Anonym bruker Skrevet 6. november 2021 #1 Skrevet 6. november 2021 Jeg har en stor skade etter en operasjon. Min fastlege sa i 2018 at jeg må gå til alle instanser å "friskemelde" meg hvis ikke kan barnevernet ta barna. Og vi bør også flytte til polen. Jeg ble jo livredd slik han skremte meg, og adlød han. Når jeg hadde gjort det, og etter at han hadde holdt på sånn så sier han eller nei jeg tror ikke det kommer til å skje. Det at jeg dro til nevrolog. Var veldig dårlig for så å bli frisk for så å bli dårlig gjemsøker meg nå. Redd det skal ødelegge en fremtidig forsikringssak. Noe jeg bør gjøre med dette nå eller er det for sent? Har nemlig en nåværende fastlege jeg også må melde inn grunnet seksuelle tilnærminger mot meg. Redd for å virke gal. Har snakket med pasientombud om nåværende lege, og så vidt nevnt dette også men det er jo 3 år tilbake i tid, men ser jo at nåværende fastlege bruker den nevrologtime i nesten alle journalføringene sine. Feks Pasient følte seg bedre i 2018 for så å bli dårlig igjen. Nevrolog kan ikke finne noen årsak til mine symptomer (fastlege sine ord)fordi om npe har kommet med konklusjon at skaden skyldes operasjon, men fått avslag av npe fordi de mente det ikke var svikt i behandling. Min fastlege har vært veldig støttende osv men ser jo av journalføring at han har drevet med noe helt annet. Blir så lei meg. Anonymkode: 61c60...2eb
Anonym bruker Skrevet 6. november 2021 #2 Skrevet 6. november 2021 Ta kontakt med pasientombudet. De tar slikt veldig på alvor. I tillegg er de forståelsesfulle og gode. https://pasientogbrukerombudet.no/kontakt-oss Anonymkode: d750d...5c7
Anonym bruker Skrevet 6. november 2021 #3 Skrevet 6. november 2021 Foreldelsesfristen hos Norsk pasientskade er 3 år, men de sier vel at fristen er fra du skjønte at du hadde fått en varig skade, ikke nødvendigvis fra skaden skjedde. Det at du gjorde alt du kunne for å bli frisk etter skaden trenger ikke være negativt for deg, alle vil jo det. Men så ble du verre og skjønte at du "stanget hodet i veggen" og måtte innse at skadene nok var fra operasjonen. Det er helt greit altså. Barnevernet trenger du ikke frykte selv om du har en skade. Det er ikke sånn at barnevernet tar barna fra alle som er syke eller handikappet. Så lenge de får den oppfølgingen de skal ha er din sykdom helt uvesentlig for barnevernet. Men er enig med forrige taler, snakk med pasientombudet, de skal hjelpe deg her. Anonymkode: 7085e...09c
Anonym bruker Skrevet 6. november 2021 #4 Skrevet 6. november 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Ta kontakt med pasientombudet. De tar slikt veldig på alvor. I tillegg er de forståelsesfulle og gode. https://pasientogbrukerombudet.no/kontakt-oss Anonymkode: d750d...5c7 Ja jeg snakket med de om nåværende lege. Veldig støttende, men min lege i 2018 vet jeg ikke hva jeg skal gjøre med. Anonymkode: 61c60...2eb
Anonym bruker Skrevet 6. november 2021 #5 Skrevet 6. november 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Foreldelsesfristen hos Norsk pasientskade er 3 år, men de sier vel at fristen er fra du skjønte at du hadde fått en varig skade, ikke nødvendigvis fra skaden skjedde. Det at du gjorde alt du kunne for å bli frisk etter skaden trenger ikke være negativt for deg, alle vil jo det. Men så ble du verre og skjønte at du "stanget hodet i veggen" og måtte innse at skadene nok var fra operasjonen. Det er helt greit altså. Barnevernet trenger du ikke frykte selv om du har en skade. Det er ikke sånn at barnevernet tar barna fra alle som er syke eller handikappet. Så lenge de får den oppfølgingen de skal ha er din sykdom helt uvesentlig for barnevernet. Men er enig med forrige taler, snakk med pasientombudet, de skal hjelpe deg her. Anonymkode: 7085e...09c Det er en ting å føle seg bedre, og en annen ting å totalt friskemelde seg selv. Jeg har mistet følelsen i beina og plutselig var kraft og følelse tilbake for så å forsvinne igjen. Virker bare så lite troverdig. Skaden var i 2017 så det er for sent, men har forsikring gjennom min jobb. Anonymkode: 61c60...2eb
Anonym bruker Skrevet 6. november 2021 #6 Skrevet 6. november 2021 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Det er en ting å føle seg bedre, og en annen ting å totalt friskemelde seg selv. Jeg har mistet følelsen i beina og plutselig var kraft og følelse tilbake for så å forsvinne igjen. Virker bare så lite troverdig. Skaden var i 2017 så det er for sent, men har forsikring gjennom min jobb. Anonymkode: 61c60...2eb Er så rådvill hva jeg skal gjøre 😥 Anonymkode: 61c60...2eb
Anonym bruker Skrevet 6. november 2021 #7 Skrevet 6. november 2021 Du er iallefall ikke i fare for å miste barna dine, så lenge du følger de opp som man skal. Jeg har nylig fått diagnosen depresjon og begynt på antidepressiva. Er også alenemor. Har ikke vært noe som helst snakk om bv her. Anonymkode: 3d729...b5f
Anonym bruker Skrevet 6. november 2021 #8 Skrevet 6. november 2021 Har du flyttet til Polen, altså? Anonymkode: 40c8f...dfe
Anonym bruker Skrevet 6. november 2021 #9 Skrevet 6. november 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Det er en ting å føle seg bedre, og en annen ting å totalt friskemelde seg selv. Jeg har mistet følelsen i beina og plutselig var kraft og følelse tilbake for så å forsvinne igjen. Virker bare så lite troverdig. Skaden var i 2017 så det er for sent, men har forsikring gjennom min jobb. Anonymkode: 61c60...2eb Hva mener du med totalt friskemelde seg selv da, at du var i full jobb en stund? Det har da ingenting å si, skjønner ikke helt tankegangen din. Du hadde en periode du var såpass frisk at du trodde du var frisk, jobbet osv, også ble du verre igjen. Det er da ingen lov mot det. Journalene dine trenger ikke tale mot deg selv om du hadde en periode du følte deg frisk altså. Vet ikke hva slags forsikring du snakker om, men er det en uføreforsikring du er redd ikke skal fordi du var friskemeldt en stund før du ble syk igjen? De gjelder veldig mange som blir uføre det altså, ingen ønsker jo å bli ufør. Jeg er ufør selv, og jeg jobbet også full tid en stund etter at jeg ble syk. Var syk, hjemme og prøvde bli bedre. Jobbet gradert, jobbet fullt, gikk på en smell, jobbet redusert en stund igjen, var helt utenfor jobb en stund, jobbet litt igjen osv. Holdt på sånn ganske lenge faktisk. Tror ikke det er så unormalt egentlig. Anonymkode: 7085e...09c
Anonym bruker Skrevet 6. november 2021 #10 Skrevet 6. november 2021 Hvorfor skulle barnevernet ville ta barna? Har du løyet om at du er frisk eller syk? Hvilken lege har lagt an på deg? Anonymkode: 4b513...dc4
Anonym bruker Skrevet 8. november 2021 #11 Skrevet 8. november 2021 Anonym bruker skrev (På 6.11.2021 den 19.24): Har du flyttet til Polen, altså? Anonymkode: 40c8f...dfe Nei absolutt ikke. Jeg er ikke hekt fjern, mwn må ærlig si vi sjekket det opp for han var ganske så overbevisende. Anonymkode: 61c60...2eb
Anonym bruker Skrevet 8. november 2021 #12 Skrevet 8. november 2021 Anonym bruker skrev (På 6.11.2021 den 23.02): Hvorfor skulle barnevernet ville ta barna? Har du løyet om at du er frisk eller syk? Hvilken lege har lagt an på deg? Anonymkode: 4b513...dc4 Nei selvfølgelig har jeg ikke løyet. Min diagnose er ikke mulig å lyve på seg. Dessverre. Skulle ønske alt var en løgn, og at jeg kunne stilt tilbake klokken 🙏🙏😥😥 Anonymkode: 61c60...2eb
Anonym bruker Skrevet 8. november 2021 #13 Skrevet 8. november 2021 Anonym bruker skrev (På 6.11.2021 den 20.29): Hva mener du med totalt friskemelde seg selv da, at du var i full jobb en stund? Det har da ingenting å si, skjønner ikke helt tankegangen din. Du hadde en periode du var såpass frisk at du trodde du var frisk, jobbet osv, også ble du verre igjen. Det er da ingen lov mot det. Journalene dine trenger ikke tale mot deg selv om du hadde en periode du følte deg frisk altså. Vet ikke hva slags forsikring du snakker om, men er det en uføreforsikring du er redd ikke skal fordi du var friskemeldt en stund før du ble syk igjen? De gjelder veldig mange som blir uføre det altså, ingen ønsker jo å bli ufør. Jeg er ufør selv, og jeg jobbet også full tid en stund etter at jeg ble syk. Var syk, hjemme og prøvde bli bedre. Jobbet gradert, jobbet fullt, gikk på en smell, jobbet redusert en stund igjen, var helt utenfor jobb en stund, jobbet litt igjen osv. Holdt på sånn ganske lenge faktisk. Tror ikke det er så unormalt egentlig. Anonymkode: 7085e...09c Takk for lang tilbakemelding. Jeg har ikke jobbet, eller vært i jobb, men jeg sa verbalt at alt var bra. Når han feks stakk en nål inn i beinet så sa jeg at jeg kjente den, når jeg egentlig ikke kjenner noe, osv... så i teorien haf jeg vært svært syk lenge uten noen "fine" perioder, men løy på meg det i et par månders tid så er redd der blir brukt mot meg eller at de mister tilliten til min skade på bakgrunn av dette. Anonymkode: 61c60...2eb
Anonym bruker Skrevet 8. november 2021 #14 Skrevet 8. november 2021 Anonym bruker skrev (På 6.11.2021 den 18.52): Du er iallefall ikke i fare for å miste barna dine, så lenge du følger de opp som man skal. Jeg har nylig fått diagnosen depresjon og begynt på antidepressiva. Er også alenemor. Har ikke vært noe som helst snakk om bv her. Anonymkode: 3d729...b5f Jeg er ikke redd for det heller. Mine barn har det kjempe fint. Vi har stor familie og mange venner som trår til, men han virket så utrolig overbevisende. Det viser seg i ettertid at denne legen har forsøkt seg seksuelt på min mann når han var bare 12 år. Jeg fikk vite det nå av min mann, og kanskje dette var en måte å gjøre livet litt surt for han (oss) ikke vet jeg. Anonymkode: 61c60...2eb
Anonym bruker Skrevet 8. november 2021 #15 Skrevet 8. november 2021 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Takk for lang tilbakemelding. Jeg har ikke jobbet, eller vært i jobb, men jeg sa verbalt at alt var bra. Når han feks stakk en nål inn i beinet så sa jeg at jeg kjente den, når jeg egentlig ikke kjenner noe, osv... så i teorien haf jeg vært svært syk lenge uten noen "fine" perioder, men løy på meg det i et par månders tid så er redd der blir brukt mot meg eller at de mister tilliten til min skade på bakgrunn av dette. Anonymkode: 61c60...2eb Det som også er, er at min nåværende fastlege (siste 3 årene) har nevnt dette ved flere anledninger (bevisst) i journal. Slik at de som innhenter journal ikke så "glemme" det. De skal få trykt opp i tryne at jeg i 2018 hadde en god periode, og jeg liker spesielt hvordan han har formulert inn hele 2018. Vil få dette rettet opp i, men hvordan? Anonymkode: 61c60...2eb
Anonym bruker Skrevet 9. november 2021 #16 Skrevet 9. november 2021 Her er det så mye rart at jeg tror det eneste fornuftkge er å fotrelle sannheten eller holde munn. Ikke rot til historien enda mer. Anonymkode: 4b513...dc4
Anonym bruker Skrevet 9. november 2021 #17 Skrevet 9. november 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Her er det så mye rart at jeg tror det eneste fornuftkge er å fotrelle sannheten eller holde munn. Ikke rot til historien enda mer. Anonymkode: 4b513...dc4 Rot til historien? Fottelle sannhet? Var forresten innlagt nå grunnet denne skaden, så gi meg gjerne råd men ikke spy ut unødvendig dritt når du ikke vet. Anonymkode: 61c60...2eb
Anonym bruker Skrevet 9. november 2021 #18 Skrevet 9. november 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Rot til historien? Fottelle sannhet? Var forresten innlagt nå grunnet denne skaden, så gi meg gjerne råd men ikke spy ut unødvendig dritt når du ikke vet. Anonymkode: 61c60...2eb Først og fremst bør du lære deg å svare folk på en høflig måte og ikke tolke alt i værste mening. Du skriver selv at du har løyet om at du var friskere enn du var. Da kan du enten innrømme at det var løgn og få det rettet opp eller holde munn og la det bli stående med de ulempene det kan få når det gjelder fremtidig behandling og troverdighet. Det dummeste du gjør er å finne på flere løner og halvsannheter for å forsøke å komme deg ut av det. Anonymkode: 4b513...dc4
Anonym bruker Skrevet 9. november 2021 #19 Skrevet 9. november 2021 Anonym bruker skrev (29 minutter siden): Først og fremst bør du lære deg å svare folk på en høflig måte og ikke tolke alt i værste mening. Du skriver selv at du har løyet om at du var friskere enn du var. Da kan du enten innrømme at det var løgn og få det rettet opp eller holde munn og la det bli stående med de ulempene det kan få når det gjelder fremtidig behandling og troverdighet. Det dummeste du gjør er å finne på flere løner og halvsannheter for å forsøke å komme deg ut av det. Anonymkode: 4b513...dc4 Åja unnskyld misforstod ❤ Takk for tipset. Ja da kanskje jeg skal overse det eller bare melde inn denne legen? Anonymkode: 61c60...2eb
Anonym bruker Skrevet 9. november 2021 #20 Skrevet 9. november 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Åja unnskyld misforstod ❤ Takk for tipset. Ja da kanskje jeg skal overse det eller bare melde inn denne legen? Anonymkode: 61c60...2eb Med mindre han har skrive de påstandene du kommer med i journalen din har du lite å stille med etter så lang tid. Du selv løy og sa du var bedre. Anonymkode: 027c6...c5c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå