Anonym bruker Skrevet 9. november 2021 #26 Skrevet 9. november 2021 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Problemet er jo at JEG har problemer med hvordan jeg ser ut, men siden alle andre syns jeg er så forbanna slank så har jeg liksom ingen rettigheter til å gå ned i vekt. har ei venninne som er tynn som deg antagelig. Som spiser som en hest, og gjør alt for å legge på seg. Det er ikke fysisk mulig, og foreldre og søsken er like. Hun får og høre at hun er for tynn. Og hun er jo det isolert sett, men genetisk er det bare sånn hun er. Hun fikk tilogmed avslag på forsikring fordi hun veier for lite…. Kan man ikke bare være sånn man er, og få lov å gå opp og ned i vekt som man vil?? Du var tøff som sa fra!!! Anonymkode: cadc0...49b Takk 😊 Du kunne byttet ut "hvordan jeg ser ut" med "hva og hvor mye jeg spiser", men du har fått flere gode forslag til annet å svare, så jeg er sikker på du finner noe som passer deg og situasjonen 😊 Anonymkode: d0ba9...b5c
Anonym bruker Skrevet 9. november 2021 #27 Skrevet 9. november 2021 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Takk 😊 Du kunne byttet ut "hvordan jeg ser ut" med "hva og hvor mye jeg spiser", men du har fått flere gode forslag til annet å svare, så jeg er sikker på du finner noe som passer deg og situasjonen 😊 Anonymkode: d0ba9...b5c Takk! Håper bare jeg klarer å si fra på en skikkelig måte. Jeg har det med å enten le det bort eller bli så forbanna at jeg begynner å grine. Sjeldent fått til en mellomting Anonymkode: cadc0...49b
Anonym bruker Skrevet 9. november 2021 #28 Skrevet 9. november 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): hvis noen spør om hva jeg skal etter jobb og jeg sier trene «hæææ? Nå igjen??» Ja, nå igjen!! Jeg har hatt smerter i kroppen i årevis, har slitt mye med bekken, prolaps, vond rygg. JA, jeg skal trene igjen, for nå kan jeg det! Uten smerter!! Og jeg mestrer det! Anonymkode: cadc0...49b Ser du har fått mange gode svar allerede, Hi, men det over her er også en fin inngang til hvordan du kan svare. Får du slike kommentarer ang. trening, så kan du enkelt svare "Vet du, jeg (var xxx antall kilo og) hadde i årevis smerter i kroppen, jeg slet mye med bekken, prolaps og vond rygg og andre helseproblemer". Jeg gikk ned til normalvekt og holder meg symptomfri og smertefri hvis jeg passer jeg på hva jeg spiser og jeg trener for å holde meg frisk og helsefri." Dette burde være nok, men for de som du vet har en ekstra tendens til å komme med negative kommentarer, så er det mange varianter du kan slenge på etter dette: Som en siste setning til det over - hvorfor unner dere meg ikke å fortsatt beholde helsen når jeg gjør alt jeg kan for å holde meg friskest mulig? Og hva gjør du selv for å unngå å legge på deg, holde deg i god nok fysisk og psykisk form? Når maten kommenteres - jeg spiser det min kropp trenger, jeg tar ansvar for egen helse - hva gjør du for helsen din mtp. kosthold? Samme med trening - jeg trener for å unngå å få tilbake helseproblemene jeg hadde før og for å unngå sykefravær, det fungerer supert - hva gjør du for å holde deg i god nok form til å unngå helseproblemer eller redusere de du har? Til en helt idiot når det kommer til mat - jeg tok og tar ansvar for min egen helse og gikk ned xx antall kilo, hadde du greid det? Jeg tar ansvar for egen helse ved å passe på at jeg aldri skal bli for stor igjen - passer du helsa di så godt som du kan? Om det er noen du vet har helseproblemer, men ikke tar ansvar for egen helse, så kan du som en aller siste kommentar si - du har jo selv fortalt at du har så mye problemer med sånn og sånn, kanskje du selv burde spise sunnere og trene litt mer før du rakker ned på meg som tar ansvar for min egen helse? (Men denne siste synes jeg egentlig du skal være litt forsiktig med, for det kan være mange grunner til at noen ikke har tatt tak - men er det en person som over lang tid har vært ufin mot deg og aldri gir seg... da tenker jeg det er greit når alt annet er forsøkt på en ordentlig måte først.) Anonymkode: 01eb1...2b8
Anonym bruker Skrevet 9. november 2021 #29 Skrevet 9. november 2021 Og forresten... veldig bra jobba, HI! Du har gjort og gjør en utrolig god jobb for helsa di! Det står respekt av det du har gjort, og at du nå fortsetter å passe på at du holder deg normalvektig og i god fysisk form. Fortsett slik og gjør det som er bra for helsa di Anonymkode: 01eb1...2b8
Anonym bruker Skrevet 9. november 2021 #30 Skrevet 9. november 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg syns 73 kilo er for lite på meg. Jeg blir dratt i ansiktet og innhol over øya. Nå er jo ikke du noe bedre som skal kommentere og mene at jeg er feit ved 73 da Anonymkode: cadc0...49b Har ikke sagt at du er feit. Men ingen er tynn hvis de veier 73 kg Anonymkode: c9629...92a
Anonym bruker Skrevet 9. november 2021 #31 Skrevet 9. november 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Har ikke sagt at du er feit. Men ingen er tynn hvis de veier 73 kg Anonymkode: c9629...92a Hvorfor er du sp opphengt i det, nyter du å være kjip? Anonymkode: 2f406...d01
sug lut Skrevet 9. november 2021 #32 Skrevet 9. november 2021 Anonym bruker skrev (55 minutter siden): Mobbere tar jo det som et tegn på at der er det et ømt punkt de kan trykke videre på for å få en reaksjon. Derfor må en smile, ellers trykkes det mer og mer på den knappen, er min erfaring. Anonymkode: 9b6ef...4e1 Vel. Ikke med meg, kan jeg love deg.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2021 #33 Skrevet 9. november 2021 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Har ikke sagt at du er feit. Men ingen er tynn hvis de veier 73 kg Anonymkode: c9629...92a Nei, men jeg syns 73 er for lite for meg. 75, da har jeg ansiktet mitt tilbake Jeg blir innhol i fjeset om jeg veier 73 og det er ikke pent. Kragebein stikker ut, ikke pent det heller. Syns jeg! Anonymkode: cadc0...49b
Anonym bruker Skrevet 9. november 2021 #34 Skrevet 9. november 2021 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Og forresten... veldig bra jobba, HI! Du har gjort og gjør en utrolig god jobb for helsa di! Det står respekt av det du har gjort, og at du nå fortsetter å passe på at du holder deg normalvektig og i god fysisk form. Fortsett slik og gjør det som er bra for helsa di Anonymkode: 01eb1...2b8 Tusen takk! Og takk for gode råd!☺️☺️ Ang trening så har jeg sagt det hjelper på psyken og er billigere enn psykolog (er delvis sykemeldt pga depresjon og angst, og det funker). Da fikk jeg tips om en terapeut som var så bra…. Det er jo ironisk hele greia, ser jo det når jeg skriver nå. Det er bare to som er slanke, og kun den ene som holder kjeft. Alle andre er overvektige, og det er de som gnåler Anonymkode: cadc0...49b
Anonym bruker Skrevet 9. november 2021 #35 Skrevet 9. november 2021 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Tusen takk! Og takk for gode råd!☺️☺️ Ang trening så har jeg sagt det hjelper på psyken og er billigere enn psykolog (er delvis sykemeldt pga depresjon og angst, og det funker). Da fikk jeg tips om en terapeut som var så bra…. Det er jo ironisk hele greia, ser jo det når jeg skriver nå. Det er bare to som er slanke, og kun den ene som holder kjeft. Alle andre er overvektige, og det er de som gnåler Anonymkode: cadc0...49b Der har du sikkert litt av svaret, de er selv overvektige. Egentlig tenker de nok at de burde følge ditt eksempel, sånn innerst inne. Av en eller annen grunn er det mer aksept for og lavere terskel for å kommentere mat når det er den veien. Ingen sier noe når overvektige kaster i seg mengder mat, eller når de sier noe, er det anonymt og på nett. Fordi en vet og det ikke er allment akseptert å kommentere. Jeg har en sønn som er veldig tynn, ikke måte på til kommentarer. Samme opplevde jeg som ung den gang jeg var veldig slank. Moren min gikk ned en del da hun var i 30-årene og fikk samme kommentarene som deg, så dette er nok noe som går igjen. Kanskje det hjelper å kontre med «har du for vane å kommentere hva andre spiser»? Tror folk mangler bevissthet, det er ikke vondt ment, man bare bruker ikke hodet helt. Anonymkode: c91be...99b
Anonym bruker Skrevet 9. november 2021 #36 Skrevet 9. november 2021 Anonym bruker skrev (33 minutter siden): Tusen takk! Og takk for gode råd!☺️☺️ Ang trening så har jeg sagt det hjelper på psyken og er billigere enn psykolog (er delvis sykemeldt pga depresjon og angst, og det funker). Da fikk jeg tips om en terapeut som var så bra…. Det er jo ironisk hele greia, ser jo det når jeg skriver nå. Det er bare to som er slanke, og kun den ene som holder kjeft. Alle andre er overvektige, og det er de som gnåler Anonymkode: cadc0...49b Da vil jeg tro at det plager dem å bli minnet på at de selv ikke tar ansvar for egen helse Og istedenfor at de gjør noe med det selv, så forsøker de heller å ta deg, siden det er dine sunne valg som gir dem selv dårlig samvittighet, eller minner dem på at de ikke er fornøyde med seg selv. En annen kommentar du kan komme med er: "Jeg synes det er så mye bedre om hver enkelt tar ansvar for egen helse istedenfor å kritisere andre som tar ansvar for egen helse." Hvis de kommenterer det med psyke - vis helt rolig til at forskning viser trening er bedre enn medikamenter eller like bra ved svak eller moderat depresjon, så i tillegg god effekt for psyken så får du alle fordeler ved trening og sunt kosthold når du spiser sunt og trener så jevnlig som du gjør. Og si det med et smil. Anonymkode: 01eb1...2b8
Anonym bruker Skrevet 9. november 2021 #37 Skrevet 9. november 2021 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Der har du sikkert litt av svaret, de er selv overvektige. Egentlig tenker de nok at de burde følge ditt eksempel, sånn innerst inne. Av en eller annen grunn er det mer aksept for og lavere terskel for å kommentere mat når det er den veien. Ingen sier noe når overvektige kaster i seg mengder mat, eller når de sier noe, er det anonymt og på nett. Fordi en vet og det ikke er allment akseptert å kommentere. Jeg har en sønn som er veldig tynn, ikke måte på til kommentarer. Samme opplevde jeg som ung den gang jeg var veldig slank. Moren min gikk ned en del da hun var i 30-årene og fikk samme kommentarene som deg, så dette er nok noe som går igjen. Kanskje det hjelper å kontre med «har du for vane å kommentere hva andre spiser»? Tror folk mangler bevissthet, det er ikke vondt ment, man bare bruker ikke hodet helt. Anonymkode: c91be...99b Det har du nok rett i… jeg vet at ene kollegaen min feks spiser 3 skiver med brunost til lunsj. Hun er overvektig og har plager med ryggen. Det kunne ikke ramla meg inn å kommentert at hun spiser for mye og feil? Jeg legger meg ikke opp i det. Ikke min sak. Skal prøve neste gang det blir et tema. På torsdag 😅 Anonymkode: cadc0...49b
Anonym bruker Skrevet 9. november 2021 #38 Skrevet 9. november 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Da vil jeg tro at det plager dem å bli minnet på at de selv ikke tar ansvar for egen helse Og istedenfor at de gjør noe med det selv, så forsøker de heller å ta deg, siden det er dine sunne valg som gir dem selv dårlig samvittighet, eller minner dem på at de ikke er fornøyde med seg selv. En annen kommentar du kan komme med er: "Jeg synes det er så mye bedre om hver enkelt tar ansvar for egen helse istedenfor å kritisere andre som tar ansvar for egen helse." Hvis de kommenterer det med psyke - vis helt rolig til at forskning viser trening er bedre enn medikamenter eller like bra ved svak eller moderat depresjon, så i tillegg god effekt for psyken så får du alle fordeler ved trening og sunt kosthold når du spiser sunt og trener så jevnlig som du gjør. Og si det med et smil. Anonymkode: 01eb1...2b8 Ja jeg tror jeg skal spille på helse-kortet litt oftere. For når jeg ramser opp de fysiske fordelene, DA er det mer forståelse. Men ikke for at jeg vil gå ned i vekt 😅😅 Anonymkode: cadc0...49b
Anonym bruker Skrevet 9. november 2021 #39 Skrevet 9. november 2021 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Ja jeg tror jeg skal spille på helse-kortet litt oftere. For når jeg ramser opp de fysiske fordelene, DA er det mer forståelse. Men ikke for at jeg vil gå ned i vekt 😅😅 Anonymkode: cadc0...49b Ja, dra helsekortet. Så kan du heller si at når du gjør det som er riktig for din kropp så kommer den hyggelige bivirkningen med normalisering av kroppsvekten på kjøpet Anonymkode: 01eb1...2b8
Anonym bruker Skrevet 9. november 2021 #40 Skrevet 9. november 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Ja, dra helsekortet. Så kan du heller si at når du gjør det som er riktig for din kropp så kommer den hyggelige bivirkningen med normalisering av kroppsvekten på kjøpet Anonymkode: 01eb1...2b8 Fælt at man som voksen 3barnsmor må forsvare hvorfor man velger å spise som man gjør 🙈 jeg lærer hvertfall ungene å ikke henge seg opp i bagateller 😅 Anonymkode: cadc0...49b
Anonym bruker Skrevet 9. november 2021 #41 Skrevet 9. november 2021 Anonym bruker skrev (30 minutter siden): Fælt at man som voksen 3barnsmor må forsvare hvorfor man velger å spise som man gjør 🙈 jeg lærer hvertfall ungene å ikke henge seg opp i bagateller 😅 Anonymkode: cadc0...49b Helt enig! Anonymkode: 01eb1...2b8
Anonym bruker Skrevet 9. november 2021 #42 Skrevet 9. november 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Mobbere tar jo det som et tegn på at der er det et ømt punkt de kan trykke videre på for å få en reaksjon. Derfor må en smile, ellers trykkes det mer og mer på den knappen, er min erfaring. Anonymkode: 9b6ef...4e1 Min erfaring er tvert om. Når man smiler, ufarliggjør man budskapet. HI: hvis det stemmer som du sier, at det kun er de overvektige som maser, så tenker jeg svaret snart kunne blitt "jeg spiser så lite fordi jeg ikke vil se ut som deg." Anonymkode: c92e9...8cd
Anonym bruker Skrevet 9. november 2021 #43 Skrevet 9. november 2021 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Min erfaring er tvert om. Når man smiler, ufarliggjør man budskapet. HI: hvis det stemmer som du sier, at det kun er de overvektige som maser, så tenker jeg svaret snart kunne blitt "jeg spiser så lite fordi jeg ikke vil se ut som deg." Anonymkode: c92e9...8cd Nei guriland, så slem kan jeg ikke være. Det er ikke meg å si sånt 🙈 det er ei som var sylfide før, hun har lagt på seg kraftig de siste årene. Hun kommenterer. Eneste som ikke gjør det er hun som er normalvektig, og sjefen Anonymkode: cadc0...49b
Anonym bruker Skrevet 9. november 2021 #44 Skrevet 9. november 2021 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Nei guriland, så slem kan jeg ikke være. Det er ikke meg å si sånt 🙈 det er ei som var sylfide før, hun har lagt på seg kraftig de siste årene. Hun kommenterer. Eneste som ikke gjør det er hun som er normalvektig, og sjefen Anonymkode: cadc0...49b Du kan jo bare pakke det inn litt mer innfult, hva med "nei, jeg akter ikke å spise mer, jeg ser jo hvordan dét vil gå!" En annen variant er at du ikke forsvarer deg eller svarer på noen av kommentarene, bare samler dem opp, og så sier du til slutt: "Jeg har lagt merke til at flere av dere stadig har noe dere vil kommentere på det jeg spiser. Du, Åse, var for eksempel veldig opptatt av at jeg ikke tok kake på fredag, og du, Gunn, syntes jeg hadde for lite lunsj i går. Faktisk så er det kommentarer om kostholdet og vekta mi nesten hver dag, og det gjelder dere alle, unntatt Kari og Lotte. Helt ærlig, syns dere virkelig dette er greit mot meg? Dere vet at jeg er slankeoperert og at helsa er litt av en kamp, og likevel klarer dere ikke å slutte med å kommentere sånt - til syvende og sist er dette kommentarer på min kropp, og egentlig en form for mobbing." Anonymkode: c92e9...8cd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå