GĂ„ til innhold

300 kilowattimer per mnd😳

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde i september og oktober 280 og 340 kilowattimer. 

Googlet hva gjennomsnitt ligger pÄ for en leilighet og det er ca 10.000 i Äret, 900 i mnd. Og jeg bor i en kald kjellerleilighet.

Livredd for strÞmregning pÄ flere 1000 kr. Huff, tragisk. Ikke rart jeg fryser. 

Anonymkode: 20ae8...e56

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har jo brukt svÊrt lite strÞm. Hvordan fÄr du det til? 

Men du bor kanskje der strÞmmen er dyrest for tiden. Du er uansett flink Ä spare pÄ strÞmmen da. 

Anonymkode: 5592b...cea

Skrevet

For flink kanskje, er vel pĂ„ grensen til gnien nĂ„r jeg fryser hjemme 😐 men har ikke sĂ„ god Ăžkonomi for tiden, sĂ„ er redd for budsjettsprekk om jeg overdriver. Kan vel unne meg en ekstra panelovn da 🙈

Ja bor et sted der strÞmmen er svindyr. 

Hvordan jeg fÄr det til:

- jobb 08.00 - 15.30, bruker naturlig nok ikke spesielt mye strÞm da. Skrur ned temperaturen nÄr jeg legger meg og skrur den ikke opp igjen fÞr jeg kommer hjem fra jobb. Har ikke vedfyring dessverre. 

Kun varmekabler pÄ badet, de i gangen er avslÄtt. 

Lager middag fĂžr jeg legger meg, og varmer opp etter jobb. StrĂžmmen er mye billigere kl 21 enn kl 16. Og jeg fĂ„r mer tid med barna mellom jobb og leggetid ❀

Vasker klÊr nÄr strÞmmen er billig. Heller 4 -5 maskiner 1 dag enn 1 maskin hver dag. 

Jeg har pĂ„ tv/musikk sĂ„ og si alle timer jeg er hjemme, men det drar tydeligvis ikke sĂ„ mye strĂžmđŸ€·â€â™€ïž

Det jeg sparer inn pÄ er nok oppvarming og planlegge matlaging. I gÄr lagde jeg middag for flere dager og fryste ned (80 Þre) mens i dag er strÞmmen pÄ 160 Þre forelÞpig og Þker sakte men sikkert. SÄ sparer jo en del pÄ Ä lage x antall middager nÄr strÞmmen er lav. 

Skrevet

Hvor ser du hva strĂžmmen koster deg den enkelte timen?

Anonymkode: 55dbf...d41

Skrevet
Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Hvor ser du hva strĂžmmen koster deg den enkelte timen?

Det finner jeg pÄ nett. Jeg ser det i appen til strÞmselskapet jeg bruker. Men det kan googles, eller se det pÄ nettsiden til ditt strÞmselskap evt?

Skrevet

Liker Ă„ fĂžlge med, prisen skal visst opp til 3 kr i ettermiddag. Da vasker jeg heller klĂŠr nĂ„r strĂžmmen koster 80 Ăžre 🙊

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Det finner jeg pÄ nett. Jeg ser det i appen til strÞmselskapet jeg bruker. Men det kan googles, eller se det pÄ nettsiden til ditt strÞmselskap evt?

Takk, dette er sĂ„nt jeg liker. Skal sjekkes ut 🙂

Skrevet
Anonym bruker skrev (34 minutter siden):

Takk, dette er sĂ„nt jeg liker. Skal sjekkes ut 🙂

BĂžr sjekkes ut ja :) leser at den skal opp til 4 kr nĂ„. Stor forskjell pĂ„ 4 kroner og pĂ„ 80 Ăžre. Da velger man gjerne Ă„ sette pĂ„ vaskemaskina noen timer senere 👌

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Liker Ă„ fĂžlge med, prisen skal visst opp til 3 kr i ettermiddag. Da vasker jeg heller klĂŠr nĂ„r strĂžmmen koster 80 Ăžre 🙊

Her er den pÄ 3,54 nÄ, sÄ her er det meste avslÄtt. Forferdelig, er og redd for skyhÞye strÞmregninger.

Anonymkode: 3314c...26e

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Opprett ny...