Anonym bruker Skrevet 4. november 2021 #1 Skrevet 4. november 2021 I det siste har det dukket opp flere og flere artikler i media om ADHD hos voksne kvinner. Når jeg leser disse (senest denne https://www.aftenposten.no/foreldreliv/i/Qm11OQ/jeg-forsoekte-aa-haandtere-min-soenns-adhd-og-oppdaget-at-jeg-hadde-det-sa i Aftenposten), er det som å lese om meg selv. Alle de typiske tingene (dagdrømming, manglende konsentrasjon, glemsomhet, rastløshet og så videre) er der. Men så kommer tvilen. Er ikke dette noe alle opplever i større eller mindre grad? Hvordan skal jeg vite om det jeg opplever faktisk er unormalt? Er det noen her som har fått denne diagnosen i voksen alder eller har vært utredet for det som kan si noe om hvordan det foregikk? Begynte dere hos fastlegen? Er det noen fordeler med å ha en dignose, utenom mulighet for medisinering? Jeg må innrømme at jeg kvier meg for å gå til legen med dette, fastlegene har jo nok å gjøre og jeg har ikke lyst til å bry dem med dette hvis det bare er noe jeg innbiller meg. Anonymkode: 8e1e4...aa8
Anonym bruker Skrevet 4. november 2021 #2 Skrevet 4. november 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): I det siste har det dukket opp flere og flere artikler i media om ADHD hos voksne kvinner. Når jeg leser disse (senest denne https://www.aftenposten.no/foreldreliv/i/Qm11OQ/jeg-forsoekte-aa-haandtere-min-soenns-adhd-og-oppdaget-at-jeg-hadde-det-sa i Aftenposten), er det som å lese om meg selv. Alle de typiske tingene (dagdrømming, manglende konsentrasjon, glemsomhet, rastløshet og så videre) er der. Men så kommer tvilen. Er ikke dette noe alle opplever i større eller mindre grad? Hvordan skal jeg vite om det jeg opplever faktisk er unormalt? Er det noen her som har fått denne diagnosen i voksen alder eller har vært utredet for det som kan si noe om hvordan det foregikk? Begynte dere hos fastlegen? Er det noen fordeler med å ha en dignose, utenom mulighet for medisinering? Jeg må innrømme at jeg kvier meg for å gå til legen med dette, fastlegene har jo nok å gjøre og jeg har ikke lyst til å bry dem med dette hvis det bare er noe jeg innbiller meg. Anonymkode: 8e1e4...aa8 Ta adhd test på nettet. Jeg kjenner meg ikke igjen i det du skriver.. Anonymkode: 99f70...618
Anonym bruker Skrevet 4. november 2021 #3 Skrevet 4. november 2021 https://www.tengel.no/adhd-test-voksne/ Anonymkode: 99f70...618
Anonym bruker Skrevet 4. november 2021 #4 Skrevet 4. november 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): I det siste har det dukket opp flere og flere artikler i media om ADHD hos voksne kvinner. Når jeg leser disse (senest denne https://www.aftenposten.no/foreldreliv/i/Qm11OQ/jeg-forsoekte-aa-haandtere-min-soenns-adhd-og-oppdaget-at-jeg-hadde-det-sa i Aftenposten), er det som å lese om meg selv. Alle de typiske tingene (dagdrømming, manglende konsentrasjon, glemsomhet, rastløshet og så videre) er der. Men så kommer tvilen. Er ikke dette noe alle opplever i større eller mindre grad? Hvordan skal jeg vite om det jeg opplever faktisk er unormalt? Er det noen her som har fått denne diagnosen i voksen alder eller har vært utredet for det som kan si noe om hvordan det foregikk? Begynte dere hos fastlegen? Er det noen fordeler med å ha en dignose, utenom mulighet for medisinering? Jeg må innrømme at jeg kvier meg for å gå til legen med dette, fastlegene har jo nok å gjøre og jeg har ikke lyst til å bry dem med dette hvis det bare er noe jeg innbiller meg. Anonymkode: 8e1e4...aa8 Jeg har følt at mange brikker falt på plass da vi gikk gjennom utredning og fikk diagnosen på vår eldste. Og senere gjennom diverse kurs og lesestoff. Jeg har ikke blitt utredet selv, ser ikke helt hensikten med det nå fordi jeg er voksen og fungerer i jobb og familie og stort sett klarer å håndtere mine utfordringer med uro, søvnvansker og konsentrasjonsvansker. Da synes jeg det er unødvendig å bli utredet, men jeg kjenner jo igjen alt sammen på meg selv og jeg spurte en kollega som er nevropsykolog en gang om hun trodde at jeg kunne ha adhd og da smilte hun godt og sa bare ja, helt klart! Anonymkode: 7767f...d90
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå