Anonym bruker Skrevet 12. november 2021 #51 Del Skrevet 12. november 2021 Anonym bruker skrev (På 8.11.2021 den 11.28): Sannheten er at jeg var syk i 8år med ME pga. En overaktiv immun respons som immunforsvaret mitt fikk etter en vanlig influensa vaksine. Tror du virkelig at immunforsvaret ditt ville ha klart seg bedre dersom du i stedet hadde fått selve sykdommen?! Da kunne du jo ha dødd! Anonymkode: a4f70...53e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144423035-har-ikke-tatt-vaksinen-og-trenger-s%C3%A5rt-litt-st%C3%B8tte%F0%9F%98%94/page/3/#findComment-149637843 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. november 2021 #52 Del Skrevet 12. november 2021 Anonym bruker skrev (På 8.11.2021 den 9.52): På hvilken måte vil det hjelpe deg at jeg tar vaksinen? Du har jo tatt den, så da er du beskyttet. Eller? Er du egentlig det? Nå viser det seg at vaksinen kun fungerer i noen måneder, før du må ha påfyll. Hvem er det som har nytte av det, tror du? Joda, det skal jeg fortelle deg. Vaksineprodusentene. Nå viser det seg faktisk også at de har jukset med forskningen sin, så da faller troverdigheten enda mer. Per nå er overlevelsesraten på korona 99,98%, for alle i Norge. Gjennomsnittsalderen på de som dør er 84 år, det er mer enn gjennomsnittsalderen på de som dør i Norge generelt. Jeg skal vurdere å ta vaksinen den dagen den er godkjent, noe som blir tidligst i juni 2023. Frem til da påberoper jeg meg retten til å bestemme over min egen kropp. Anonymkode: 9b06f...980 «Per nå er overlevelsesraten på korona 99,98%, for alle i Norge.» Hva er bivirkningsraten for dem som tar vaksiner, da? Mener du at det er mer enn 0,02% som blir så dårlige av vaksinen at de HELLER bør gjennomgå sykdommen helt uvaksinert? Og ikke minst: hvorfor er dødsraten på kun 0,02%? Er det fordi folk har vært like lure som du og droppa vaksine? Anonymkode: a4f70...53e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144423035-har-ikke-tatt-vaksinen-og-trenger-s%C3%A5rt-litt-st%C3%B8tte%F0%9F%98%94/page/3/#findComment-149637844 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. november 2021 #53 Del Skrevet 12. november 2021 Jeg skjønner deg godt jeg. Når man opplever alvorlige bivirkninger i nær familie er det naturlig å bli skeptisk, uansett om det statistisk sett er rasjonelt eller ikke. Mange er jo mer redd for å ta fly enn å kjøre bil også, selv om det egentlig er tryggere. Og jeg synes det er veldig spesielt av de rundt deg å reagere som de gjør. Jeg er vaksinert selv, og var aldri i tvil om avgjørelsen, men jeg respekterer at andre tenker annerledes. Anonymkode: ebdc2...17a Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144423035-har-ikke-tatt-vaksinen-og-trenger-s%C3%A5rt-litt-st%C3%B8tte%F0%9F%98%94/page/3/#findComment-149637936 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. november 2021 #54 Del Skrevet 12. november 2021 Anonym bruker skrev (5 timer siden): «Per nå er overlevelsesraten på korona 99,98%, for alle i Norge.» Hva er bivirkningsraten for dem som tar vaksiner, da? Mener du at det er mer enn 0,02% som blir så dårlige av vaksinen at de HELLER bør gjennomgå sykdommen helt uvaksinert? Og ikke minst: hvorfor er dødsraten på kun 0,02%? Er det fordi folk har vært like lure som du og droppa vaksine? Anonymkode: a4f70...53e Tallet 99,98% er fra før massevaksineringen startet. Det er meldt inn, meldt inn, nær 40000 rapporter om bivirkninger bare i Norge. Du kan regne på det selv. Det er 7 stykker under 49 år som er døde med corona i Norge. Alle med underliggende sykdommer. Vaksinen hjelper muligens de aller eldste, de aller mest skrøpelige, men vi andre trenger den ikke. Dessuten ser man nå at vaksinerte og ikke-vaksinerte smitter i lik grad, dermed for det falsk trygghet at f.eks vaksinerte slippe å teste seg når de har vært nærkontakter. Når man også vet at vaksinerte i større grad får mildere symptomer, blir det som å spille russisk rulett. Anonymkode: 9b06f...980 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144423035-har-ikke-tatt-vaksinen-og-trenger-s%C3%A5rt-litt-st%C3%B8tte%F0%9F%98%94/page/3/#findComment-149637948 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ostepop123 Skrevet 12. november 2021 #55 Del Skrevet 12. november 2021 Anonym bruker skrev (34 minutter siden): Tallet 99,98% er fra før massevaksineringen startet. Det er meldt inn, meldt inn, nær 40000 rapporter om bivirkninger bare i Norge. Du kan regne på det selv. Det er 7 stykker under 49 år som er døde med corona i Norge. Alle med underliggende sykdommer. Vaksinen hjelper muligens de aller eldste, de aller mest skrøpelige, men vi andre trenger den ikke. Dessuten ser man nå at vaksinerte og ikke-vaksinerte smitter i lik grad, dermed for det falsk trygghet at f.eks vaksinerte slippe å teste seg når de har vært nærkontakter. Når man også vet at vaksinerte i større grad får mildere symptomer, blir det som å spille russisk rulett. Anonymkode: 9b06f...980 Hvor har du 99,98%-tallet ditt fra? Før vaksinasjonen (og Deltavarianten) startet var beregningen av dødelighet 0,3% (FHI) og 0,68% internasjonalt (https://www.ijidonline.com/article/S1201-9712(20)32180-9/fulltext). Det er forøvrig 22 under 49 som er døde med covid-19 i Norge. Samtidig har rundt 2600 mennesker under 54 år vært innlagt på sykehus med covid-19, totalt 5708 i alle aldersgrupper. Nesten 400 mennesker under 54 år har vært innlagt på intensivavdeling med covid-19. Antall rapporter om bivirkninger sier derimot absolutt null og niks om alvorlighetsgraden (eller årsakssammenhengen for den del). Men hvor mange rapporter har du hørt om langtidsvirkningene av covid-19? Tipper det er en god del? https://www.fhi.no/contentassets/8a971e7b0a3c4a06bdbf381ab52e6157/vedlegg/2021/ukerapport-uke-44-01.11---07.11.21.pdf Vaksinerte og ikke-vaksinerte smitter ikke i lik grad, og da spesielt fordi de vaksinerte er mindre utsatt for smitte i utgangspunktet. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144423035-har-ikke-tatt-vaksinen-og-trenger-s%C3%A5rt-litt-st%C3%B8tte%F0%9F%98%94/page/3/#findComment-149637981 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. november 2021 #56 Del Skrevet 12. november 2021 Dere skjønner ikke at det ikke er nødvendigvis død som er problemet? Overbelastning på helsevesenet, alvorlige og lange sykdomsforløp, utslitte helsearbeidere er mye mer alvorlig for samfunnet. Dødsfallene er den triste lille andelen på toppen. Fader heller altså, er det så jævlig vanskelig å forstå? Anonymkode: 3eebe...603 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144423035-har-ikke-tatt-vaksinen-og-trenger-s%C3%A5rt-litt-st%C3%B8tte%F0%9F%98%94/page/3/#findComment-149637982 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. november 2021 #57 Del Skrevet 12. november 2021 ostepop123 skrev (1 time siden): Hvor har du 99,98%-tallet ditt fra? Før vaksinasjonen (og Deltavarianten) startet var beregningen av dødelighet 0,3% (FHI) og 0,68% internasjonalt (https://www.ijidonline.com/article/S1201-9712(20)32180-9/fulltext). Det er forøvrig 22 under 49 som er døde med covid-19 i Norge. Samtidig har rundt 2600 mennesker under 54 år vært innlagt på sykehus med covid-19, totalt 5708 i alle aldersgrupper. Nesten 400 mennesker under 54 år har vært innlagt på intensivavdeling med covid-19. Antall rapporter om bivirkninger sier derimot absolutt null og niks om alvorlighetsgraden (eller årsakssammenhengen for den del). Men hvor mange rapporter har du hørt om langtidsvirkningene av covid-19? Tipper det er en god del? https://www.fhi.no/contentassets/8a971e7b0a3c4a06bdbf381ab52e6157/vedlegg/2021/ukerapport-uke-44-01.11---07.11.21.pdf Vaksinerte og ikke-vaksinerte smitter ikke i lik grad, og da spesielt fordi de vaksinerte er mindre utsatt for smitte i utgangspunktet. Tallet 99,98 har jeg fra tidligere utregninger til fhi. Jeg finner ikke igjen linken nå, men da jeg lette fant jeg dette: For personer yngre enn 34 år, anslår nhi at 1 av 25000 vil dø av corona. Det gir en overlevelsessjanse på 99,996%. For de litt eldre, de over 85 år, anslår fhi at så mange som 1 av 4 kan dø. I Norge er gjennomsnittsalder for kvinner 84 år og for menn 80. Jeg fant ikke noe nøyaktig tall på hvor mange det er som er over 85 i Norge, men det er antageligvis færre enn 100.000. Disse er nå alle vaksinert, så da må vi anta at de er trygge. Andre aldersgrupper fant jeg ikke noe nøyaktig tall på. Uansett er overlevelsesraten høy for den generelle befolkning i Norge. https://nhi.no/sykdommer/infeksjoner/import-og-tropesykdommer/sars-og-mers/?page=all Du har rett. Det er 22 under 49 som er døde med corona i Norge. Der var det sneket seg inn en trykkfeil, jeg mente 7 under 39 år. Fremdeles få. Den siste kommentaren din faller på sin egen urimelighet, der du påstår at vaksinerte er mindre utsatt for smitte. Hvorfor skulle vaksinerte utsette seg for mindre smitte? Tvert imot, tenker jeg, de er utsatt for mer. De vaksinerte kan leve som normalt, mens de uvaksinerte fremdeles må ta hensyn. Samtidig merker ikke de vaksinerte i samme grad at de blir smittet, og kan dermed også smitte flere videre. En uvaksinert vil sannsynligvis merke corona, og holde seg hjemme. Falsk trygghet. Du snakker masse om antall innlagte på intensiv og på respirator. Fikk du med deg influensasesongen 2017/2018? Da var 7600 innlagt med influensa på norske sykehus, og i løpet av noen måneder døde rundt 1400. Det hørte vi nesten ingenting om, og siden da er norske sykehus bygget ned. Der er problemet vårt. Det er 11 innlagt på sykehus i trondheim med corona, og nå makter de ikke mer? Det er der problemet vårt er. Anonymkode: 9b06f...980 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144423035-har-ikke-tatt-vaksinen-og-trenger-s%C3%A5rt-litt-st%C3%B8tte%F0%9F%98%94/page/3/#findComment-149638019 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. november 2021 #58 Del Skrevet 12. november 2021 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Tror du virkelig at immunforsvaret ditt ville ha klart seg bedre dersom du i stedet hadde fått selve sykdommen?! Da kunne du jo ha dødd! Anonymkode: a4f70...53e Det er ikke slik autoimmune sykdommer fungerer. Jeg tålte helt klart influensa og hadde det også året før men jeg tok vaksinen fordi noen i familien var syke og ikke ville tålt influensa like godt. Vaksiner kan gi en autoimmune respons, noe svært få sykdommer kan. Kyssesyken er en sykdom som kan gi en slik respons men sjelden influensa gir det. Så nei, jeg hadde ikke dødd av vanlig influensa 🙂 Anonymkode: 72556...eee Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144423035-har-ikke-tatt-vaksinen-og-trenger-s%C3%A5rt-litt-st%C3%B8tte%F0%9F%98%94/page/3/#findComment-149638023 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ostepop123 Skrevet 12. november 2021 #59 Del Skrevet 12. november 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Den siste kommentaren din faller på sin egen urimelighet, der du påstår at vaksinerte er mindre utsatt for smitte. Hvorfor skulle vaksinerte utsette seg for mindre smitte? Tvert imot, tenker jeg, de er utsatt for mer. De vaksinerte kan leve som normalt, mens de uvaksinerte fremdeles må ta hensyn. Samtidig merker ikke de vaksinerte i samme grad at de blir smittet, og kan dermed også smitte flere videre. En uvaksinert vil sannsynligvis merke corona, og holde seg hjemme. Falsk trygghet. Anonymkode: 9b06f...980 Med "utsatt for smitte" mente jeg ikke "eksponert for smitte", men "utsatt for å kunne bli smittet" - altså sjansen for å bli smittet er lavere. Beviselig. det hjelper ikke at du spekulerer i at vaksinerte ikke tar hensyn, eller at uvaksinerte er de eneste som merker at de er smittet. Anonym bruker skrev (6 minutter siden): For personer yngre enn 34 år, anslår nhi at 1 av 25000 vil dø av corona. Det gir en overlevelsessjanse på 99,996%. For de litt eldre, de over 85 år, anslår fhi at så mange som 1 av 4 kan dø. I Norge er gjennomsnittsalder for kvinner 84 år og for menn 80. Jeg fant ikke noe nøyaktig tall på hvor mange det er som er over 85 i Norge, men det er antageligvis færre enn 100.000. Disse er nå alle vaksinert, så da må vi anta at de er trygge. Andre aldersgrupper fant jeg ikke noe nøyaktig tall på. Så nå mener du at vaksinene virker plutselig, da eller? Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Du snakker masse om antall innlagte på intensiv og på respirator. Fikk du med deg influensasesongen 2017/2018? Da var 7600 innlagt med influensa på norske sykehus, og i løpet av noen måneder døde rundt 1400. Det hørte vi nesten ingenting om, og siden da er norske sykehus bygget ned. Der er problemet vårt. Det er 11 innlagt på sykehus i trondheim med corona, og nå makter de ikke mer? Det er der problemet vårt er. Ja, det fikk jeg så absolutt med meg. Hvor mange smittede tenker du det var i influensasesongen 2017/2018? For hele sesongen (altså mye kortere tid enn vi nå har levd med covid-19) ble det satt 142 092 (!) diagnoser for influensalignende sykdom blant dem som gikk til lege - og det var altså bare for dem som faktisk gikk til legen. Jeg har aldri gått til legen med influensa, og det er antagelig mange som meg. Hvor mange smittevernstiltak ble gjennomført? Sammenhold det med covid-19 og tallet på innleggelser. Anonym bruker skrev (25 minutter siden): Uansett er overlevelsesraten høy for den generelle befolkning i Norge. Ja, heldigvis! Forekomsten av alvorlige tilfeller, long-covid og sykehusinnleggelser er imidlertid langt høyere - og spesielt i yngre aldersgrupper - enn ved influensa. Det kan man redusere ved vaksiner. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144423035-har-ikke-tatt-vaksinen-og-trenger-s%C3%A5rt-litt-st%C3%B8tte%F0%9F%98%94/page/3/#findComment-149638025 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. november 2021 #60 Del Skrevet 12. november 2021 Anonym bruker skrev (28 minutter siden): Det er ikke slik autoimmune sykdommer fungerer. Jeg tålte helt klart influensa og hadde det også året før men jeg tok vaksinen fordi noen i familien var syke og ikke ville tålt influensa like godt. Vaksiner kan gi en autoimmune respons, noe svært få sykdommer kan. Kyssesyken er en sykdom som kan gi en slik respons men sjelden influensa gir det. Så nei, jeg hadde ikke dødd av vanlig influensa 🙂 Anonymkode: 72556...eee Det vet du ikke. Anonymkode: 3eebe...603 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144423035-har-ikke-tatt-vaksinen-og-trenger-s%C3%A5rt-litt-st%C3%B8tte%F0%9F%98%94/page/3/#findComment-149638027 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. november 2021 #61 Del Skrevet 12. november 2021 ostepop123 skrev (46 minutter siden): Med "utsatt for smitte" mente jeg ikke "eksponert for smitte", men "utsatt for å kunne bli smittet" - altså sjansen for å bli smittet er lavere. Beviselig. det hjelper ikke at du spekulerer i at vaksinerte ikke tar hensyn, eller at uvaksinerte er de eneste som merker at de er smittet. Så nå mener du at vaksinene virker plutselig, da eller? Ja, det fikk jeg så absolutt med meg. Hvor mange smittede tenker du det var i influensasesongen 2017/2018? For hele sesongen (altså mye kortere tid enn vi nå har levd med covid-19) ble det satt 142 092 (!) diagnoser for influensalignende sykdom blant dem som gikk til lege - og det var altså bare for dem som faktisk gikk til legen. Jeg har aldri gått til legen med influensa, og det er antagelig mange som meg. Hvor mange smittevernstiltak ble gjennomført? Sammenhold det med covid-19 og tallet på innleggelser. Ja, heldigvis! Forekomsten av alvorlige tilfeller, long-covid og sykehusinnleggelser er imidlertid langt høyere - og spesielt i yngre aldersgrupper - enn ved influensa. Det kan man redusere ved vaksiner. Jeg tror vi gir oss der. Vi blir ikke enige. Du bruker masse tid på å lete fram dine kilder, og jeg bruker masse tid på å lete fram mine. Anonymkode: 9b06f...980 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144423035-har-ikke-tatt-vaksinen-og-trenger-s%C3%A5rt-litt-st%C3%B8tte%F0%9F%98%94/page/3/#findComment-149638040 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. november 2021 #62 Del Skrevet 12. november 2021 Anonym bruker skrev (47 minutter siden): Det vet du ikke. Anonymkode: 3eebe...603 Jeg har jo had influensa både før og siden og legen min sier jeg tåler det fint. Hva får deg til å tro at du vet bedre enn legen?! En autoimmune sykdom er et overaktivt immunforsvar ikke er dårlig immunforsvar. Så immunforsvaret mitt er godt og var godt den gang da så veldig liten sjanse for at jeg ville dødd av vanlig influensa. Det du snakker om gir ikke mening så slutt å kverulere. Anonymkode: 72556...eee Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144423035-har-ikke-tatt-vaksinen-og-trenger-s%C3%A5rt-litt-st%C3%B8tte%F0%9F%98%94/page/3/#findComment-149638045 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. november 2021 #63 Del Skrevet 12. november 2021 Anonym bruker skrev (På 6.11.2021 den 23.41): Vet flertallet som henger på forumet her er sterkt motstander av dem somikke ønske vaksinen. Jeg ønsker likevel å reservere meg fra svar fra personer som er sterkt i mot mitt valg. Det får jeg nemlig mer en nok fra før, og det dette innlegget handler om. Jeg velger å søke råd og støtte her fordi dette er blant få forum hvor det er mulig å forbli anonym når korona omtales. Jeg har valgt å fortsatt vente litt med vaksinen fordi jeg har sett hvordan nær familie har fått alvorlig bivirkning av vaksinen og ønsker ikke å ta den før den er ferdigforska og vi får bedre tall på trygghet, effekt, samt sikkerhet på å redusere muligheten for å bære og videreføre smitte til andre. Den dagen dette kan bevises helt sikkert uten tvil, tar jeg den med det samme. Selv om mange av de jeg omgås var usikre og skeptiske til vaksinen selv i starten opplever jeg nå at alle går i mot meg nå. Og det blir verre for hver dag. Både familie, venner og kolleger. Hadde tilslutt kun samboeren min som støttet meg, men også han ‘er forbannet’ på meg nå for å ikke ville ta den enda. Han syns jeg ikke har noen unnskyldninger lengre. Så nå er vi ikke på talefot for tiden og det er vondt. Har ingen lengre😔 Jeg er i 30-årene, slank og har ingen underliggende sykdommer. God helse, frisk og rask. Slik jeg ser det er risikoen for å få Covid-19 i alvorlig grad svært lite sannsynlig. Da er nok sannsynligheten større for å få alvorlige bivirkninger av vaksinen slik jeg ser det. Mener også jeg har lest tall på sannsynligheten for å få alvorlig Covid-19 som ung og frisk, men finner det ikke igjen. Noen som vet? Og er det noen som har tall på risiko for alvorlige bivirkninger av vaksinen vs risiko for alvorlig Covid-19? Lurer til slutt på om noen har noen gode råd i den pressa situasjonen min. Kanskje noen her har det på samme måte og vil dele sine erfaringer? Eller som bare har tips og råd generelt❤️ All støtte mottas❤️ (Og dere som fordømmer meg håper jeg inderlig vil bla forbi denne tråden) Anonymkode: b6c5c...86c Pfizer er svært, svært trygg for kvinner. Min datter på 14 har fått den Anonymkode: 0ab0f...3e0 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144423035-har-ikke-tatt-vaksinen-og-trenger-s%C3%A5rt-litt-st%C3%B8tte%F0%9F%98%94/page/3/#findComment-149638050 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ostepop123 Skrevet 12. november 2021 #64 Del Skrevet 12. november 2021 Anonym bruker skrev (45 minutter siden): Jeg tror vi gir oss der. Vi blir ikke enige. Du bruker masse tid på å lete fram dine kilder, og jeg bruker masse tid på å lete fram mine. Anonymkode: 9b06f...980 Vel, i noen tilfeller handler det ikke om å se ting fra andres side. Å for eksempel bruke 40 000 innmeldte bivirkninger som bevis for noe som helst, eller å sammenligne det med dødstallene for covid-19, er meningsløst enten du føler sånn eller slik. Du må gjerne avslutte diskusjonen, men en slik ting som å kaste rundt seg med tall som ikke er sammenlignbare må du bare akseptere å bli motsagt på. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144423035-har-ikke-tatt-vaksinen-og-trenger-s%C3%A5rt-litt-st%C3%B8tte%F0%9F%98%94/page/3/#findComment-149638071 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. november 2021 #65 Del Skrevet 12. november 2021 ostepop123 skrev (4 minutter siden): Vel, i noen tilfeller handler det ikke om å se ting fra andres side. Å for eksempel bruke 40 000 innmeldte bivirkninger som bevis for noe som helst, eller å sammenligne det med dødstallene for covid-19, er meningsløst enten du føler sånn eller slik. Du må gjerne avslutte diskusjonen, men en slik ting som å kaste rundt seg med tall som ikke er sammenlignbare må du bare akseptere å bli motsagt på. 🙄 Jeg har ikke brukt det som «bevis.» At du mener noe er meningsløst, betyr ikke at du nødvendigvis har rett. Og til sist, jeg «kaster ikke rundt meg med tall» noe mer enn deg. Men takk for meg. Anonymkode: 9b06f...980 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144423035-har-ikke-tatt-vaksinen-og-trenger-s%C3%A5rt-litt-st%C3%B8tte%F0%9F%98%94/page/3/#findComment-149638076 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ostepop123 Skrevet 12. november 2021 #66 Del Skrevet 12. november 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): 🙄 Jeg har ikke brukt det som «bevis.» At du mener noe er meningsløst, betyr ikke at du nødvendigvis har rett. Og til sist, jeg «kaster ikke rundt meg med tall» noe mer enn deg. Men takk for meg. Anonymkode: 9b06f...980 Nehei, men du har brukt tallet som argument? Nei, selvsagt betyr det ikke at jeg har rett, men jeg har evnen til å skille mellom sammenlignbare og ikke-sammenlignbare størrelser, og å påpeke at din argumentasjon ikke er holdbar. Og jo, når du stiller tallene for overlevelse og død (forøvrig upresise begge to) og innmeldte bivirkninger opp mot hverandre slik du gjorde, så gjør du nøyaktig dét: kaster rundt deg med tall. Ikke-sammenlignbare tall. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144423035-har-ikke-tatt-vaksinen-og-trenger-s%C3%A5rt-litt-st%C3%B8tte%F0%9F%98%94/page/3/#findComment-149638081 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. november 2021 #67 Del Skrevet 12. november 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): 🙄 Jeg har ikke brukt det som «bevis.» At du mener noe er meningsløst, betyr ikke at du nødvendigvis har rett. Og til sist, jeg «kaster ikke rundt meg med tall» noe mer enn deg. Men takk for meg. Anonymkode: 9b06f...980 Du har tapt diskusjonen og vet det, men later som noe annet ved å si at du ikke gidder mer. Det sier jo også litt. Ostepop123 har helt rett, sammenlikningene dine holder ikke, og dermed heller ikke argumentasjonen. Anonymkode: 6306f...d5a Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144423035-har-ikke-tatt-vaksinen-og-trenger-s%C3%A5rt-litt-st%C3%B8tte%F0%9F%98%94/page/3/#findComment-149638134 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. november 2021 #68 Del Skrevet 12. november 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Du har tapt diskusjonen og vet det, men later som noe annet ved å si at du ikke gidder mer. Det sier jo også litt. Ostepop123 har helt rett, sammenlikningene dine holder ikke, og dermed heller ikke argumentasjonen. Anonymkode: 6306f...d5a Hvordan tror enkelte at man er her for å VINNE noe som helst? Når jeg diskuterer, er jeg ute etter meningsutveksling, ikke etter å vinne noe. Anonymkode: 555f4...bf9 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144423035-har-ikke-tatt-vaksinen-og-trenger-s%C3%A5rt-litt-st%C3%B8tte%F0%9F%98%94/page/3/#findComment-149638136 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. november 2021 #69 Del Skrevet 12. november 2021 Anonym bruker skrev (13 timer siden): Tror du virkelig at immunforsvaret ditt ville ha klart seg bedre dersom du i stedet hadde fått selve sykdommen?! Da kunne du jo ha dødd! Anonymkode: a4f70...53e Det er jo hårreisende 0,12 % sjanse for at hun hadde dødd. Anonymkode: 5b6d4...a7e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144423035-har-ikke-tatt-vaksinen-og-trenger-s%C3%A5rt-litt-st%C3%B8tte%F0%9F%98%94/page/3/#findComment-149638146 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg