Anonym bruker Skrevet 4. november 2021 #26 Skrevet 4. november 2021 Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Ja jeg ville blitt flau selv over den situasjonen. Han skulle nemlig bare stå parkert utenfor. Selv om mine barn og mor var på vei. Da sa han at han skulle fortelle de at jeg nektet han å komme inn på besøk osv. han kom han. Og sier « du får heller gjøre det slutt med meg da, for jeg rikker meg ikke. Man skal kunne komme og gi kjæresten sin en klem når det passer» Anonymkode: f139a...22c Ser det er kommet flere svar siden jeg begynte å skrive mitt lange innlegg over her, HI. Du sier du elsker ham. Men hvem er han du tror du elsker? Jeg tror du trodde denne mannen var en fantastisk god og snill mann, da han trolig tok deg "med storm" og tilsynelatende var det stikk motsatte av din eks, som - om jeg forstår deg rett - heller ikke var en snill mann. Men denne mannen du nå er sammen med, han er hverken fantastisk, god eller snill. Tvert om er han utspekulert ond og kontrollerende. Farlige psykopater må fremstille seg selv i et godt lys i begynnelsen av et forhold, for hvis ikke ville ingen blitt sammen med dem. Det er egentlig veldig enkelt. Hvis denne mannen hadde fortalt deg første gang du møtte ham, at hvis du ble hans kjæreste, så ville du etterhvert miste retten til å kontrollere ditt eget liv, han skulle etterhvert ta kontroll over alt du gjorde og sa og at dine ønsker etterhvert ville være helt uinteressante for ham, at han ikke ville respektere deg på noen måte, at han etterhvert ville drite i dine behov og ønsker, at han ville begynne å manipulere og true deg.... Da sier det seg selv at du ikke hadde gitt ham en halv sjanse en gang! Er du ikke enig? Og derfor fremstiller slike seg alltid som veldig sympatiske, som drømmemannen. De jatter deg etter munnen, de finner ut hva du trenger, og later som om de er der for deg og er opptatt av at du skal ha det godt. For bare på den måten får en som han deg til å bli glad i ham. Eller riktigere sagt, får deg til å bli glad i den du tror han er. For den han virkelig og egentlig er, det er en mann du aldri ville blitt glad i eller gitt en sjanse. Men når han har lurt deg, vært falsk mot deg og merker at du begynner å få følelser for den han velger å la deg tro han er, det er da manipuleringen hans starter. Først i det helt små, tilsynelatende uviktige småting som han tester ut for å se om han kan utvide det til større ting han kan manipulere deg på for å få kontroll på deg. Det han gjorde nå om dagen, at han kom til deg, tross at du hadde sagt nei, og han sa at han ville sitte i bilen og komme inn og også at han utfordret deg til å slå opp med ham der og da, foran dine barn og mor - det var en stor, stor test av deg. Og du slo ikke opp med ham, du kastet ham ikke ut. Han tror nå at han har kontroll på deg. Og for å hindre deg fra å tenke for mye på det han gjorde førdagen, så snur han helt om og blir supersøt på meldinger. Alt for å få deg til å tvile på deg selv, alt for å bryte deg ned, slik at du ikke lenger stoler på deg selv. For da vil han få enda mer kontroll på deg, tror han. Men de søte meldingene etter en slik truende, manipulerende og kontrollerende hendelse, det viser bare enda tydeligere hvor ekstremt han manipulerer deg. Ingen, og jeg mener INGEN, oppegående, modne og friske menn med et normalt følelsesliv ville oppført seg i nærheten av det du beskriver denne mannen gjør, HI. Han manipulerer deg kynisk og ondskapsfullt for å få kontroll over deg. Om du visste, da du møtte ham, at han egentlig er en farlig manipulerende og kontrollerende mann, en som ondskapsfullt kom til å true deg for at han skal få sin egen vilje, en som rett ut sier han ikke respekterte deg... Ville du da ha elsket ham? Er du sikker på at det er den han egentlig er du elsker? Eller tror du at du elsker den mannen du først trodde han var? Jeg er sikker på at det er det siste. For all del, han har sikkert noen gode sider også. Men de er helt uviktige, fordi det som gjør ham helt uegnet til å være noen kvinnes kjæreste er alle de stygge sidene ved hans personlighet, hans behov for å ødelegge den kvinnen han er sammen med, for at han skal få kontroll og kunne manipulere henne til hva som helst han måtte ønske. For det eneste som gjelder for en slik mann, det er å få egne behov oppfylt. En slik mann har ingen respekt for kvinnen han er sammen med. Og i dette ligger også at det heller ikke er noen kjærlighet. Denne mannen har til og med sagt det rett ut til deg - han kommer ALDRI til å gi seg på dette, for han har ingen respekt for dine behov eller ønsker. Gi slipp på den mannen du tror du elsker, Hi, for den mannen eksisterer ikke. Han "eksisterer" kun når denne mannen ser det som hensiktsmessig for å få deg mer bundet til ham, slik at han kan få enda mer kontroll på deg og dine følelser. Den episoden du beskriver her var ingenting annet enn hans måte å vise at han kontrollerer deg. Og at hvis du forsøker å stå på ditt, så truer han deg. Nå brukte han dine barn som "gisler", fordi han regnet med at du ikke ville ta en konfrontasjon med ham foran barna. Dette er trusler, HI, og de er ulovlig. Jo mer du forteller, jo viktigere er det at du ser sannheten om denne mannen. Jeg anbefaler deg å også kontakte nærmeste Krisesenter, for å få hjelp (samtaler) der også. De har erfaring med slike voldelige menn og kvinner som forsøker å redde seg ut av slike forhold, de har erfaring med all tvilen og alle de måtene slike menn bruker for å manipulere kvinnene tilbake inn i forholdet. Du har ikke råd til å gi denne mannen noe som helst mer av ditt liv, for du har barn som er helt avhengig av deg. Vær så snill, ta alt dette på alvor NÅ! Snakk med psykologen din, ev. be om å få fremskyndet timen om nødvendig. Kontakt nærmeste krisesenter og be om samtale og veiledning: https://www.krisesenter.com/finn-ditt-krisesenter/ Du kan også snakke med politiet og be om råd. Ev. kan krisesenteret hjelpe deg og råde deg og ev. bli med deg til politiet også. Og fortell dine nærmeste hvordan denne mannen virkelig er og si at du må komme deg helt unna ham. Ta deg selv og din og dine barns sikkerhet på alvor og avslutt dette forholdet NÅ! ❤️ Anonymkode: bdf85...269
Anonym bruker Skrevet 4. november 2021 #27 Skrevet 4. november 2021 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Kan ha rett i det. Å kjenne forskjell. For jeg har aldri vært alene i livet. Alltid vært i forhold. Og nå kommer dette tullet oppi alt. han har faktisk vært fysisk 1 gang. Overnatting i skogen, så ble han så sur over noe han egentlig misforsto. Hvor han dyttet meg bakover og hodet traff bakken med et smell… og jeg tilga for jeg forsto jo han var frustrert.. og det er kanskje først i dette sekundet jeg ser problemet 🥺😔 jeg lot jo den gå.. som ingenting… Anonymkode: f139a...22c Jøjemeg, du kan da ikke la dette gå lenger! Jeg skjønner at det er skummelt for deg å være alene, men det er akkurat det du trenger akkurat nå. Du trenger å finne deg selv, uten en manipulerende mann som puster deg i nakken. Du trenger å ta valg for deg selv, uten å måtte ta hensyn til en storforlangende mann. Du trenger så stole på deg selv, uten at du går rundt og trår på glass for å ikke irritere en mann. Menn som denne mannen, de vet å finne den perfekte jenta. Den perfekte jenta for dem er en skadeskutt fugl som overhodet ikke stoler på seg selv, som er lett å manipulere, som gjør alt for å glede mannen, som tilpasser seg, føyer seg osv osv, og du er dessverre det perfekte offer. Han viser seg fra sin beste siden til du sitter i garnet, så viser han mer og mer av sine dominerende sider. Du lar han manipulere, du lar det passere, og det vil bli verre og verre. Jeg kan fortelle deg at det finnes menn der ute som ikke er sånn, som ønsker jenter med litt selvtillit, som synes din mening er like viktig som deres egen. Det er en sånn mann du må finne, men finn deg selv først, ikke la en ny mann forme deg før du har funnet deg selv. Anonymkode: 43d4f...98e
Anonym bruker Skrevet 4. november 2021 #28 Skrevet 4. november 2021 Takker for mange svar. Kan ikke la vær å gråte oppi alt dette nå. Han sier selv vi kan like gjerne gjøre det slutt nå, siden vi bare krangler ( han krangler og finner feil…). Og han er så opphengt i den overnattingen at det er sykt… så d er det vel bare å bite tennene sammen og si seg enig om å gå fra hverandre. og fy søren for en vond tanke det er. Men jeg leser deres svar og kjenner så mange ting igjen , så alt i alt vil det nok være til det beste 😔 han puster meg i nakken med krav om ditt og datt og ikke minst feilene mine osv. han utleverte masse om meg og han til min psyko x tidligere også. Helt i starten. Som gjorde at x tok enda mer avstand. Til barna og… det beste er nok å klare å slette han fra tankene og innse t dette ikke vil gå… Anonymkode: f139a...22c
Anonym bruker Skrevet 4. november 2021 #29 Skrevet 4. november 2021 Anonym bruker skrev (39 minutter siden): Takk for svar! dette med love bombing kjenner jeg ikke mye til, men han er veldig generøs og fått masse gaver og oppmerksomhet i form av slik. Han vet jeg ikke er vant til slikt og har gitt en hel del. Så vet ikke om det kan ha en sammenheng. han selv har barn, men godt samarbeid med sin x, som gikk videre veldig raskt og fikk samboer veldig fort. Så han sammenligner kanskje litt. Usikker. X hadde selv sagt til han at han var manipulerende, men det mente han at ikke stemte. Problemet lå jo hos hun. jeg har sterke følelser for han, og sliter med tanken på å ikke være med han. Vi har det veldig dårlig nå, etter den hendelsen som satt en såpass stor støkk i meg. Han forventer jeg går fra han, siden jeg ikke kan takle dette så godt. Han forteller at han skal holde seg langt unna om det blir slutt. jeg er så glad for at dere er flere som sier at det ikke er unormalt at jeg vil vente med overnatting rundt ungene. Veldig!!! For den har jeg fått høre lenge allerede. Anonymkode: f139a...22c Det høres ut som klassisk "love bombing", overøser sitt nye offer med gaver og oppmerksomhet for å knytte personen til seg. Hans eks har til og med sagt at han var manipulerende. Selvfølgelig mener han at det ikke stemte og at det var hun som var problemet... Ser du mønsteret i dette, Hi? Han tok heller ikke hensyn til hennes følelser, men manipulerte henne også - og tar null ansvar for egen oppførsel. Det jeg har uthevet her tror jeg dessverre bare er ytterligere manipulering av deg. Klassisk måte han kan få deg til å tro at han respekterer deg, selv om han helt tydelig har sagt at han IKKE respekterer deg og at han ALDRI kommer til å gjøre det. Ser du hvor sykt dette er, måten hans å argumentere på? Og igjen, han sier han forventer du går fra ham siden DU ikke takler dette så godt. Igjen - damen er skylden, akkurat som det var hans eks som var problemet, nå er det du som er problemet, du som ikke takler ting. Egen adferd tar han null ansvar for, som vanlig, han vrir det om til deg. Og så sier han at om du gjør det slutt, så skal han holde seg langt unna. Som om det var hans valg... Igjen, dette er noe du ikke kan ta på alvor, Hi. Du kan håpe at han faktisk vil holde seg langt unna når du gjør det slutt, men du kan på ingen måte stole på det. Hos normalt modne og oppegående friske mennesker er det en selvfølge å respektere det hvis en partner gjør det slutt. Det er ikke noe spesielt, det er en selvfølge! Han derimot, han sier det nærmest som en trussel. Det tyder på at han mest trolig tror han allerede har et så sterkt tak på deg at han stoler på at han kan snu deg til å ikke gjøre det slutt, fordi han vet du ikke har vært alene, at du er i en sårbar situasjon, at du tror du elsker den han ikke er. Det viser at selv nå fortsetter han å manipulere deg - han truer deg indirekte, samtidig som han fortsetter å godsnakke med deg på sms og andre måter. Søk hjelp fra fagfolk og nettverket ditt, HI. Og kom deg helt unna denne mannen! Anonymkode: bdf85...269
Anonym bruker Skrevet 4. november 2021 #30 Skrevet 4. november 2021 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Det høres ut som klassisk "love bombing", overøser sitt nye offer med gaver og oppmerksomhet for å knytte personen til seg. Hans eks har til og med sagt at han var manipulerende. Selvfølgelig mener han at det ikke stemte og at det var hun som var problemet... Ser du mønsteret i dette, Hi? Han tok heller ikke hensyn til hennes følelser, men manipulerte henne også - og tar null ansvar for egen oppførsel. Det jeg har uthevet her tror jeg dessverre bare er ytterligere manipulering av deg. Klassisk måte han kan få deg til å tro at han respekterer deg, selv om han helt tydelig har sagt at han IKKE respekterer deg og at han ALDRI kommer til å gjøre det. Ser du hvor sykt dette er, måten hans å argumentere på? Og igjen, han sier han forventer du går fra ham siden DU ikke takler dette så godt. Igjen - damen er skylden, akkurat som det var hans eks som var problemet, nå er det du som er problemet, du som ikke takler ting. Egen adferd tar han null ansvar for, som vanlig, han vrir det om til deg. Og så sier han at om du gjør det slutt, så skal han holde seg langt unna. Som om det var hans valg... Igjen, dette er noe du ikke kan ta på alvor, Hi. Du kan håpe at han faktisk vil holde seg langt unna når du gjør det slutt, men du kan på ingen måte stole på det. Hos normalt modne og oppegående friske mennesker er det en selvfølge å respektere det hvis en partner gjør det slutt. Det er ikke noe spesielt, det er en selvfølge! Han derimot, han sier det nærmest som en trussel. Det tyder på at han mest trolig tror han allerede har et så sterkt tak på deg at han stoler på at han kan snu deg til å ikke gjøre det slutt, fordi han vet du ikke har vært alene, at du er i en sårbar situasjon, at du tror du elsker den han ikke er. Det viser at selv nå fortsetter han å manipulere deg - han truer deg indirekte, samtidig som han fortsetter å godsnakke med deg på sms og andre måter. Søk hjelp fra fagfolk og nettverket ditt, HI. Og kom deg helt unna denne mannen! Anonymkode: bdf85...269 Men nå er det plutselig han som mener vi må gå fra hverandre. Han skal dog ha det ut av meg. Det er jeg som må ta det avgjørende støtet. Selv om han er enig om at vi må gå fra hverandre siden vi bare krangler ( strengt talt er det bare han men…) Anonymkode: f139a...22c
Anonym bruker Skrevet 4. november 2021 #31 Skrevet 4. november 2021 Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Takker for mange svar. Kan ikke la vær å gråte oppi alt dette nå. Han sier selv vi kan like gjerne gjøre det slutt nå, siden vi bare krangler ( han krangler og finner feil…). Og han er så opphengt i den overnattingen at det er sykt… så d er det vel bare å bite tennene sammen og si seg enig om å gå fra hverandre. og fy søren for en vond tanke det er. Men jeg leser deres svar og kjenner så mange ting igjen , så alt i alt vil det nok være til det beste 😔 han puster meg i nakken med krav om ditt og datt og ikke minst feilene mine osv. han utleverte masse om meg og han til min psyko x tidligere også. Helt i starten. Som gjorde at x tok enda mer avstand. Til barna og… det beste er nok å klare å slette han fra tankene og innse t dette ikke vil gå… Anonymkode: f139a...22c Det er som jeg skrev over, jo mer du skriver, jo verre er det. Ved å utlevere deg til din eks, så passet han på å få eksen bort fra ditt og barnas liv. Igjen, dette er klassisk for psykopater, de sørger for å isolere sine offer fra alle de selv ser som trusler (dvs. alle som kan hjelpe offeret hans til å se hvordan faktisk er). For jo mer isolert du er, jo mer avhengig blir du av ham. Jo mer avhengig (og hektet) du er av ham, jo lettere er du til å psyke ned, manipulere, kontrollere. Det du har fortalt om denne mannen er en mann som bevisst driver med psykisk vold, og han har allerede vist deg at han også er fysisk voldelig når det passer ham. Det som er viktig å huske er at den mannen du tror du elsker, det er bare det glansbildet som han fremstilte seg som i begynnelsen for å få deg hektet. Den mannen eksisterer ikke. Og om noe av det eksisterer i ham, så er det bare småbiter som drukner i hans farlige og psykisk og fysisk voldelige sider. Du elsker den du tror han er, men den mannen eksisterer ikke. Det er vondt nok i seg selv. Men det er viktig at du ser den forskjellen, HI, for hvis du ikke ser det, da kan han få makt over deg igjen og begynne å manipulere seg inn i livet ditt igjen. Ang. den overnattingen - det er også en måte å få kontroll over deg på. Til nå har han ikke hatt full kontroll over deg når du er i ditt eget hjem. Førdagen viste han deg at han ikke lenger aksepterer å ikke ha full kontroll over deg også i ditt eget hjem, og derfor truet han deg og kom dit selv om du hadde sagt tydelig at det ikke passet. Hadde du sluppet ham til overnatting når barna dine var der, da hadde han kunnet kontrollere deg enda mer, for da ville du ha akseptert mer for å ikke lage scener foran barna. Han ville gjerne fått nøkkel til leiligheten/huset ditt, og han ville ikke akseptert å bli nektet adgang. Ring ham og si til ham at du har tenkt på det han sa, at det er best at dere går fra hverandre, og si at du har innsett at han har helt rett i det. Og at det også er best, som han har sagt, at han holder seg langt unna, siden dere helt tydelig ikke er bra for hverandre lenger og ingen av dere har det bra i dette forholdet. Og koble inn fagpersoner og nettverket ditt, HI, for denne mannen her vil mest trolig ikke akseptere at forholdet tar slutt, selv om han kanskje først vil gi inntrykk av det. Hvis han mot formodning faktisk holder seg helt unna deg fremover, da bør du nesten takke din lykkestjerne, for da har du vist ham såpass styrke at han har innsett at han ikke lenger har makt og kontroll over deg, og derfor ikke gidder, men heller vil finne seg et nytt offer han kan manipulere og ødelegge. Vær sterk for deg selv og dine barn! ❤️ Anonymkode: bdf85...269
Anonym bruker Skrevet 4. november 2021 #32 Skrevet 4. november 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Men nå er det plutselig han som mener vi må gå fra hverandre. Han skal dog ha det ut av meg. Det er jeg som må ta det avgjørende støtet. Selv om han er enig om at vi må gå fra hverandre siden vi bare krangler ( strengt talt er det bare han men…) Anonymkode: f139a...22c Det er fordi han ikke har noe tro på at du kommer til å gjøre det. Han tror du allerede er så manipulert og fanget at du ikke kommer til å gå fra ham. Derfor slår ikke han opp. Men det er nå du skal vise han at du har gjennomskuet ham. Men allier deg med familie eller venner før du gjør det slutt. For når han oppdager at han tok feil, kan han bli veldig farlig. Anonymkode: ec92d...908
Anonym bruker Skrevet 4. november 2021 #33 Skrevet 4. november 2021 Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Men nå er det plutselig han som mener vi må gå fra hverandre. Han skal dog ha det ut av meg. Det er jeg som må ta det avgjørende støtet. Selv om han er enig om at vi må gå fra hverandre siden vi bare krangler ( strengt talt er det bare han men…) Anonymkode: f139a...22c Det er klassisk - fordi han er overbevist om at han allerede har så stor makt og kontroll over deg, at han har manipulert og psyket deg ned såpass at du tror du ikke greier deg alene eller uten ham. Han sier dette fordi han tror du ikke vil greie å avslutte forholdet til ham. Når han sier at han mener dere bør gå fra hverandre, da tar du ham på ordet, og sier "ja, vet du, det har du faktisk helt rett i, det bør vi. Det er tydelig at vi ikke passer sammen, og jeg er glad for at vi nå er enige i dette, at det ikke er noe mer å si om det". Og så avslutter du samtalen. Anonymkode: bdf85...269
Anonym bruker Skrevet 4. november 2021 #34 Skrevet 4. november 2021 Han ba faktisk om nøkkel for en snau uke siden, men sa det ikke gikk pga bbl … at det ikke bare er å file en ny ( det er forsåvidt sant, men ikke umulig..) det syke oppi en slik situasjon her er at jeg er enig med det dere skriver. Kjenner meg igjen i mye ( slet med psykisk mishandling i alle år tidligere og først etter det forholdet jeg så hvor ille det er). Men da flyr jo tankene til at… men han «reddet» meg jo.. han gjør ji ikke slik for egentlig er han bare god og ønsker det beste for meg.. samtidig som noe i meg sier at noe er feil. For alt jeg vet kan det være dette «noe» som også gjør at jeg har holdt litt tilbake.. Anonymkode: f139a...22c
