ostepop123 Skrevet 9. november 2021 #51 Del Skrevet 9. november 2021 Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Bare så jeg forstår deg korrekt, du er uenig med meg i at vaksinerte som smitter andre skal ta noe som helst ansvar for å spre smitte? Anonymkode: 27649...a98 Dette skjønner jeg ikke engang. Hva er jeg uenig i? Ta ansvar for å spre smitte? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144423132-nrk-og-danmark-henger-ut-folk-igjen-del-2/page/3/#findComment-149636789 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. november 2021 #52 Del Skrevet 9. november 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Det der er en stråmann ja. Du har laget noe helt annet av det jeg skrev enn det jeg skrev. Jeg skrev ikke, "du mener at". Jeg spurte for å forsikre meg om at jeg har forstått vedkommende korrekt. Jeg er helt åpen for at jeg har misforstått. Det er fort gjort å gjøre det når kommunikasjonen består av tekst alene. Med det sagt, din og min kommunikasjon opphører her og nå. Anonymkode: 27649...a98 Tja, gjør den nå det? Det bestemmer ikke du, jeg kan fortsette om jeg vil. Jeg lager ikke en stråmann selv om jeg avkler den mislykkede debatteknikken din. Det er heller ikke sånn at alt du mener er feil plutselig er en stråmann. En stråmann er å forvrenge andres argument til det ugjenkjennelige og deretter angripe stråmannsargumentet i stedet for vedkommendes faktiske argument. Det brukeren sa, var at de uvaksinerte kunne bruke alle andre tiltak til de blir blå i trynet, det vil likevel ikke bli like sikkert og trygt mht smittevern som det en vaksine er. Du presterer å få det til å bli at de vaksinerte slipper å bruke andre tiltak. Klassisk stråmann. Hilsen en som kommuniserer - med deg. Anonymkode: 154d9...169 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144423132-nrk-og-danmark-henger-ut-folk-igjen-del-2/page/3/#findComment-149636790 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ostepop123 Skrevet 9. november 2021 #53 Del Skrevet 9. november 2021 Anonym bruker skrev (21 minutter siden): Bare så jeg forstår deg korrekt, du er uenig med meg i at vaksinerte som smitter andre skal ta noe som helst ansvar for å spre smitte? Anonymkode: 27649...a98 Men du svarer meg ikke på hvem alle disse menneskene er som hevder at uvaksinerte ikke skal følge smittevernråd- og regler? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144423132-nrk-og-danmark-henger-ut-folk-igjen-del-2/page/3/#findComment-149636792 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. november 2021 #54 Del Skrevet 9. november 2021 ostepop123 skrev (5 minutter siden): Dette skjønner jeg ikke engang. Ok. Da har vi ingenting å diskutere. Når du diskuterer som om du er uenig med meg, men vil late som om du ikke er uenig med meg så er du her for å krangle, ikke for å komme til bunns i noe. Jeg reagerer på påstanden at vaksinerte har gjort alt som trenger å gjøres. Dette trass at en som vaksinert altså kan bli smittet og kan smitte andre. Da kan en gjøre mer for å unngå å både selv bli smittet og å spre smitte videre. Vil du late som om du ikke har noe standpunkt her, er enig eller uenig med meg i det, så har du og jeg ingenting å diskutere. Anonymkode: 27649...a98 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144423132-nrk-og-danmark-henger-ut-folk-igjen-del-2/page/3/#findComment-149636797 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. november 2021 #55 Del Skrevet 9. november 2021 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Jeg reagerer på påstanden at vaksinerte har gjort alt som trenger å gjøres. Dette trass at en som vaksinert altså kan bli smittet og kan smitte andre. Da kan en gjøre mer for å unngå å både selv bli smittet og å spre smitte videre. Det er da ingen som har kommet med den påstanden. Hvor står det at den vaksinerte slipper alt som alle må gjøre, som f eks håndhygiene? Det står at ingen av de andre tiltakene er i nærheten av å være like effektive, og at det derfor er vaksinering som er hovedløsningen. Har du glemt hele 2020, altså? Det året som var nedstengt fordi en vaksine ikke fantes? Anonymkode: 154d9...169 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144423132-nrk-og-danmark-henger-ut-folk-igjen-del-2/page/3/#findComment-149636805 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. november 2021 #56 Del Skrevet 9. november 2021 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Når du diskuterer som om du er uenig med meg, men vil late som om du ikke er uenig med meg så er du her for å krangle, ikke for å komme til bunns i noe. Vet ikke helt om din merkelige debattskikk er egna for å komme til bunns i noe som helst, altså... Anonymkode: 154d9...169 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144423132-nrk-og-danmark-henger-ut-folk-igjen-del-2/page/3/#findComment-149636807 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 10. november 2021 #57 Del Skrevet 10. november 2021 God morgen. Dette tok litt av ser jeg. Poenget med hovedinnlegget mitt var å illustrere noe jeg begynner å bli ganske så lei - polariseringen i koronadebatten og fordelingen av skyld. Jeg er uvaksinert. Jeg tør ikke, jeg vil ikke. Vaksinen er ny og de vet ingenting om langtidsbivirkninger. Det er min kropp, jeg bestemmer. Likevel, daglig blir jeg møtt av media som bomber meg med artikler, intervjuer og reportasjer om hvor uansvarlig, frekk, egoistisk og idiot jeg er. Her inne går det enda lenger. Jeg blir kalt sviker og morder. Hva har jeg gjort galt? Fordi jeg velger å avstå fra en frivillig vaksine, fortjener jeg alt dette? Er det greit, sånn egentlig? Det er ikke jeg som driver pandemien videre. Jeg er frisk, jeg jobber, jeg vasker hender, jeg holder avstand, jeg avstår fra folkemengder, jeg reiser ikke utenlands. Jeg tar test og er hjemme når jeg er syk. Jeg har ikke hatt korona, og jeg har ikke smittet noen med korona. Likevel hetses jeg, mottar dritt fra dere og bekjente og må forklare meg. Jeg har ikke gjort noe galt. Kan dere slutte? HI Anonymkode: 1e9ae...c39 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144423132-nrk-og-danmark-henger-ut-folk-igjen-del-2/page/3/#findComment-149636876 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ostepop123 Skrevet 10. november 2021 #58 Del Skrevet 10. november 2021 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Ok. Da har vi ingenting å diskutere. Når du diskuterer som om du er uenig med meg, men vil late som om du ikke er uenig med meg så er du her for å krangle, ikke for å komme til bunns i noe. Anonymkode: 27649...a98 Jeg later ikke som noe som helst, men om jeg skal være enig eller uenig med noe er det fint å vite presist hva det er jeg skal være enig eller uenig i, og din formulering var ikke særlig klar. Du skrev: ostepop123 skrev (8 timer siden): Bare så jeg forstår deg korrekt, du er uenig med meg i at vaksinerte som smitter andre skal ta noe som helst ansvar for å spre smitte? Anonymkode: 27649...a98 Mener du for eksempel "at vaksinerte som smitter andre skal holdes ansvarlig når også de sprer smitte"? Svaret på det er et "tja", fordi en som er vaksinert i utgangspunktet har mye lavere risiko for å smitte og dermed også spre smitte enn en som er uvaksinert. Om man er vaksinert, symptomfri, og ellers lever i tråd med gjeldende smittevernregime, mener jeg at man på ingen måte kan holdes ansvarlig for å ev. spre smitte. Om man derimot er vaksinert og har symptomer har man ansvar, på lik linje som uvaksinerte, for å teste seg og holde seg hjemme. Anonym bruker skrev (8 timer siden): Jeg reagerer på påstanden at vaksinerte har gjort alt som trenger å gjøres. Jeg spør deg igjen, hvem er det som sier dette? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144423132-nrk-og-danmark-henger-ut-folk-igjen-del-2/page/3/#findComment-149636882 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 10. november 2021 #59 Del Skrevet 10. november 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): God morgen. Dette tok litt av ser jeg. Poenget med hovedinnlegget mitt var å illustrere noe jeg begynner å bli ganske så lei - polariseringen i koronadebatten og fordelingen av skyld. Jeg er uvaksinert. Jeg tør ikke, jeg vil ikke. Vaksinen er ny og de vet ingenting om langtidsbivirkninger. Det er min kropp, jeg bestemmer. Likevel, daglig blir jeg møtt av media som bomber meg med artikler, intervjuer og reportasjer om hvor uansvarlig, frekk, egoistisk og idiot jeg er. Her inne går det enda lenger. Jeg blir kalt sviker og morder. Hva har jeg gjort galt? Fordi jeg velger å avstå fra en frivillig vaksine, fortjener jeg alt dette? Er det greit, sånn egentlig? Det er ikke jeg som driver pandemien videre. Jeg er frisk, jeg jobber, jeg vasker hender, jeg holder avstand, jeg avstår fra folkemengder, jeg reiser ikke utenlands. Jeg tar test og er hjemme når jeg er syk. Jeg har ikke hatt korona, og jeg har ikke smittet noen med korona. Likevel hetses jeg, mottar dritt fra dere og bekjente og må forklare meg. Jeg har ikke gjort noe galt. Kan dere slutte? HI Anonymkode: 1e9ae...c39 Sansynligheten fr at du får korona, blir syk, smitter andre og trenger helsehjelp er mye større enn om du var vaksinert. Tenk deg hvordan det hadde vært om alle valgte som deg. Da måtte vi fortsatt med et strengt nedsengt samfunn eller godtatt enorme dødstall. Det går foreløpig bra med deg fordi vi andre har vaksinert oss. På verdensbasis er ca 2,5% av dem som har fått påvist korona døde av sykdomen. I tillegg kommer dem som er døde på grunn av at helsetilbudet har vært dårligere ellers, matmangel mm og dem som har varige skader. Selv om det finnes en del uoppdagede smittetilfeller er dødstallene høye og med et helsevesen som ikke takler så mange smittede på en gang ville det blitt mye høyere. Tenk deg at du skulle leve i et land der ingen ble vaksinert. Hvordan tror du livet ditt ville vært da? Hvem skulle tatt seg av din bestemor på sykehjemmet? Hvem skulle undervist sønnen din og hvem skulle produsert maten din? Anonymkode: 266ce...f30 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144423132-nrk-og-danmark-henger-ut-folk-igjen-del-2/page/3/#findComment-149636886 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ostepop123 Skrevet 10. november 2021 #60 Del Skrevet 10. november 2021 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): God morgen. Dette tok litt av ser jeg. Poenget med hovedinnlegget mitt var å illustrere noe jeg begynner å bli ganske så lei - polariseringen i koronadebatten og fordelingen av skyld. Jeg er uvaksinert. Jeg tør ikke, jeg vil ikke. Vaksinen er ny og de vet ingenting om langtidsbivirkninger. Det er min kropp, jeg bestemmer. Likevel, daglig blir jeg møtt av media som bomber meg med artikler, intervjuer og reportasjer om hvor uansvarlig, frekk, egoistisk og idiot jeg er. Her inne går det enda lenger. Jeg blir kalt sviker og morder. Hva har jeg gjort galt? Fordi jeg velger å avstå fra en frivillig vaksine, fortjener jeg alt dette? Er det greit, sånn egentlig? Det er ikke jeg som driver pandemien videre. Jeg er frisk, jeg jobber, jeg vasker hender, jeg holder avstand, jeg avstår fra folkemengder, jeg reiser ikke utenlands. Jeg tar test og er hjemme når jeg er syk. Jeg har ikke hatt korona, og jeg har ikke smittet noen med korona. Likevel hetses jeg, mottar dritt fra dere og bekjente og må forklare meg. Jeg har ikke gjort noe galt. Kan dere slutte? HI Anonymkode: 1e9ae...c39 Jeg er enig med deg i at du ikke fortjener hets og å bli kalt morder. Det er helt urimelig. Samtidig er det rart at du i samme åndedrag fremstiller det slik at det å vaske hender og holde avstand er jevngodt med å vaksinere seg. Det er det nemlig ikke. I vår hadde vi en voldsom smittetopp, og dét under omfattende lockdown med strengt smittevernregime. Nå, som de fleste av oss er vaksinerte, lever vi nesten fritt, uten samme strenge smittevernregime. Samtidig har vi en tilsvarende smittetopp, og det med en langt mer smittsom virusvariant, og du kan jo selv forestille deg hvordan smittetoppen i vår hadde utviklet seg uten lockdown og smittevern. Det forteller oss at selv ikke med strenge tiltak klarer man å hindre viruset å spre seg i en uvaksinert befolkning. Med vaksinasjon, derimot, arter det seg ganske annerledes, selvom man på ingen måte unngår viruset helt. Jeg har ikke tenkt å hetse deg, men å påpeke hull i din egen logikk, det er noe annet. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144423132-nrk-og-danmark-henger-ut-folk-igjen-del-2/page/3/#findComment-149636890 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ostepop123 Skrevet 10. november 2021 #61 Del Skrevet 10. november 2021 Og for å illustrere med en artikkel fra i dag, om status på Sykehuset Østfold: "– Flertallet er multisyke gamle med en gjennomsnittsalder på mer enn 80 år. Det er ikke gått mindre enn drøye fem måneder siden de fikk den andre vaksinen. Den andre gruppen er yngre, uvaksinerte personer med en snittalder på under 40 år, sier Ringstad." "– Vi ser mye større forandringer på bildene av lungene til uvaksinerte. Det er stor forskjell på dem og lungene til vaksinerte, eldre pasienter." https://www.vg.no/nyheter/i/oWwJqK/seksjonsoverlege-haster-med-tredje-vaksinedose-for-eldre Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144423132-nrk-og-danmark-henger-ut-folk-igjen-del-2/page/3/#findComment-149636897 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 10. november 2021 #62 Del Skrevet 10. november 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Sansynligheten fr at du får korona, blir syk, smitter andre og trenger helsehjelp er mye større enn om du var vaksinert. Tenk deg hvordan det hadde vært om alle valgte som deg. Da måtte vi fortsatt med et strengt nedsengt samfunn eller godtatt enorme dødstall. Det går foreløpig bra med deg fordi vi andre har vaksinert oss. På verdensbasis er ca 2,5% av dem som har fått påvist korona døde av sykdomen. I tillegg kommer dem som er døde på grunn av at helsetilbudet har vært dårligere ellers, matmangel mm og dem som har varige skader. Selv om det finnes en del uoppdagede smittetilfeller er dødstallene høye og med et helsevesen som ikke takler så mange smittede på en gang ville det blitt mye høyere. Tenk deg at du skulle leve i et land der ingen ble vaksinert. Hvordan tror du livet ditt ville vært da? Hvem skulle tatt seg av din bestemor på sykehjemmet? Hvem skulle undervist sønnen din og hvem skulle produsert maten din? Anonymkode: 266ce...f30 Du kan ikke skylde på meg fordi andre land har dårlige helsetilbud. Du kan ikke skylde på meg fordi folk i andre land er feilernærte, lever i fattigdom og har dårlig helse. Hvis du skal tenke sånn bør også du ha dårlig samvittighet for at 250 millioner mennesker hvert år dør av underernæring og sult. Skal du ikke spise deg mett for det? Jeg tror ikke det hadde blitt enorme dødstall i norge hvis vi ikke hadde stengt ned. I norge var det i fjor en underdødelighet, og dette får vi igjen for nå. Gjennomsnittsalderen for de som døde av korona er høyere enn den generelle gjennomsnittsalderen. Man kan ikke stoppe døden. Ingen er udødelige. Nå er det influensa og rs som fyller opp sykehusene. Sykehus som er blitt systematisk nedbygd over flere tiår. Nytt ahus ble bygget for noen år siden, et sykehus som skal ta seg av 1,5 millioner innbyggere. De fikk 10 intensivplasser. 10! 11 koronapasientene i Trondheim har ikke skyld i at folk må bruke munnbind igjen, det er rs og influensa. Det er ikke min, eller de andre uvaksinerte, sin skyld at «pandemien drives videre.» Det er politikernes elendig valg oppigjennom. Men mediene står med hendene foran ørene og roper «lalalala,» og nekter å skrive om den store elefanten i rommet. Ikke så rart, de vil jo ikke miste pengestøtten. Da er det mye enklere å peke på de uvaksinerte. Ikke la dere lure. Hi Anonymkode: 1e9ae...c39 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144423132-nrk-og-danmark-henger-ut-folk-igjen-del-2/page/3/#findComment-149636899 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 10. november 2021 #63 Del Skrevet 10. november 2021 ostepop123 skrev (16 minutter siden): Jeg er enig med deg i at du ikke fortjener hets og å bli kalt morder. Det er helt urimelig. Samtidig er det rart at du i samme åndedrag fremstiller det slik at det å vaske hender og holde avstand er jevngodt med å vaksinere seg. Det er det nemlig ikke. I vår hadde vi en voldsom smittetopp, og dét under omfattende lockdown med strengt smittevernregime. Nå, som de fleste av oss er vaksinerte, lever vi nesten fritt, uten samme strenge smittevernregime. Samtidig har vi en tilsvarende smittetopp, og det med en langt mer smittsom virusvariant, og du kan jo selv forestille deg hvordan smittetoppen i vår hadde utviklet seg uten lockdown og smittevern. Det forteller oss at selv ikke med strenge tiltak klarer man å hindre viruset å spre seg i en uvaksinert befolkning. Med vaksinasjon, derimot, arter det seg ganske annerledes, selvom man på ingen måte unngår viruset helt. Jeg har ikke tenkt å hetse deg, men å påpeke hull i din egen logikk, det er noe annet. Takk for at du ikke kaller meg morder. 😅 I dag har vi rekord i antall smittede. Mer enn 2100 på en dag. Sykehusene er like fulle som tiden du refererer til. At vi i våres hadde et «voldsomt smittehopp,» som du sier, dette under lockdown, kan forklares med at mange, mange flere testet seg. Langt færre tester seg nå, og det betyr mest sannsynlig at vi har enorme mørketall i antall smittede. Så nei, det er ikke noen logisk brist i min argumentasjon. Det viser seg også at effekten av vaksinene bare holder i drøye 12 uker. Det betyr at alle som var fullvaksinert i sommer allerede nå er tilbake på nær null. Hvis man skal opprettholde vaksineeffekten må alle inn til booserdose hver fjerde måned. Begynner ikke dette å lukte pengemaskin fra vaksineprodusentenes side? Hva nå med de eventuelle langtidsbivirkningene fra en vaksine man må ta fire ganger i året? HI Anonymkode: 1e9ae...c39 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144423132-nrk-og-danmark-henger-ut-folk-igjen-del-2/page/3/#findComment-149636902 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 10. november 2021 #64 Del Skrevet 10. november 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Du kan ikke skylde på meg fordi andre land har dårlige helsetilbud. Du kan ikke skylde på meg fordi folk i andre land er feilernærte, lever i fattigdom og har dårlig helse. Hvis du skal tenke sånn bør også du ha dårlig samvittighet for at 250 millioner mennesker hvert år dør av underernæring og sult. Skal du ikke spise deg mett for det? Jeg tror ikke det hadde blitt enorme dødstall i norge hvis vi ikke hadde stengt ned. I norge var det i fjor en underdødelighet, og dette får vi igjen for nå. Gjennomsnittsalderen for de som døde av korona er høyere enn den generelle gjennomsnittsalderen. Man kan ikke stoppe døden. Ingen er udødelige. Nå er det influensa og rs som fyller opp sykehusene. Sykehus som er blitt systematisk nedbygd over flere tiår. Nytt ahus ble bygget for noen år siden, et sykehus som skal ta seg av 1,5 millioner innbyggere. De fikk 10 intensivplasser. 10! 11 koronapasientene i Trondheim har ikke skyld i at folk må bruke munnbind igjen, det er rs og influensa. Det er ikke min, eller de andre uvaksinerte, sin skyld at «pandemien drives videre.» Det er politikernes elendig valg oppigjennom. Men mediene står med hendene foran ørene og roper «lalalala,» og nekter å skrive om den store elefanten i rommet. Ikke så rart, de vil jo ikke miste pengestøtten. Da er det mye enklere å peke på de uvaksinerte. Ikke la dere lure. Hi Anonymkode: 1e9ae...c39 «Jeg tror ikke det hadde blitt enorme dødstall i norge hvis vi ikke hadde stengt ned» er jo bare noe vås å argumentere med. Faktum er at tiltak ble innført, og at smittespredningen ble slått ned. Underdødeligheten du refererer til kom på GRUNN av tiltakene. Det går hånd i hånd. Du trenger bare å kikke til Sverige for å se hva som skjer når man later som ingenting. Der er de ferdige med å «tro» noe om hva som ville skje - i stedet for å tro, er de opptatt med å telle. Telle døde. Å trekke paralleller med irrelevante ting, som f eks sultedøden i u-land, er jo en merkelig form for whataboutism som du bare trekker inn fordi du ikke ønsker å ha dårlig samvittighet for dine valg. Og sammenligningen fungerer heller ikke - «Skal du ikke spise deg mett for det?» ville kanskje ha vært treffende dersom det å være vaksinert var like ille som å sulte. Du plaprer en masse vås og utflukter her, ingen av dem holder vann ved logisk gransking. Faktum er at ikke noe folkehelsetiltak har betydd like mye på hele 1900-tallet og 2000-tallet som vaksiner har. Og da snakker vi HELE verden og alle sykdommer. De merkelige påskuddene om at dette kan erstattes av håndvask er ikke sant. Hver enkelts atferd er av minuskul betydning sammenlignet med folkehelseeffekten av en gjennomvaksinert befolkning. Anonymkode: 154d9...169 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144423132-nrk-og-danmark-henger-ut-folk-igjen-del-2/page/3/#findComment-149636904 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 10. november 2021 #65 Del Skrevet 10. november 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Takk for at du ikke kaller meg morder. 😅 I dag har vi rekord i antall smittede. Mer enn 2100 på en dag. Sykehusene er like fulle som tiden du refererer til. At vi i våres hadde et «voldsomt smittehopp,» som du sier, dette under lockdown, kan forklares med at mange, mange flere testet seg. Langt færre tester seg nå, og det betyr mest sannsynlig at vi har enorme mørketall i antall smittede. Så nei, det er ikke noen logisk brist i min argumentasjon. Det viser seg også at effekten av vaksinene bare holder i drøye 12 uker. Det betyr at alle som var fullvaksinert i sommer allerede nå er tilbake på nær null. Hvis man skal opprettholde vaksineeffekten må alle inn til booserdose hver fjerde måned. Begynner ikke dette å lukte pengemaskin fra vaksineprodusentenes side? Hva nå med de eventuelle langtidsbivirkningene fra en vaksine man må ta fire ganger i året? HI Anonymkode: 1e9ae...c39 Sykehusene er overhodet ikke like fulle… for folk blir mindre syke enn før. Fordi de er vaksinerte. Det er 187 innlagte nå. Med 9000 smittede er ikke akkurat det en stor andel. Du klamrer deg til halmstrå for å forsvare din egen atferd, selv om du vet den er forkastelig. Anonymkode: 154d9...169 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144423132-nrk-og-danmark-henger-ut-folk-igjen-del-2/page/3/#findComment-149636906 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 10. november 2021 #66 Del Skrevet 10. november 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): «Jeg tror ikke det hadde blitt enorme dødstall i norge hvis vi ikke hadde stengt ned» er jo bare noe vås å argumentere med. Faktum er at tiltak ble innført, og at smittespredningen ble slått ned. Underdødeligheten du refererer til kom på GRUNN av tiltakene. Det går hånd i hånd. Du trenger bare å kikke til Sverige for å se hva som skjer når man later som ingenting. Der er de ferdige med å «tro» noe om hva som ville skje - i stedet for å tro, er de opptatt med å telle. Telle døde. Å trekke paralleller med irrelevante ting, som f eks sultedøden i u-land, er jo en merkelig form for whataboutism som du bare trekker inn fordi du ikke ønsker å ha dårlig samvittighet for dine valg. Og sammenligningen fungerer heller ikke - «Skal du ikke spise deg mett for det?» ville kanskje ha vært treffende dersom det å være vaksinert var like ille som å sulte. Du plaprer en masse vås og utflukter her, ingen av dem holder vann ved logisk gransking. Faktum er at ikke noe folkehelsetiltak har betydd like mye på hele 1900-tallet og 2000-tallet som vaksiner har. Og da snakker vi HELE verden og alle sykdommer. De merkelige påskuddene om at dette kan erstattes av håndvask er ikke sant. Hver enkelts atferd er av minuskul betydning sammenlignet med folkehelseeffekten av en gjennomvaksinert befolkning. Anonymkode: 154d9...169 Du svarer på alle mine argumenter med at det er vås, ikke holder vann og er irrelevant. Det samme kan jeg si om ditt tilsvar. Veldig konstruktivt. Anonymkode: 1e9ae...c39 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144423132-nrk-og-danmark-henger-ut-folk-igjen-del-2/page/3/#findComment-149636909 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 10. november 2021 #67 Del Skrevet 10. november 2021 Her kan du få korrigert dine rare vrangforestillinger: https://www.nrk.no/korona/status/?utm_campaign=korona-ministatus&utm_source=button&utm_medium=status-i-norge Ta deg tid til å sjekke hvordan det så ut i fjor. På én valgt dag midt i den første smittebølgen, var nærmere 50% av de smittede innlagt på sykehus: 20.mars i fjor var det 308 bekrefta tilfeller i landet, hvorav 130 lå på sykehus. Hvis samme andel måtte innlegges nå, ville det bety nesten 4000. Noe som ville ha vært katastrofe for helsevesenet og for andre syke som også trenger sykehus. Anonymkode: 154d9...169 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144423132-nrk-og-danmark-henger-ut-folk-igjen-del-2/page/3/#findComment-149636910 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 10. november 2021 #68 Del Skrevet 10. november 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Sykehusene er overhodet ikke like fulle… for folk blir mindre syke enn før. Fordi de er vaksinerte. Det er 187 innlagte nå. Med 9000 smittede er ikke akkurat det en stor andel. Du klamrer deg til halmstrå for å forsvare din egen atferd, selv om du vet den er forkastelig. Anonymkode: 154d9...169 Ingenting ved min adferd er forkastelig. Jeg klamrer meg ikke til noe. Jeg er en bra person. Og så har jeg rett, og det irriterer deg. Antagelig er du en av de som er blitt lurt og må ta fire boosterdoser i året, selv om korona mest sannsynlig hadde artet seg som en mild forkjølelse for deg. Men hey, for all del, kjør på. Jeg gjør det ikke. Anonymkode: 1e9ae...c39 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144423132-nrk-og-danmark-henger-ut-folk-igjen-del-2/page/3/#findComment-149636911 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 10. november 2021 #69 Del Skrevet 10. november 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Du svarer på alle mine argumenter med at det er vås, ikke holder vann og er irrelevant. Det samme kan jeg si om ditt tilsvar. Veldig konstruktivt. Anonymkode: 1e9ae...c39 Nei, jeg svarer med en detaljert beskrivelse av HVORFOR det er vås. Men det velger du å ikke lese. Så jeg gjentar: Faktum er at tiltak ble innført, og at smittespredningen ble slått ned. Underdødeligheten du refererer til kom på GRUNN av tiltakene. Det går hånd i hånd. Du trenger bare å kikke til Sverige. Og så videre. Anonymkode: 154d9...169 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144423132-nrk-og-danmark-henger-ut-folk-igjen-del-2/page/3/#findComment-149636912 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 10. november 2021 #70 Del Skrevet 10. november 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Ingenting ved min adferd er forkastelig. Jeg klamrer meg ikke til noe. Jeg er en bra person. Og så har jeg rett, og det irriterer deg. Antagelig er du en av de som er blitt lurt og må ta fire boosterdoser i året, selv om korona mest sannsynlig hadde artet seg som en mild forkjølelse for deg. Men hey, for all del, kjør på. Jeg gjør det ikke. Anonymkode: 1e9ae...c39 Du er sikkert en bra person når man ser bort fra egoismen din. Anonymkode: 154d9...169 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144423132-nrk-og-danmark-henger-ut-folk-igjen-del-2/page/3/#findComment-149636913 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 10. november 2021 #71 Del Skrevet 10. november 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Her kan du få korrigert dine rare vrangforestillinger: https://www.nrk.no/korona/status/?utm_campaign=korona-ministatus&utm_source=button&utm_medium=status-i-norge Ta deg tid til å sjekke hvordan det så ut i fjor. På én valgt dag midt i den første smittebølgen, var nærmere 50% av de smittede innlagt på sykehus: 20.mars i fjor var det 308 bekrefta tilfeller i landet, hvorav 130 lå på sykehus. Hvis samme andel måtte innlegges nå, ville det bety nesten 4000. Noe som ville ha vært katastrofe for helsevesenet og for andre syke som også trenger sykehus. Anonymkode: 154d9...169 Ser du ikke selv hvor feil det blir å lene seg på en artikkel fra mars i fjor? Vi viste ingenting om korona da. Vi ble vist bilder av folk som falt døde om på gaten i Asia, selv om det senere kom fram at det var noe helt annet de døde av. Det ble kun testet de som var alvorlig syke. Mørketallene i Norge var antagelig enorme. Å si at halvparten lå inne på sykehus fordi de var uvaksinert blir feil, da det mest sannsynlig var flere titalls tusen som var smittet. (Forresten. Å bruke uttrykk som vrangforestillinger, vrøvl og alt annet du kommer med, fremmer ikke din sak i en diskusjon. Det er bare lite kontruktivt.) Anonymkode: 1e9ae...c39 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144423132-nrk-og-danmark-henger-ut-folk-igjen-del-2/page/3/#findComment-149636914 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ostepop123 Skrevet 10. november 2021 #72 Del Skrevet 10. november 2021 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Takk for at du ikke kaller meg morder. 😅 I dag har vi rekord i antall smittede. Mer enn 2100 på en dag. Sykehusene er like fulle som tiden du refererer til. At vi i våres hadde et «voldsomt smittehopp,» som du sier, dette under lockdown, kan forklares med at mange, mange flere testet seg. Langt færre tester seg nå, og det betyr mest sannsynlig at vi har enorme mørketall i antall smittede. Så nei, det er ikke noen logisk brist i min argumentasjon. Det viser seg også at effekten av vaksinene bare holder i drøye 12 uker. Det betyr at alle som var fullvaksinert i sommer allerede nå er tilbake på nær null. Hvis man skal opprettholde vaksineeffekten må alle inn til booserdose hver fjerde måned. Begynner ikke dette å lukte pengemaskin fra vaksineprodusentenes side? Hva nå med de eventuelle langtidsbivirkningene fra en vaksine man må ta fire ganger i året? HI Anonymkode: 1e9ae...c39 Nei, sykehusene er ikke like fulle. Det voldsomme smittehoppet i vår ble nettopp reflektert i høyt antall sykeshusinnleggelser, på en måte som det slett ikke blir nå. Det du skriver er forøvrig en selvmotsigelse, om vi hadde mer presise tall på antall smittede i vår, skulle jo antallet som trenger sykehusinnleggelse være helt parallelt nå. Det er det ikke. I tillegg skriver du at mørketallene antagelig er høye, men isåfall skulle antall sykehusinnleggelser også være høyere. Det er de altså ikke. Effekten av vaksinene er heller ikke over på 12 uker, tvert i mot viser det seg at beskyttelse mot alvorlig sykdom varer lenger. Det er heller ikke slik at vaksinene slutter å beskytte mot sykdom, selv om denne effekten avtar etterhvert. Igjen viser du den sammenblandingen som ihvertfall er det som provoserer meg, altså ikke at du selv velger å ikke la deg vaksinere, og gjør det til et personlig valg - men at du i samme åndedrag bruker anledningen til å forfekte at det hele er en pengemaskin, og at du påstår at vaksinene ikke virker. Du kan gjerne be folk la deg være i fred, men da bør du sannelig min hatt ikke komme med feilaktige påstander i samma slengen. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144423132-nrk-og-danmark-henger-ut-folk-igjen-del-2/page/3/#findComment-149636916 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 10. november 2021 #73 Del Skrevet 10. november 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Ser du ikke selv hvor feil det blir å lene seg på en artikkel fra mars i fjor? Vi viste ingenting om korona da. Vi ble vist bilder av folk som falt døde om på gaten i Asia, selv om det senere kom fram at det var noe helt annet de døde av. Det ble kun testet de som var alvorlig syke. Mørketallene i Norge var antagelig enorme. Å si at halvparten lå inne på sykehus fordi de var uvaksinert blir feil, da det mest sannsynlig var flere titalls tusen som var smittet. (Forresten. Å bruke uttrykk som vrangforestillinger, vrøvl og alt annet du kommer med, fremmer ikke din sak i en diskusjon. Det er bare lite kontruktivt.) Anonymkode: 1e9ae...c39 Sjekket du overhodet linken? Den er fra i dag… men den har alle data fra mars i fjor fram til i dag. Det er vanskelig å bruke andre ord dersom du holder så beinhardt fast på å IKKE la deg informere, altså. Anonymkode: 154d9...169 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144423132-nrk-og-danmark-henger-ut-folk-igjen-del-2/page/3/#findComment-149636917 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ostepop123 Skrevet 10. november 2021 #74 Del Skrevet 10. november 2021 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Ingenting ved min adferd er forkastelig. Jeg klamrer meg ikke til noe. Jeg er en bra person. Og så har jeg rett, og det irriterer deg. Antagelig er du en av de som er blitt lurt og må ta fire boosterdoser i året, selv om korona mest sannsynlig hadde artet seg som en mild forkjølelse for deg. Men hey, for all del, kjør på. Jeg gjør det ikke. Anonymkode: 1e9ae...c39 Ingen andre enn du sier at man må ta fire boosterdoser i året. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144423132-nrk-og-danmark-henger-ut-folk-igjen-del-2/page/3/#findComment-149636918 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 10. november 2021 #75 Del Skrevet 10. november 2021 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Nei, jeg svarer med en detaljert beskrivelse av HVORFOR det er vås. Men det velger du å ikke lese. Så jeg gjentar: Faktum er at tiltak ble innført, og at smittespredningen ble slått ned. Underdødeligheten du refererer til kom på GRUNN av tiltakene. Det går hånd i hånd. Du trenger bare å kikke til Sverige. Og så videre. Anonymkode: 154d9...169 Jeg har aldri noe sted nevnt at det var feil å innføre tiltak. Hvor får du det fra? Diskusjonen startet med at nrk og andre påstår at det er de vaksinerte som driver pandemien videre, noe som er galt. Det har til og med Nakstad bekreftet. Anonymkode: 1e9ae...c39 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144423132-nrk-og-danmark-henger-ut-folk-igjen-del-2/page/3/#findComment-149636919 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg