Gå til innhold

Hadde du sagt opp jobben?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går over i  AAP, lurt å si opp jobben? Da står man friere til å ta strø-jobber? Hvor lenge er man sikret hjelp fra nav?

Anonymkode: da373...ba6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke si opp jobben. Snakk med veilederen din først.

Anonymkode: 45c62...0e4

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Ikke si opp jobben. Snakk med veilederen din først.

Anonymkode: 45c62...0e4

I følge veileder var det ok (?) Jeg har asperger så det kan være jeg har missforstått? 

Skrevet

Om det allerede er sikkert at du aldri kommer tilbake til den jobben er det sikkert like greit, også for arbeidsplassen som da kan ansette noen andre i din stilling.

Hvor lenge du får støtte fra nav kommer an på behovet ditt. Man kan vel få aap i max 3 år, men de prøver jo å få deg avklart før det har gått så lang tid.

Anonymkode: 083e0...350

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Om det allerede er sikkert at du aldri kommer tilbake til den jobben er det sikkert like greit, også for arbeidsplassen som da kan ansette noen andre i din stilling.

Hvor lenge du får støtte fra nav kommer an på behovet ditt. Man kan vel få aap i max 3 år, men de prøver jo å få deg avklart før det har gått så lang tid.

Ok. Tusen takk for svar. Hva er det de skal avklare egentlig? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

De skal avklare om du kan bidra med noe i samfunnet annet enn å bare motta penger. 
Dvs. at du skal prøve deg i ulike yrker/bedrifter og det kan også innebære kurs/utdanning for å kvalifisere deg. Noen kan kjøre rundt i en bil alene, men ikke sitte i kontorlandskap og jobbe med økonomistyring sammen med ti andre hvor man er gjensidig avhengig av hverandre. Hvor mye du kan jobbe skal også prøves ut. 
En diagnose er jo ikke synonymt med at man skal bli ufør. Bruk tiden godt sammen med veileder! Håper du finner noe annet du kan jobbe med, selv om dagens jobb ikke fungerer! 

Anonymkode: 74373...e28

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Om du har fått innvilget aap er det jo fordi du er mer enn 50% arbeidsufør i den jobben du hadde før.

Så de skal avklare hvor mye du kan jobbe i "ethvert yrke".

Hva skal til for å få deg i arbeid igjen.

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 5.11.2021 den 16.09):

De skal avklare om du kan bidra med noe i samfunnet annet enn å bare motta penger. 
Dvs. at du skal prøve deg i ulike yrker/bedrifter og det kan også innebære kurs/utdanning for å kvalifisere deg. Noen kan kjøre rundt i en bil alene, men ikke sitte i kontorlandskap og jobbe med økonomistyring sammen med ti andre hvor man er gjensidig avhengig av hverandre. Hvor mye du kan jobbe skal også prøves ut. 
En diagnose er jo ikke synonymt med at man skal bli ufør. Bruk tiden godt sammen med veileder! Håper du finner noe annet du kan jobbe med, selv om dagens jobb ikke fungerer! 

Anonymkode: 74373...e28

Ok. Tusen takk for info. Ikke lett å forstå alt. Mye informasjon på en gang. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 5.11.2021 den 16.10):

Om du har fått innvilget aap er det jo fordi du er mer enn 50% arbeidsufør i den jobben du hadde før.

Så de skal avklare hvor mye du kan jobbe i "ethvert yrke".

Hva skal til for å få deg i arbeid igjen.

Godt de har en plan. Ønsker ikke å gå tilbake til den jobben 

Skrevet
Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Du er vel på aap pga en diagnose? Du ønsker å ta strøjobber og vil ikke ha jobben du har nå? Virker litt som du egentlig bare bør søke ny jobb?

Anonymkode: 5bf30...bc6

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Du er vel på aap pga en diagnose? Du ønsker å ta strøjobber og vil ikke ha jobben du har nå? Virker litt som du egentlig bare bør søke ny jobb?

Anonymkode: 5bf30...bc6

Det er pga jeg har vært sykemeldt pga helsen min i 1 år. Jobben trives jeg ikke i. 

Skrevet

Det handler ikke så mye om hva du ønsker, men hva du kan klare med helsen din.

Fakta er jo at mange med asbergers blir uføre fordi de ikke klarer å tilpasse seg en arbeidsplass, et arbeidsmiljø osv. Håper du finner et sted du klarer å være i jobb.

Skrevet

Det handler ikke så mye om hva du ønsker, men hva du kan klare med helsen din.

Fakta er jo at mange med asbergers blir uføre fordi de ikke klarer å tilpasse seg en arbeidsplass, et arbeidsmiljø osv. Håper du finner et sted du klarer å være i jobb.

Jeg har slitt privat er derfor jeg har vært sykemeldt. Men føler meg skvist ut av arbeidsgiver

Skrevet

Nei, jeg sa ikke opp, selv om jeg vel egentlig visste innerst inne at jeg nok aldri kunne komme tilbake. Men så hadde jeg heller ingen mulighet til å ta strøjobber når jeg var på AAP.

Anonymkode: f5251...2bf

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Nei, jeg sa ikke opp, selv om jeg vel egentlig visste innerst inne at jeg nok aldri kunne komme tilbake. Men så hadde jeg heller ingen mulighet til å ta strøjobber når jeg var på AAP.

Hva skjedde med deg?  Ble ufør?

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Hva skjedde med deg?  Ble ufør?

Ja, er 100 % uføretrygdet desverre.

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Ja, er 100 % uføretrygdet desverre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...