Anonym bruker Skrevet 8. november 2021 #26 Skrevet 8. november 2021 Våre barn har heldigvis valgt seg litt dyrere idretter uten alt dette fjaset. Anbefales 👍🏻 Anonymkode: e5709...d5d
Anonym bruker Skrevet 8. november 2021 #27 Skrevet 8. november 2021 Foreldrene i korpset her ønsket varetelling fremfor salg av dopapir. ÅTTE AV 40 foreldrepar møtte på tellingen! …samtidig ønsker ingen å betale ekstra for seminarer eller instruktører… Anonymkode: 2d01e...241
Anonym bruker Skrevet 8. november 2021 #28 Skrevet 8. november 2021 Problemet er at alle klubber tror de er de eneste..... Anonymkode: 0374c...d2a
Anonym bruker Skrevet 8. november 2021 #29 Skrevet 8. november 2021 Anonym bruker skrev (57 minutter siden): Våre barn har heldigvis valgt seg litt dyrere idretter uten alt dette fjaset. Anbefales 👍🏻 Anonymkode: e5709...d5d Jeg trodde det var anbefalt å la barna velge idretter de selv liker å drive. Mulig jeg er på bærtur her altså Anonymkode: 1c79e...c4d
Anonym bruker Skrevet 8. november 2021 #30 Skrevet 8. november 2021 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Nettopp! takke meg til dugnader hvor vi bidrar fysisk! Teller heller matvarer på meny enn å selge det greiene her Anonymkode: 22906...392 Men er det mulig å få dugnadsjobb på varetelling mer da?? Korpset jeg spiller i, hadde flere varetellinger før. Men det er visst slutt på å leie inn lag og foreninger til slikt. Enten er det profesjonelle tellelag (faktisk!!), som reiser rundt og teller!! Eller så gjør de ansatte det uten hjelp fra andre. Vi har solgt en del kjeks/kaker fra Nordkak, det er ganske lettsolgt. Problemet er at det fort kan kræsje med andre foreninger/russegrupper osv som selger det samme akkurat samtidig. Det er ikke enkelt å få inn penger. Anonymkode: 25c4b...8fd
Anonym bruker Skrevet 8. november 2021 #31 Skrevet 8. november 2021 Nei det er kanskje ikke bare bare med den varetellinga lenger. Har hatt unger i korps og, og tatt en sjau hver gang det er loppemarked (som faktisk krever at vi må ta fri fra jobb) men heller det enn å selge alt mulig rart! Nå kom det jaggu fra yngste sin aktivitet og… De får velge idrett selv, hadde det vært opp til meg hadde jeg glatt betalt mer for å slippe alt det her, men det er nå en gang sånn det er om de små klubbene skal gå rundt da Anonymkode: 22906...392
Anonym bruker Skrevet 8. november 2021 #32 Skrevet 8. november 2021 Jeg gjør gjerne litt for frivillige lag og foreninger. Både salg og andre oppgaver. Men å selge ting for skoleturer synes jeg er svært upassende. Og når barna blir russ kan de ikke påregne noe støtte til salg fra oss foreldre. Anonymkode: 51e79...649
Anonym bruker Skrevet 8. november 2021 #33 Skrevet 8. november 2021 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Jeg gjør gjerne litt for frivillige lag og foreninger. Både salg og andre oppgaver. Men å selge ting for skoleturer synes jeg er svært upassende. Og når barna blir russ kan de ikke påregne noe støtte til salg fra oss foreldre. Anonymkode: 51e79...649 Jeg støtter for all del polentur med hvite busser, det begynner å bli dårlig med sannhetsvitner nå så mellomste er siste som får oppleve turen med det. Det er en dyr tur og innsamling der er gull verdt for mange. Men jeg betaler med glede mer for å slippe å selge alt mulig 😅 Når det gjelder hu som er russ så bidrar jeg bare i form av å dele innlegg på face. Alt annet ordner hun jo, men nå er det 3.gang på 2 mnd jeg peprer Facebook med kakebokser og jeg har ikke sååå stort nedslagsfelt 😅 Anonymkode: 22906...392
Anonym bruker Skrevet 8. november 2021 #34 Skrevet 8. november 2021 Anonym bruker skrev (10 timer siden): Ofte selger man et produkt, for eksempel svære pakker med dopapir, som det ikke er mulig å drasse etter seg for en liten ungdom på 12-13 år. Da blir det jo at man kjører, og da kan man jo bli med dem når man uansett må være der. Ofte svarer folk ufint til ungdommen i tillegg. Og ikke alle har salgstalent. Deltar man på dugnader som varetelling, rydding og lignende, så er det noe de aller fleste kan gjøre uten noe særlig talent, og noe som faktisk er nyttig. Å prakke på folk overprisede varer i dagens overforbrukssamfunn er ikke nyttig. Anonymkode: a5d93...77f Kan de ikke løpe rundt med penn og papir. Notere ned, og selge, så drar man rundt å leverer senere? Samtidig får man betaling? Anonymkode: 961e5...87e
Anonym bruker Skrevet 9. november 2021 #35 Skrevet 9. november 2021 Anonym bruker skrev (13 timer siden): Jeg trodde det var anbefalt å la barna velge idretter de selv liker å drive. Mulig jeg er på bærtur her altså Anonymkode: 1c79e...c4d Du er helt på bærtur ja, du klarer åpenbart ikke lese. BARNA har valgt 😉 Les før du slenger.. Anonymkode: e5709...d5d
Anonym bruker Skrevet 9. november 2021 #36 Skrevet 9. november 2021 Anonym bruker skrev (10 timer siden): Nei det er kanskje ikke bare bare med den varetellinga lenger. Har hatt unger i korps og, og tatt en sjau hver gang det er loppemarked (som faktisk krever at vi må ta fri fra jobb) men heller det enn å selge alt mulig rart! Nå kom det jaggu fra yngste sin aktivitet og… De får velge idrett selv, hadde det vært opp til meg hadde jeg glatt betalt mer for å slippe alt det her, men det er nå en gang sånn det er om de små klubbene skal gå rundt da Anonymkode: 22906...392 Det er som regel enkelt å betale seg ut av slike salgsdugnader bare du gir beskjed i god tid. Da betaler du bare inn det som skulle vært overskuddet i stedenfor hele summen også mottar du ingenting du må selge. Det har jeg gjort mange ganger. Anonymkode: 45c21...347
Anonym bruker Skrevet 9. november 2021 #37 Skrevet 9. november 2021 Mine barn går på kampsport. Datteren min hadde også lyst på håndball men det er faktisk uaktuelt nettopp pga all dugnadsvirksomhet. Naboen her har 2 jenter og for et styr det var i årevis. Jeg syns det er feil at lagene gjerne skryter med lav kontingent når de samtidig har enorme dugnader. Trening koster. Sånn er det. Man burde i det minste får valg om man vil betale mer kontingent eller deltar i dugnad. Jeg er i hvert fall ikke interessert i å gjøre mellomleddet rik. Anonymkode: d3a35...4ec
Anonym bruker Skrevet 9. november 2021 #38 Skrevet 9. november 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Mine barn går på kampsport. Datteren min hadde også lyst på håndball men det er faktisk uaktuelt nettopp pga all dugnadsvirksomhet. Naboen her har 2 jenter og for et styr det var i årevis. Jeg syns det er feil at lagene gjerne skryter med lav kontingent når de samtidig har enorme dugnader. Trening koster. Sånn er det. Man burde i det minste får valg om man vil betale mer kontingent eller deltar i dugnad. Jeg er i hvert fall ikke interessert i å gjøre mellomleddet rik. Anonymkode: d3a35...4ec Enig med deg. Alle mine 3 har gått på fotball og da handla jo alle dugnader om å samle inn penger til a-laget. Ikke til de små! Var en pappa som hadde lyst å gi 10.000 kroner øremerket årgangen til sin sønn. Det fikk han ikke lov til, for alt som ble samlet inn gikk til a-laget. De voksne som strengt tatt kan ha dugnader på egenhånd. Nå er det håndball, turn og innebandy her i hus, og innebandyen er den med minst dugnader. Der må jeg bake ei kake i ny og ne, men det går helt fint! Anonymkode: 22906...392
Anonym bruker Skrevet 9. november 2021 #39 Skrevet 9. november 2021 Anonym bruker skrev (15 timer siden): Våre barn har heldigvis valgt seg litt dyrere idretter uten alt dette fjaset. Anbefales 👍🏻 Anonymkode: e5709...d5d Hva slags idretter er det? Her går ene barnet på kunstløp, som vel går for å være ganske dyrt, likevel er det dugnader "hele tida". Ikke så mye kjøp og salg heldigvis, men fire dugnader på under tre måneder syns jeg faktisk er i overkant likevel. Anonymkode: 4e0f7...8cb
Anonym bruker Skrevet 9. november 2021 #40 Skrevet 9. november 2021 Anonym bruker skrev (12 timer siden): Men er det mulig å få dugnadsjobb på varetelling mer da?? Korpset jeg spiller i, hadde flere varetellinger før. Men det er visst slutt på å leie inn lag og foreninger til slikt. Enten er det profesjonelle tellelag (faktisk!!), som reiser rundt og teller!! Eller så gjør de ansatte det uten hjelp fra andre. Vi har solgt en del kjeks/kaker fra Nordkak, det er ganske lettsolgt. Problemet er at det fort kan kræsje med andre foreninger/russegrupper osv som selger det samme akkurat samtidig. Det er ikke enkelt å få inn penger. Anonymkode: 25c4b...8fdvi Vi var nettopp på varetelling på en Coop-butikk, så er mulig noen steder iallfall. Anonymkode: 4e0f7...8cb
Anonym bruker Skrevet 9. november 2021 #41 Skrevet 9. november 2021 Anonym bruker skrev (15 timer siden): Jeg trodde det var anbefalt å la barna velge idretter de selv liker å drive. Mulig jeg er på bærtur her altså Anonymkode: 1c79e...c4d Mine barn har valgt kulturskulen innen ulike ting, kor , svømming og speider. Vi har prøvd å få dem inn på håndball/fotball pga «alle» går der, men de nektet, noe som jeg dessverre er glad for. Stiller opp på skoletrinnene til barna og når det er vår tur å ha 17 mai. Anonymkode: aafc0...fb9
Anonym bruker Skrevet 9. november 2021 #42 Skrevet 9. november 2021 Anonym bruker skrev (På 8.11.2021 den 12.39): Rakk knapt å sende bestilling i går før vi fikk ny dugnad. Har 3 barn, en av de er russ og spiller håndball, og selger til inntekt for begge deler. De to andre går på hver sin aktivitet som selger ting, i TILLEGG skal det selges til inntekt for tur med hvite busser. Har folk så stor omgangskrets at de får solgt kaker hele høsten og sokker og vaskekluter og blomster og det som mer er?? Anonymkode: 22906...392 Nei! Jeg klarer i alle fall ikke det. Jeg kjøper fire sekker dopapir til meg selv hver gang, samt en sekk til min mor og en til min bror. Det er 6 sekker, sikkert ikke noe stort overskudd, men det er det jeg klarer å selge. Kaker har jeg nekta å være med på å selge, skal jeg selge noe så skal det være noe jeg i verste fall kan kjøpe overskuddet av selv. Anonymkode: 4592f...188
Anonym bruker Skrevet 9. november 2021 #43 Skrevet 9. november 2021 Anonym bruker skrev (På 8.11.2021 den 22.14): Men er det mulig å få dugnadsjobb på varetelling mer da?? Korpset jeg spiller i, hadde flere varetellinger før. Men det er visst slutt på å leie inn lag og foreninger til slikt. Enten er det profesjonelle tellelag (faktisk!!), som reiser rundt og teller!! Eller så gjør de ansatte det uten hjelp fra andre. Vi har solgt en del kjeks/kaker fra Nordkak, det er ganske lettsolgt. Problemet er at det fort kan kræsje med andre foreninger/russegrupper osv som selger det samme akkurat samtidig. Det er ikke enkelt å få inn penger. Anonymkode: 25c4b...8fd Vi hadde varetelling i januar 2020 med min yngstes idrettslag. I 2021 var det smittevern som stoppet det her hos oss. Anonymkode: 4592f...188
Anonym bruker Skrevet 9. november 2021 #44 Skrevet 9. november 2021 Anonym bruker skrev (På 8.11.2021 den 13.49): Jeg har aldri vært med på at disse tingene blir bestemt før man får uttalt seg. Det har jeg vært med på! Og ikke bare ble det bestemt før man fikk si noe, det ble bestemt hvor mye hver av oss skulle selge! Anonymkode: 4592f...188
Anonym bruker Skrevet 10. november 2021 #45 Skrevet 10. november 2021 Har ikke lest alle svarene. Her har vi kontaktet idrettslaget når slike «dugnader» har kommet. Vi spør hvor mye laget/klubben sitter igjen med, og betaler inn denne summen. Jeg vil ikke være nyttig idiot for bakfirmaene. Anonymkode: aad9c...83f
Anonym bruker Skrevet 10. november 2021 #46 Skrevet 10. november 2021 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Har ikke lest alle svarene. Her har vi kontaktet idrettslaget når slike «dugnader» har kommet. Vi spør hvor mye laget/klubben sitter igjen med, og betaler inn denne summen. Jeg vil ikke være nyttig idiot for bakfirmaene. Anonymkode: aad9c...83f Ja kanskje det er like greit. Jeg har hvertfall kjøpt 20 bokser kaker nå og innser at det blir mye kjeks og kluter i julegaver til ymse av den eldre garde! Anonymkode: 22906...392
Anonym bruker Skrevet 10. november 2021 #47 Skrevet 10. november 2021 Anonym bruker skrev (På 9.11.2021 den 10.25): Hva slags idretter er det? Her går ene barnet på kunstløp, som vel går for å være ganske dyrt, likevel er det dugnader "hele tida". Ikke så mye kjøp og salg heldigvis, men fire dugnader på under tre måneder syns jeg faktisk er i overkant likevel. Anonymkode: 4e0f7...8cb Lurte på det samme. Min datter går på ridning, går for å være ganske dyrt det og. Likevel er det dorullsalg, kakesalg, dugnader hele tiden. Anonymkode: eb08a...f14
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå