Anonym bruker Skrevet 7. november 2021 #1 Skrevet 7. november 2021 Jeg er litt sånn Pippi, jeg. Dette har jeg aldri gjort før, så det klarer jeg helt sikkert! I går mikset jeg sammen en deig til grytebrød for første gang. I dag tidlig gjorde jeg som det stod i oppskriften, og har strukket og brettet det godt og lagt det til etterheving på et veldig godt melet bakepapir. Nå skal snart gryten i ovnen og varme seg opp, og neste punkt i listen er da å flytte brødet fra bakepapiret og opp i den glovarme gryten. Men hvordan i alle dager skal det gå til??? Brødet er for "løst"/mykt til å løftes med hendene. Kan det slides nedi gryten via bakepapiret? Jeg klarer ikke helt å se dette for meg, altså. Det blir sikkert bra til slutt uansett, men jeg tar gjerne i mot noen gode råd her! Anonymkode: a1ddb...27c
Anonym bruker Skrevet 7. november 2021 #2 Skrevet 7. november 2021 Søk opp grytebrød på YouTube, der ligger det mange prikk til prikk forklaringer hvor de viser hvordan de gjør 🙂 Anonymkode: 01043...468
Anonym bruker Skrevet 7. november 2021 #3 Skrevet 7. november 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Søk opp grytebrød på YouTube, der ligger det mange prikk til prikk forklaringer hvor de viser hvordan de gjør 🙂 Anonymkode: 01043...468 Ja, selvfølgelig! Det var lurt, takk 😊👍 HI Anonymkode: a1ddb...27c
Anonym bruker Skrevet 7. november 2021 #4 Skrevet 7. november 2021 Det spilte ikke så stor rolle, jeg måtte bare løfte bakepapiret og tippe det oppi opp-ned, var faktisk ikke mulig å gjøre det på en annen måte 😂 Nå er jeg spent på resultatet. Utrolig hvor mye det hevet med tanke på hvor utrolig lite gjær som er i. HI Anonymkode: a1ddb...27c
Anonym bruker Skrevet 7. november 2021 #5 Skrevet 7. november 2021 Hvilken gryte lager du det i? Anonymkode: 929a0...daa
Anonym bruker Skrevet 7. november 2021 #6 Skrevet 7. november 2021 Anonym bruker skrev (31 minutter siden): Hvilken gryte lager du det i? Anonymkode: 929a0...daa Jeg er ikke hi, men jeg har laget grytebrød mange ganger og har en støpejernsgryte fra Le Creuset. Jeg fikk den gratis fra bokklubben en gang, meldte meg inn og fikk gratis gryte som innmeldingsgave Sikkert den mest ukurante fargen da, hvit, men det spiller overhodet ingen rolle for meg hva slags farge den har. Brukt den mye jeg, til gryteretter også. Anonymkode: 01043...468
Anonym bruker Skrevet 7. november 2021 #7 Skrevet 7. november 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Hvilken gryte lager du det i? Anonymkode: 929a0...daa Le Crueset sin gryte. Det ble forresten et skikkelig godt brød! Og så nærmest latterlig enkelt. Det tok meg under 5 minutter i går og røre sammen deigen. Dette skal definitivt gjentas! HI Anonymkode: a1ddb...27c
Anonym bruker Skrevet 7. november 2021 #8 Skrevet 7. november 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Hvilken gryte lager du det i? Anonymkode: 929a0...daa Om du ikke har jerngryte med lokk kan du lage brød på pizza-stein i ovnen også, blir ekstra sprø skorpe av det også. Langtidsheve på samme måte og steke på pizzastein. Har en venninne som alltid setter en deig på kvelden i helgene, og steker på pizzastein morgenen etter. Omtrent som dette: https://www.etkjokken.com/2017/02/eltefritt-hverdagsbrod/ Anonymkode: 01043...468
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå