Anonym bruker Skrevet 4. november 2021 #1 Skrevet 4. november 2021 Høst og den vanlige sykemeldingen til sjefen tikker inn. Nå er hun 50% vekke og alt hun ikke orker gjøre må jeg ta. I tillegg til mine ting jeg ikke rekker over. Jeg orker ikke slikt i lengden - men hva skal jeg si. Om jeg sier noe som helst får jeg bare beskjed om «hva vil du - jeg er sykemeldt tross alt». Anonymkode: 35427...fdc
Anonym bruker Skrevet 4. november 2021 #2 Skrevet 4. november 2021 Skal du gjøre hennes ting, må hun få inn vikar for deg. Anonymkode: 76196...e6e
Anonym bruker Skrevet 4. november 2021 #3 Skrevet 4. november 2021 Anonym bruker skrev (29 minutter siden): Skal du gjøre hennes ting, må hun få inn vikar for deg. Anonymkode: 76196...e6e Enig. Og HI skal i tillegg ha tilsvarende lønn. Siden dette er et gjentakende problem (virker det som), så ville jeg tatt dette et steg over din leder. Hvis slik ikke finnes, og du blir forventet å gjøre din egen jobb 100 % + hennes 50 - 100 % uten å få det kompensert, uten at det skaffes ekstra avlastning for deg... da hadde jeg vært ivrig på jobbsøking Anonymkode: 39e19...57a
Anonym bruker Skrevet 5. november 2021 #4 Skrevet 5. november 2021 Ditt ansvarsområde er beskrevet i arbeidskontrakten din. Som regel er det ganske løst definert og arbeidsgiver har vide rettigheter til å omfordele oppgaver ved behov, men det er også begrensninger på hvor mange timer du kan pålegges å jobbe. Det kan ikke forventes at du gjør jobben til 2 personer, men det er vanlig å ta over viktige oppgaver for folkvsom er syke. Anonymkode: 5cfe3...096
Anonym bruker Skrevet 5. november 2021 #5 Skrevet 5. november 2021 Når sjefen min er sykemeldt settes min ene kollega inn i hennes stilling, vikarer settets i vikarens stilling osv. du kan ikke jobbe for to:-) Anonymkode: a1c43...ffd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå