Gå til innhold

Må bare høre deres tanker her..

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Ps dere har nok rett for nå rett etter han nevnte brudd vil han forsøke å få til et kompromiss… 

Anonymkode: f139a...22c

Nå må du gi deg. Ja, han har manipulert deg noe så inni gampehelvete, men dette er jo latterlig. SER du ikke hva slags jævel han er? 

Tipper datteren din er en god menneskekjenner og kjenner lusa på gangen, og det skal du være veldig glad for. Mindre risiko for at hun ender opp i samme type forhold som deg, og det mener jeg på en pen måte. 

Du må ta deg sammen, fortelle den dritten at nå er det slutt, good riddance, og SLUTTE å svare han. Diskuterer du med sånne blir du bare mer manipulert, og så sitter du der som en idiot når det er for seint og lurer på hvordan du kunne gå fem på. På tide med en reality check.

Anonymkode: 0ffc8...579

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Uansett om han er gal eller ikke, så respekterer ikke han dine grenser og at du trenger tid til å jobbe med psykiske ting. Da er ikke han verdt å satse på. 

Kan forstå at du ble betenkt og kanskje redd etter at han var så bastant. For min del er det ikke normalt at en kjæreste dukker opp i tide og utide uten en avtale. Hvert fall ikke når man har en travel hverdag med barn og du har satt en grense for hva du synes er greit. 

Anonymkode: 09419...38a

Nei, det var kaotisk fra før. Syke barn. Min mor som skulle komme med enda et av barna osv, så begynner han slik oppi det hele! Altså… et nei skal alltid være et nei! Uansett om man er kjærester eller fremmede 

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Nå må du gi deg. Ja, han har manipulert deg noe så inni gampehelvete, men dette er jo latterlig. SER du ikke hva slags jævel han er? 

Tipper datteren din er en god menneskekjenner og kjenner lusa på gangen, og det skal du være veldig glad for. Mindre risiko for at hun ender opp i samme type forhold som deg, og det mener jeg på en pen måte. 

Du må ta deg sammen, fortelle den dritten at nå er det slutt, good riddance, og SLUTTE å svare han. Diskuterer du med sånne blir du bare mer manipulert, og så sitter du der som en idiot når det er for seint og lurer på hvordan du kunne gå fem på. På tide med en reality check.

Det er helt riktig. Jeg må gi meg, for jeg har ikke sett det før. Rett og slett fordi jeg hoppet fra det ene toget over på det andre. Trodde livet kunne være så sykt mye bedre.  Og nei- jeg har ikke sett det. Han har nok hatt meg rundt lillefingeren og hver gang jeg har følt at her er det noe galt, så har jeg tenkt at.. nei.. dette er giftige gamle tanker. Legge vekk slik. Han vil meg bare godt. Naiv? Helt klart. 
det er derfor jeg klarte å lage et innlegg her idag, rett og slett for å lufte om det var meg som overreagerte eller egentlig hva som er normalt. Og det er jeg jammen meg glad jeg gjorde. For det er her jeg fikk reality checken og det er jeg uendelig glad for 

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Ja han er intenst opptatt av offentliggjøring. Hans familie vet selvsagt om oss men bryter ut at han er kjæreste overfor folk jeg snakker med feks. Blir helt klein stemning. Introduserer jeg ikke han med en gang henger han seg opp i det lenge. Og mener jeg feilet om jeg ikke introduserte. Jeg er ikke fan av å utlyse et forhold på sosiale medier. Jeg ligger lavt generelt der pga fortiden min. Det var jeg tydelig på fra start, men det er helt klart et problem han har. Aldri forstått hvorfor han er så opphengt i det. 

så… dere leser ikke i hans melding at han har rett? At… det er normalt at man til enhver tid kan stikke innom kjæresten.:. Feks? 🙄 

Det siste først: verke kjærester eller andre har krav på tida di når de selv bestemmer at de vil. Unntaket må være egne barn, så lenge de er i barneskolealder. Dem sender man ikke vekk. Men jo større de blir, desto mer skal de respektere at også mor har behov og krav. At også mor kan ta seg en time-out. 

Til det første der: fyrer som vil flagge at de er kjæresten din overfor enhver person du snakker med, de har en agenda. Og agendaen heter «markere eiendomsrett». Hvis han må fortelle alle forbipasserende og dem du prater med i butikken at han er typen din, da ligger det tett opptil sykelig sjalusi. 

Anonymkode: 902b9...e69

Skrevet

Ps dere har nok rett for nå rett etter han nevnte brudd vil han forsøke å få til et kompromiss… 

Ja, nå tar han årene fatt og ror som pokker for å ro seg i land! Han skjønner at han dumma seg ut.

Ikke ta han inn igjen! 

Skrevet

Heier på deg, HI!! 💪👊❤️ Hold på ditt, ikke svar han mer og ring nå til nære og fortell om hva som har skjedd. Det er viktig noen vet dersom han skulle finne på noe dumt. 

Dette klarer du 👊

Anonymkode: ec92d...908

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Ja.. jeg må det.. 

han sa nå at vi krangler jo bare… og vred det raskt over til at jeg (!) vil jo bare krangle… fordi jeg nevnte i en mld den hendelsen jeg skrev over her- for å se om han hadde en reaksjon. Den ignorerte hn glatt 😂som han gjør hver gang for slikt skal ikke være skriftlig 

Du gjenkjenner en taktiker her, sant? Han har nok blitt tatt med buksa nede før. Har kanskje skrevet meldinger før, som har stilt ham i et dårlig lys, og som en ekskone eller ekskjæreste har vist fram til parterapeuten, advokaten eller andre allierte. Og nå har han lært: de muntlige rundene med sjikane som du har mottatt, dem kan ingen «bevise». 
Er ikke dette en manipulerende person så vet ikke jeg. 
Og at han slo bakhodet ditt i bakken - jeg har ikke ord! Det er utilgivelig. Jeg kjenner to mennesker som har dødd av skader på bakhodet - det er MYE farligere enn skader mot ansiktet! 

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Han er klassisk psyko. Du elsker ham ikke, men du har et sykt avhengighetsforhold til ham fordi han har psyket deg ned. Han er så snill når alt går hans vei og du er liten, men går amok når du prøver å mene noe. Hold deg unna. Den typen menn dreper sine kvinner.

Anonymkode: 1cb9f...361

Helt enig i dette. Dette er ikke kjærlighet,  men avhengighet. Og du har blitt manipulert. 

Flere av oss som har falt i dem fella... og man ser det ikke så klart når mann står oppi det. Farlig dette her. 

Anonymkode: c25b3...04b

Skrevet

Du gjenkjenner en taktiker her, sant? Han har nok blitt tatt med buksa nede før. Har kanskje skrevet meldinger før, som har stilt ham i et dårlig lys, og som en ekskone eller ekskjæreste har vist fram til parterapeuten, advokaten eller andre allierte. Og nå har han lært: de muntlige rundene med sjikane som du har mottatt, dem kan ingen «bevise». 
Er ikke dette en manipulerende person så vet ikke jeg. 
Og at han slo bakhodet ditt i bakken - jeg har ikke ord! Det er utilgivelig. Jeg kjenner to mennesker som har dødd av skader på bakhodet - det er MYE farligere enn skader mot ansiktet! 

Det visste jeg faktisk ikke. Det var iallfall insane vondt og det «ringte» i hodet i lang tid. Det kom så brått på. Hvorfor jeg tilga det aner jeg faktisk ikke når jeg ser tilbake på det… 

ja, han er smart der med å aldri innrømme eller drite seg ut på sms. Jeg har nemlig forsøkt å få frem ting der… men Nope, da skal han bare ringe

Skrevet

Det siste først: verke kjærester eller andre har krav på tida di når de selv bestemmer at de vil. Unntaket må være egne barn, så lenge de er i barneskolealder. Dem sender man ikke vekk. Men jo større de blir, desto mer skal de respektere at også mor har behov og krav. At også mor kan ta seg en time-out. 

Til det første der: fyrer som vil flagge at de er kjæresten din overfor enhver person du snakker med, de har en agenda. Og agendaen heter «markere eiendomsrett». Hvis han må fortelle alle forbipasserende og dem du prater med i butikken at han er typen din, da ligger det tett opptil sykelig sjalusi. 

Jeg aner jo ikke hva som er normalt og ikke i et forhold jeg… så dette med å ville være offentlig for alle og enhver trodde jeg var normalt. Men JEG har ikke likt det.. jeg ønsker å være så diskret jeg kan pga fortid og trenger masse tid. Det har vært ubehagelig å føle jeg måtte lyse ut til alle at han er typen min. 
i starten så var han veeeeldig sånn på at jeg kunne fint snakke med hvem jeg ville ( ex var ekstremt sjalu) og det føltes godt. Men nå er det mer sånn at ja snakk med hvem du vil meeeeen (!!!) 

Skrevet

Ikke finn deg i en sånn manipulering og mangel på respekt. Tenk på barna dine og på at du fortjener en mann som vil DEG vel, som SER deg og dine behov, som HØRER på hva du faktisk sier og som elsker deg.

Du har fått masse støtte av medsøstre her inne. Her kommer noen oppbyggelige låter som du kan høre på for å mote deg opp til å kutte denne idioten ut av livet ditt!

You go, girl!

https://www.youtube.com/watch?v=ARt9HV9T0w8&ab_channel=SolracEtnevic

https://www.youtube.com/watch?v=zQlrAyr2MxA&ab_channel=Razika-Topic

https://www.youtube.com/watch?v=JE1myC5yx8s&ab_channel=Cher-Topic

https://www.youtube.com/watch?v=SbyAZQ45uww&ab_channel=weissebrauen

Anonymkode: 8d5d3...6ec

Skrevet

Dere er virkelig helt rå! ❤️ Takk for at dere er her

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Dere er virkelig helt rå! ❤️ Takk for at dere er her

Ikke gi opp, jente! Stå på. Sånne som han bør ALDRI være i nære relasjoner med andre mennesker. De ødelegger.

Skrevet

Han hadde til og med bestilt time til familievernkontoret i håp om parterapi… 

jeg ba han avlyse for hva er vitsen. Han ble nemlig plutselig «kald/ følelsesløs og likegyldig». Han kom innom her istad selv om jeg sa jeg var på vei ut. For han skulle gjøre d slutt. Skal sies at han ikke gjorde d. Var vel for å statuere et poeng. Han sa et par ord og kjørte. ( etter det begynte oppførselen over) 

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 4.11.2021 den 13.37):

Takk for svar. Det gjorde faktisk ganske godt å skrive dette innlegget. Og å lese svarene deres. 

særlig at å få høre at dette med overnatting osv ikke er unormalt å drøye med. Jeg har slitt ( og sliter) forsåvidt en del med x. Har barna 100% og alenetid er det manko på. Dette har tært på alle sammen og jeg vil selv ikke hive barna inn i overnattinger osv. barna digger denne mannen og vi har vært på litt turer osv, men ikke overnatting på samme rom. Han mener dette er særdeles unormalt og kan ikke fatte hvorfor jeg holder tilbake. Jeg har ikke no godt argument annet enn at jeg ikke er klar. 

Jeg vet jeg ikke er den enkleste. Etter 16 års langt forhold. Med mye ymse.. så er jeg kanskje ikke den beste versjonen av meg selv. Men jeg har tatt grep og jeg forsøker. 

å miste denne mannen vil knuse meg, får nesten litt panikk av tanken på å miste han. For tenk om jeg velger feil? Men samtidig har det vært myyye negativt om meg nå i dette forholdet pga mine valg. Eller ikke valg sådan. 
Og dette med at jeg må akseptere at han kan komme innom når som helst - fordi det er slik kjærester gjør…? 

Du må gjøre det slutt. Du kommer kanskje til å føle at du blir knust en liten stund. Det går over. For det å gå nå redder deg. Denne mannen er ikke slik man skal være. Du må ikke høre på han og la han kontrollere deg. Og han kommer til å bli verre! 

Anonymkode: 96047...309

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 4.11.2021 den 13.13):

Så hvorfor føler jeg meg som den slemme ? 
jeg vet jeg har mye bagasje, og ikke den enkleste å være med. 
jeg har ikke vært flink til å inkludere i alt. Trukket meg litt unna når depresjonen kom over meg (alltid taklet det enklere alene). Vet jeg burde være flinkere der… 

fått høre en del «feil» eller forbedringspotensiale. 

han er veldig smart- så å sende sms som kan få saken til å skinne i hans verden, mens tlf samtalene er annerledes..  

jeg elsker denne mannen, men når han presset frem viljen sin og sto på døra når jeg faktisk sa nei, det passer ikke idag. Vi skulle jo sees dagen derpå uansett. Så fikk jeg så vondt i magen. Kunne minne meg om vreden til exen. 
men jeg måtte lufte det her, for jeg føler nesten det bare er jeg som er vrang.. at det er naturlig liksom. Vil ikke miste han, men jeg kan ikke presse meg frem på ting jeg ikke er helt klar for enda. Kanskje teit av meg å ikke bare la han overnatte osv. har jo sovet mye med han før, men ikke her med barna mine. 

han sier jeg driter meg ut. Kaller meg for prinsesse- vil - ikke fordi jeg er så vanskelig 

Det er slik psykotar opererer, får partneren til å føle seg slem når det er dei sjølve som går over alle grenser. Veldig bra du har halde han unna borna hittill. Og det er ein gigantisk varsellampe at han prøvar å vere så kontrollerande allereie no. 

Berre svar at visst er du prinsesse vil-ikkje, det er du i din fulle rett til, og no vil du faktisk ikkje sjå han meir i det heile! 

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Han hadde til og med bestilt time til familievernkontoret i håp om parterapi… 

jeg ba han avlyse for hva er vitsen. Han ble nemlig plutselig «kald/ følelsesløs og likegyldig». Han kom innom her istad selv om jeg sa jeg var på vei ut. For han skulle gjøre d slutt. Skal sies at han ikke gjorde d. Var vel for å statuere et poeng. Han sa et par ord og kjørte. ( etter det begynte oppførselen over) 

Ja, ikke sant? Han spiller den ene rollen etter den andre. Spiller likegyldig når han tror du er redd og mør, da regner han med at du vil komme løpende etter ham. Men spiller engasjert og skal ha parterapi når han ser at du ikke er så livredd som han trodde. Da skal han vise deg riktig hvilken kjærlig og påkoblet fyr han er. 

Jeg vil spy! 

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Ja, ikke sant? Han spiller den ene rollen etter den andre. Spiller likegyldig når han tror du er redd og mør, da regner han med at du vil komme løpende etter ham. Men spiller engasjert og skal ha parterapi når han ser at du ikke er så livredd som han trodde. Da skal han vise deg riktig hvilken kjærlig og påkoblet fyr han er. 

Jeg vil spy! 

Ja nå er det korte svar, med sånn vennlig smiley bak hver setning- som er veldig ulikt han!! 🤮 er det en del av gamet og? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (52 minutter siden):

Ja nå er det korte svar, med sånn vennlig smiley bak hver setning- som er veldig ulikt han!! 🤮 er det en del av gamet og? 

Ikke svar ham mer, enkelt og greit. Du fôrer sykeligheten hans for hver melding. 

Du bør også gi beskjed til foreldrene dine om hva som har skjedd og hvordan han holder på, noen sånne kan finne på å gå til familie og få dem over på sin side osv hvis de er gode til å manipulere. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (54 minutter siden):

Det er forresten en hersketeknikk, han vil at du skal vite at han ikke mener det han sier. Smileyen er latterliggjøring av deg. 

Skrevet

Jeg har ikke lest alle svarene her men se for deg at jeg tar tak i skuldrene dine, rister i dem å sier KOM DEG VEKK FRA DEN MANNEN, NÅ!!!

HØR ETTER OSS!!!

Anonymkode: 943bf...37a

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Det er forresten en hersketeknikk, han vil at du skal vite at han ikke mener det han sier. Smileyen er latterliggjøring av deg. 

Føler selv at det er en form for latterliggjøring/ overfladisk greie. 
sa han kunne slutte å være overfladisk og får så kjekt

jeg forstår ikke hva du mener? 😊 nå velger jeg å være med folk som ikke syns jeg er overfladisk ☺️

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Føler selv at det er en form for latterliggjøring/ overfladisk greie. 
sa han kunne slutte å være overfladisk og får så kjekt

jeg forstår ikke hva du mener? 😊 nå velger jeg å være med folk som ikke syns jeg er overfladisk ☺️

Fint for ham, bare å kutte samtalen der. 

Skrevet

Slutt å svare han! Ikke et eneste svar til fra deg.

Så forteller du storfamilien din, foreldre, søsken, venner, som har visst om dette forholdet at det er slutt. At han ikke var den du trodde han var, at han ble mer og mer manipulerende, så du ble nødt til å gjøre det slutt. At du er lei deg for at du igjen tok feil av en mann og var så lett å lure, men at det nok er til det beste at du er alene en stund nå og prøver finne igjen din egen styrke.

Så vil du få støtte hos dem, og han kan ikke spre dritt om deg før du selv har fortalt at du har gjort det slutt.

Anonymkode: 43d4f...98e

Skrevet

Blokker ham. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...