Anonym bruker Skrevet 7. november 2021 #1 Skrevet 7. november 2021 Hvordan fant du ut har det? hvilke symptomer hadde du? Hvordan lever du i dag? Er du arbeids før? hadde du noen diagnoser før MS kom? Anonymkode: 3b9bc...5ea
Anonym bruker Skrevet 7. november 2021 #2 Skrevet 7. november 2021 Ei i familien har det. Begynte med synsforstyrrelser. Hun er halvt ufør i dag sliter med slitenhet. Kjenner ei annen også, hun jobber 120%, og er super aktiv! Anonymkode: 18c11...59a
Anonym bruker Skrevet 7. november 2021 #3 Skrevet 7. november 2021 Kjæresten min har det. Hardt rammet etter at sykdommen brøt ut. Ingen lykkelig historie her, dessverre. Anonymkode: 4caa1...7c6
Anonym bruker Skrevet 7. november 2021 #4 Skrevet 7. november 2021 Jeg kjenner til tre tilfeller der ene døde av det for snart 10 år siden og var multihandikappet i flere år før hun gikk bort. Tilfelle nr 2 er ufør nå. Men, fungerer like fullt bra. Tror det er ca 15 år siden han fikk diagnosen. Siste fikk diagnosen for to år siden. Tester nå ut medisin for å redusere utviklingen og er fortsatt i full jobb. Selv om jeg vet han har diagnosen så merker jeg det ikke på han i det hele tatt. Selv om jeg så klart vet det er tøft for han. De har to barn der yngste går i tredje. Anonymkode: 9922b...2b5
Anonym bruker Skrevet 7. november 2021 #5 Skrevet 7. november 2021 Mannen min har det. Fikk diagnosen for 3 år siden, men har nok hatt det i mange år. Han har så lenge jeg har kjent han Harr ilinger i bein og armer, følelse av nummenhet og små støt. Vekslende iskald og brennhet følelse. Gradvis mistet evnen til multitasking - har blant annet merket at han sliter med å lage flere matretter på en gang - eller ulikt type tilbehør. Det har vært episoder med «sorte hull» - at han ikke husker ting vi inngående har snakket om kvelden før, forveksempel. Har hatt mye problemer på jobb med at folk har klaget på arbeidskapasiteten hans. Han er nå på vei mot ufør. Klarer ikke gå turer - Max 200 meter. Sliter nest med fatigue og det å holde oppmerksomheten på oppgaver. Anonymkode: ed78a...4e3
Anonym bruker Skrevet 8. november 2021 #6 Skrevet 8. november 2021 Ja min venninne. Akkurat ferdig med stamcelle behandling i russland. "Friskemeldt" Anonymkode: 55ebb...6a6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå