Gå til innhold

Må bare høre deres tanker her..

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Synes du han har rett?

Anonymkode: 3fde1...490

Er jo det jeg vingler på hele tiden… om han har rett. Måten han skriver på er svært overbevisende

Anonymkode: f139a...22c

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Er jo det jeg vingler på hele tiden… om han har rett. Måten han skriver på er svært overbevisende

Og det viser hvor manipuler du allerede er. Ingenting i det han skriver overbeviser meg om at det er hans skyld. Det overbeviser meg om at han er en manipulerende og kontrollerende drittsekk.
Synes du det er rett at han ikke respekterer dine grenser?

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Og det viser hvor manipuler du allerede er. Ingenting i det han skriver overbeviser meg om at det er hans skyld. Det overbeviser meg om at han er en manipulerende og kontrollerende drittsekk.
Synes du det er rett at han ikke respekterer dine grenser?

Absolutt ikke rett.  

han sender mld som : enten skjerper du det ellers går vi bare fra hverandre. Du er den eneste som trenger å skjerpe deg her nå. Jeg har ikke gjort annet enn å kreve et sunt og normalt forhold… 

sånne meldinger gjør meg bare irritert- for da føler jeg meg så ubrukelig på en måte. 
så jeg er oppriktig glad jeg skrev dette innlegget…

Skrevet

Det er ikke «normalt» i et forhold å ta seg til rette og å ikke respektere at den andre trenger noe annet enn man selv gjør. 

Anonymkode: 902b9...e69

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Absolutt ikke rett.  

han sender mld som : enten skjerper du det ellers går vi bare fra hverandre. Du er den eneste som trenger å skjerpe deg her nå. Jeg har ikke gjort annet enn å kreve et sunt og normalt forhold… 

sånne meldinger gjør meg bare irritert- for da føler jeg meg så ubrukelig på en måte. 

Ingenting å vingle over altså 

Han er ikke overbevisende i det hele tatt, at du tenker det viset bare hvor manipulert du allerede er og hvor mye han styrer deg og dine tanker.

Han viser ingenting annet enn at han er en manipulerende drittsekk.

Ingen empatiske og hyggelige menn ville skrevet sånn

Anonymkode: 43d4f...98e

Skrevet

Absolutt ikke rett.  

Ingenting å vingle over altså 

Han er ikke overbevisende i det hele tatt, at du tenker det viset bare hvor manipulert du allerede er og hvor mye han styrer deg og dine tanker.

Han viser ingenting annet enn at han er en manipulerende drittsekk.

Ingen empatiske og hyggelige menn ville skrevet sånn

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Takker for mange svar. Kan ikke la vær å gråte oppi alt dette nå. Han sier selv vi kan like gjerne gjøre det slutt nå, siden vi bare krangler ( han krangler og finner feil…). Og han er så opphengt i den overnattingen at det er sykt… 

så d er det vel bare å bite tennene sammen og si seg enig om å gå fra hverandre. 
og fy søren for en vond tanke det er. Men jeg leser deres svar og kjenner så mange ting igjen , så alt i alt vil det nok være til det beste 😔

han puster meg i nakken med krav om ditt og datt og ikke minst feilene mine osv. han utleverte masse om meg og han til min psyko x tidligere også. Helt i starten. Som gjorde at x tok enda mer avstand. Til barna og… det beste er nok å klare å slette han fra tankene og innse t dette ikke vil gå… 

Han er jo en lunatic. Si farvel. Dette er sjukt! 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

han selv har barn, men godt samarbeid med sin x, som gikk videre veldig raskt og fikk samboer veldig fort. Så han sammenligner kanskje litt. Usikker. 
X hadde selv sagt til han at han var manipulerende, men det mente han at ikke stemte. Problemet lå jo hos hun. 

Dette forteller vel sitt? Han vil vise hele verden (på FB og ute på gata) at han også har gått videre, at han også har kjæreste osv.

Han vil flagge deg. 
Og problemet lå tydeligvis ikke hos eksen her; du merker jo eksakt det samme. Han manipulerer. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Dette forteller vel sitt? Han vil vise hele verden (på FB og ute på gata) at han også har gått videre, at han også har kjæreste osv.

Han vil flagge deg. 
Og problemet lå tydeligvis ikke hos eksen her; du merker jo eksakt det samme. Han manipulerer. 

Ja han er intenst opptatt av offentliggjøring. Hans familie vet selvsagt om oss men bryter ut at han er kjæreste overfor folk jeg snakker med feks. Blir helt klein stemning. Introduserer jeg ikke han med en gang henger han seg opp i det lenge. Og mener jeg feilet om jeg ikke introduserte. Jeg er ikke fan av å utlyse et forhold på sosiale medier. Jeg ligger lavt generelt der pga fortiden min. Det var jeg tydelig på fra start, men det er helt klart et problem han har. Aldri forstått hvorfor han er så opphengt i det. 

så… dere leser ikke i hans melding at han har rett? At… det er normalt at man til enhver tid kan stikke innom kjæresten.:. Feks? 🙄 

Skrevet

Ps dere har nok rett for nå rett etter han nevnte brudd vil han forsøke å få til et kompromiss… 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

så… dere leser ikke i hans melding at han har rett? At… det er normalt at man til enhver tid kan stikke innom kjæresten.:. Feks? 🙄 

Nei, jeg leser overhodet ikke i hans meldinger at han har rett. Det normale er å ta hensyn til hverandre, og sier den ene at de har en stresset dag hvor det ikke passer med besøk så er du virkelig helt unormal om du ikke tar hensyn til det altså.

Jeg er også 100% sikker på at om du nå sier at du er enig i at brudd er det beste, dere har så forskjellige forventninger til et forhold at det er vanskelig å finne et kompromiss og det beste nok er å ta helt pause fra hverandre og trekke pusten hver for dere, så kommer han til å sitte på deg som en klegg. Han kommer ikke uten videre til å akseptere det, så nå må du være sterk, for din egen og barna dine sin skyld. Dette forholdet gir deg mer problemer enn glede, det er ikke sånn hverdagen skal være.

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Nei, jeg leser overhodet ikke i hans meldinger at han har rett. Det normale er å ta hensyn til hverandre, og sier den ene at de har en stresset dag hvor det ikke passer med besøk så er du virkelig helt unormal om du ikke tar hensyn til det altså.

Jeg er også 100% sikker på at om du nå sier at du er enig i at brudd er det beste, dere har så forskjellige forventninger til et forhold at det er vanskelig å finne et kompromiss og det beste nok er å ta helt pause fra hverandre og trekke pusten hver for dere, så kommer han til å sitte på deg som en klegg. Han kommer ikke uten videre til å akseptere det, så nå må du være sterk, for din egen og barna dine sin skyld. Dette forholdet gir deg mer problemer enn glede, det er ikke sånn hverdagen skal være.

Jeg klarer ikke se for meg at han kommer til å være «på» når det først blir slutt. Men det er jo muligens mitt forvrengte syn som snakker der 😂 huff…

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Absolutt ikke rett.  

han sender mld som : enten skjerper du deg ellers går vi bare fra hverandre. Du er den eneste som trenger å skjerpe deg her nå. Jeg har ikke gjort annet enn å kreve et sunt og normalt forhold… 

Denne mannen kan jeg garantere deg aldri har hatt et sunt og normalt forhold, og han kommer mest trolig heller aldri til å få det. For han vet rett og slett ikke hva et normalt og sunt forhold er. Han er jo dessuten også veldig tydelig på at han ikke ønsker et sunt og normalt forhold til deg - det viste han veldig tydelig førdagen, da han truet deg, forsøkte å psyke deg ned, manipulere deg og kontrollere deg. Og når du stod på ditt med at han ikke kunne komme, da kom han likevel, og truet deg med å lage en scene foran ungene dine med å kreve at enten fikk han komme inn eller så fikk du gjøre det slutt. At han gjorde som enhver annen ordentlig, oppegående og omtenksom mann ville gjort - nemlig å behandle deg med respekt og omtanke - det falt ham ikke inn en gang. Tvert imot forteller han deg helt klart og tydelig at han ALDRI kommer til å respektere dine ønsker og behov.

Ser du selv hvor syk han er, hvordan han roter med tankene dine og følelsene dine?7

Du må skaffe deg hjelp, Hi, for denne mannen kommer ikke til å gi slipp på deg så lett, uansett hva han sier. Skaff deg hjelp, fagfolk og nettverk, snakk gjerne med politiet (jeg blir ikke overrasket om han også der har en historie) om hvordan du best kan gå frem.

Han kommer til å snu alt mot deg, fortelle deg at han bare vil ha et godt og sunt og normalt forhold, men at du ikke gir ham og dere en sjanse. Han kommer til å finne på alt mulig av beskyldninger og sammensause beskyldninger med søte ord for å forøke å forvirre deg. For hver gang du tviler på deg selv og hva som er rett, da vet han at han har en sjanse til å få kontroll på deg igjen. Denne mannen er en veldig farlig mann!

Anonymkode: bdf85...269

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Denne mannen kan jeg garantere deg aldri har hatt et sunt og normalt forhold, og han kommer mest trolig heller aldri til å få det. For han vet rett og slett ikke hva et normalt og sunt forhold er. Han er jo dessuten også veldig tydelig på at han ikke ønsker et sunt og normalt forhold til deg - det viste han veldig tydelig førdagen, da han truet deg, forsøkte å psyke deg ned, manipulere deg og kontrollere deg. Og når du stod på ditt med at han ikke kunne komme, da kom han likevel, og truet deg med å lage en scene foran ungene dine med å kreve at enten fikk han komme inn eller så fikk du gjøre det slutt. At han gjorde som enhver annen ordentlig, oppegående og omtenksom mann ville gjort - nemlig å behandle deg med respekt og omtanke - det falt ham ikke inn en gang. Tvert imot forteller han deg helt klart og tydelig at han ALDRI kommer til å respektere dine ønsker og behov.

Ser du selv hvor syk han er, hvordan han roter med tankene dine og følelsene dine?7

Du må skaffe deg hjelp, Hi, for denne mannen kommer ikke til å gi slipp på deg så lett, uansett hva han sier. Skaff deg hjelp, fagfolk og nettverk, snakk gjerne med politiet (jeg blir ikke overrasket om han også der har en historie) om hvordan du best kan gå frem.

Han kommer til å snu alt mot deg, fortelle deg at han bare vil ha et godt og sunt og normalt forhold, men at du ikke gir ham og dere en sjanse. Han kommer til å finne på alt mulig av beskyldninger og sammensause beskyldninger med søte ord for å forøke å forvirre deg. For hver gang du tviler på deg selv og hva som er rett, da vet han at han har en sjanse til å få kontroll på deg igjen. Denne mannen er en veldig farlig mann!

Hah han sier ofte han ønsker bare et normalt og godt forhold. Men at jeg ødelegger for det. 
ingentibg registrert hos politiet. Godt likt fyr i høy stilling.  Få forhold tidligere, men type player og legger ikje skjul på det.. 

er nok hendelsen som skjedde sist som virkelig satt en støkk i meg når han uansett hva jeg sa ikke tok et nei for et nei! Kjente på et sinne og frustrasjon så jeg klikka…. 

Skrevet

Han manipulerer deg så sjukt. Får deg først til å føle deg skyldig. Du er ikke god nok. Han/dere burde gjøre det slutt. Men sniiille han skal være grei å forbli med deg, men da skylder du han for det. Så håpløs som du er. Klassisk manipulering. Han utsetter deg også for psykisk vold og fysisk vold (én episode så tidlig viser bare hva som kommer fremover). Han har psyket deg så ned at du nå tror han har "reddet" deg og at du ikke vil klare deg uten han. Du fortjener, som en over skrev, et godt, sunt og likeverdig forhold. Dette er et skadelig forhold. Dess lengre du blir med han, dess verre blir det. Prøv å svare "ja, det er best at vi gjør det slutt" da skal du få se noen som ikke vil gjøre det slutt. Da er det nok mange kompromisser og løsninger han kan ofre seg og bli med på. Han vil ikke gjøre det slutt. Han vil kontrollere deg. Vil oppfordre deg sterkt til å snakke med psykologen din, samt være åpen ovenfor dine nærmeste om oppførselen hans. Du trenger støtte nå for å komme deg ut av dette. Lykke til ❤️

Anonymkode: e3263...5c3

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Han manipulerer deg så sjukt. Får deg først til å føle deg skyldig. Du er ikke god nok. Han/dere burde gjøre det slutt. Men sniiille han skal være grei å forbli med deg, men da skylder du han for det. Så håpløs som du er. Klassisk manipulering. Han utsetter deg også for psykisk vold og fysisk vold (én episode så tidlig viser bare hva som kommer fremover). Han har psyket deg så ned at du nå tror han har "reddet" deg og at du ikke vil klare deg uten han. Du fortjener, som en over skrev, et godt, sunt og likeverdig forhold. Dette er et skadelig forhold. Dess lengre du blir med han, dess verre blir det. Prøv å svare "ja, det er best at vi gjør det slutt" da skal du få se noen som ikke vil gjøre det slutt. Da er det nok mange kompromisser og løsninger han kan ofre seg og bli med på. Han vil ikke gjøre det slutt. Han vil kontrollere deg. Vil oppfordre deg sterkt til å snakke med psykologen din, samt være åpen ovenfor dine nærmeste om oppførselen hans. Du trenger støtte nå for å komme deg ut av dette. Lykke til ❤️

Anonymkode: e3263...5c3

Takk for svar. Ser godt at dette må ende.. har stusset litt på at han forteller han har det så vondt og fælt pga det og det , men ikke forstått hvorfor han da ikke bare forlater meg- om det er så fælt med meg… til nå i guess. 
han nevnte jo senest istad at det er like greit vi ender det og jeg sa meg enig. Da snakket han raskt om kompromisser. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Hah han sier ofte han ønsker bare et normalt og godt forhold. Men at jeg ødelegger for det. 
ingentibg registrert hos politiet. Godt likt fyr i høy stilling.  Få forhold tidligere, men type player og legger ikje skjul på det.. 

er nok hendelsen som skjedde sist som virkelig satt en støkk i meg når han uansett hva jeg sa ikke tok et nei for et nei! Kjente på et sinne og frustrasjon så jeg klikka…. 

Heldigvis ødelegger du for det ;) For hans definisjon av et sunt og normalt og godt forhold - det er et forhold som kun gir ham det han trenger, et forhold hvor han kan få være så psykisk og fysisk voldelig som han vil, hvor han kan ødelegge deg, hvor han kan manipulere deg og kontrollere hele livet ditt. Hans definisjon av et sunt forhold er et forhold hvor han selv sier at han ALDRI vil respektere dine ønsker og behov.

Og han har i praksis vist at han også mener alt dette, ved at han siden dere ble sammen har manipulert deg så mye at du tviler på deg selv, tviler på hva som faktisk er et sunt forhold. Han har manipulert deg så mye at du har godtatt fysisk vold, at han overkjører deg og tvinger seg inn hos deg.

Du må stole på deg selv nå, Hi! Det at du kjente at det han gjorde førdagen, og måten han har vært på etterpå ikke er riktig. Du følte så sterkt at dette ikke er riktig av ham at du i dag valgte å spørre her. Det viser at du egentlig visste at det han har holdt på med er helt feil.

Om du ser på det så tror jeg du kjenner igjen mye av din eks i denne nye mannen, gjør du ikke? Mulig de har ulike måter å være på, men resultatet de er ute etter, det er det samme - via psykisk og fysisk vold, manipulasjon, nedpsyking å skaffe seg full kontroll over deg. Uten respekt for deg.

Han er en voldelig mann, mest trolig en klassisk psykopat. Han vil aldri endre seg.

Hva vil du gjøre nå?

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Takk for svar. Ser godt at dette må ende.. har stusset litt på at han forteller han har det så vondt og fælt pga det og det , men ikke forstått hvorfor han da ikke bare forlater meg- om det er så fælt med meg… til nå i guess. 
han nevnte jo senest istad at det er like greit vi ender det og jeg sa meg enig. Da snakket han raskt om kompromisser. 

Dette er akkurat det flere har skrevet. Han tror han har så stor kontroll over deg nå at det å gjøre det slutt var noe du ikke ville takle, altså at han bevisst valgte å bruke det å avslutte forholdet som en trussel - OG for å få deg til å komme krypende til ham, gjerne å trygle ham om å fortsette.

Når du sa deg enig med ham i at det er like greit at dere gjør det slutt, da innså han plutselig at han ikke har fått fullt så stor kontroll over deg som han trodde. Dermed måtte han endre taktikk for å hale deg inn igjen slik at han igjen kan få kontroll over deg. Dermed foreslår han "kompromiss". Men kompromiss med en slik mann finnes ikke, alt er på hans premisser, selv om han nok i en periode kanskje greier å late som om han tilpasser seg deg. Men alt det er bare et spill for en slik mann, fordi han ved å "kompromisse" med deg får deg til å håpe igjen om at dere kan få det bra, du binder deg enda litt mer til ham, trolig godt hjulpet av en ny sjarmoffensiv fra hans side for å overbevise deg om hvor fantastisk han er og hvor glad han liksom er i deg... For i det øyeblikket han merker at du igjen biter på, at du er litt mer hektet, litt mer bundet til den han later som om han er, da vil han igjen snu og begynne å pirke på deg, fortelle deg ting du ikke gjør godt nok, at det er du som skaper krangler, at det er du som er urimelig... og om du da protesterer litt, da vil han igjen velge å enten bli voldelig, psyke deg enda mer ned for å få kontroll... eller han velger en ny sjarmoffensiv for å få deg enda mer hektet som igjen bare gir ham enda mer kontroll over deg. Og slik fortsetter et liv med en slik mann. Slike er som vampyrer, de tapper deg for alt som er av livskraft og tro på deg selv. For han får energi når han tråkker på deg og kontrollerer deg, og skal han ha full kontroll på deg, da må han tappe deg for all energi, all tro på deg selv, all tro at andre personer faktisk kan være normale og snille og gode - for han vil i denne prosessen ha psyket deg så ned at du begynner å tro på at han er snill, og at når han ikke er snill, da er det din feil, uansett hvor voldelig han blir psykisk og fysisk. For det er ikke snakk om hvis han blir det - han er allerede psykisk og fysisk voldelig! Og verre vil det bli, for nå innser han at han må bruke sterkere metoder for å få kontroll på deg.

Eneste reelle valget du har nå, HI, det er å komme deg helt bort fra ham, blokkere ham og få hjelp fra fagpersoner og nettverket ditt. Han kan bli fysisk farlig, så forbered deg, informer fagpersoner og nettverket ditt om at han er voldelig og at du må komme deg ut av forholdet, da du ikke kan involvere deg og barna i en psykopat. Og om han ikke holder seg unna - anmeld ham, snakk med politiet!

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Heldigvis ødelegger du for det ;) For hans definisjon av et sunt og normalt og godt forhold - det er et forhold som kun gir ham det han trenger, et forhold hvor han kan få være så psykisk og fysisk voldelig som han vil, hvor han kan ødelegge deg, hvor han kan manipulere deg og kontrollere hele livet ditt. Hans definisjon av et sunt forhold er et forhold hvor han selv sier at han ALDRI vil respektere dine ønsker og behov.

Og han har i praksis vist at han også mener alt dette, ved at han siden dere ble sammen har manipulert deg så mye at du tviler på deg selv, tviler på hva som faktisk er et sunt forhold. Han har manipulert deg så mye at du har godtatt fysisk vold, at han overkjører deg og tvinger seg inn hos deg.

Du må stole på deg selv nå, Hi! Det at du kjente at det han gjorde førdagen, og måten han har vært på etterpå ikke er riktig. Du følte så sterkt at dette ikke er riktig av ham at du i dag valgte å spørre her. Det viser at du egentlig visste at det han har holdt på med er helt feil.

Om du ser på det så tror jeg du kjenner igjen mye av din eks i denne nye mannen, gjør du ikke? Mulig de har ulike måter å være på, men resultatet de er ute etter, det er det samme - via psykisk og fysisk vold, manipulasjon, nedpsyking å skaffe seg full kontroll over deg. Uten respekt for deg.

Han er en voldelig mann, mest trolig en klassisk psykopat. Han vil aldri endre seg.

Hva vil du gjøre nå?

Det er helt klart likheter med han og x. Bare der var jeg fanget halve livet mitt…  han her jobber litt annerledes, så falt uten å se flaggene. 
det jeg må gjøre nå… det er å avslutte det. Ikke inngå noen kompromisser. Fortalte han at han strengt talt har knust selvfølelsen min med LISTER over feilene mine.  Da ville han selvsagt ikke knuse følelsene mine, men han var ji knust selv så.. 

Skrevet

Først og fremst. Dette er ikke en god og snill mann. Han respekterer ikke deg. Og det gjør mann i et normalt og godt forhold.  Du har ikke gjort noe galt og det er ikke deg det er noe galt med. Med erfaring så kan jeg si at du er i ferd med å gå i samme fella en gang til. Dette er dessverre ganske vanlig, og spesielt siden det er kort tid siden du gikk ut av av et dårlig forhold som har preget deg. 

Har selv vært i et veldig dårlig forhold i mange år. Har brukt flere år på å bli meg selv igjen. Gjorde som deg og endte opp i et nytt forhold som ikke var bra. Holdt avstand,  og hadde også lært en del fra forrige forhold. Var vel heller ikke så klar.  Dette var ikke så populært.  Ble en del episoder som ikke var bra. Og endte med at det ble slutt. Trodde også denne mannen var så snill og fantastisk.  Ser jo nå at det var han ikke. 

Nytt forhold nå som har vart noen år. Han gir meg tid for meg selv. Skjønner at jeg vil ta ting med ro. Respekterer meg. Og skjønner når ting er vanskelig.  Heller ingen sjalusi. Dette er et normalt forhold og sånn det skal være. 

Anonymkode: c25b3...04b

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Det er helt klart likheter med han og x. Bare der var jeg fanget halve livet mitt…  han her jobber litt annerledes, så falt uten å se flaggene. 
det jeg må gjøre nå… det er å avslutte det. Ikke inngå noen kompromisser. Fortalte han at han strengt talt har knust selvfølelsen min med LISTER over feilene mine.  Da ville han selvsagt ikke knuse følelsene mine, men han var ji knust selv så.. 

Det du må gjøre TS er å slutte å svare på meldingene han skriver. Ved å svare blir du forvirret og svak og faller dermed tilbake til gamle vaner med å føye deg.

Nå ender du dette en gang for alle med en melding, og så blokkerer du han på alle kanaler. Informer barna om at det er slutt og at de kan komme til å oppleve at han kommer på døra, virker truende, overtalende, lei seg etc. Men at de ikke skal snakke med han, og det skal heller ikke du.

Du SKAL gjøre dette fordi det er dette barna dine fortjener. De trenger ikke en mor som går inn i et nytt destruktivt forhold, som igjen vil medføre at de igjen blir påført lidelse og ubehag. For det er ingen tvil i mitt sinn om at denne mannen vil medføre problemer for barna dine. 

Jeg håper du er sterkt nok til å gjøre det som er nødvendig, men er redd du er såpass preget av tidligere opplevelser at du ikke klarer å ende dette før det er for sent. Jeg håper du tar i bruk de resurssene som finnes rundt deg, og vær for all del ærlig på at han har vært fysisk mot deg slik at de forstår alvoret i det som skjer.

Skrevet

Vær veldig forsiktig med å snakke mer med ham nå. Du kan ikke forvente noen som helst forståelse fra ham, og du kan ikke forvente at han har noen som helst selvinnsikt.

Når du sier at han har knust selvfølelsen din med lister over feilene dine (som er sykt av ham å lage lister over), så gir du ham noe av det han ønsker - nemlig en bekreftelse på at han har brutt deg ned. Og det vil han bruke for alt det er verdt, slik han her også gjør - ved å fortelle deg at "selvfølgelig" ville han ikke knuse følelsene dine, og så snur han det i et forsøk på å skape sympati hos deg og sier at "han var jo knust selv". Altså, det han gjør er å bruke det du sa mot deg, for igjen å forsøke å få deg til å tvile på deg selv (du kan jo ikke trooooo at han var ute etter å knuse følelsene dine???) og forsøke å få deg til å håpe at det kan bli noe godt mellom dere igjen (for en mann som påstår at han er knust har jo følelser, eller???).

Han er ikke knust, Hi. Hvis han er knust er det kun fordi han føler at han har mislyktes. Han trodde at han hadde kontroll over deg, nå har han innsett at all manipulasjonen hans ikke har fungert, og han er "knust" fordi han har feilet med å bryte deg ned, manipulere deg til å si fra deg all kontroll over ditt eget og barnas liv.

Ser du hvordan han vil bruke ALT du sier mot deg?

Det som er viktig for deg å holde fast i nå, det er at dere to ikke har noe mer å snakke om. Det er ikke mulig å få ham til å forstå hva han har gjort, han kommer aldri til å innrømme noe som helst - eller, hvis han skulle "innrømme" noe, da er det igjen kun for å atter en gang få kontroll på deg, som beskrevet tidligere.

Ikke snakk mer med ham, ikke diskuter noe mer med ham. For det er ikke noe mer å snakke om. Er det slutt, da er det slutt. Man kan ikke kompromisse et avsluttet forhold! Er forholdet slutt SKAL han respektere det om du sier du ikke ønsker noe som helst mer kontakt med ham! Og om han ikke respekterer det (som jeg tviler på at han vil gjøre), da blir det tydelig at han bevisst velger å trakassere deg.

Du må ikke diskutere noe som helst mer med ham, for han vil bruke alt du sier mot deg selv i et forsøk på å få deg til å tvile mer på deg selv, for bare da kan han få mer kontroll over deg igjen.

Skrevet

Jeg heier på deg, HI. Hold på den styrken og klarheten du har funnet nå, og skulle du begynne å tvile, så er det bortimot døgnservice av kloke kvinner her inne. 

Skrevet
Himmel og hav skrev (6 minutter siden):

Jeg heier på deg, HI. Hold på den styrken og klarheten du har funnet nå, og skulle du begynne å tvile, så er det bortimot døgnservice av kloke kvinner her inne. 

Vært her inne mange år, og tok mot til meg nå- og det angrer jeg ikke på. Her får man sannheten rett ut og det trengs!! 
holder dere oppdatert.  Må nok lese igjennom en hel del ganger og ❤️

Skrevet

Uansett om han er gal eller ikke, så respekterer ikke han dine grenser og at du trenger tid til å jobbe med psykiske ting. Da er ikke han verdt å satse på. 

Kan forstå at du ble betenkt og kanskje redd etter at han var så bastant. For min del er det ikke normalt at en kjæreste dukker opp i tide og utide uten en avtale. Hvert fall ikke når man har en travel hverdag med barn og du har satt en grense for hva du synes er greit. 

Anonymkode: 09419...38a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...