Gå til innhold

Frakt og toll når man bestiller fra Amazon/Ebay og Wish

Anbefalte innlegg

Jeg klarer ikke helt å forstå disse tollreglene. Har skjønt at når man bestiller varer fra utlandet så må man betale 25% mva på disse, i tillegg til en fortolling på 140 kroner, uansett hva varen koster. Men ser at det er andre regler når man bestiller fra disse store nettstedene. Nå bestilte jeg noe boba kuler og te til datteren for 550 kroner sammenlagt fra amazon.co.uk, vil jeg få meg en overasskelse når pakken kommer? 😅

Anonymkode: 70a35...fce

Fortsetter under...

Fra Wish og Ebay har jeg aldri betalt toll, de orker ikke fortolle alle disse småvarene tror jeg.

Men når jeg har bestilt fra Amazon og fått varer fra England har jeg betalt toll, og det er ganske dyrt.

Noen utenlandske nettsider har tollen bakt inn i varene, da har de et samarbeid med Norge og sørger for innbetaling av toll direkte fra dem, og da trenger man ikke tenke mer på det. Det har f.eks disse godtebutikkene i Sverige og Tyskland, pluss en del av nettbutikkene som selger klær ordnet.

Det er virkelig ikke lett å holde kontrollen bestandig.

Jeg føler jeg har ganske god kontroll, men så bestilte jeg noe strikkeutstyr fra England (tror det var Amazon) og fikk en regning på over 400 kr etterpå til toll og avgifter som jeg ikke hadde regnet med, så der gikk jeg på en smell.

Anonymkode: a63bb...3e0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...