Superdolly Skrevet 4. november 2021 #35 Skrevet 4. november 2021 Han er ikke egentlig veldig snill og god. Den mannen du beskriver finnes ikke snill. Jeg vil tvertimot si at han er veldig slem. Jeg er enig med de andre som har svart: Kom deg ut av dette forholdet nå, for det vil bare bli verre. Han respekterer deg ikke, han overkjører grensene dine og han har til og med vært voldelig mot deg. Kom deg vekk mens du kan, men gjør det på en trygg måte.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2021 #36 Skrevet 4. november 2021 Superdolly skrev (3 minutter siden): Han er ikke egentlig veldig snill og god. Den mannen du beskriver finnes ikke snill. Jeg vil tvertimot si at han er veldig slem. Jeg er enig med de andre som har svart: Kom deg ut av dette forholdet nå, for det vil bare bli verre. Han respekterer deg ikke, han overkjører grensene dine og han har til og med vært voldelig mot deg. Kom deg vekk mens du kan, men gjør det på en trygg måte. Ja.. jeg må det.. han sa nå at vi krangler jo bare… og vred det raskt over til at jeg (!) vil jo bare krangle… fordi jeg nevnte i en mld den hendelsen jeg skrev over her- for å se om han hadde en reaksjon. Den ignorerte hn glatt 😂som han gjør hver gang for slikt skal ikke være skriftlig Anonymkode: f139a...22c
Anonym bruker Skrevet 4. november 2021 #37 Skrevet 4. november 2021 Støtter alle som sier at denne mannen går det ikke an å fortsette med. Du beskriver problemer som er helt uhørte og ser for meg det blir bare flere, så kom deg unna først som sist. Han skader deg! Anonymkode: af008...f3b
Anonym bruker Skrevet 4. november 2021 #38 Skrevet 4. november 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Ja.. jeg må det.. han sa nå at vi krangler jo bare… og vred det raskt over til at jeg (!) vil jo bare krangle… fordi jeg nevnte i en mld den hendelsen jeg skrev over her- for å se om han hadde en reaksjon. Den ignorerte hn glatt 😂som han gjør hver gang for slikt skal ikke være skriftlig Anonymkode: f139a...22c Manipulering! Uansett, ikke verdt å diskutere med en slik en. Jaja så er det du som må si ordene at det er slutt, bare ta den så lenge han kommer seg bort. Vær oppmerksom på at han faktisk ikke tåler å bli ditcha av deg, det vil nok såre hans ego, så allier deg gjerne med noen som kan hjelpe deg i tiden fremover. Det kan komme trusler og vonde ord, han kan følge med deg, han kan lyve spre rykter og han kan gjøre hevn på nett osv osv. Mitt tips er å følge med, men overse tilnærmelser, men anmeld trusler. Anonymkode: af008...f3b
Anonym bruker Skrevet 4. november 2021 #39 Skrevet 4. november 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Så hvorfor føler jeg meg som den slemme ? jeg vet jeg har mye bagasje, og ikke den enkleste å være med. jeg har ikke vært flink til å inkludere i alt. Trukket meg litt unna når depresjonen kom over meg (alltid taklet det enklere alene). Vet jeg burde være flinkere der… fått høre en del «feil» eller forbedringspotensiale. han er veldig smart- så å sende sms som kan få saken til å skinne i hans verden, mens tlf samtalene er annerledes.. jeg elsker denne mannen, men når han presset frem viljen sin og sto på døra når jeg faktisk sa nei, det passer ikke idag. Vi skulle jo sees dagen derpå uansett. Så fikk jeg så vondt i magen. Kunne minne meg om vreden til exen. men jeg måtte lufte det her, for jeg føler nesten det bare er jeg som er vrang.. at det er naturlig liksom. Vil ikke miste han, men jeg kan ikke presse meg frem på ting jeg ikke er helt klar for enda. Kanskje teit av meg å ikke bare la han overnatte osv. har jo sovet mye med han før, men ikke her med barna mine. han sier jeg driter meg ut. Kaller meg for prinsesse- vil - ikke fordi jeg er så vanskelig Anonymkode: f139a...22c Vet du, jeg har en historikk som er så langt som et vondt år i forhold til min eksmann og det gikk åtte år før jeg tok sjansen på å la en mann komme nær meg igjen. Det tok over ett år fra vi traff hverandre til han fikk sove over og vi hadde sex, og selv nå 3 år etter at vi ble sammen så ringer han å hører om det passer når han har lyst til å treffe meg. Han er veldig hensynsfull og viser stor forståelse for mine utfordringer, og han har aldri gitt meg følelsen av at jeg er ei primadonna, er vanskelig ol. Han bare elsker meg og barnet mitt helt betingelsesløst, og en den stødigste mannen jeg noen gang kunne finne, og det er faktisk en slik mann du også fortjener. Anonymkode: 49b23...97c
Anonym bruker Skrevet 4. november 2021 #40 Skrevet 4. november 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Vet du, jeg har en historikk som er så langt som et vondt år i forhold til min eksmann og det gikk åtte år før jeg tok sjansen på å la en mann komme nær meg igjen. Det tok over ett år fra vi traff hverandre til han fikk sove over og vi hadde sex, og selv nå 3 år etter at vi ble sammen så ringer han å hører om det passer når han har lyst til å treffe meg. Han er veldig hensynsfull og viser stor forståelse for mine utfordringer, og han har aldri gitt meg følelsen av at jeg er ei primadonna, er vanskelig ol. Han bare elsker meg og barnet mitt helt betingelsesløst, og en den stødigste mannen jeg noen gang kunne finne, og det er faktisk en slik mann du også fortjener. Anonymkode: 49b23...97c Nesten vanskelig å tro det finnes slike. Etter bruddet med x var det ekstremt mange trusler og div. Og nå dette… rykter osv vet jeg han kommer til å spre- for alt dette er alt i alt min feil. han er veldig åpen av seg og prater for mye med folk. Men det er vel hans måte å ha folk på sin side antar jeg. Han er en godt likt person. Anonymkode: f139a...22c
Anonym bruker Skrevet 4. november 2021 #41 Skrevet 4. november 2021 Dette kan du virkelig ikke utsette ungene dine for heller, du er mammaen deres og skal beskytte dem mot en ny slik mann i livene deres. Det holder lenge at pappaen deres ikke er helt god, du skal ikke dra en ny mann som ikke er helt god inn i livene deres. Fokuser på det en stund du. Ikke grav deg ned i alt dette dritet han utsetter deg for, si til deg selv av nå skal barna gå først i f.eks et år, også kan jeg se meg om etter en ny mann. Men nå, nå skal jeg bare fokusere på barnas beste en stund. Det er ikke barnas beste at mor blir manipulert av enda en mann! Anonymkode: 43d4f...98e
Anonym bruker Skrevet 4. november 2021 #42 Skrevet 4. november 2021 Røm røm røm, det er nok bare toppen av isfjellet du fikk se nå. Anonymkode: 3fde1...490
Anonym bruker Skrevet 4. november 2021 #43 Skrevet 4. november 2021 Det er sant. Vil aldri utsette barna for noen som ikke er gode mot de… jeg er så knust for.. man vet nesten ikke hva som er ekte og ikke Anonymkode: f139a...22c
Anonym bruker Skrevet 4. november 2021 #44 Skrevet 4. november 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Så hvorfor føler jeg meg som den slemme ? jeg vet jeg har mye bagasje, og ikke den enkleste å være med. jeg har ikke vært flink til å inkludere i alt. Trukket meg litt unna når depresjonen kom over meg (alltid taklet det enklere alene). Vet jeg burde være flinkere der… fått høre en del «feil» eller forbedringspotensiale. han er veldig smart- så å sende sms som kan få saken til å skinne i hans verden, mens tlf samtalene er annerledes.. jeg elsker denne mannen, men når han presset frem viljen sin og sto på døra når jeg faktisk sa nei, det passer ikke idag. Vi skulle jo sees dagen derpå uansett. Så fikk jeg så vondt i magen. Kunne minne meg om vreden til exen. men jeg måtte lufte det her, for jeg føler nesten det bare er jeg som er vrang.. at det er naturlig liksom. Vil ikke miste han, men jeg kan ikke presse meg frem på ting jeg ikke er helt klar for enda. Kanskje teit av meg å ikke bare la han overnatte osv. har jo sovet mye med han før, men ikke her med barna mine. han sier jeg driter meg ut. Kaller meg for prinsesse- vil - ikke fordi jeg er så vanskelig Anonymkode: f139a...22c Han er klassisk psyko. Du elsker ham ikke, men du har et sykt avhengighetsforhold til ham fordi han har psyket deg ned. Han er så snill når alt går hans vei og du er liten, men går amok når du prøver å mene noe. Hold deg unna. Den typen menn dreper sine kvinner. Anonymkode: 1cb9f...361
Anonym bruker Skrevet 4. november 2021 #45 Skrevet 4. november 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Det er sant. Vil aldri utsette barna for noen som ikke er gode mot de… jeg er så knust for.. man vet nesten ikke hva som er ekte og ikke Anonymkode: f139a...22c Stol på deg selv og på den følelsen som gjorde at du laget en tråd her. Du vet hva som er riktig og galt, men seltilliten din er nok ikke den beste. Men stol på at problemet ikke ligger hos deg, det er han det er noe galt med, men han manipulerer deg til å tro at det er din feil. Han sier til og med selv at eksen har sagt at han er manipulerende, men at alt var hennes feil, akkurat det samme gjør han mot deg. Anonymkode: 3fde1...490
Anonym bruker Skrevet 4. november 2021 #46 Skrevet 4. november 2021 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Det er sant. Vil aldri utsette barna for noen som ikke er gode mot de… jeg er så knust for.. man vet nesten ikke hva som er ekte og ikke Anonymkode: f139a...22c Hvorfor liker ikke din eldste han? Anonymkode: 3fde1...490
Anonym bruker Skrevet 4. november 2021 #47 Skrevet 4. november 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor liker ikke din eldste han? Anonymkode: 3fde1...490 Jeg vet ikke hvorfor hun ikke er så fan av han. Har egentlig bare tenkt det er pga faren. Men hun klarer ikke sette noe ord på det. Anonymkode: f139a...22c
Anonym bruker Skrevet 4. november 2021 #48 Skrevet 4. november 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Det er sant. Vil aldri utsette barna for noen som ikke er gode mot de… jeg er så knust for.. man vet nesten ikke hva som er ekte og ikke Anonymkode: f139a...22c Nei, du er knust fordi du har møtt enda en mann som ødelegger deg fremfor å bygge deg opp. Du er svak nå, og det merker han, men du skal være sterk. Sterk for barna dine, men også for din egen fremtid. Ikke la deg psyke ned noe mer, og vit at når du selv kommer opp av denne hengemyra, når du selv blir sterkere, så er det lettere for deg å se hva som er ekte og ikke. Vi som har menn som vil oss godt, som ikke er egoistiske og setter egne ønsker og behov foran våre, vi ser med en gang at denne mannen ikke er bra for deg. Du vil også komme dit. Men ikke la deg knekke nå, ikke kjenn på følelsen av knust og lite verd. Kjenn på styrken din, kjenn på selvstendigheten din. Du klarer dette, et skritt av gangen. Anonymkode: 43d4f...98e
Anonym bruker Skrevet 4. november 2021 #49 Skrevet 4. november 2021 Du kan fortelle deg selv det så mye du vil. Det rikker ikke meg. Kall din oppførsel og dine valg normale. Men jeg, jeg aksepterer ikke et nei for et nei i den og lignende saker. For det du kaller normalt der, det er å kreve en respekt som går ut over å ha et normalt kjæresteforhold. Jeg kan ikke akseptere et nei fra deg når jeg ser det går ut over vårt kjæresteforhold. Er det klart svar nok? det er slike sms jeg fint plutselig kan få ( dette gjelder at han ikke tar nei for et nei. ) at det er jeg som er vanskelig … har han rett? Anonymkode: f139a...22c
Anonym bruker Skrevet 4. november 2021 #50 Skrevet 4. november 2021 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Du kan fortelle deg selv det så mye du vil. Det rikker ikke meg. Kall din oppførsel og dine valg normale. Men jeg, jeg aksepterer ikke et nei for et nei i den og lignende saker. For det du kaller normalt der, det er å kreve en respekt som går ut over å ha et normalt kjæresteforhold. Jeg kan ikke akseptere et nei fra deg når jeg ser det går ut over vårt kjæresteforhold. Er det klart svar nok? det er slike sms jeg fint plutselig kan få ( dette gjelder at han ikke tar nei for et nei. ) at det er jeg som er vanskelig … har han rett? Anonymkode: f139a...22c Synes du han har rett? Anonymkode: 3fde1...490
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå