godt, sammen. Du får kjøpt begge deler på butikken eller en bensinstasjon.

Jeg har for øvrig aldri trukket noen tann, det gjorde tannlegen for meg. Men da fikk jeg noe jeg ikke husker hva het, som ble omdannet til morfin i kroppen. Likevel, vær forsiktig, ta det med ro, ikke anstreng deg så mye, be mannen om å hjelpe til med det som er av litt tyngre løft.

God bedring! ❤️ 

Anonymkode: 3d34c...13b

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Har tannlegen ikke skrevet ut noe smertestillende til deg? Hvis ikke er det slett gjort av tannlegen.

Uansett, ibux + paracet er en blanding som stiller smerten godt, sammen. Du får kjøpt begge deler på butikken eller en bensinstasjon.

Jeg har for øvrig aldri trukket noen tann, det gjorde tannlegen for meg. Men da fikk jeg noe jeg ikke husker hva het, som ble omdannet til morfin i kroppen. Likevel, vær forsiktig, ta det med ro, ikke anstreng deg så mye, be mannen om å hjelpe til med det som er av litt tyngre løft.

God bedring! ❤️ 

Tannlegen skrev ikke ut noe smertestillende nei, har paracet men det hjelper ikke 😫 har ingen mann..er alene med 2 små barn 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Tannlegen skrev ikke ut noe smertestillende nei, har paracet men det hjelper ikke 😫 har ingen mann..er alene med 2 små barn 

Det synes jeg var slett gjort av tannlegen! Virkelig altså!

Paracet + ibux har en mye kraftigere effekt enn paracet alene. Uff, da får du jo ikke dratt på butikken heller, når du ikke har noen som kan ta seg av barna i mellomtiden. Føler virkelig med deg!

Ingen morsom situasjon nei. Uff 😢 

Har du ingen som kan dra på butikken for deg?

Skrevet

Jeg har trukket tre visdomstenner, to er trekt og en er tatt kirurgisk.

Jeg fikk ikke noe smertestillende noen av gangene, men beskjed om at jeg kunne ta paracet om det trengtes.

To av gangene trengtes det ikke, men den ene gangen tok jeg paracet i to dager etterpå for det var vondt i kjeven og nabotannen. Jeg trodde jeg hadde fått tannverk i nabotannen, men ble fortalt etterpå at tennene kan sitte på samme nervebane og om du trekker en tann kan det kjennes ut som smerten kommer fra nabotannen.

Sønnen min fjernet to visdomstenner i våres, og han fikk kraftige smertestillende. Fikk fire tabletter, to samme kveld og to neste morgen som var så sterke at han ikke kunne kjøre bil når han hadde tatt dem, og resept på litt sterkere ibux som han skulle ta i en uke. 

Helt klart forskjell på hva tannlegene skriver ut...

Anonymkode: fb741...eb6

Skrevet

Jeg trakk to visdomstenner i fjor. Første gang ble jeg sendt hjem med beskjed om å ta paracet ved behov. Fikk "dry socket" og hadde ulidelig!!! vondt i 4 dager før jeg dro til tannlegen igjen og de fikk fikset det. De tettet "hullet" med noe bandasje-greier som var dynket i antibiotika, og jeg ble nesten umiddelbart smertefri.

Andre gang ble jeg også sendt hjem med beskjed om å ta paracet, men måtte inn igjen senere på dagen pga smerter, og fikk skrevet ut tramadol. Problemet mitt er at jeg ikke tåler NSAIDs, og opioider fungerer ikke på meg, så jeg er veldig vanskelig å smertelindre. Tramadol hadde altså ingen effekt, og jeg hadde relativt sterke smerter i 3-4 dager før det gav seg. Men det var ikke i nærheten så ille som den første gangen, altså!

Så mitt tips er å handle inn paracet og Ibux, hvis du tåler det, og heller ta kontakt med tannlegen hvis det ikke hjelper å bruke de to i kombinasjon. De hjelper deg garantert hvis du trenger det 😊

Anonymkode: 2177f...d3a

Annonse

Skrevet

Har trukket to visdomstenner. Fikk bitte litt bedøvelse. Klarer ikke sprøyter i munnen, så trekker helst uten. Var veldig vondt da de trakk og veldig vondt en times tid etterpå. Ellers ikke sterke smerter

Anonymkode: ab1a1...8e8

Skrevet

Fikk Pinex forte en gang jeg fjernet en tann.

Anonymkode: ceb7d...f62

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Jeg trakk to visdomstenner i fjor. Første gang ble jeg sendt hjem med beskjed om å ta paracet ved behov. Fikk "dry socket" og hadde ulidelig!!! vondt i 4 dager før jeg dro til tannlegen igjen og de fikk fikset det. De tettet "hullet" med noe bandasje-greier som var dynket i antibiotika, og jeg ble nesten umiddelbart smertefri.

Andre gang ble jeg også sendt hjem med beskjed om å ta paracet, men måtte inn igjen senere på dagen pga smerter, og fikk skrevet ut tramadol. Problemet mitt er at jeg ikke tåler NSAIDs, og opioider fungerer ikke på meg, så jeg er veldig vanskelig å smertelindre. Tramadol hadde altså ingen effekt, og jeg hadde relativt sterke smerter i 3-4 dager før det gav seg. Men det var ikke i nærheten så ille som den første gangen, altså!

Så mitt tips er å handle inn paracet og Ibux, hvis du tåler det, og heller ta kontakt med tannlegen hvis det ikke hjelper å bruke de to i kombinasjon. De hjelper deg garantert hvis du trenger det 😊

Anonymkode: 2177f...d3a

Prikk likt som med meg ved trekking av tann nummer to. Hjalp med antibiotika. Jeg hadde heller ikke effekt av tramadol, hjalp mer med Ibux.

Anonymkode: 94ddc...b8c

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Dere som har trukket en tann..hadde du vondt m/hvor vondt og hvor lenge etter tanntrekking?

Tok ingen smertestillende, hos meg var det mer et sjokk da jeg fikk vite at tanna måtte trekkes …..

De skriver ikke ut når det bare er tanntrekking, då kjøpe du selv Ibux på apotek

Anonymkode: d3abd...234

Skrevet

Jeg har aldri fått skrevet it smertestillende ved ordinær tanntrekkking. Ei heller ved må operasjoner. Preparater uten resept fungerer for de aller fleste.

Anonymkode: 0bd06...e5f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...