Anonym bruker Skrevet 4. november 2021 #1 Skrevet 4. november 2021 Jeg har oppdaget at et familiemedlem er hoarder, dvs samler på litt for mye. Og snart er alle rom i huset der fult av stabler med ting. Greier holde det verste unna stue, bad og kjøkken, men alle andre rom er "fulle". Oppdaget det da det ikke lenger er plass til at jeg kan overnatte der, det pleide jeg før. Hvordan hjelpe denne personen? Usikker på om vedkommende "ser" problemet. Snakkes bare om "for lite plass" til ting. Personen hadde tenkt å flytte, det kunne jo vært en gylden sjans til opprydding kanskje, men det er lagt på is. Det begynner å krype inn i oppholdsrom som brukes av gjester, så er redd det snart blir for liten plass til å komme på besøk dit der og full isolasjon på vedkommende. Hva gjør jeg? Anonymkode: a2683...bf6
Anonym bruker Skrevet 4. november 2021 #2 Skrevet 4. november 2021 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Jeg har oppdaget at et familiemedlem er hoarder, dvs samler på litt for mye. Og snart er alle rom i huset der fult av stabler med ting. Greier holde det verste unna stue, bad og kjøkken, men alle andre rom er "fulle". Oppdaget det da det ikke lenger er plass til at jeg kan overnatte der, det pleide jeg før. Hvordan hjelpe denne personen? Usikker på om vedkommende "ser" problemet. Snakkes bare om "for lite plass" til ting. Personen hadde tenkt å flytte, det kunne jo vært en gylden sjans til opprydding kanskje, men det er lagt på is. Det begynner å krype inn i oppholdsrom som brukes av gjester, så er redd det snart blir for liten plass til å komme på besøk dit der og full isolasjon på vedkommende. Hva gjør jeg? Anonymkode: a2683...bf6 Tar en prat og anbefaler psykolog Anonymkode: 06c06...920
Anonym bruker Skrevet 6. november 2021 #3 Skrevet 6. november 2021 Hoarding er som alkoholisme. Det er ikke noe DU kan kurere. Anonymkode: 7bc2f...8c4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå