Gå til innhold

Ser det dumt ut å dekke til 12 mennesker med forskjellige tallerkener(4x4 fks, i relativt like farger og stil)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir det rotete med 4 stk Swedish Grace, 4 stk Nathalie gull og 4 stk Arris? Alle disse er jo klassiske og nokså diskret selv om de er forskjellige. Jeg synes det er gørr kjedelig(samt plasskrevende) å samle på 12 av samme. Kan det bli fint og symmetrisk hvis man velger seg færre antall av forskjellige serviser som ikke er altfor voldsomt dekorert og kombinerer? Servisene i HI var egentlig mest et eksempel. Jeg har nemlig ikke bestemt meg for serviser enda, selv om jeg liker alle disse godt.

Anonymkode: eb2bc...604

Skrevet (endret)

Jeg får kløe av dekket bord med forskjellige tallerkner og bestikk. Mulig jeg burde gått i terapi pga det. Når det er sagt det er jo når JEG dekker. Det ødelegger ikke for en hyggelig kveld hos andre om det er dekket slik. Å bli invitert er hyggelig og at folk ikke har til 12 av alt skjønner jeg godt. 😊

Endret av Tante Hufsa
Skrivefeil
Skrevet

Jeg ville ikke gjort det, men reagerer ikke negativt på at andre gjør det.

Synes det kan være fint når det er stilen man har, f.eks blå brukte serviser, da kan det være dekket på med forskjellige tallerkener i forskjellige blå mønster.

Men å samle på nye serviser som er forskjellige synes jeg er litt rart....

Anonymkode: 65914...754

Skrevet

Det hadde jeg ikke brydd meg om i det hele tatt. 

Anonymkode: 215f9...368

Skrevet

Hadde ikke brydd meg i det hele tatt. Fine tallerkener og mat, perfekt. 

Anonymkode: 988e7...7e4

Skrevet

Hvis du allerede har det, fint. Hvis du ikke har er det ikke nødvendig å blande og da bør du jo være veldig klar på hva som faktisk passer sammen. Blåhvite serviser kan for eksempel fungere fint med hverandre og med helhvite eller dypblå deler.

Anonymkode: 3e6fc...183

Skrevet

Haha, det går HELT fint!

Anonymkode: 780c5...984

Skrevet

Jeg liker det veldig godt.

Anonymkode: 28688...7b6

Skrevet

Jeg har en fellesnevner med at det er gammelt med roser på eller flytende blått eller noe sånt og kan fint dekke med forskjellige tallerkner, men jeg ville ikke kjøpt 4x4 nye fordi jeg ikke kunne bestemme meg, da ville jeg ventet. Det betyr vel egentlig bare at du ikke liker noen av dem godt nok?

Skrevet

Kunne ikke brydd meg mindre hvis jeg var gjest. 

Anonymkode: 6663d...0dc

Skrevet

Då lenge det som skal oppå fatet bare er godt, og selskapet rundt meg, kan du ha 12 ulike far i vidt ulike farger for min del 😊👍

Anonymkode: 6967c...e89

Skrevet

Ville i tilfelle samlet seks og seks. Men hva med serveringsfat og skåler? Jeg ville valgt ett servise. 

Skrevet

Bryr meg ikke hvordan andre dekker på der jeg er gjest. Jeg selv foretrekker å dekke på med like tallerkener. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...