Gå til innhold

statsbudsjettet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, hva tenker vi her da?

Har lest igjennom en del av tilleggsproposisjonen som den nye regjeringen har lagt ut nå. 

Jeg må si jeg er litt skuffet over den. Jeg hører ikke i den ene eller andre leiren politisk, men ser gode ting på begge sider. 

For meg personlig kunne jeg ønske de hadde gjeninnført brillestøtten. Den blir sikkert ikke tatt inn igjen nå for mange har "glemt" den. 

Jeg bor i en kommune hvor vi har hatt fritidskort. Den blir nå skrotet for mer målrettede tiltak for barn og unge og fritidsaktiviteter. Denne ordningen har vært veldig målrettet for å få barn og unge med på fritidsaktiviteter uavhengig av lommebok og var en veldig fin ordning. Pengene gikk ikke inn i det store sluket i foreldrenes økonomi, samt at foreldre med dårlig råd slapp å søke om penger for barna sine. Ser av den nye meldingen fra regjeringen at vi skal tilbake til at de med dårlig råd kan søke om å få fritidsaktitivter dekket. Mener det treffer mye dårligere fordi da spiller stolthet inn. Jeg hadde virkelig håpet at dette ble en ordning som alle barn og unge kunne få mulighet til å være en del av. 

Elavgiften - det gir en besparelse på rundt 1000kr for en familie i året, men regningene blir flere 1000kr dyrere hver mnd. Staten tar inn 25% i moms og jo høyere prisen er jo mer penger får de inn og de gir tilbake noen få øre. Vanlig folk sin tur..yeah right. Staten håver nå inn på alle mulige energikilder. 

Mye av det andre er jo å flytte penger. 

Anonymkode: 7c0cb...0c9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

400 millioner til museer samtidig som de øker egenandelstaket på frikort for 461 kroner, fjerner fribeløpet for uføretrygdede  og prisen på bensin og diesel skjermes ikke lenger fra økningen i CO2-avgiften, noe som vil øke prisene, det gjelder og den avgiftsfrie dieselen. Heia regjeringen som igjen straffer de som har minst.

Anonymkode: e1b08...812

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...