Gå til innhold

Noen her med høyt kolesterol?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva unngår dere og spise og hva kan dere spise?

Mitt kolesterol er litt høyt men innenfor normalen, men har nå begynt å spise mindre sukker, spiser lettost, mindre smør og mer rent kjøtt..Samt frukt og grønnsaker.. Sjekker hva som har lite mettet fett og kjøper det ned minst. Har i 2 dager spist røkt svinekam,det er det litt mettet fett i,men har skjært bort det som har synlig fett..

Anonymkode: a6b3a...63d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mitt kolestrol er veldig høyt i perioder, det svinger endel uten at legen helt finner ut av hvorfor. Jeg har i følge kostholdsveileder et bra kosthold, spiser ikke snop, bruker lite smør og margarin, lite halvfabrikata og ferdigmat. Bruker fullkornsprodukter, havregryn, endel grønnsaker, mest rent kjøtt og fisk. men de tingene er mer for vektnedgang enn for kolestrolet mitt, for det ser ut som om kolestrolet mitt lever sitt eget liv uavhengig av hva jeg gjør. Eneste gangen det har vært helt fint var når jeg prøvde meg på lavkarbo.

Anonymkode: d7670...ceb

Skrevet

Mitt kolesterol påvirkes lite av hva jeg spiser. Det meste av mitt kolesterol blir dannet i prosessen med insulin for å danne fett. Om jeg har stabil vekt er kolesterolet stabilt, går jeg ned i vekt går kolesterolet ned og går jeg opp går kolesterolet opp. 

Anonymkode: 79c98...5c0

Skrevet

Har Familiær hyperkolesterolemi, ble oppdaget tilfeldig da jeg var 42. PCI operert og går på masse medisiner for å få kolesterolet så lavt som mulig. Helst under 1,8.

Prøver å bare spise magre produkter, ikke noe sjokolade etter godteri. Men uansett hvor magert jeg spiser vil jeg være nødt til å ta medisiner resten av livet. 

Anonymkode: 6dd65...a5f

Skrevet

Mitt S -kolesterol ligger på 5,5, HDL ligger på 1,5 og LDL ligger på 3,8.. Tenkte det var greit å ta grep nå når det evt blir høyere iallefall..Men tror det ligger i familien så ikke sikkert  jeg får gjort noe med det men prøver 😊 LDL på 4,2 for 11 mndr siden, HDL på 1,5 som nå og S -kolesterol lå på 5,7..Så har gått litt ned..

Hi

Anonymkode: a6b3a...63d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...