Gå til innhold

Foreldreansvar?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal fylle ut et skjema og skal hakke av på hvem som har foreldreansvar. 

Barnet bor hos meg. 

Anonymkode: 9c817...755

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mange har delt foreldreansvar selv om barnet bor mest hos den ene. 

Evt delt foreldreansvar og delt bosted. Viktig å skille mellom disse to.

Anonymkode: 35913...239

Skrevet

Hvis dere var gift/samboere da barnet ble født har dere delt foreldreansvar om dere ikke har signert på noe annet etter samlivsbrudd og sendt det til folkeregisteret. (Hvis baret er født etter 2008 tror jeg det var). Hvis ikke, må du huske tilbake om far skrev under på det på sykehuset eller etter fødsel. Hvis han ikke har gjort det, så har du det alene

Anonymkode: 9841d...dff

Skrevet

Ok. Takk. Ble usikker på svaret her. Så da har vi vel delt. Var samboere og ikke sendt inn noe annet etter brudd. 

Skrevet

Det står foresatt med foreldreansvar. Og kan hakke av mor, far og annen person. 

Skrevet

Jeg var samboer med barnefar da vi fikk barn, men har hele foreldreansvaret. Du kan logge inn på skatteetaten for å se om du har det alene eller om dere begge har det. Har du det alene,kan du bestille en utskrift og legge den ved i søknader, hvor det kreves .

Anonymkode: a6591...841

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jeg var samboer med barnefar da vi fikk barn, men har hele foreldreansvaret. Du kan logge inn på skatteetaten for å se om du har det alene eller om dere begge har det. Har du det alene,kan du bestille en utskrift og legge den ved i søknader, hvor det kreves .

Anonymkode: a6591...841

Takk for tips! Hadde delt, 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...