Anonym bruker Skrevet 6. november 2021 #26 Skrevet 6. november 2021 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Det er reseptfritt og kjøpes på helsekost Anonymkode: dee63...1b0 Har tilogmed sett det på Kiwi nå sammen med annet vitamintilskudd! Anonymkode: d47a0...2ae
Anonym bruker Skrevet 6. november 2021 #27 Skrevet 6. november 2021 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Men dere fikk det foreskrevet. Å «medisinere» barn for plager uten å kontakte lege synes jeg er uansvarlig. Melatonin er ganske ufarlig men med barn bør man snakke med fagfolk før man starter behandling, selv uskyldige produkter. Anonymkode: 4fd60...d91 Men du gir ungen din paracet, får dere den på resept, har du diskutert bruken av paracet med barnets lege? Har du sett lista over bivirkninger på paracet? Melatonin er veldig mye mer ufarlig enn paracet noen gang kan bli. Anonymkode: 69421...263
Anonym bruker Skrevet 6. november 2021 #28 Skrevet 6. november 2021 I ulike foraer ser jeg flere og flere bruker melatonin på barna sine pga innsovningsproblemer, samtidig som barn er mindre aktive og bruken av nettbrett (skjerm) i senga øker. Kan det være noen sammenheng tro? Jeg kan si, med hånda på hjertet, at mitt barn er den eneste i vår omgangskrets (venner og familie), som må skru av nettbrettet 1,5 time før leggetid og vi leser fortsatt bok på sengekanten (han er 8 år). Alle andre rundt oss får ha med nettbrett i senga. Og de sliter med å sovne. Anonymkode: 27bcc...72d
Anonym bruker Skrevet 6. november 2021 #29 Skrevet 6. november 2021 Anonym bruker skrev (33 minutter siden): Men du gir ungen din paracet, får dere den på resept, har du diskutert bruken av paracet med barnets lege? Har du sett lista over bivirkninger på paracet? Melatonin er veldig mye mer ufarlig enn paracet noen gang kan bli. Anonymkode: 69421...263 Tror du skal sette deg litt mer inn i ting før du sprer din «kunnskap» https://forskning.no/barn-og-ungdom-sovn-medisin/mange-norske-barn-gar-pa-ikke-godkjent-sovemedisin-i-flere-ar/496912 Anonymkode: 4fd60...d91
Anonym bruker Skrevet 6. november 2021 #30 Skrevet 6. november 2021 Anonym bruker skrev (49 minutter siden): Men du gir ungen din paracet, får dere den på resept, har du diskutert bruken av paracet med barnets lege? Har du sett lista over bivirkninger på paracet? Melatonin er veldig mye mer ufarlig enn paracet noen gang kan bli. Anonymkode: 69421...263 Jeg har selvfølgelig snakket med barnas lege om bruk av Parasett også. Anonymkode: c7f6a...854
Anonym bruker Skrevet 6. november 2021 #31 Skrevet 6. november 2021 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Jeg har selvfølgelig snakket med barnas lege om bruk av Parasett også. Anonymkode: c7f6a...854 Paracet er et lovlig legemiddel for barn om man følger doseringesoversikt. Melatonin er ment for kortvarig bruk for eldre mennesker. Stor forskjell. Anonymkode: 4fd60...d91
Anonym bruker Skrevet 7. november 2021 #32 Skrevet 7. november 2021 Anonym bruker skrev (17 timer siden): Men du gir ungen din paracet, får dere den på resept, har du diskutert bruken av paracet med barnets lege? Har du sett lista over bivirkninger på paracet? Melatonin er veldig mye mer ufarlig enn paracet noen gang kan bli. Anonymkode: 69421...263 Om man skulle gi barn en Paracet hver kveld så er det i aller høyeste grad gjenstand for diskusjon med lege, JA. Anonymkode: ee3e3...7af
Anonym bruker Skrevet 7. november 2021 #33 Skrevet 7. november 2021 Anonym bruker skrev (17 timer siden): I ulike foraer ser jeg flere og flere bruker melatonin på barna sine pga innsovningsproblemer, samtidig som barn er mindre aktive og bruken av nettbrett (skjerm) i senga øker. Kan det være noen sammenheng tro? Jeg kan si, med hånda på hjertet, at mitt barn er den eneste i vår omgangskrets (venner og familie), som må skru av nettbrettet 1,5 time før leggetid og vi leser fortsatt bok på sengekanten (han er 8 år). Alle andre rundt oss får ha med nettbrett i senga. Og de sliter med å sovne. Anonymkode: 27bcc...72d Mitt barn har slitt med innsovning lenge før bruk av nettbrett og telefon var et tema. Han har alltid brukt 2-3 timer på å sovne, og han er nr 3 så jeg har vært gjennom lista over hvordan prøve å få barnet i søvn. Først da han var 6 år prøvde vi melatonin, og gudbedre for en himmelvid forskjell! Han sovner, vi slipper å slite oss ut på kvelden, og alle er lykkelige. Anonymkode: dee63...1b0
Anonym bruker Skrevet 7. november 2021 #34 Skrevet 7. november 2021 Anonym bruker skrev (18 timer siden): I ulike foraer ser jeg flere og flere bruker melatonin på barna sine pga innsovningsproblemer, samtidig som barn er mindre aktive og bruken av nettbrett (skjerm) i senga øker. Kan det være noen sammenheng tro? Jeg kan si, med hånda på hjertet, at mitt barn er den eneste i vår omgangskrets (venner og familie), som må skru av nettbrettet 1,5 time før leggetid og vi leser fortsatt bok på sengekanten (han er 8 år). Alle andre rundt oss får ha med nettbrett i senga. Og de sliter med å sovne. Anonymkode: 27bcc...72d Klart det er en sammenheng i mange tilfeller, men slett ikke alltid. F.eks. sliter de fleste som har adhd med søvnen. To av mine barn har dette og sov ikke noe særlig som babyer og smårollinger heller, lenge før de fikk se på noen skjerm i det hele tatt. Anonymkode: 2bdac...8b6
Anonym bruker Skrevet 8. november 2021 #35 Skrevet 8. november 2021 Anonym bruker skrev (På 6.11.2021 den 11.09): Min syvåring fikk foreskrevet 5mg på resept. Disse er i tablettform. Kjøper dråper fra helsekost. Da trenger han bare 0,5 mg. Den oppleves mer effektiv. Det er helt ufarlig å forsøke melatonin i anbefalte mengder, men er du usikker kan du ta en telefon til legen. Noen kan oppleve bivirkninger. Da lar du være å gi dersom plagene oppleves verre enn effekten. Anonymkode: d33cd...36d Det er fordi flytende har størst opptak i kroppen👍😊 Anonymkode: d4c59...3f5
Anonym bruker Skrevet 8. november 2021 #36 Skrevet 8. november 2021 Anonym bruker skrev (På 6.11.2021 den 19.47): Paracet er et lovlig legemiddel for barn om man følger doseringesoversikt. Melatonin er ment for kortvarig bruk for eldre mennesker. Stor forskjell. Anonymkode: 4fd60...d91 Altså 😫😫😫 Anonymkode: d4c59...3f5
Anonym bruker Skrevet 8. november 2021 #37 Skrevet 8. november 2021 Anonym bruker skrev (På 6.11.2021 den 19.47): Paracet er et lovlig legemiddel for barn om man følger doseringesoversikt. Melatonin er ment for kortvarig bruk for eldre mennesker. Stor forskjell. Anonymkode: 4fd60...d91 Eldre mennesker?? Jeg er 35 og får circadin utskrevet av lege Anonymkode: dee63...1b0
Anonym bruker Skrevet 8. november 2021 #38 Skrevet 8. november 2021 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Eldre mennesker?? Jeg er 35 og får circadin utskrevet av lege Anonymkode: dee63...1b0 Eldre enn barn sikkert. Anonymkode: c7f6a...854
Anonym bruker Skrevet 8. november 2021 #39 Skrevet 8. november 2021 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Eldre mennesker?? Jeg er 35 og får circadin utskrevet av lege Anonymkode: dee63...1b0 Opprinnelig er det ment for den eldre garde. Det betyr ikke at yngre ikke kan ta det. Det er bare et tankekors. Det påvirker hormonene i kroppen, dog lite forsket på så det er vanskelig å si noe om det. At det påvirker hormonene er udiskutabelt da. Så derfor er det opprinnelig vært et tilskudd for eldre, siden påvirkning av hormoner er en faktor. Har tatt det selv, og jeg skriver ikke dette for å antyde at alle som tar det er gamle. Anonymkode: 4fd60...d91
Anonym bruker Skrevet 8. november 2021 #40 Skrevet 8. november 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Opprinnelig er det ment for den eldre garde. Det betyr ikke at yngre ikke kan ta det. Det er bare et tankekors. Det påvirker hormonene i kroppen, dog lite forsket på så det er vanskelig å si noe om det. At det påvirker hormonene er udiskutabelt da. Så derfor er det opprinnelig vært et tilskudd for eldre, siden påvirkning av hormoner er en faktor. Har tatt det selv, og jeg skriver ikke dette for å antyde at alle som tar det er gamle. Anonymkode: 4fd60...d91 «Vanlig» melatonin benyttes i hovedsak ved døgnrytmelidelser, mens depot-melatonin er indisert ved insomni (søvnløshet) hos personer som er 55 år eller eldre. https://helse-bergen.no/nasjonal-kompetansetjeneste-for-sovnsykdommer-sovno/melatoninbehandling-av-sovnproblemer Anonymkode: 4fd60...d91
Anonym bruker Skrevet 8. november 2021 #41 Skrevet 8. november 2021 Anonym bruker skrev (12 timer siden): Opprinnelig er det ment for den eldre garde. Det betyr ikke at yngre ikke kan ta det. Det er bare et tankekors. Det påvirker hormonene i kroppen, dog lite forsket på så det er vanskelig å si noe om det. At det påvirker hormonene er udiskutabelt da. Så derfor er det opprinnelig vært et tilskudd for eldre, siden påvirkning av hormoner er en faktor. Har tatt det selv, og jeg skriver ikke dette for å antyde at alle som tar det er gamle. Anonymkode: 4fd60...d91 Men kroppen produserer dette naturlig. Når kroppen kroppen ikke produserer dette så tilsetter man kunstig, da den ligner kroppens naturlige melatonin, og kroppen sovner. Altså skjønner ikke hvordan dette skal ødelegge hormoner og prosesser. Mangel på søvn derimot gir STORE skader. Det er ganske alvorlig å lide av søvnmangel.👍 Anonymkode: d4c59...3f5
Anonym bruker Skrevet 9. november 2021 #42 Skrevet 9. november 2021 Anonym bruker skrev (20 timer siden): «Vanlig» melatonin benyttes i hovedsak ved døgnrytmelidelser, mens depot-melatonin er indisert ved insomni (søvnløshet) hos personer som er 55 år eller eldre. https://helse-bergen.no/nasjonal-kompetansetjeneste-for-sovnsykdommer-sovno/melatoninbehandling-av-sovnproblemer Anonymkode: 4fd60...d91 Min eldste sønn på 19 år har fått depot-varianten fra han var 11 år, men han lider av alvorlig insomni. Uten sover han 3-5 timer med veldig oppstykket søvn, med klarer han gjerne å sove i 5-7 timer. Som 11-åring hadde han både vansker med å sovne, voldsomme mareritt hver natt og sov sjeldent mer enn 5 timer pr natt. Det var liksom ikke tvil om at han trengte hjelp. Anonymkode: 2bdac...8b6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå