Gå til innhold

Mens-forstyrrelser etter covidvaksinen. Må innrømme det begynner å bekymre meg

Anbefalte innlegg

Datteren min er 17 år og tok nettopp vaksinen. Flere og flere kvinner melder nå fra om mens-forstyrrelser i ettertid av at de tok vaksinen. Blødninger over lang tid, styrtblødninger, blødninger etter overgangsalder. Selv er jeg ferdig med å få barn så jeg er ikke bekymret, men datteren min… 

Flere som kjenner på dette?

https://www.tv2.no/nyheter/14337580/

Anonymkode: fa394...c6e

Fortsetter under...

Det er grunnen til at jeg har utsatt vaksinen litt for datteren min.

Hun er 12 år og fikk mensen i fjor vinter, så har ikke hatt den et år enda engang, og sliter litt med å venne seg til det. Har ikke lyst til å utsette henne for slike forstyrrelser før jeg evt må.

Men har skjønt at det er flere godt voksne enn tenåringer som opplever dette da, ikke så vanlig blant unge jenter.

De sier at de er ganske sikre på at dette er en kortvarig bivirkning, og at det ikke har noe med hormoner å gjøre. Det er det at man har så mange immunceller i livmoren som trigger dette, ikke endringer i hormonene. Håper de har rett i det, for de vet jo ikke enda. Men jeg har også tenkt på at de muligens kødder med reproduksjonsevnen til en hel generasjon...

Regner med at datteren min vil få vaksinen mot sommeren igjen, ferietid og mye flytting av folk hit og dit. Men det er litt skummelt altså.

Anonymkode: 96c18...448

Må innrømme at da datteren fikk covid 5 dager før hun skulle hatt vaksinen så tenkete jeg litt fillern med tanke på langvarige plager man kan få av coviden men også  hurra da slapp jeg å bekymre meg for dette..

Anonymkode: 0d480...340

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det er jo ikke så mange som får dette. 

Anonymkode: f41c6...6ac

Jeg kjenner to stykker, så en del må det da være... De sier dette er den bivirkningen de har flest innmeldinger på, og de tror mørketallene er store.

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg kjenner to stykker, så en del må det da være... De sier dette er den bivirkningen de har flest innmeldinger på, og de tror mørketallene er store.

Jeg har ikke hørt om noen som har fått blødningsforstyrrelserog jeg regner med at om problemet ikke blir meldt inn er det fordi det ikke betyr noe særlig for den som får det.  Det kan godt hende at det er noen som får en uventet mellomblødning eller liknende, men det er jo ikke en stor greie. 

Annonse

Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Det er grunnen til at jeg har utsatt vaksinen litt for datteren min.

Hun er 12 år og fikk mensen i fjor vinter, så har ikke hatt den et år enda engang, og sliter litt med å venne seg til det. Har ikke lyst til å utsette henne for slike forstyrrelser før jeg evt må.

Men har skjønt at det er flere godt voksne enn tenåringer som opplever dette da, ikke så vanlig blant unge jenter.

De sier at de er ganske sikre på at dette er en kortvarig bivirkning, og at det ikke har noe med hormoner å gjøre. Det er det at man har så mange immunceller i livmoren som trigger dette, ikke endringer i hormonene. Håper de har rett i det, for de vet jo ikke enda. Men jeg har også tenkt på at de muligens kødder med reproduksjonsevnen til en hel generasjon...

Regner med at datteren min vil få vaksinen mot sommeren igjen, ferietid og mye flytting av folk hit og dit. Men det er litt skummelt altså.

Det kan jo være fordi de voksne fikk vaksinen for en stund tilbake, mens ungdommen fikk den nylig. Gi det noen måneder, så kommer mens-bivirkningene på de yngre og. 

Anonymkode: fa394...c6e

Jeg regnet litt på det, og det er godt under 1 % som får denne bivirkningen. Dette selv når jeg tidobler innrapporterte tilfeller. Du kan enkelt finne tallene selv ved å se på innrapportert tilfeller og antall som har fått vaksinen. Av det antallet, er det rimelig å tenke at ca. 1/4-1/5 er kvinner i menstruerende alder.

Anonymkode: 61afb...ecc

Jeg hadde småblødninger i noen uker etter hver av vaksinene, men ikke så mye at det var ille. Heller vaksine enn bivirkningene fra Korona. Dumt å utsette vaksina når vi vet at vinteren nå mest sannsynligvis blir kaotisk.

Anonymkode: 901ba...7dd

Her er vi 2 av 3 som har fått mensforstyrrelser etter vaksinen Jeg fikk mensen 2 mndr over tiden etter begge vaksinene. Puppene ble enorme og det satt i i mange mndr, måtte kjøpe meg nye bh`er. Blødningene har ikke vært de største her hos meg , sånn normalt sett, men etter vaksinene, så har jeg sannelig blødd mer enn på et helt liv. Ene datteren her har hatt mensen siden vaksinen ble satt og det er noen mndr siden. Hun fikk kraftige kramper i underlivet,dagen etter vaksinen  og har hatt mensen mer eller mindre siden hun tok vaksine. Har 1-2 dager uten blødning, før det igjen begynner å blø og det er ikke snakk om småblødninger. Det går en stor pakke bind på 2 dager. Har tatt kontakt med lege, men er ikke noe de kan gjøre.. 

Anonymkode: 1b967...22a

Dette er grunnen til at jeg har valgt å ikke ta vaksinen, samt at vi vet ikke noe om eventuelle langtidsbivirkninger. Jeg har problemer med store blødninger fra før, så jeg vil ikke risikere å forverre disse. Mine to søstre, som begge har tatt vaksinen, har fått forstyrrelser i ettertid. 

Anonymkode: 703b9...ad9

Jeg lurer på om jeg har fått forstyrrelser. Merket ingen endring etter første dose. Første eggløsning etter vaksinedose 2 var mer smertefull enn vanlig. Jeg har alltid blødd mye og gjorde det det også de neste to menstruasjonene (blødde kanskje litt mer enn vanlig). Tredje gangen jeg skulle ha mensen blødde jeg bittelitt som dag én i to dager så sluttet det å blø. Nå har det gått nesten en uke uten at noe mer blødninger har dukket opp og jeg har alltid hatt regelmessig menstruasjon.  

Anonymkode: f8355...36d

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Jeg har ikke hørt om noen som har fått blødningsforstyrrelserog jeg regner med at om problemet ikke blir meldt inn er det fordi det ikke betyr noe særlig for den som får det.  Det kan godt hende at det er noen som får en uventet mellomblødning eller liknende, men det er jo ikke en stor greie. 

Det er rapportert inn tusenvis av bivirkninger som ikke er tatt tak i, nesten 2000 av de handler om blødningsforstyrrwlser. 

For min del har syklusen blitt forskjøvet, blødningene vært massive, og smertene ganske store. Nå er det syklus 5 etter vaksinen, og det ser ut til at den har en mer normal ankomst i alle fall, så håper inderlig det er over snart. Sist kaldsvettet jeg av smerte i flere dager. 

Min datter er for ung til at jeg må vurdere det, men det hadde nok ikke blitt aktuelt, nei. 

Anonymkode: 9144c...840

Annonse

Akkurat dette er grunnen til at vi avventer med vaksine til 15-åringen. De tror bivirkningene ikke har med hormoner å gjøre, og de tror det er forbigående. Men, det vet ikke sikkert. Føler det er risikabelt for en ung kropp i utvikling. Det er helt uaktuelt at 10-åringen får vaksine om det blir «lov». Jeg har selv tatt vaksinen, og er ikke i mot denne vaksinen. Men, jeg personlig vil vente med å gi den til barna mine. 

Anonymkode: d3271...6cb

Kort tid etter vaksinen så har fått blødningsforstyrrelser. Jeg blør kraftig en uke;så en uke uten også en ny hel uke kraftig blødning i en uke. Å ha blødninger annenhver uke er faen ikke normalt.

Anonymkode: fd527...285

Jeg har hatt blødningsforstyrrelser etter vaksinen. Etter første dose hoppet jeg over en syklus. Etter andre dosen har jeg hatt mensen mer eller mindre konstant. Dvs kraftige blødninger med ca tre ukers mellomrom som har vart godt over en uke og småblødninger mellom. Holder på å bli tullerusk og fullstendig utkjørt. Kommer IKKE til å sette dose nr tre når jeg blir tilbudt denne. Er heldigvis ferdig med barn.

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Folk flyr jo ikke akkurat og snakker om blødningsforstyrrelsene sine da... Kanskje ikke så rart du ikke har hørt om noen.

Jeg har det ikke så ille som andre her, men har fått 21-dagers syklus, og blør 7 dager hver gang (blødde 4 dager hver 28. dag før vaksinen).

Anonymkode: 07c04...b46

Eldste som nettopp ble 12 år skal ikke få den pga. Blødningene som er rapportert. Mange damer i familien har fått blødingsforsyrrelser men tror ikke alle har rapportert det inn engang. Våre andre barn er ikke store nok men tror ikke de heller skal få den. Synes disse blødningene er skumle og føler heller ikke det ble tatt på alvor før nå den siste tiden. Måtte få nok vaksine dekning før det ble tatt tak i, kan det virke som. 

Anonymkode: 2702e...f00

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Folk flyr jo ikke akkurat og snakker om blødningsforstyrrelsene sine da... Kanskje ikke så rart du ikke har hørt om noen.

De jeg vet med sikkerhet ikke har fått det er jeg selv, mine 2 døttre, min mor, min tante, min søster, mineto nieser, mine to kusiner og deres til sammen tre døttre. Vi snakket om det i et familieselskap så der vet jeg. Når det gjelder andre venner og bekjente kan det jo være noen som har fått det uten å ai noe, men jeg tror ikke det gjelder mine nærmedte venner.

Jeg har på den andre siden en venninne som fikk korona for ca 1 år siden. Hun sliter fortsatt kraftig. De siste to månedene har hun kommet seg så mye at hun klarer å lyfte hunden igjen, men hun kommer adri tilbake til jobben hun hadde. Til det har hun for mye arvev i lungene.

Det er også to ungdomer som går på skolen med min datter som hadde korona i våres som sliter. De er tilbake på skolen, men de kan ikke ha kropsøving på vanlig måte. Det er litt krise på idrettslinja.

Etter at jeg fikk det første barnet mitt for 14 år siden så har jeg ikke hatt mensenvondt, jeg har nesten ikke blødd og jeg har ikke hatt mensen i mer enn fire-fem dager av gangen. 

Nå, ut av det blå. har jeg fått mensensmerter igjen, jeg blør mye mer og nå har jeg søren meg hatt mensen i syv dager (noe som var vanlig for meg før).

Jeg må legge til at jeg er 46 år, så forandringen trenger ikke å ha noe med vaksinen å gjøre, men jeg var hos gynekologen for ett år siden og da var ikke overgangsalder noe jeg trengte å tenke på ennå sa hun, alt var som "vanlig" ift egg (hahah) og hormoner

Anonym bruker skrev (På 7.11.2021 den 20.25):

De jeg vet med sikkerhet ikke har fått det er jeg selv, mine 2 døttre, min mor, min tante, min søster, mineto nieser, mine to kusiner og deres til sammen tre døttre. Vi snakket om det i et familieselskap så der vet jeg. Når det gjelder andre venner og bekjente kan det jo være noen som har fått det uten å ai noe, men jeg tror ikke det gjelder mine nærmedte venner.

Jeg har på den andre siden en venninne som fikk korona for ca 1 år siden. Hun sliter fortsatt kraftig. De siste to månedene har hun kommet seg så mye at hun klarer å lyfte hunden igjen, men hun kommer adri tilbake til jobben hun hadde. Til det har hun for mye arvev i lungene.

Det er også to ungdomer som går på skolen med min datter som hadde korona i våres som sliter. De er tilbake på skolen, men de kan ikke ha kropsøving på vanlig måte. Det er litt krise på idrettslinja.

Jeg kjenner ei på vgs som tok vaksinen i høst. Hun er sengeliggende enda. Ei i familien min er sykmeldt fordi hun sliter med tung pust etter vaksinen. En mann i familien sliter med ekstremt mye hodepine etter vaksinen. Sykmeldt. 

Anonymkode: 108db...844

Anonym bruker skrev (På 7.11.2021 den 22.49):

Dette er grunnen til at jeg har valgt å ikke ta vaksinen, samt at vi vet ikke noe om eventuelle langtidsbivirkninger. Jeg har problemer med store blødninger fra før, så jeg vil ikke risikere å forverre disse. Mine to søstre, som begge har tatt vaksinen, har fått forstyrrelser i ettertid. 

Anonymkode: 703b9...ad9

Det finnes ingen vaksiner med kjente langtidsvirkninger. Derimot finnes det mange virussykdommer med kreft som langtidsvirkning, f eks HPV og livmorhalskreft, hepatitt og leverkreft, osv. 

• Opprett ny...