Gå til innhold

Jeg vil slanke meg!!!! Men INGEN har respekt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært kjempetjukk. 150 kilo på det meste. Hvis jeg klaga da fikk jeg «ja men du har høyden…» ingen var enig i at jeg var «altfor tjukk» for jeg var jo så høy! Men ikke engang 250 cm hadde redda meg inn der. 

så gikk jeg ned. Til rundt 85. Jeg var ikke helt tilfreds med det, så gikk ned til 73. Det var altfor lite, det så jeg selv! Så skjedde livet, og jeg smalt opp 10 kilo på KORT tid! Typ 4-5 mnd… Greit nok det, var min egen feil. MEN!

Nå har jeg bestemt meg for å ta grep. Jeg har lagt om kosten og jeg trener (vet at maten har nesten alt og si). Jeg lager ikke noe nummer ut av ting jeg ikke ønsker å spise, jeg velger bare anderledes. Betaler for samme maten i kantina, men ber om mindre porsjon og ikke ymse matvarer. Kokken er cool, han vet jeg ikke skal ha så mye. 
men alle andre!!! Gud hjelpe meg!! 

Hæ? Skal du ikke spise mer??
Hæ?? Skal du ikke ha kake? 
Nei du har ikke gått opp 10 kilo!
Den vekta må være feil! 
Ja men du har begynt å trene, det er derfor! (Jeg la på meg før jeg begynte å trene, men det vil ingen tro på) 
Du kan spise EN sånn?? (Nei, for da vil jeg bare ha mer!!!) 

Som sagt, jeg gjør ingenting utav det. Jeg ber ikke folk lage noe ekstra. Jeg sier ikke nei til ting pga mat. Folk kommenterer hva jeg spiser, når jeg spiser, osv osv. jeg ER SÅ LEI! Hvorfor kan jeg ikke få spise det jeg vil når jeg vil?? 

hvis noen spør om hva jeg skal etter jobb og jeg sier trene «hæææ? Nå igjen??» Ja, nå igjen!! Jeg har hatt smerter i kroppen i årevis, har slitt mye med bekken, prolaps, vond rygg. JA, jeg skal trene igjen, for nå kan jeg det! Uten smerter!! Og jeg mestrer det!

sorry! Måtte bare få ut frustrasjonen min!! 

Anonymkode: cadc0...49b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med periodisk faste? Begynn pent med 16:8. deretter kan men øke. Utrolig greit når folk spør. Man parkerer spørsmålet umiddelbart. Du kan fint drikke kaffe og te under fasten, og selvsagt masse vann. Les deg opp litt på nett og prøv deg frem - finn det som passer for deg. Du trenger ikke gjøre det hver dag. Jeg faster som regel 18-20 timer i ukedagene med spisevindu på 4-6 timer. Faster stort sett ikke bevisst i helgene, men det kan lett bli en liten 16:8 en av dagene.

Folk faster ikke bare for å miste vekt. Det er bra for blodtrykk, søvn, hjelper mor smerter i kropp, sunt for leveren, bra for huden, insulinproduksjon etc. 

Anonymkode: e0596...8fa

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Hva med periodisk faste? Begynn pent med 16:8. deretter kan men øke. Utrolig greit når folk spør. Man parkerer spørsmålet umiddelbart. Du kan fint drikke kaffe og te under fasten, og selvsagt masse vann. Les deg opp litt på nett og prøv deg frem - finn det som passer for deg. Du trenger ikke gjøre det hver dag. Jeg faster som regel 18-20 timer i ukedagene med spisevindu på 4-6 timer. Faster stort sett ikke bevisst i helgene, men det kan lett bli en liten 16:8 en av dagene.

Folk faster ikke bare for å miste vekt. Det er bra for blodtrykk, søvn, hjelper mor smerter i kropp, sunt for leveren, bra for huden, insulinproduksjon etc. 

Jeg er slankeoperert så det funker ikke for meg dessverre

men jeg legger meg ikke opp i hva andre spiser, om det er et halvt knekkebrød eller en hel Grandiosa. Kan jeg ikke bare få spise det jeg vil når jeg vil!? En periode spiste jeg på kontoret fordi jeg ikke orka maset. Da var det feil at jeg ikke spiste med de. Så begynte jeg å spise før lunsj for å være sosial i lunsjen, da var det feil og for «du har vel ikke spist såååå mye at du ikke kan spise nå??». 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er slankeoperert så det funker ikke for meg dessverre

men jeg legger meg ikke opp i hva andre spiser, om det er et halvt knekkebrød eller en hel Grandiosa. Kan jeg ikke bare få spise det jeg vil når jeg vil!? En periode spiste jeg på kontoret fordi jeg ikke orka maset. Da var det feil at jeg ikke spiste med de. Så begynte jeg å spise før lunsj for å være sosial i lunsjen, da var det feil og for «du har vel ikke spist såååå mye at du ikke kan spise nå??». 

Å, så kjedelig. Virker som du jobber sammen med skikkelig kjipe folk 

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Å, så kjedelig. Virker som du jobber sammen med skikkelig kjipe folk 

Haha, ja faktisk! Neida, de er hyggelige altså, men akkurat denne kommenteringa av mat er en skikkelig uting! Jeg har prøvd å si klar og tydelig ifra og, at de må slutte å kommentere det, men da henger de seg opp i dét isteden 

Skrevet

Jeg tror det er en automatisk trang mange får. Jeg har aldri vært noe glad i kaker og har veldig sjeldent spist kaker både på jobb i sosiale sammenhenger, og det var aldri noen som kommenterte det eller synes at deb noe spesielt. Helt til jeg begynte å slanke meg og gikk ned i vekt, da ble det kakemas og plutselig var jeg en særing som ikke ville ha kake, enda jeg omtrent aldri spiste kake før heller.

Anonymkode: 2f406...d01

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Jeg tror det er en automatisk trang mange får. Jeg har aldri vært noe glad i kaker og har veldig sjeldent spist kaker både på jobb i sosiale sammenhenger, og det var aldri noen som kommenterte det eller synes at deb noe spesielt. Helt til jeg begynte å slanke meg og gikk ned i vekt, da ble det kakemas og plutselig var jeg en særing som ikke ville ha kake, enda jeg omtrent aldri spiste kake før heller.

Anonymkode: 2f406...d01

Er det jeg tror og! Jeg jobber med flere som ikke er noe glad i kaker. Aldri hengt meg opp i det jeg, folk får spise hva de vil. Jeg har alltid vært tjukk og det tror jeg folk henger seg opp i. Helt greit at jeg nå er «vanlig» men jeg trives ikke. Hadde jeg bestandig vært slank hadde ingen tenkt over det. 

jeg har tidligere sagt at til de at de har større problem med hva jeg spiser enn det jeg har, meb de tar ikke hintet. Er ikke bare kollegaene mine altså, venner og familie og! De eneste som forstår er ei god venninne (som får samme maset fordi hun er kjempeliten) og eksmannen min…

Skrevet

Hvorfor lar du noen mene noe som helst om ditt liv? Det er helt unødvendig. 

Skrevet
sug lut skrev (1 minutt siden):

Hvorfor lar du noen mene noe som helst om ditt liv? Det er helt unødvendig. 

Jeg tar gjerne imot konkrete tips om hvordan få de til å klappe igjen 😅

Skrevet

Jeg faster MYE. Nå har jeg blitt såpass tynn at jeg kan tillate meg å «ta igjen» og være litt ufin hvis noen pusher for mye. Folk flest tolererer mer fra en slank person. Er man litt lubben MÅ man liksom kompensere med å være skikkelig hyggelig, morsom eller smart, eller alle tre.

På mas om kaker har jeg svart: «Det meste som serveres av kaker i jobbsammenheng er sååå overvurdert .. «Lukket valnøtt» er ikke helt min greie. Ikke verdt kaloriene, og absolutt ikke verdt å bli fet for».
Smiler så overbærende, og lar blikket gli «diskret» nedover kroppen.

Jeg _vet_ at det er slemt, men ærlig talt. 
Har også svart (etter MYE MAS): «Takk, men nei takk. Jeg vil helst slippe å ende opp som en fet middelaldrende dame».

Den siste jeg fikk var: «Men du er jo ikke tjukk». Jeg svarte: «Nettopp». Folk rundt meg har stort sett sluttet å mase.

Jeg er en mester på unnvikelse og unnskyldninger: Jeg spiste en KJEMPESTOR frokost (ramser opp en haug saker som jeg selvsagt ikke har spist). Unnskylder med at jeg bare MÅ ned én kilo før lørdag fordi jeg skal noe skikkelig viktig og må komme inn i et spesielt plagg. Alternativt skylder jeg på magevondt/kvalme, at har en intoleranse mot akkurat det som blir servert, at jeg er på vegansk de-tox en uke … vær kreativ og ikke vær redd for at de ikke skal like deg. Det er din kropp og din helse. Du skal aldri spise noe for å være grei eller hyggelig. Det er DU som sitter igjen med de vonde følelsene, ikke de andre.

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Jeg faster MYE. Nå har jeg blitt såpass tynn at jeg kan tillate meg å «ta igjen» og være litt ufin hvis noen pusher for mye. Folk flest tolererer mer fra en slank person. Er man litt lubben MÅ man liksom kompensere med å være skikkelig hyggelig, morsom eller smart, eller alle tre.

På mas om kaker har jeg svart: «Det meste som serveres av kaker i jobbsammenheng er sååå overvurdert .. «Lukket valnøtt» er ikke helt min greie. Ikke verdt kaloriene, og absolutt ikke verdt å bli fet for».
Smiler så overbærende, og lar blikket gli «diskret» nedover kroppen.

Jeg _vet_ at det er slemt, men ærlig talt. 
Har også svart (etter MYE MAS): «Takk, men nei takk. Jeg vil helst slippe å ende opp som en fet middelaldrende dame».

Den siste jeg fikk var: «Men du er jo ikke tjukk». Jeg svarte: «Nettopp». Folk rundt meg har stort sett sluttet å mase.

Jeg er en mester på unnvikelse og unnskyldninger: Jeg spiste en KJEMPESTOR frokost (ramser opp en haug saker som jeg selvsagt ikke har spist). Unnskylder med at jeg bare MÅ ned én kilo før lørdag fordi jeg skal noe skikkelig viktig og må komme inn i et spesielt plagg. Alternativt skylder jeg på magevondt/kvalme, at har en intoleranse mot akkurat det som blir servert, at jeg er på vegansk de-tox en uke … vær kreativ og ikke vær redd for at de ikke skal like deg. Det er din kropp og din helse. Du skal aldri spise noe for å være grei eller hyggelig. Det er DU som sitter igjen med de vonde følelsene, ikke de andre.

Haha, det skal jeg si neste gang jeg får «men du er jo ikke tjukk». Skal jaggu svare det!! Takk! 
Jeg har ramsa opp alt jeg «har spist» rett før lunsj og, som er løgn. Men de gnager så sykt!!! Noen av de er damer «oppi åra», og de mener så mangt om så mye. Hun ene presterte faktisk å fortelle meg at jeg IKKE var skilt 😅😅 

Skrevet

Hvor høy er du siden du tror 73 kg er for lite? Er du mann?

Anonymkode: c9629...92a

Skrevet

Hvorfor lar du folk mene noe som helst? Det er jo bare å si tydelig ifra om at matinntaket ditt ikke er et diskusjonstema. Hvis det ikke respekteres, er det tross alt ikke verre enn å si "jeg har sagt tydelig ifra om at mitt matinntak er privat. Ettersom du/dere ikke klarer å respektere det, velger jeg å sette meg et annet sted". Da tipper jeg problemet løser seg ganske så raskt. Eventuelt får du jo bare bli sint. Det holder som regel med den ene gangen. 

Skrevet
beef sister skrev (15 minutter siden):

Hvorfor lar du folk mene noe som helst? Det er jo bare å si tydelig ifra om at matinntaket ditt ikke er et diskusjonstema. Hvis det ikke respekteres, er det tross alt ikke verre enn å si "jeg har sagt tydelig ifra om at mitt matinntak er privat. Ettersom du/dere ikke klarer å respektere det, velger jeg å sette meg et annet sted". Da tipper jeg problemet løser seg ganske så raskt. Eventuelt får du jo bare bli sint. Det holder som regel med den ene gangen. 

Ja, jeg er nok ikke så god på konflikter. Men en gang sa jeg «vet du hva, jeg er så lei av at dere kommenterer hva jeg spiser. Kan dere ikke bare la være?». Det hjalp i to dager…

Skrevet
Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Hvor høy er du siden du tror 73 kg er for lite? Er du mann?

Anonymkode: c9629...92a

Jeg syns 73 kilo er for lite på meg. Jeg blir dratt i ansiktet og innhol over øya. Nå er jo ikke du noe bedre som skal kommentere og mene at jeg er feit ved 73 da ;)

Skrevet
7 minutes ago, Anonym bruker said:

Ja, jeg er nok ikke så god på konflikter. Men en gang sa jeg «vet du hva, jeg er så lei av at dere kommenterer hva jeg spiser. Kan dere ikke bare la være?». Det hjalp i to dager…

Det er da virkelig ikke å gå inn i en konflikt. Det er å sette grenser for seg selv. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg tar gjerne imot konkrete tips om hvordan få de til å klappe igjen 😅

Det er en totalholdning. Siden de tydeligvis tror de har rett til å uttale seg må du nok kjøre på med litt ekstra kulde og tyngde ved første gjennomføring - type se folk iskaldt i øynene og si at "dette trenger ikke du mene noe som helst om".

Skrevet
sug lut skrev (3 minutter siden):

Det er en totalholdning. Siden de tydeligvis tror de har rett til å uttale seg må du nok kjøre på med litt ekstra kulde og tyngde ved første gjennomføring - type se folk iskaldt i øynene og si at "dette trenger ikke du mene noe som helst om".

Smart! Kan prøve det :)

Skrevet
beef sister skrev (6 minutter siden):

Det er da virkelig ikke å gå inn i en konflikt. Det er å sette grenser for seg selv. 

Og det er jeg kjempedårlig på 🙈 men skal forsøke å være tydeligere neste gang 

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Smart! Kan prøve det :)

Og som med andre uoppdragne uansett alder: Gjenta, med ettertrykk, uten smil og uten unnskyldning.

Skrevet
sug lut skrev (5 minutter siden):

Og som med andre uoppdragne uansett alder: Gjenta, med ettertrykk, uten smil og uten unnskyldning.

Skal prøve! Jeg er veldig flink til å skjule alvor og misnøye med et smil, en liten latter… men skal jobbe med å ikke gjøre det!

Skrevet

Jeg har hele livet fått kommentarer på hvor tynn jeg er og hvor lite jeg spiser. Jeg spiser hyppige, små måltider pga magesyre, spiser 7 måltider om dagen. 

For noen år siden startet jeg i ny jobb. Det var det kommentarer daglig. Til slutt ble jeg så irritert at jeg smalt tilbake: "hvis dere har et så jævla stort problem med kroppen min og hvordan jeg ser ut, så se en annen vei da. For jeg har ikke noe problem med meg selv". Det ble bra etter det. 

Jeg har tro på å si skikkelig kraftig ifra når du først skal si noe. Legg kraft bak ordene dine, med både kroppsspråk, mimikk og stemme. Uansett hva du velger å si, må det være tydelig. 

Masse lykke til! Heier på deg 👊

Anonymkode: d0ba9...b5c

Skrevet
sug lut skrev (14 minutter siden):

Mobbere tar jo det som et tegn på at der er det et ømt punkt de kan trykke videre på for å få en reaksjon. Derfor må en smile, ellers trykkes det mer og mer på den knappen, er min erfaring.

Anonymkode: 9b6ef...4e1

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Jeg har hele livet fått kommentarer på hvor tynn jeg er og hvor lite jeg spiser. Jeg spiser hyppige, små måltider pga magesyre, spiser 7 måltider om dagen. 

For noen år siden startet jeg i ny jobb. Det var det kommentarer daglig. Til slutt ble jeg så irritert at jeg smalt tilbake: "hvis dere har et så jævla stort problem med kroppen min og hvordan jeg ser ut, så se en annen vei da. For jeg har ikke noe problem med meg selv". Det ble bra etter det. 

Jeg har tro på å si skikkelig kraftig ifra når du først skal si noe. Legg kraft bak ordene dine, med både kroppsspråk, mimikk og stemme. Uansett hva du velger å si, må det være tydelig. 

Masse lykke til! Heier på deg 👊

Anonymkode: d0ba9...b5c

Problemet er jo at JEG har problemer med hvordan jeg ser ut, men siden alle andre syns jeg er så forbanna slank så har jeg liksom ingen rettigheter til å gå ned i vekt. 

har ei venninne som er tynn som deg antagelig. Som spiser som en hest, og gjør alt for å legge på seg. Det er ikke fysisk mulig, og foreldre og søsken er like. Hun får og høre at hun er for tynn. Og hun er jo det isolert sett, men genetisk er det bare sånn hun er. Hun fikk tilogmed avslag på forsikring fordi hun veier for lite…. 

Kan man ikke bare være sånn man er, og få lov å gå opp og ned i vekt som man vil??

Du var tøff som sa fra!!!

Skrevet
8 minutes ago, Anonym bruker said:

Mobbere tar jo det som et tegn på at der er det et ømt punkt de kan trykke videre på for å få en reaksjon. Derfor må en smile, ellers trykkes det mer og mer på den knappen, er min erfaring.

Anonymkode: 9b6ef...4e1

Når ble grensesetting et ømt punkt? Det er vel heller det motsatte. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...